Yeterlilik Kodu | TR0030018942 | |
Yeterlilik Adı | Tahribatsız Muayene (Gedik MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İş becerileri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Çağın gerektirdiği bilgi ve teknolojik becerileri kullanan, tahribatsız muayene yöntemlerinde yenilikçi teknolojilerle çalışan, malzeme ve parçaların yapısal bütünlüğünü bozmadan detaylı analiz ve inceleme yapabilme becerisi kazanmış, Ürünlerin endüstriyel kullanım öncesi kalite standartlarına uygunluğunu değerlendirme becerisine sahip, bilişim teknolojilerini kullanarak mesleki bilgilerini sürekli geliştirebilen ve etkin iletişim kurma becerisi kazanmış, mesleki ve sosyal sorumluluklarının farkında, yaratıcı, girişimci ve toplumsal değerlere saygılı mezunlar yetiştirmeyi amaçlayan bir ön lisans programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Gedik Üniversitesi bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya mesleki uygulama (işletmede mesleki eğitim) eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak İstanbul Gedik Üniversitesi senatosu tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır. Ders Notu Puan Aralığı Katsayı AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0 GM- Girmedi, TK- Tekrar, DZ-Devamsız, TR-Transfer Dersler, G-geçti, K-Kaldı, ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler, ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Tahribatsız Muayene Programı, MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025- 31.12.2028 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. | |
Başarma Şartları | Asgari 120 AKTS ders kredisini tamamlamak, derslerin tümünü başarı ile tamamlamak (GM, DZ, K, FD, FF harf notları olmaması koşuluyla) ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Tahribatsız Muayene Programı ön lisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda Metalurji ve Malzeme Mühendisliği, Malzeme Mühendisliği, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ve Nanoteknoloji Mühendisliği lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK’ün kararı ile belirlenir. 2. Tahribatsız Muayene Programı, İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulunda Kaynak Teknolojisi Programı ile çift anadal programına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030018942
ISCO 08
ISCO 08
Çağın gerektirdiği bilgi ve teknolojik becerileri kullanan, tahribatsız muayene yöntemlerinde yenilikçi teknolojilerle çalışan, malzeme ve parçaların yapısal bütünlüğünü bozmadan detaylı analiz ve inceleme yapabilme becerisi kazanmış, Ürünlerin endüstriyel kullanım öncesi kalite standartlarına uygunluğunu değerlendirme becerisine sahip, bilişim teknolojilerini kullanarak mesleki bilgilerini sürekli geliştirebilen ve etkin iletişim kurma becerisi kazanmış, mesleki ve sosyal sorumluluklarının farkında, yaratıcı, girişimci ve toplumsal değerlere saygılı mezunlar yetiştirmeyi amaçlayan bir ön lisans programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Gedik Üniversitesi bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya mesleki uygulama (işletmede mesleki eğitim) eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Endüstriyel malzemeleri tanıyabilmek mekaniksel, fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilmek demir dışı ve demir esaslı malzemeleri tanıma ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Teknik resim kurallarını bilmek ve bu kuralları kullanarak geometrik ve konstrüksiyon parçalarını çizebilmek hazır proje resimlerini okuyabilir.
- Tahribatsız muayene ile ilgili araç gereç donanımları bilir, Tahribatsız muayene teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Metalurji ve Malzeme Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
- Alanındaki standartlara hâkim olur.
- Kaynakta kalite ve kontrolün önemini bilmek, tahribatlı ve tahribatsız muayene yöntemlerini tanımak kaynak bağlantısına uygun muayene yöntemini seçebilir.
- İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak, ilk yardım konularında bilgi sahibi olur.
- Malzemelerin soğuk ve sıcak şekillendirme yöntemlerini, elastik ve plastik bölgedeki şekil değişiklikleri konusunu bilir. Dayanımları ve emniyet katsayılarını öğrenir. Bunlara uygun kaynaklı şekillendirmeler yapabilir.
- İşletmelerde tasarımları ve uygulamaları ekip arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği gruplara anlaşılabilir biçimde aktarabilir ve ekip çalışmalarına uyar. İşletmelerde araştırma ve geliştirme hizmet birimlerinde çalışır.
- Kaynak bölgesinde katılaşmadan dolayı oluşan yapıları bilmek, bu yapıların mekanik ve metalurjik özelliklerini bilir.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
- Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını etkin biçimde kullanır.
- Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
- Bu program 2+2′ lik eğitim sistemine göre planlanmış ve öğrenciler 3. ve 4. yarıyılda iş yeri uygulaması dersi ile sektör tecrübesi kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak İstanbul Gedik Üniversitesi senatosu tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- Girmedi,
TK- Tekrar,
DZ-Devamsız,
TR-Transfer Dersler,
G-geçti,
K-Kaldı,
ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler,
ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme
Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Tahribatsız Muayene Programı, MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025- 31.12.2028
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
1. Tahribatsız Muayene Programı ön lisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda Metalurji ve Malzeme Mühendisliği, Malzeme Mühendisliği, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ve Nanoteknoloji Mühendisliği lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK’ün kararı ile belirlenir.
2. Tahribatsız Muayene Programı, İstanbul Gedik Üniversitesi Gedik Meslek Yüksekokulunda Kaynak Teknolojisi Programı ile çift anadal programına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030018942 | |
Qualification Title | Non-Destructive Testing Program, Associate Degree Diploma | |
Awarding Body | Gedik University | |
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Work skills | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | This is an associate degree program aimed at training graduates who use the knowledge and technological skills required by the age, work with innovative technologies in non-destructive testing methods, gain the ability to perform detailed analysis and inspection without compromising the structural integrity of materials and components, evaluate the conformity of products to industrial quality standards before use, continuously improve their professional knowledge by utilizing information technologies, develop effective communication skills, and are aware of their professional and social responsibilities. The program aims to foster graduates who are creative, entrepreneurial, and respectful of social values. | |
Learning Environments | The education and training are provided through both in-person and distance learning methods. Additionally, practical training is conducted through internships or professional practice (in-company vocational training) in the laboratories and workshops at Istanbul Gedik University, as well as in industry and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has intermediate proficiency in the following key competencies
| |
Further Info |
Lecture Notes Score Range Coefficient AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- He didn't enter, TK- Again, DZ-Discontinuous, TR-Transfer Lessons, G-passed, K-Fail, ERA – Lessons Learned During Erasmus, LO- Courses During Student Exchange Program | |
Quality Assurance | Certainly! Here's the translation of the text: In order to ensure the quality of higher education programs: • YÖK (The Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports," which are prepared annually for higher education institutions within the framework of criteria determined by YÖK, are published. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • YÖK publishes the "Private Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data on private higher education institutions. The reports, including both quantitative and qualitative evaluations of private higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Teaching Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria necessary for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each diploma program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with YÖK’s approval. 2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program aims to achieve is carried out in accordance with the principles determined by YÖK, based on the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations specified by the higher education institutions. 4. Self-Evaluation and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" it prepares on the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accredited or recognized accreditation bodies authorized by YÖKAK also demonstrate that the programs meet the required quality assurance standards. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications specified by its regulations. The Non-Destructive Testing Program has been accredited by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association). Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025- 31.12.2028 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To graduate, the required qualifications are: Completing a minimum of 120 ECTS course credits. Successfully completing all courses (with no grades of GM, DZ, K, FD, or FF). Having a minimum cumulative grade point average of 2.00 on a 4.00 scale. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education** 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030018942
ISCO 08
ISCO 08
This is an associate degree program aimed at training graduates who use the knowledge and technological skills required by the age, work with innovative technologies in non-destructive testing methods, gain the ability to perform detailed analysis and inspection without compromising the structural integrity of materials and components, evaluate the conformity of products to industrial quality standards before use, continuously improve their professional knowledge by utilizing information technologies, develop effective communication skills, and are aware of their professional and social responsibilities. The program aims to foster graduates who are creative, entrepreneurial, and respectful of social values.
The education and training are provided through both in-person and distance learning methods. Additionally, practical training is conducted through internships or professional practice (in-company vocational training) in the laboratories and workshops at Istanbul Gedik University, as well as in industry and workplaces.
- Being able to recognize industrial materials means knowing their mechanical, physical, and chemical properties. It involves understanding non-ferrous and ferrous materials and being familiar with their characteristics.
- Knowing the rules of technical drawing and being able to use these rules to draw geometric and construction parts allows one to read project drawings.
- Knows the tools and equipment related to non-destructive testing and becomes familiar with non-destructive testing techniques.
- Gains sufficient background in mathematics, natural sciences, and engineering topics related to their field; uses theoretical and practical knowledge in these areas together for Metallurgical and Materials Engineering solutions.
- Becomes proficient in the standards of their field.
- Understanding the importance of quality and control in welding, recognizing destructive and non-destructive testing methods, and being able to choose the appropriate inspection method for the welding joint.
- Possesses knowledge and awareness of occupational safety, worker health, and environmental protection, and is knowledgeable in first aid topics.
- Knows the cold and hot forming methods of materials, as well as the topic of shape changes in the elastic and plastic regions. Learns about their strengths and safety factors. Can perform welding-based shaping accordingly.
- Can communicate designs and applications to team members, superiors, and service groups in an understandable manner and adapts to team work. Works in research and development service units within businesses.
- Knows the structures formed due to solidification in the welding area and is familiar with the mechanical and metallurgical properties of these structures.
- Develops awareness of professional and ethical responsibilities.
- Selects and uses the modern techniques and tools necessary for applications in their field; effectively uses information technologies and at least one computer software.
- Uses a foreign language at a basic level to follow developments in their field and communicate with colleagues.
- This program is designed according to the 2+2 education system, and students gain industry experience through the workplace application course in the 3rd and 4th semesters.
Has intermediate proficiency in the following key competencies
- Literacy
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
- The methods of measurement and evaluation, types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the Senate of Istanbul Gedik University in accordance with the fundamental principles set by the Higher Education Council (YÖK).
- Different methods such as assignments, projects, practicals, mid-term exams, and final exams are used in measurement and evaluation.
- Letter-based grading systems are used in evaluating student performance.
Lecture Notes Score Range Coefficient
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- He didn't enter,
TK- Again,
DZ-Discontinuous,
TR-Transfer Lessons,
G-passed,
K-Fail,
ERA – Lessons Learned During Erasmus,
LO- Courses During Student Exchange Program
Certainly! Here's the translation of the text:
In order to ensure the quality of higher education programs:
• YÖK (The Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports," which are prepared annually for higher education institutions within the framework of criteria determined by YÖK, are published. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes the "Private Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data on private higher education institutions. The reports, including both quantitative and qualitative evaluations of private higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Teaching Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria necessary for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each diploma program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with YÖK’s approval.
2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program aims to achieve is carried out in accordance with the principles determined by YÖK, based on the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations specified by the higher education institutions.
4. Self-Evaluation and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" it prepares on the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accredited or recognized accreditation bodies authorized by YÖKAK also demonstrate that the programs meet the required quality assurance standards. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications specified by its regulations.
The Non-Destructive Testing Program has been accredited by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association).
Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025- 31.12.2028
- Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education, and meeting the admission requirements for associate degree programs in higher education institutions.
- Being placed in the relevant associate degree program of a higher education institution based on the results of a central exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.
- For programs that accept students through special talent exams in higher education institutions, achieving the required score in the central exam conducted by ÖSYM and passing the special talent exam, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.
- Students who graduate from the Non-Destructive Testing Program (Associate Degree) can transfer to the bachelor's degree programs in Metallurgical and Materials Engineering, Materials Engineering, Materials Science and Engineering, and Nanotechnology Engineering through the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM. The vertical transfer quotas are determined by YÖK's decision and will not exceed 10% of the quota set for the relevant bachelor's programs.
- The Non-Destructive Testing Program has the right to participate in the double major program with the Welding Technology Program at Gedik Vocational School, Istanbul Gedik University. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and, if successful, obtain two separate associate degrees.
1. Law No. 2547 on Higher Education**
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.
