Yeterlilik Kodu

TR0030031000

Yeterlilik Adı
Spor Yöneticiliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumEskişehir Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEskişehir Teknik Üniversitesi 2 Eylül Kampüsü, 26555 Tepebaşı/Eskişehir
Sorumlu Kurum URLhttps://www.eskisehir.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Spor Yöneticiliği Bölümü; genel işletmecilik ile ilgili kavramlar ve yaklaşımların yanı sıra spor yönetimi, spor hukuku ve spor ekonomisini içeren disiplinler arası bir alandır. Bölümün temel amacı Türkiye'de eksikliği hissedilen spor yöneticilerini yetiştirmektir. Bölüm, öğrencilere organizasyon becerilerini kazandırmak için teorik ve uygulamalı dersleri geniş bir perspektif içinde sunmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Ortamları
  • Sınıf ve spor salonları
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Spor Yöneticiliği Programından mezun olanlar;

  • Spor yönetimi alanı ile ilgili temel kuramlara ve ilkelere ilişkin bilgilere sahiptir.
  • Spor yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Spor yönetimi alanındaki kavram, kuram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceler, verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
  • Yeni spor tesisleri kurulmasında alanıyla ilgili öneriler geliştirebilir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir.
  • Spor yönetimi alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir.
  • Spor yönetimi alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir.
  • Spor yönetimi alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar ve alternatif çözüm yolları konusunda bilgi sahibidir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili problem alanlarını tespit edebilir ve sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirebilir.
  • Halkın spora katılımını sağlayabilir.
  • Sporun yaygınlaştırılmasında modern yönetim tekniklerinden yararlanabilir.
  • Spor yönetimi alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili hizmet verme süreçlerini analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve uygulamada kullanır.
  • Spor yönetimi alanı ile ilişkili uygulamada karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Spor örgütleri bünyesinde çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür.
  • Spor yönetimi alanında karar alabilmek ve alınan kararları uygular
  • Spor alanında yönetici veya girişimci olarak liderlik yapar.
  • Spor yönetimi alanındaki teorik bilgileri uygulamaya aktarmada yetki ve sorumluluk becerilerine sahip olur.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili öğrenme ihtiyaçlarını tespit ederek öğrenmeleri bu ihtiyaçlar doğrultusunda yönlendirir.
  • Spor yöneticiliği ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğini arttırmak için kendi kendine öğrenir.
  • Spor yönetimi alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder.
  • Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendini sürekli geliştirir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve geliştirir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek alan ile ilgili düşünceleri ve yeni fikirleri yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Bir yabancı dili kullanarak spor yönetimi alanındaki bilgileri takip edebilir ve alanda yer alan diğer meslektaşları ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
  • Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
  • Yönetim alanına ilişkin kavramlar ve kuramlar hakkında bilgi sahibidir, bu bilgileri spor yönetimi alanına uyarlar ve uygular.
  • Spor yönetimi alanında liderlik yapar.
  • Spor yönetimi alanı kapsamında bir uzman olarak çalışabilme yeteneğine sahip olur.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar ve bu amaçla bilgi toplar.
  • Spor yönetimi alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir.
  • Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir ve bu konuda gerekli tedbirleri alır.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
  • Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir.
Anahtar Yetkinlikler
  • Spor yönetimi ile ilgili bir problemin çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir ve çözümler önerir.
  • Spor yönetimi ile ilgili Türk Spor mevzuatını ve bu mevzuattan doğan görev ve sorumluluklarını bilir.
  • Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak sunum hazırlar.
  • Spor yönetimi ile ilgili toplumsal, ekonomik, politik, teknolojik ve ekolojik durumları sentezler.
  • Spor örgütlerinin iktisadi ve ekonomik planlamasını yapar.
  • Spor örgütlerinin yönetilmesine ilişkin fonksiyonları planlar, uygular, kontrol eder ve önlem alır.
  • Spor örgütlerinde görev yapan insan kaynağının fiziksel, psikolojik ve çevresel ihtiyaçlarını belirler ve buna bağlı olarak yönetim stratejileri geliştirir.
  • Takım içi işbirliği ve etkili takım çalışması becerilerini farklı disiplinlerdeki takımlarda görev alarak geliştirir.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencinin ders başarısı, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak dersi veren öğretim elemanı tarafından harf notuyla belirlenir

BAŞARI NOTU   KATSAYI

AA                       4,0

AB                       3,7

BA                       3,3

BB                       3,0

BC                       2,7

CB                       2,3

CC                       2,0

CD                       1,7

DC                       1,3

DD                       1,0

FF                        0,0

  • Bu harf notlarına ek olarak aşağıdaki harf notlu değerlendirmeler de yapılabilir:
  • DZ (Devamsız) harf notu; devam koşulunu sağlayamayan öğrenciye verilir. Bu öğrenci, dönem sonu sınavına giremez. DZ harf notu; FF harf notuyla eşdeğerdir.
  • EK (Eksik) harf notu; Senato tarafından belirlenen haklı ve geçerli bir nedenden dolayı dersin gereklerini zamanında yerine getiremeyen öğrenciye verilir. EK harf notu, yerine yeni bir not belirlenene kadar Not Durum Belgesinde gösterilir. Bu notu alan öğrenci, eksiklerini bir sonraki dönem başlamadan önce tamamlamak zorundadır. Verilen süre içinde eksiklerini tamamlayan öğrencinin EK harf notu, Fakülte Yönetim Kurulu Kararıyla o dersin harf notu aralıklarına göre yeni bir harf notuna dönüştürülür. Öğrencinin eksiğini tamamlamaması durumunda ise EK harf notu, Fakülte Yönetim Kurulu Kararıyla FF veya YZ harf notuna dönüştürülür. EK harf notu tez ve uzmanlık alan dersleri için kullanılmaz.
  • KL (Kaldırıldı) harf notu; programdan kaldırılan dersler için verilir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Program SBD-SPORAK tarafından yapılan değerlendirme sonrası 2023/359 sayılı yazı ile 10.12.2023 tarihinde Ara Ziyaret ile 2 yıllık akreditasyon almıştır.

Giriş Şartı
  • Öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi sınav sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
Başarma Şartları Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezuniyeti sonrası, spor yönetimi ile ilişkili doğrudan ya da dolaylı herhangi bir sektör içerisinde istihdam olanağı mevcuttur

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030031000


Yeterlilik Adı
Spor Yöneticiliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Eskişehir Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Eskişehir Teknik Üniversitesi 2 Eylül Kampüsü, 26555 Tepebaşı/Eskişehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Spor Yöneticiliği Bölümü; genel işletmecilik ile ilgili kavramlar ve yaklaşımların yanı sıra spor yönetimi, spor hukuku ve spor ekonomisini içeren disiplinler arası bir alandır. Bölümün temel amacı Türkiye'de eksikliği hissedilen spor yöneticilerini yetiştirmektir. Bölüm, öğrencilere organizasyon becerilerini kazandırmak için teorik ve uygulamalı dersleri geniş bir perspektif içinde sunmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Sınıf ve spor salonları

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Spor Yöneticiliği Programından mezun olanlar;

  • Spor yönetimi alanı ile ilgili temel kuramlara ve ilkelere ilişkin bilgilere sahiptir.
  • Spor yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Spor yönetimi alanındaki kavram, kuram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceler, verileri analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
  • Yeni spor tesisleri kurulmasında alanıyla ilgili öneriler geliştirebilir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir.
  • Spor yönetimi alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir.
  • Spor yönetimi alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir.
  • Spor yönetimi alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar ve alternatif çözüm yolları konusunda bilgi sahibidir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili problem alanlarını tespit edebilir ve sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirebilir.
  • Halkın spora katılımını sağlayabilir.
  • Sporun yaygınlaştırılmasında modern yönetim tekniklerinden yararlanabilir.
  • Spor yönetimi alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili hizmet verme süreçlerini analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve uygulamada kullanır.
  • Spor yönetimi alanı ile ilişkili uygulamada karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Spor örgütleri bünyesinde çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür.
  • Spor yönetimi alanında karar alabilmek ve alınan kararları uygular
  • Spor alanında yönetici veya girişimci olarak liderlik yapar.
  • Spor yönetimi alanındaki teorik bilgileri uygulamaya aktarmada yetki ve sorumluluk becerilerine sahip olur.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili öğrenme ihtiyaçlarını tespit ederek öğrenmeleri bu ihtiyaçlar doğrultusunda yönlendirir.
  • Spor yöneticiliği ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğini arttırmak için kendi kendine öğrenir.
  • Spor yönetimi alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder.
  • Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendini sürekli geliştirir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve geliştirir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek alan ile ilgili düşünceleri ve yeni fikirleri yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Bir yabancı dili kullanarak spor yönetimi alanındaki bilgileri takip edebilir ve alanda yer alan diğer meslektaşları ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
  • Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
  • Yönetim alanına ilişkin kavramlar ve kuramlar hakkında bilgi sahibidir, bu bilgileri spor yönetimi alanına uyarlar ve uygular.
  • Spor yönetimi alanında liderlik yapar.
  • Spor yönetimi alanı kapsamında bir uzman olarak çalışabilme yeteneğine sahip olur.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar ve bu amaçla bilgi toplar.
  • Spor yönetimi alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir.
  • Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir ve bu konuda gerekli tedbirleri alır.
  • Spor yönetimi alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
  • Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir.

Anahtar Yetkinlikler
  • Spor yönetimi ile ilgili bir problemin çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilir ve çözümler önerir.
  • Spor yönetimi ile ilgili Türk Spor mevzuatını ve bu mevzuattan doğan görev ve sorumluluklarını bilir.
  • Türkçe ve yabancı dil bilgisini kullanarak sunum hazırlar.
  • Spor yönetimi ile ilgili toplumsal, ekonomik, politik, teknolojik ve ekolojik durumları sentezler.
  • Spor örgütlerinin iktisadi ve ekonomik planlamasını yapar.
  • Spor örgütlerinin yönetilmesine ilişkin fonksiyonları planlar, uygular, kontrol eder ve önlem alır.
  • Spor örgütlerinde görev yapan insan kaynağının fiziksel, psikolojik ve çevresel ihtiyaçlarını belirler ve buna bağlı olarak yönetim stratejileri geliştirir.
  • Takım içi işbirliği ve etkili takım çalışması becerilerini farklı disiplinlerdeki takımlarda görev alarak geliştirir.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencinin ders başarısı, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak dersi veren öğretim elemanı tarafından harf notuyla belirlenir

BAŞARI NOTU   KATSAYI

AA                       4,0

AB                       3,7

BA                       3,3

BB                       3,0

BC                       2,7

CB                       2,3

CC                       2,0

CD                       1,7

DC                       1,3

DD                       1,0

FF                        0,0

  • Bu harf notlarına ek olarak aşağıdaki harf notlu değerlendirmeler de yapılabilir:
  • DZ (Devamsız) harf notu; devam koşulunu sağlayamayan öğrenciye verilir. Bu öğrenci, dönem sonu sınavına giremez. DZ harf notu; FF harf notuyla eşdeğerdir.
  • EK (Eksik) harf notu; Senato tarafından belirlenen haklı ve geçerli bir nedenden dolayı dersin gereklerini zamanında yerine getiremeyen öğrenciye verilir. EK harf notu, yerine yeni bir not belirlenene kadar Not Durum Belgesinde gösterilir. Bu notu alan öğrenci, eksiklerini bir sonraki dönem başlamadan önce tamamlamak zorundadır. Verilen süre içinde eksiklerini tamamlayan öğrencinin EK harf notu, Fakülte Yönetim Kurulu Kararıyla o dersin harf notu aralıklarına göre yeni bir harf notuna dönüştürülür. Öğrencinin eksiğini tamamlamaması durumunda ise EK harf notu, Fakülte Yönetim Kurulu Kararıyla FF veya YZ harf notuna dönüştürülür. EK harf notu tez ve uzmanlık alan dersleri için kullanılmaz.
  • KL (Kaldırıldı) harf notu; programdan kaldırılan dersler için verilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Program SBD-SPORAK tarafından yapılan değerlendirme sonrası 2023/359 sayılı yazı ile 10.12.2023 tarihinde Ara Ziyaret ile 2 yıllık akreditasyon almıştır.


Giriş Şartı
  • Öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi sınav sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.

Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezuniyeti sonrası, spor yönetimi ile ilişkili doğrudan ya da dolaylı herhangi bir sektör içerisinde istihdam olanağı mevcuttur


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030031000

Qualification Title
Sports Management Bachelors’ Degree
Awarding BodyEskişehir Technical University
Awarding Body ContactGazipaşa Mahallesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi İki Eylül Kampüsü 26555, Tepebaşı/ESKİŞEHİR
Awarding Body Urlhttps://www.eskisehir.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The Department of Sport Management is an interdisciplinary field that includes concepts and approaches related to general business administration as well as sport management, sport law and sport economics. The main aim of the department is to train sports managers, which is felt to be lacking in Turkey. The department aims to offer theoretical and practical courses in a broad perspective to provide students with organizational skills.
Learning Environments
  • Classrooms and Sports Halls
Description

Graduates of the Sports Management Program;

  • Has knowledge about the basic theories and principles related to the field of sport management.
  • Uses the theoretical and practical knowledge acquired in the field of sport management.
  • Examines the concepts, theories and ideas in the field of sports management with scientific methods, analyzes, interprets and evaluates the data.
  • To be able to develop suggestions related to the field in the establishment of new sports facilities.
  • Performs the functions of planning, organizing, coordinating, directing and controlling related to the field of sport management.
  • Has knowledge about the internal and external environmental factors of organizations in the field of sports management, the relations and interactions between the parts of the organization and each other, management, policies and strategies.
  • Has basic knowledge about research methods specific to the field of sport management.
  • Has knowledge about important problems and alternative solutions in the field of sport management and related fields.
  • To be able to identify problem areas related to the field of sport management and develop suggestions for solving problems.
  • Can provide public participation in sports.
  • Can benefit from modern management techniques in the popularization of sports.
  • Follows the changes in the internal and external environment of organizations operating in the field of sports management, makes rational analysis, comments, contributes and adapts to changes.
  • Analyzes, plans, implements, supervises and audits the service delivery processes related to the field of sport management and restructures and improves the service delivery processes when necessary.
  • Recognizes, uses and maintains the physical environment, tools and technologies related to the field of sport management.
  • Follows the developments and applications related to the field of sport management and uses them in practice.
  • Takes responsibility individually and as a team member to solve complex problems encountered and unforeseen in practice related to the field of sport management.
  • Plans and conducts activities for the professional development of employees within sports organizations.
  • To be able to make decisions in the field of sport management and to implement the decisions taken.
  • Leads as a manager or entrepreneur in the field of sport.
  • Has the skills of authority and responsibility in transferring the theoretical knowledge in the field of sport management to practice.
  • Evaluates the knowledge and skills acquired in the field of sport management from a critical point of view.
  • Identifies learning needs related to the field of sport management and directs learning in line with these needs.
  • Learns on his/her own to increase his/her knowledge, skills and competence related to sports management.

 

  • Follows current developments in the field of sport management and profession at national and international level.
  • Continuously develops himself/herself personally and professionally by increasing his/her knowledge, skills and competencies in order to take more responsibility.
  • Updates and develops knowledge, skills and competencies related to the field of sport management with the awareness of lifelong learning.
  • To be able to inform the relevant people and institutions about the issues related to the field of sport management and to transfer the thoughts and new ideas about the field in written and verbally.
  • To be able to follow the information in the field of sport management by using a foreign language and to be able to communicate with other colleagues in the field in written and oral communication.
  • To be able to use information and communication technologies together with computer software at the level required by the field.
  • Establishes effective interpersonal and intercultural communication and makes group work.
  • Has social, scientific and ethical values in the stages of collecting, interpreting, announcing and applying the data related to the field of sport management.
  • Has knowledge about the concepts and theories related to the field of management, adapts and applies this knowledge to the field of sport management.
  • To be able to lead in the field of sport management.
  • Has the ability to work as an expert in the field of sport management.
  • Makes regular health, safety and risk assessments related to the field of sport management and collects information for this purpose.
  • Fulfills the work in the field of sports management within the framework of laws and professional standards.
  • Adheres to ethical values related to the field of sports management and has social responsibility.
  • Has sufficient awareness about the privacy and confidentiality of the private lives of the people served and takes the necessary measures in this regard.
  • Takes into account human health, social and natural environment while performing works related to the field of sports management.
  • Observes fundamental rights and freedoms, is sensitive to differences between people and cultures, shows tolerance and respect.
Key Competencies
  • Knows the principles that can be used in solving a problem related to sports management and proposes solutions.
  • Knows the Turkish Sports Regulations related to sports management and the duties and responsibilities arising from this regulation.
  • Prepares presentations using Turkish and foreign language knowledge.
  • Synthesizes social, economic, political, technological and ecological situations related to sports management.
  • Makes economical planning of sports organizations.
  • Plans, implements, controls and takes precautions for the management of sports organizations.
  • Determines the physical, psychological and environmental needs of human resources working in sports organizations and develops management strategies accordingly.
Further Info
  • The student's success in the course is determined by the lecturer with a letter grade, taking into account the general success level of all students attending the course.

Letter Grade   Numerical Value

AA                       4,0

AB                       3,7

BA                       3,3

BB                       3,0

BC                       2,7

CB                       2,3

CC                       2,0

CD                       1,7

DC                       1,3

DD                       1,0

FF                        0,0

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

After the evaluation made by SBD-SPORAK, the program received a 2-year accreditation with the interim visit on 10.12.2023 with the letter numbered 2023/359.

Access Requirements
  • Student acceptance is made according to the results of the central exam organized by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education.
Conditions for Success Successfully completing all courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)
  • After graduation from the program, employment opportunities are available in any direct or indirect sector related to sports management.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030031000


Qualification Title
Sports Management Bachelors’ Degree

Awarding Body
Eskişehir Technical University

Awarding Body Contact
Gazipaşa Mahallesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi İki Eylül Kampüsü 26555, Tepebaşı/ESKİŞEHİR


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The Department of Sport Management is an interdisciplinary field that includes concepts and approaches related to general business administration as well as sport management, sport law and sport economics. The main aim of the department is to train sports managers, which is felt to be lacking in Turkey. The department aims to offer theoretical and practical courses in a broad perspective to provide students with organizational skills.

Learning Environments
  • Classrooms and Sports Halls

Description

Graduates of the Sports Management Program;

  • Has knowledge about the basic theories and principles related to the field of sport management.
  • Uses the theoretical and practical knowledge acquired in the field of sport management.
  • Examines the concepts, theories and ideas in the field of sports management with scientific methods, analyzes, interprets and evaluates the data.
  • To be able to develop suggestions related to the field in the establishment of new sports facilities.
  • Performs the functions of planning, organizing, coordinating, directing and controlling related to the field of sport management.
  • Has knowledge about the internal and external environmental factors of organizations in the field of sports management, the relations and interactions between the parts of the organization and each other, management, policies and strategies.
  • Has basic knowledge about research methods specific to the field of sport management.
  • Has knowledge about important problems and alternative solutions in the field of sport management and related fields.
  • To be able to identify problem areas related to the field of sport management and develop suggestions for solving problems.
  • Can provide public participation in sports.
  • Can benefit from modern management techniques in the popularization of sports.
  • Follows the changes in the internal and external environment of organizations operating in the field of sports management, makes rational analysis, comments, contributes and adapts to changes.
  • Analyzes, plans, implements, supervises and audits the service delivery processes related to the field of sport management and restructures and improves the service delivery processes when necessary.
  • Recognizes, uses and maintains the physical environment, tools and technologies related to the field of sport management.
  • Follows the developments and applications related to the field of sport management and uses them in practice.
  • Takes responsibility individually and as a team member to solve complex problems encountered and unforeseen in practice related to the field of sport management.
  • Plans and conducts activities for the professional development of employees within sports organizations.
  • To be able to make decisions in the field of sport management and to implement the decisions taken.
  • Leads as a manager or entrepreneur in the field of sport.
  • Has the skills of authority and responsibility in transferring the theoretical knowledge in the field of sport management to practice.
  • Evaluates the knowledge and skills acquired in the field of sport management from a critical point of view.
  • Identifies learning needs related to the field of sport management and directs learning in line with these needs.
  • Learns on his/her own to increase his/her knowledge, skills and competence related to sports management.

 

  • Follows current developments in the field of sport management and profession at national and international level.
  • Continuously develops himself/herself personally and professionally by increasing his/her knowledge, skills and competencies in order to take more responsibility.
  • Updates and develops knowledge, skills and competencies related to the field of sport management with the awareness of lifelong learning.
  • To be able to inform the relevant people and institutions about the issues related to the field of sport management and to transfer the thoughts and new ideas about the field in written and verbally.
  • To be able to follow the information in the field of sport management by using a foreign language and to be able to communicate with other colleagues in the field in written and oral communication.
  • To be able to use information and communication technologies together with computer software at the level required by the field.
  • Establishes effective interpersonal and intercultural communication and makes group work.
  • Has social, scientific and ethical values in the stages of collecting, interpreting, announcing and applying the data related to the field of sport management.
  • Has knowledge about the concepts and theories related to the field of management, adapts and applies this knowledge to the field of sport management.
  • To be able to lead in the field of sport management.
  • Has the ability to work as an expert in the field of sport management.
  • Makes regular health, safety and risk assessments related to the field of sport management and collects information for this purpose.
  • Fulfills the work in the field of sports management within the framework of laws and professional standards.
  • Adheres to ethical values related to the field of sports management and has social responsibility.
  • Has sufficient awareness about the privacy and confidentiality of the private lives of the people served and takes the necessary measures in this regard.
  • Takes into account human health, social and natural environment while performing works related to the field of sports management.
  • Observes fundamental rights and freedoms, is sensitive to differences between people and cultures, shows tolerance and respect.

Key Competencies
  • Knows the principles that can be used in solving a problem related to sports management and proposes solutions.
  • Knows the Turkish Sports Regulations related to sports management and the duties and responsibilities arising from this regulation.
  • Prepares presentations using Turkish and foreign language knowledge.
  • Synthesizes social, economic, political, technological and ecological situations related to sports management.
  • Makes economical planning of sports organizations.
  • Plans, implements, controls and takes precautions for the management of sports organizations.
  • Determines the physical, psychological and environmental needs of human resources working in sports organizations and develops management strategies accordingly.

Further Info
  • The student's success in the course is determined by the lecturer with a letter grade, taking into account the general success level of all students attending the course.

Letter Grade   Numerical Value

AA                       4,0

AB                       3,7

BA                       3,3

BB                       3,0

BC                       2,7

CB                       2,3

CC                       2,0

CD                       1,7

DC                       1,3

DD                       1,0

FF                        0,0


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

After the evaluation made by SBD-SPORAK, the program received a 2-year accreditation with the interim visit on 10.12.2023 with the letter numbered 2023/359.


Access Requirements
  • Student acceptance is made according to the results of the central exam organized by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education.

Conditions for Success
Successfully completing all courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)
  • After graduation from the program, employment opportunities are available in any direct or indirect sector related to sports management.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address