Yeterlilik Kodu | TR0030012581 | |
Yeterlilik Adı | Takı Tasarımı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Altınbaş Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Altınbaş Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.altinbas.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | El sanatları | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İstanbul Altınbaş Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Takı Tasarımı Bölümü öğrencilerini, takı tasarımı alanında bilgisi, donanımı ve iletişim becerileri ile fark yaratacak, yenilikçi ve girişimci tasarımcılar olarak yetiştirmeyi hedefler. İstanbul Altınbaş Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Takı Tasarımı Bölümü öğrencileri eğitimleri süresince iş dünyasının gerçekleriyle tanışırlar, seçmeli dersler, konferanslar ve seminerler yoluyla mesleğin önde gelen akademisyenleri ve profesyonelleriyle tanışma ve deneyimlerinden yararlanma olanağını elde ederler. | |
Öğrenme Ortamları | Bölümde; teorik derslerin gerçekleştirildiği sınıfların yanı sıra uygulamalı dersler için tasarım laboratuvarı ve tam donanımlı uygulama atölyeleri bulunmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Tablo 1: Mutlak Değerlendirme Tablosu Puan Değerleri Harfli Başarı Başarı Notu Katsayısı 91-100 AA 4,00 82-90 BA 3,50 73-81 BB 3,00 64-72 CB 2,50 55-63 CC 2,00 50-54 DC 1,50 45-49 DD 1,00 0-44 FF 0,00 (2) Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalarının başarı notuna etki oranı %60, yarıyıl sonu sınavının başarı notuna etki oranı ise %40’tır. Özelliği gereği ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavını gerektirmeyen laboratuvar, atölye, proje, tasarım ve bitirme projesi gibi uygulamaya dayalı derslerin yarıyıl sonu başarı notu öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak nihai harfli başarı notu olarak verilir. Küresel salgın, afet ve kriz durumlarında uzaktan öğretim yapılan dönemlerde başarı değerlendirmesi YÖK ve Senato kararları doğrultusunda uygulanır. (3) Her akademik birim, nihai ders geçme notunu ve dönem sonu sınavlarından alınacak asgari notu belirler. (4) Sınav sonuçları öğrenci bilgi sistemine sayısal not olarak girilir. Öğretim üyesi mutlak veya bağıl değerlendirme esaslarından birini seçer ve harf notları seçilen sisteme bağlı olarak sistem tarafından atanır. (5) Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; yukarıdaki tabloda yer alan harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür. (6) Başarı durumuna ilişkin yukarıda belirtilen harfli başarı notlarına ilişkin esaslar ve diğer harf notları aşağıda gösterilmiştir: a) AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S başarılı harf notlarıdır. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin GANO’sunun en az 2,00 olması gerekir. b) FF, NA ve U başarısız harf notlarıdır. c) NA: Derse devam koşulunun sağlanmaması durumunda verilir. Öğrenci NA aldığı dersten başarısız sayılır ve bu ders FF notu olarak işlem görür. ç) S: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarılı olunan dersler ile not ortalamasına katılmayan başarılmış derslere verilir. S notu toplam AKTS kredisine sayılır, GANO hesabına katılmaz. d) U: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarısız olunan dersler ile not ortalamalarına katılmayan başarısız derslere verilir. e) M: Önceki yükseköğretim öğrenimi sırasında alınıp başarılı olunan ve S, G, M notu verilen derslere muafiyet verilirken, öğrencinin aldığı notların YÖK not dönüşüm tablosu ve Üniversite not sistemine çevrilememesi durumunda toplam AKTS kredisine sayılıp, GANO hesabına katılmayan nottur. f) I: Eksik notu, hastalık veya başka bir zorunlu nedenle, başarılı olduğu halde ders için gerekli çalışmalardan bazılarını yerine getirememiş öğrencilere verilir. Bir öğrenci I notu aldığı dersten, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlamak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak ilgili yönetim kurulu kararıyla yukarıda açıklanan süre uzatılabilir. (7) Öğrenci değişim ve/veya ortak diploma programlarında öğrenim gören öğrencilerin ilgili üniversitelerden aldıkları ders notları, Senato kararları ile muafiyet ve intibak işlemleri esaslarına göre ilgili yönetim kurulu kararıyla, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından not durum belgesine işlenir. (8) Ek sınav, mazeret, muafiyet, itiraz veya mahkeme kararıyla değişen nihai notlar ve benzeri sınav sonuçlarının harf notuna dönüştürülmesinde mutlak sistem kullanılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; The Accreditation, Certification, and Quality Assurance Institute (ACQUIN) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 19.06.2023/18.06.2029 | |
Giriş Şartı | Yüksek Öğretim Kurumu’nun düzenlemeleri çerçevesinde, Türkiye’de ön lisans ve lisans programlarına öğrenci kabulü merkezi olarak yapılan sınav sonuçlarına göre yapılır. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) adayların seçme sınavında aldıkları puanlarına ve Lise puanlarının katkılarına göre öğrencileri seçtikleri bölümlere yerleştirir. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve minimum 240 AKTS kredi yükünü tamamlayarak, tüm derslerden en az D notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin programda tanımlanan stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olanlar takı tasarımcısı olarak çalışırlar. Mezunlar bu alanlarda çalışabilmek üzere takı tasarımı alanda gerekli temel ve teknik bilgilerle ve iletişim, yabancı dil, takım çalışması gibi becerilerle donatılmış olarak yetiştirilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030012581
ISCO:08
ISCO:08
İstanbul Altınbaş Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Takı Tasarımı Bölümü öğrencilerini, takı tasarımı alanında bilgisi, donanımı ve iletişim becerileri ile fark yaratacak, yenilikçi ve girişimci tasarımcılar olarak yetiştirmeyi hedefler. İstanbul Altınbaş Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Takı Tasarımı Bölümü öğrencileri eğitimleri süresince iş dünyasının gerçekleriyle tanışırlar, seçmeli dersler, konferanslar ve seminerler yoluyla mesleğin önde gelen akademisyenleri ve profesyonelleriyle tanışma ve deneyimlerinden yararlanma olanağını elde ederler.
Bölümde; teorik derslerin gerçekleştirildiği sınıfların yanı sıra uygulamalı dersler için tasarım laboratuvarı ve tam donanımlı uygulama atölyeleri bulunmaktadır.
- Sanat / Tasarım ilkelerini bilir ve yönetir.
- Alanında disiplinlerarası düşünebilme yetisine sahiptir.
- Sanat / Tasarım sürecini teori ve uygulama boyutlarıyla kavramıştır ve projelerine yansıtır.
- Takı Tasarımında malzeme ve güncel teknik süreçlere hakimdir, fikirlerini uygulamaya dönüştürür.
- Dijital ortamda mücevher tasarımına ilişkin tüm süreçlere hakimdir.
- Eleştirel bakış açısı kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Takı Tasarımı alanında çalışabilecek yeterlilik ve yetkinliği
- Bir dersin başarı değerlendirmesi; ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl/yıl sonu sınav notlarının başarı notuna etki oranları alınarak, Doğrudan Değerlendirme Sistemi (DDS) ve/veya Bağıl Değerlendirme Sistemlerinden (BDS) biri uygulanarak hesaplanır. Başarı değerlendirme yöntemi ve ders planı kapsamındaki çalışmaların nihai başarı notuna etki oranı ders izlencesinde belirtilir ve dersin öğretim elemanı tarafından akademik yarıyıl başında öğrencilere duyurulur.
Tablo 1: Mutlak Değerlendirme Tablosu Puan Değerleri Harfli Başarı Başarı Notu Katsayısı 91-100 AA 4,00 82-90 BA 3,50 73-81 BB 3,00 64-72 CB 2,50 55-63 CC 2,00 50-54 DC 1,50 45-49 DD 1,00 0-44 FF 0,00
(2) Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalarının başarı notuna etki oranı %60, yarıyıl sonu sınavının başarı notuna etki oranı ise %40’tır. Özelliği gereği ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavını gerektirmeyen laboratuvar, atölye, proje, tasarım ve bitirme projesi gibi uygulamaya dayalı derslerin yarıyıl sonu başarı notu öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak nihai harfli başarı notu olarak verilir. Küresel salgın, afet ve kriz durumlarında uzaktan öğretim yapılan dönemlerde başarı değerlendirmesi YÖK ve Senato kararları doğrultusunda uygulanır.
(3) Her akademik birim, nihai ders geçme notunu ve dönem sonu sınavlarından alınacak asgari notu belirler.
(4) Sınav sonuçları öğrenci bilgi sistemine sayısal not olarak girilir. Öğretim üyesi mutlak veya bağıl değerlendirme esaslarından birini seçer ve harf notları seçilen sisteme bağlı olarak sistem tarafından atanır.
(5) Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; yukarıdaki tabloda yer alan harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür.
(6) Başarı durumuna ilişkin yukarıda belirtilen harfli başarı notlarına ilişkin esaslar ve diğer harf notları aşağıda gösterilmiştir:
a) AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S başarılı harf notlarıdır. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin GANO’sunun en az 2,00 olması gerekir. b) FF, NA ve U başarısız harf notlarıdır.
c) NA: Derse devam koşulunun sağlanmaması durumunda verilir. Öğrenci NA aldığı dersten başarısız sayılır ve bu ders FF notu olarak işlem görür. ç) S: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarılı olunan dersler ile not ortalamasına katılmayan başarılmış derslere verilir. S notu toplam AKTS kredisine sayılır, GANO hesabına katılmaz.
d) U: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarısız olunan dersler ile not ortalamalarına katılmayan başarısız derslere verilir.
e) M: Önceki yükseköğretim öğrenimi sırasında alınıp başarılı olunan ve S, G, M notu verilen derslere muafiyet verilirken, öğrencinin aldığı notların YÖK not dönüşüm tablosu ve Üniversite not sistemine çevrilememesi durumunda toplam AKTS kredisine sayılıp, GANO hesabına katılmayan nottur.
f) I: Eksik notu, hastalık veya başka bir zorunlu nedenle, başarılı olduğu halde ders için gerekli çalışmalardan bazılarını yerine getirememiş öğrencilere verilir. Bir öğrenci I notu aldığı dersten, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlamak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak ilgili yönetim kurulu kararıyla yukarıda açıklanan süre uzatılabilir.
(7) Öğrenci değişim ve/veya ortak diploma programlarında öğrenim gören öğrencilerin ilgili üniversitelerden aldıkları ders notları, Senato kararları ile muafiyet ve intibak işlemleri esaslarına göre ilgili yönetim kurulu kararıyla, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından not durum belgesine işlenir.
(8) Ek sınav, mazeret, muafiyet, itiraz veya mahkeme kararıyla değişen nihai notlar ve benzeri sınav sonuçlarının harf notuna dönüştürülmesinde mutlak sistem kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; The Accreditation, Certification, and Quality Assurance Institute (ACQUIN)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 19.06.2023/18.06.2029
Yüksek Öğretim Kurumu’nun düzenlemeleri çerçevesinde, Türkiye’de ön lisans ve lisans programlarına öğrenci kabulü merkezi olarak yapılan sınav sonuçlarına göre yapılır. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) adayların seçme sınavında aldıkları puanlarına ve Lise puanlarının katkılarına göre öğrencileri seçtikleri bölümlere yerleştirir.
Bu programdan mezun olanlar takı tasarımcısı olarak çalışırlar. Mezunlar bu alanlarda çalışabilmek üzere takı tasarımı alanda gerekli temel ve teknik bilgilerle ve iletişim, yabancı dil, takım çalışması gibi becerilerle donatılmış olarak yetiştirilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030012581 | |
Qualification Title | Jewelry Design License | |
Awarding Body | Altinbas University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.altinbas.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Handicrafts | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of Jewelry Design at the Faculty of Applied Sciences at Istanbul Altınbaş University aims to educate its students as innovative and entrepreneurial jewelry designers with their knowledge and communication skills in the field. Students at Department of Jewelry Design at the Faculty of Applied Sciences at Istanbul Altınbaş University meet with the realities of the business world and meet with the leading academicians and professionals in the field and gain from their experience. | |
Learning Environments | In Jewelry Design Program ; There are design classes for practical courses as well as fully equipped application workshops as well as classes where theoretical courses are carried out. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below.
| |
Further Info |
Table 1: Absolute Evaluation Table Score Values Letter Grade Success Grade Coefficient 91-100 AA 4,00 82-90 BA 3,50 73-81 BB 3,00 64-72 CB 2,50 55-63 CC 2,00 50-54 DC 1,50 45-49 DD 1,00 0-44 FF 0,00
(2) The midterm exam and midterm studies have a 60% effect on the success grade, and the final exam has a 40% effect on the success grade. The final letter grade of the courses based on application such as laboratory, workshop, project, design and graduation project, which do not require midterm and/or final exam due to their characteristics, is given as a final letter grade, taking into account the student's work during the semester. In periods of distance education during global epidemics, disasters and crises, the success evaluation is applied in accordance with the decisions of COHE and the Senate. (3) Each academic unit determines the final course passing grade and the minimum grade to be obtained from the final exams. (4) Exam results are entered into the student information system as numerical grades. The faculty member selects one of the absolute or relative evaluation principles and letter grades are assigned by the system depending on the selected system. (5) The success grade of a course is converted into the letter grade and success coefficient in the table above according to the principles determined by the Senate. (6) The principles regarding the above-mentioned letter grades for success and other letter grades are shown below: a) AA, BA, BB, CB, CB, CC, DC, DD and S are successful letter grades. However, in order to graduate, the student's GPA must be at least 2.00. b) FF, NA and U are unsuccessful letter grades. c) NA: It is given if the course attendance requirement is not met. The student is considered unsuccessful in the course in which he/she receives NA and this course is treated as FF grade. ç) S: It is given to the courses that are successful as a result of the proficiency and exemption exams and to the successful courses that are not included in the grade point average. S grade is counted in the total ECTS credits and is not included in the GPA calculation. d) U: It is given to the courses failed as a result of the proficiency and exemption exams and the unsuccessful courses that are not included in the grade averages. e) M: While exemption is given to the courses taken and succeeded in previous higher education education and graded S, G, M, if the grades received by the student cannot be converted to the COHE grade conversion table and the University grade system, it is the grade that is counted in the total ECTS credit and not included in the GPA calculation. f) I: Incomplete grades are given to students who, due to illness or other compulsory reasons, have not been able to fulfill some of the work required for the course even though they have been successful. A student must complete his/her deficiencies within fifteen days from the date of the final exam of the course in which he/she received an I grade. Otherwise, the I grade automatically turns into an FF grade. However, the above-mentioned period may be extended with the decision of the relevant board of directors. (7) The course grades of the students studying in student exchange and/or joint diploma programs are entered into the transcript by the Registrar's Office with the decision of the relevant board of directors according to the Senate decisions and the principles of exemption and adjustment procedures. (8) The absolute system is used in converting final grades and similar exam results such as supplementary exams, excuse, exemption, final grades changed by appeal or court decision into letter grades. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - COHE is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by COHE are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by COHE. - “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by COHE. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: COHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by COHE on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs shall be determined by the relevant Deans' Councils. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by COHE on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (COHEAK) at the beginning of each year. COHEAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by COHEAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name; The Accreditation, Certification, and Quality Assurance Institute (ACQUIN) Accreditation Start/End Date: 19.06.2023/18.06.2029 | |
Access Requirements | Student's acceptance is based on the results of examinations centered on student admission into associate and undergraduate programs in Turkey under the regulations of the Higher Education Institution. The Student Selection and Placement Center (ÖSYM) places the students in their chosen departments according to the scores of the candidates on the elective examination and the contributions of the high school scores. The acceptance commission decision and the students who speak Turkish are placed in the division. | |
Conditions for Success | In order to graduate from this program, students must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful by completing a minimum credit of 240 ECTS credits and taking at least a D grade from all courses. Students are required to complete their defined internship in the program in the specified time and particulars. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of this program work as jewelry designers in public institutions and in the private sector. The gradutes of this program are equiped with the fundamental and the technical knowledge and with skills in communications, foreign language, and team work. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030012581
ISCO:08
ISCO:08
The Department of Jewelry Design at the Faculty of Applied Sciences at Istanbul Altınbaş University aims to educate its students as innovative and entrepreneurial jewelry designers with their knowledge and communication skills in the field. Students at Department of Jewelry Design at the Faculty of Applied Sciences at Istanbul Altınbaş University meet with the realities of the business world and meet with the leading academicians and professionals in the field and gain from their experience.
In Jewelry Design Program ; There are design classes for practical courses as well as fully equipped application workshops as well as classes where theoretical courses are carried out.
- He/she knows the principles of Art/Design
- He/she has the ability to think as interdisciplinary in his/her field.
- He/she comprehended the process of Art/Design taking up in detail theoretically and practically and he/she reflects it to his/her projects.
- He/she controls the material and actual technical process in Jewelry Design; He/she converts his/her ideas into the practice.
- He/she controls the whole process of jewelry design in digital environment.
- He/she gains critical point of view.
Has advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
- Proficiency and competence to work in the field of Jewelry Design
- The success evaluation of a course is calculated by taking the effect rates of midterm exams, semester studies and semester / year-end exam grades on the success grade and applying one of the Direct Assessment System (DAS) and / or Relative Assessment Systems (RAS). The achievement evaluation method and the effect of the studies within the scope of the course plan on the final success grade are specified in the course syllabus and announced to the students at the beginning of the academic semester by the instructor of the course.
Table 1: Absolute Evaluation Table Score Values
Letter Grade Success Grade Coefficient
91-100 AA 4,00 82-90 BA 3,50 73-81 BB 3,00 64-72 CB 2,50 55-63 CC 2,00 50-54 DC 1,50 45-49 DD 1,00 0-44 FF 0,00
(2) The midterm exam and midterm studies have a 60% effect on the success grade, and the final exam has a 40% effect on the success grade. The final letter grade of the courses based on application such as laboratory, workshop, project, design and graduation project, which do not require midterm and/or final exam due to their characteristics, is given as a final letter grade, taking into account the student's work during the semester. In periods of distance education during global epidemics, disasters and crises, the success evaluation is applied in accordance with the decisions of COHE and the Senate.
(3) Each academic unit determines the final course passing grade and the minimum grade to be obtained from the final exams.
(4) Exam results are entered into the student information system as numerical grades. The faculty member selects one of the absolute or relative evaluation principles and letter grades are assigned by the system depending on the selected system.
(5) The success grade of a course is converted into the letter grade and success coefficient in the table above according to the principles determined by the Senate.
(6) The principles regarding the above-mentioned letter grades for success and other letter grades are shown below:
a) AA, BA, BB, CB, CB, CC, DC, DD and S are successful letter grades. However, in order to graduate, the student's GPA must be at least 2.00. b) FF, NA and U are unsuccessful letter grades.
c) NA: It is given if the course attendance requirement is not met. The student is considered unsuccessful in the course in which he/she receives NA and this course is treated as FF grade. ç) S: It is given to the courses that are successful as a result of the proficiency and exemption exams and to the successful courses that are not included in the grade point average. S grade is counted in the total ECTS credits and is not included in the GPA calculation.
d) U: It is given to the courses failed as a result of the proficiency and exemption exams and the unsuccessful courses that are not included in the grade averages.
e) M: While exemption is given to the courses taken and succeeded in previous higher education education and graded S, G, M, if the grades received by the student cannot be converted to the COHE grade conversion table and the University grade system, it is the grade that is counted in the total ECTS credit and not included in the GPA calculation.
f) I: Incomplete grades are given to students who, due to illness or other compulsory reasons, have not been able to fulfill some of the work required for the course even though they have been successful. A student must complete his/her deficiencies within fifteen days from the date of the final exam of the course in which he/she received an I grade. Otherwise, the I grade automatically turns into an FF grade. However, the above-mentioned period may be extended with the decision of the relevant board of directors.
(7) The course grades of the students studying in student exchange and/or joint diploma programs are entered into the transcript by the Registrar's Office with the decision of the relevant board of directors according to the Senate decisions and the principles of exemption and adjustment procedures.
(8) The absolute system is used in converting final grades and similar exam results such as supplementary exams, excuse, exemption, final grades changed by appeal or court decision into letter grades.
To oversee the quality of higher education programs;
- COHE is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by COHE are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by COHE.
- “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by COHE. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula: COHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by COHE on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs shall be determined by the relevant Deans' Councils.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by COHE on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (COHEAK) at the beginning of each year. COHEAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by COHEAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured.
THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organization Name; The Accreditation, Certification, and Quality Assurance Institute (ACQUIN)
Accreditation Start/End Date: 19.06.2023/18.06.2029
Student's acceptance is based on the results of examinations centered on student admission into associate and undergraduate programs in Turkey under the regulations of the Higher Education Institution. The Student Selection and Placement Center (ÖSYM) places the students in their chosen departments according to the scores of the candidates on the elective examination and the contributions of the high school scores. The acceptance commission decision and the students who speak Turkish are placed in the division.
The graduates of this program work as jewelry designers in public institutions and in the private sector. The gradutes of this program are equiped with the fundamental and the technical knowledge and with skills in communications, foreign language, and team work.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.
