Yeterlilik Kodu

TR0030015034

Yeterlilik Adı
Süt Teknolojisi Lisans Diploması
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bitki ve hayvancılık ürünleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)
  • Mezunlar kariyerlerini özel sektör veya kamu sektörüne ait kurum ve kuruluşlarda sürdürürler.
  • Mezunlar lisansüstü eğitim alırlar ve/veya üniversitelerde öğretim üyesi/elemanı olarak görev yaparlar.
  • Mezunlar alanlarında kendi işletmelerini kurarlar.
Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler program bünyesindeki laboratuvar ve pilot süt işletmesinde ve iş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında yeterli bilgiye sahip olma ve bu alanlardaki Temel bilimler (matematik/fen bilimleri), Ziraat Mühendisliği ve Süt Teknolojisi kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
  • Ziraat mühendisliği ve Süt Teknolojisi alanlarındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini bilme, seçme ve uygulama becerisi
  • Süt ürünleri ve üretim bileşenleri ile ilgili karmaşık bir sistemi veya prosesi belirli kısıtlar ve mevcut koşullar dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak uygulama becerisi
  • Süt teknolojisi uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern araçları seçme ve kullanma, bu amaçla bilişim teknolojilerinden yararlanma becerisi
  • Süt teknolojisi alanında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için laboratuvar becerisi kazanma, deney tasarlayabilme, deney yapabilme, veri toplayabilme, sonuçları analiz etme ve yorumlayabilme
  • Süt teknolojisi alanında veya disiplinler arası bireysel ve ekip üyesi olarak etkin biçimde çalışabilme
  • Süt teknolojisi alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
  • Yaşam boyu öğrenme gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi ile yabancı dil öğrenme farkındalığı kazanma
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma
  • Süt teknolojisi alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olma
  • Süt Teknolojisi uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olma
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Süt Teknolojisi Programı’nda değerlendirme kapsamında vize, final, laboratuvar, ödev, derse devam, sunum, proje gibi başarı değerlendirme kriterleri önem taşımaktadır. Bu konular aynı zamanda giriş dersinde öğrencilere aktarılmakta; ödev sayısı, quiz sayısı ve katkı değerleri açıklanmaktadır.

Değerlendirme, öğretim üyesinin seçimine bağlı olarak bağıl veya doğrudan değerlendirme şeklinde olabilmektedir. Ders değerlendirmelerinde ara sınav notunun % 40 ila % 70’i arası oran, final sınav notunun ise % 60 ila % 30’u arasında oran alınarak ham notlar hesaplanmaktadır.

Süt Teknolojisi Programında dersi yürüten öğretim üyeleri kendi kullanıcı isimleri ve şifreleri ile OBYS sistemine giriş yapabilmektedirler. Sistem içerisinde, öğretim üyesinin yürüteceği dersler, ders öğrenci listeleri, ders devam durum girişi ve ders izleme formu (Syllabus) yer almaktadır. Dönem başında öğretim üyesi, Ders İzleme Formu aracılığı ile OBYS sistemi içerinde dersin değerlendirme sistemi ile ilgili olarak doğrudan değerlendirme sistemi ya da bağıl değerlendirme sistemi seçenekleri arasında tercih yapar. Ayrıca yıl içi vize ve ödev notlarının yıl sonu notuna katkısını belirlenen limitler içerinde önceden tayin eder ve bu durumu dönem başında öğrencilerine bildirir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

 YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1.         Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

2.         Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3.         Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4.         Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.  

Bu bağlamda Süt Teknolojisi Lisans Programı her yıl düzenli olarak YÖKAK tarafından istenen Öz Değerlendirme Raporu hazırlayıp sunmaktadır.

Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK)

Başlangıç: 28.03.2022 / Bitiş: 30.09.2024

Giriş Şartı

1.         Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2.         Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3.         Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

4.         Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları2547 sayılı kanunun 44. Maddesinin c fıkrası kapsamında öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl içinde tamamlamak ve 240 AKTS kredi almak zorundadır. Bir eğitim-öğretim yılında Lisans Programı için ders ve uygulama kredileri toplamının yıllık minimum 60 AKTS kredi olması gerekmektedir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için; •Eğitim planında yer alan tüm ders, laboratuvar, tez, staj ve benzeri tüm çalışmalarını tamamlamaları ve başarılı olmaları, •Ağırlıklı genel not ortalamasının (AGNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve 240 AKTS kredisinin tamamlanması •İkinci sınıftan 3. Sınıfa geçerken “Staj 1” dersinde; 10 iş günlük çiftlik stajını ve 3. Sınıftan 4. Sınıfa geçerken 35 günlük “Staj 2” dersinde mesleki stajlarının başarıyla tamamlaması •Başarısız derslerinin olmaması, •Mezuniyet derecesini gösteren AGNO değerinin 2,00 veya üzerinde olması ile en az 240 AKTS kredisine sahip olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030015034


Yeterlilik Adı
Süt Teknolojisi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
  • Mezunlar kariyerlerini özel sektör veya kamu sektörüne ait kurum ve kuruluşlarda sürdürürler.
  • Mezunlar lisansüstü eğitim alırlar ve/veya üniversitelerde öğretim üyesi/elemanı olarak görev yaparlar.
  • Mezunlar alanlarında kendi işletmelerini kurarlar.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler program bünyesindeki laboratuvar ve pilot süt işletmesinde ve iş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında yeterli bilgiye sahip olma ve bu alanlardaki Temel bilimler (matematik/fen bilimleri), Ziraat Mühendisliği ve Süt Teknolojisi kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
  • Ziraat mühendisliği ve Süt Teknolojisi alanlarındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini bilme, seçme ve uygulama becerisi
  • Süt ürünleri ve üretim bileşenleri ile ilgili karmaşık bir sistemi veya prosesi belirli kısıtlar ve mevcut koşullar dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak uygulama becerisi
  • Süt teknolojisi uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern araçları seçme ve kullanma, bu amaçla bilişim teknolojilerinden yararlanma becerisi
  • Süt teknolojisi alanında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için laboratuvar becerisi kazanma, deney tasarlayabilme, deney yapabilme, veri toplayabilme, sonuçları analiz etme ve yorumlayabilme
  • Süt teknolojisi alanında veya disiplinler arası bireysel ve ekip üyesi olarak etkin biçimde çalışabilme
  • Süt teknolojisi alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
  • Yaşam boyu öğrenme gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi ile yabancı dil öğrenme farkındalığı kazanma
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma
  • Süt teknolojisi alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olma
  • Süt Teknolojisi uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olma

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Süt Teknolojisi Programı’nda değerlendirme kapsamında vize, final, laboratuvar, ödev, derse devam, sunum, proje gibi başarı değerlendirme kriterleri önem taşımaktadır. Bu konular aynı zamanda giriş dersinde öğrencilere aktarılmakta; ödev sayısı, quiz sayısı ve katkı değerleri açıklanmaktadır.

Değerlendirme, öğretim üyesinin seçimine bağlı olarak bağıl veya doğrudan değerlendirme şeklinde olabilmektedir. Ders değerlendirmelerinde ara sınav notunun % 40 ila % 70’i arası oran, final sınav notunun ise % 60 ila % 30’u arasında oran alınarak ham notlar hesaplanmaktadır.

Süt Teknolojisi Programında dersi yürüten öğretim üyeleri kendi kullanıcı isimleri ve şifreleri ile OBYS sistemine giriş yapabilmektedirler. Sistem içerisinde, öğretim üyesinin yürüteceği dersler, ders öğrenci listeleri, ders devam durum girişi ve ders izleme formu (Syllabus) yer almaktadır. Dönem başında öğretim üyesi, Ders İzleme Formu aracılığı ile OBYS sistemi içerinde dersin değerlendirme sistemi ile ilgili olarak doğrudan değerlendirme sistemi ya da bağıl değerlendirme sistemi seçenekleri arasında tercih yapar. Ayrıca yıl içi vize ve ödev notlarının yıl sonu notuna katkısını belirlenen limitler içerinde önceden tayin eder ve bu durumu dönem başında öğrencilerine bildirir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

 YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1.         Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

2.         Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3.         Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4.         Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.  

Bu bağlamda Süt Teknolojisi Lisans Programı her yıl düzenli olarak YÖKAK tarafından istenen Öz Değerlendirme Raporu hazırlayıp sunmaktadır.

Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK)

Başlangıç: 28.03.2022 / Bitiş: 30.09.2024


Giriş Şartı

1.         Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2.         Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3.         Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

4.         Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
2547 sayılı kanunun 44. Maddesinin c fıkrası kapsamında öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl içinde tamamlamak ve 240 AKTS kredi almak zorundadır. Bir eğitim-öğretim yılında Lisans Programı için ders ve uygulama kredileri toplamının yıllık minimum 60 AKTS kredi olması gerekmektedir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için; •Eğitim planında yer alan tüm ders, laboratuvar, tez, staj ve benzeri tüm çalışmalarını tamamlamaları ve başarılı olmaları, •Ağırlıklı genel not ortalamasının (AGNO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve 240 AKTS kredisinin tamamlanması •İkinci sınıftan 3. Sınıfa geçerken “Staj 1” dersinde; 10 iş günlük çiftlik stajını ve 3. Sınıftan 4. Sınıfa geçerken 35 günlük “Staj 2” dersinde mesleki stajlarının başarıyla tamamlaması •Başarısız derslerinin olmaması, •Mezuniyet derecesini gösteren AGNO değerinin 2,00 veya üzerinde olması ile en az 240 AKTS kredisine sahip olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015034

Qualification Title
Dairy Technology Undergraduate Diploma
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasCrop and livestock production
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile
  • Graduates continue their careers in private or public sector institutions and organizations.
  • Graduates receive postgraduate education and/or work as faculty members/staff at universities.
  • Graduates establish their own businesses in their fields.
Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided as internship training in the laboratory and pilot dairy enterprise within the program and in workplaces.

Description
  • Having sufficient knowledge in the field of basic sciences (mathematics/science), Agricultural Engineering and Dairy Technology and the ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in complex engineering problems.
  • Ability to define and formulate complex problems in the fields of agricultural engineering and Dairy Technology and to know, select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system or process related to dairy products and production components to meet specific requirements, taking into account certain constraints and existing conditions, and the ability to implement it using modern design methods.
  • Ability to select and use modern tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in dairy technology applications and to benefit from information technologies for this purpose.
  • Gain laboratory skills for the analysis and solution of complex problems in the field of dairy technology, the ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret the results.
  • Ability to work effectively individually and as a team member in the field of dairy technology or interdisciplinary.
  • Ability to write effective reports and understand written reports in the field of dairy technology, prepare design and production reports, make effective presentations, receive and give clear and understandable instructions.
  • Awareness of the need for lifelong learning; gaining awareness of learning a foreign language with the ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself.
  • Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility, and having knowledge about the standards used in engineering practices.
  • Knowledge of business practices related to the field of dairy technology, such as project management, risk management and change management; awareness about entrepreneurship and innovation; learning about sustainable development
  • Information about the effects of Dairy Technology applications on health, environment and security at universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering; be aware of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

The way of assessment and grading of every course was identified in “Individual Course Description” section in detail. Assessment of grade is done according to the relative system. Assessments of the examinations are applied according to the 21st item of Ege University Education-Instruction Regulations and 11th item of Ege University Faculty of Agriculture Education-Instruction Directives. The success grade of a couse is calculated as the sum of 40% of midterm examination or other education activities and 60% of final examination. Midterm examination grade and other activities of the students, who are unsuccessful in practical courses and practical examinations, are not taken in consideration. These students cannot participate in final examinations, they are declared as unsuccessful and their grades are evaluated as FF (without continuity).

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

In this context, the Dairy Technology Undergraduate Program prepares and submits a Self-Assessment Report requested by YÖKAK every year.

In addition, the Dairy Technology Undergraduate Program has been accredited by ZİDEK (Agricultural Faculties Education Programs Evaluation and Accreditation Association) for a period of 2 years, starting from March 28, 2022.

Access Requirements

1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.

2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

3. To have received sufficient points as a result of the central examination conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students through special talent examination, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have passed the special talent examination.

4. As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.

Conditions for SuccessWithin the scope of paragraph c of Article 44 of Law No. 2547, students are required to complete undergraduate programs with a four-year education period within a maximum of seven years, regardless of whether they register for each semester, starting from the semester in which the courses related to the program they are registered for are given, excluding the one-year foreign language preparatory class, and Must take 240 ECTS credits. The total of course and practice credits for the Undergraduate Program in an academic year must be a minimum of 60 ECTS credits per year. In order for students to graduate; •Complete and be successful in all courses, laboratories, thesis, internships and similar studies included in the education plan, •The weighted cumulative grade point average (CGPA) must be at least 2.00 out of 4.00 and completion of 240 ECTS credits •In the "Internship 1" course when moving from the second year to the 3rd year; Successful completion of 10 work-day farm internships and 35-day vocational internships in the "Internship 2" course from 3rd to 4th grade. •No failed courses, •The CGPA value indicating the graduation degree must be 2.00 or above and they must have at least 240 ECTS credits.
Progression Paths (Relationship Type)

1. Those who have a bachelor's degree can continue with master's programs and, if they meet the relevant conditions, doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.

2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The document is always valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015034


Qualification Title
Dairy Technology Undergraduate Diploma

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
  • Graduates continue their careers in private or public sector institutions and organizations.
  • Graduates receive postgraduate education and/or work as faculty members/staff at universities.
  • Graduates establish their own businesses in their fields.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided as internship training in the laboratory and pilot dairy enterprise within the program and in workplaces.


Description
  • Having sufficient knowledge in the field of basic sciences (mathematics/science), Agricultural Engineering and Dairy Technology and the ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in complex engineering problems.
  • Ability to define and formulate complex problems in the fields of agricultural engineering and Dairy Technology and to know, select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system or process related to dairy products and production components to meet specific requirements, taking into account certain constraints and existing conditions, and the ability to implement it using modern design methods.
  • Ability to select and use modern tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in dairy technology applications and to benefit from information technologies for this purpose.
  • Gain laboratory skills for the analysis and solution of complex problems in the field of dairy technology, the ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret the results.
  • Ability to work effectively individually and as a team member in the field of dairy technology or interdisciplinary.
  • Ability to write effective reports and understand written reports in the field of dairy technology, prepare design and production reports, make effective presentations, receive and give clear and understandable instructions.
  • Awareness of the need for lifelong learning; gaining awareness of learning a foreign language with the ability to access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself.
  • Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility, and having knowledge about the standards used in engineering practices.
  • Knowledge of business practices related to the field of dairy technology, such as project management, risk management and change management; awareness about entrepreneurship and innovation; learning about sustainable development
  • Information about the effects of Dairy Technology applications on health, environment and security at universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering; be aware of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

The way of assessment and grading of every course was identified in “Individual Course Description” section in detail. Assessment of grade is done according to the relative system. Assessments of the examinations are applied according to the 21st item of Ege University Education-Instruction Regulations and 11th item of Ege University Faculty of Agriculture Education-Instruction Directives. The success grade of a couse is calculated as the sum of 40% of midterm examination or other education activities and 60% of final examination. Midterm examination grade and other activities of the students, who are unsuccessful in practical courses and practical examinations, are not taken in consideration. These students cannot participate in final examinations, they are declared as unsuccessful and their grades are evaluated as FF (without continuity).


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

In this context, the Dairy Technology Undergraduate Program prepares and submits a Self-Assessment Report requested by YÖKAK every year.

In addition, the Dairy Technology Undergraduate Program has been accredited by ZİDEK (Agricultural Faculties Education Programs Evaluation and Accreditation Association) for a period of 2 years, starting from March 28, 2022.


Access Requirements

1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.

2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

3. To have received sufficient points as a result of the central examination conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students through special talent examination, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have passed the special talent examination.

4. As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.


Conditions for Success
Within the scope of paragraph c of Article 44 of Law No. 2547, students are required to complete undergraduate programs with a four-year education period within a maximum of seven years, regardless of whether they register for each semester, starting from the semester in which the courses related to the program they are registered for are given, excluding the one-year foreign language preparatory class, and Must take 240 ECTS credits. The total of course and practice credits for the Undergraduate Program in an academic year must be a minimum of 60 ECTS credits per year. In order for students to graduate; •Complete and be successful in all courses, laboratories, thesis, internships and similar studies included in the education plan, •The weighted cumulative grade point average (CGPA) must be at least 2.00 out of 4.00 and completion of 240 ECTS credits •In the "Internship 1" course when moving from the second year to the 3rd year; Successful completion of 10 work-day farm internships and 35-day vocational internships in the "Internship 2" course from 3rd to 4th grade. •No failed courses, •The CGPA value indicating the graduation degree must be 2.00 or above and they must have at least 240 ECTS credits.

Progression Paths (Relationship Type)

1. Those who have a bachelor's degree can continue with master's programs and, if they meet the relevant conditions, doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.

2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The document is always valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode