Yeterlilik Kodu

TR0030012615

Yeterlilik Adı
Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAltınbaş Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAltınbaş Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.altinbas.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletme yönetimi alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar (yönetim fonksiyonları, örgüt teorisi, strateji ve örgüt politikası, bilgi, teknoloji ve operasyon yönetimi, insan kaynakları yönetimi, muhasebe, finans, pazarlama, ekonomi ve bütünsel bir yaklaşım).
  • Küresel iş ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar.
  • İş hayatının sınırlarını şekillendiren hukuki çerçevenin farkındadır.
  • Kurumsal çevreyi analiz edebilir, iş süreçlerini anlar, sistem bileşenleri arasındaki ilişkileri tanımlayabilir ve sorunları teşhis edebilir.
  • Net olarak tanımlanmamış örgütsel sorunlara yenilikçi çözümler üretip geliştirebilir.
  • Pazarlamaya yönelik stratejik kararları verirken mevcut teorileri uygulayabilir ve uygun yönetim araç ve yöntemlerini kullanabilir.
  • Başta pazarlama olmak üzere işletmeye özgü alanlara yönelik veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır.
  • Pazarlama ve genel olarak işletme alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanabilir.
  • Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini anlayabilir.
  • Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilir.
  • Farklı profillerden bireylerin katkılarını değerlendirebilir ve bir takım oyuncusu olarak etkili iletişim kurabilir, olumlu katkılar sağlayabilir.
  • Kişisel ve işletme yönetimi mesleğindeki etik standartları anlar.
  • Aktif vatandaşlık ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir.
  • Kişisel ve mesleki gelişimlerinde yaşam boyu öğrenmenin önemini anlar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yüksek Öğretim Kurumu’nun (YÖK) düzenlemeleri çerçevesinde, Türkiye’de yüksek lisans programlarına öğrenci kabulü merkezi olarak yapılan ALES sınavı sonuçları, öğrencinin lisans eğitimindeki performansı (notları) ve mülakat sonuçlarına göre yapılır. Yüksek lisans programına öğrenci kabulü merkezi bir sürece bağlı olmayıp ilgili üniversite tarafından yapılır. İşletme Yüksek Lisans Programlarına kayıt olabilmek için gerekli şartlar aşağıdaki gibidir: • 4 yıllık lisans derecesine sahip olmak, • Tezli programlar için Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) kapsamında Sayısal, Sözel veya Eşit Ağırlık puan türünden son üç yıl içerisinde en az 55 puan ve üstü almak, • İngilizce programlar için İngilizce seviyesini gösteren sınav sonuç belgesini beyan etmek (YDS, KPDS ve TOEFL yabancı dil sınavlarından 65 ve üzeri almak) Yeterli ALES puanına sahip olmayan aday öğrenciler "özel öğrenci" statüsünde ders alabilirler; bu kişiler ALES puan koşulunu sağladıklarında normal öğrenci kayıtları yapılır ve özel öğrenci statüsünde aldıkları dersler, programın toplam ders yükünün yarısını geçmemek koşuluyla, programa sayılır. İngilizce programlara başvuran ve geçerli bir İngilizce sınav notu bulunmayan adaylar için İstanbul Altınbaş Üniversitesi İngilizce Yeterlik Sınavından başarılı olmak.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve minimum 120 AKTS kredi yükünü tamamlayarak, tüm derslerden en az CC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Stratejik Pazarlama Yüksek Lisans Programından mezun olan öğrenciler kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında değer yaratan bireyler haline gelirler. Diğer çalışanlara kıyasla güncel bilgilere erişime konusunda deneyim kazanan çalışanlar olduklarından, istediklere konumlara daha rahat ulaşabilirler. Mezunlar, pazarlama, satış, satın alma, lojistik, stratejik planlama, üretim yönetimi, muhasebe, finans, denetim ve insan kaynakları gibi çeşitli alanlardaki görevlerinde uzmanlaşırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

 Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012615


Yeterlilik Adı
Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Altınbaş Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Altınbaş Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletme yönetimi alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar (yönetim fonksiyonları, örgüt teorisi, strateji ve örgüt politikası, bilgi, teknoloji ve operasyon yönetimi, insan kaynakları yönetimi, muhasebe, finans, pazarlama, ekonomi ve bütünsel bir yaklaşım).
  • Küresel iş ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar.
  • İş hayatının sınırlarını şekillendiren hukuki çerçevenin farkındadır.
  • Kurumsal çevreyi analiz edebilir, iş süreçlerini anlar, sistem bileşenleri arasındaki ilişkileri tanımlayabilir ve sorunları teşhis edebilir.
  • Net olarak tanımlanmamış örgütsel sorunlara yenilikçi çözümler üretip geliştirebilir.
  • Pazarlamaya yönelik stratejik kararları verirken mevcut teorileri uygulayabilir ve uygun yönetim araç ve yöntemlerini kullanabilir.
  • Başta pazarlama olmak üzere işletmeye özgü alanlara yönelik veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır.
  • Pazarlama ve genel olarak işletme alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanabilir.
  • Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini anlayabilir.
  • Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilir.
  • Farklı profillerden bireylerin katkılarını değerlendirebilir ve bir takım oyuncusu olarak etkili iletişim kurabilir, olumlu katkılar sağlayabilir.
  • Kişisel ve işletme yönetimi mesleğindeki etik standartları anlar.
  • Aktif vatandaşlık ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir.
  • Kişisel ve mesleki gelişimlerinde yaşam boyu öğrenmenin önemini anlar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yüksek Öğretim Kurumu’nun (YÖK) düzenlemeleri çerçevesinde, Türkiye’de yüksek lisans programlarına öğrenci kabulü merkezi olarak yapılan ALES sınavı sonuçları, öğrencinin lisans eğitimindeki performansı (notları) ve mülakat sonuçlarına göre yapılır. Yüksek lisans programına öğrenci kabulü merkezi bir sürece bağlı olmayıp ilgili üniversite tarafından yapılır. İşletme Yüksek Lisans Programlarına kayıt olabilmek için gerekli şartlar aşağıdaki gibidir: • 4 yıllık lisans derecesine sahip olmak, • Tezli programlar için Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) kapsamında Sayısal, Sözel veya Eşit Ağırlık puan türünden son üç yıl içerisinde en az 55 puan ve üstü almak, • İngilizce programlar için İngilizce seviyesini gösteren sınav sonuç belgesini beyan etmek (YDS, KPDS ve TOEFL yabancı dil sınavlarından 65 ve üzeri almak) Yeterli ALES puanına sahip olmayan aday öğrenciler "özel öğrenci" statüsünde ders alabilirler; bu kişiler ALES puan koşulunu sağladıklarında normal öğrenci kayıtları yapılır ve özel öğrenci statüsünde aldıkları dersler, programın toplam ders yükünün yarısını geçmemek koşuluyla, programa sayılır. İngilizce programlara başvuran ve geçerli bir İngilizce sınav notu bulunmayan adaylar için İstanbul Altınbaş Üniversitesi İngilizce Yeterlik Sınavından başarılı olmak.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve minimum 120 AKTS kredi yükünü tamamlayarak, tüm derslerden en az CC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Stratejik Pazarlama Yüksek Lisans Programından mezun olan öğrenciler kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında değer yaratan bireyler haline gelirler. Diğer çalışanlara kıyasla güncel bilgilere erişime konusunda deneyim kazanan çalışanlar olduklarından, istediklere konumlara daha rahat ulaşabilirler. Mezunlar, pazarlama, satış, satın alma, lojistik, stratejik planlama, üretim yönetimi, muhasebe, finans, denetim ve insan kaynakları gibi çeşitli alanlardaki görevlerinde uzmanlaşırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

 Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012615

Qualification Title
Strategic Marketing and Brand Management non-Thesis Masters Degree
Awarding BodyAltinbas University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.altinbas.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value90
Program Duration1
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012615


Qualification Title
Strategic Marketing and Brand Management non-Thesis Masters Degree

Awarding Body
Altinbas University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
90

Program Duration
1

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address