Yeterlilik Kodu

TR0030008199

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih alanında ve tarihle ilgili sosyal bilimler alanında güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç-gereçlerini ve bilimsel yöntemlerle elde edilmiş akademik düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. Bunları mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
  • Tarih disipliniyle ilgili kavramları ve olguları sosyal bilimler yöntemlerini kullanarak eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, değerlendirir ve öneriler sunabilir.
  • Tarih metodolojisini kullanarak elde ettiği bilgiyi ve alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.
  • Tarih alanıyla ilgili henüz aydınlatılmamış problemleri saptayabilir ve çözüm üretebilir.
  • Tarih alanında farklı dönemlere ve farklı toplumlara dair konularda disiplinler arası çalışma yeteneğine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili sorunların çözümünde ve alanıyla ilgili tüm çalışmalarda bireysel ya da bir ekibin üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sorumluluğu altında olan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. İçerisinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel niteliklerini kavrar  ve bu niteliklere uygun öğrenme ve öğretme süreçlerini planlar ve uygular.
  • Tarih alanında kaynak dillerine hakim olur ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde çalışmalarını sürdürebilecek dil bilgisine sahip olmayı hedefler.
  • Tarih alanında yaptığı tüm çalışmalarında etik ve bilimsel değerleri gözetir.
  • Alanında araştırma yapabilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Alanında ve kişisel gelişiminde yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Tarih Programı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından 02.06.2023 – 30.09.2026 tarihleri arasında akredite edilmiştir.

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma ŞartlarıAsgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.  
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal  programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar

Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008199


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih alanında ve tarihle ilgili sosyal bilimler alanında güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç-gereçlerini ve bilimsel yöntemlerle elde edilmiş akademik düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. Bunları mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
  • Tarih disipliniyle ilgili kavramları ve olguları sosyal bilimler yöntemlerini kullanarak eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, değerlendirir ve öneriler sunabilir.
  • Tarih metodolojisini kullanarak elde ettiği bilgiyi ve alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.
  • Tarih alanıyla ilgili henüz aydınlatılmamış problemleri saptayabilir ve çözüm üretebilir.
  • Tarih alanında farklı dönemlere ve farklı toplumlara dair konularda disiplinler arası çalışma yeteneğine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili sorunların çözümünde ve alanıyla ilgili tüm çalışmalarda bireysel ya da bir ekibin üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sorumluluğu altında olan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını saptayabilir. İçerisinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel niteliklerini kavrar  ve bu niteliklere uygun öğrenme ve öğretme süreçlerini planlar ve uygular.
  • Tarih alanında kaynak dillerine hakim olur ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde çalışmalarını sürdürebilecek dil bilgisine sahip olmayı hedefler.
  • Tarih alanında yaptığı tüm çalışmalarında etik ve bilimsel değerleri gözetir.
  • Alanında araştırma yapabilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Alanında ve kişisel gelişiminde yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Tarih Programı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından 02.06.2023 – 30.09.2026 tarihleri arasında akredite edilmiştir.


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.  

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal  programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar

Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008199

Qualification Title
Bachelor of History Diploma
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program that spans eight semesters based on secondary education qualifications and provides education focused on a specific field of study or profession.

Learning Environments

Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats.

Description
  • Has the competence to use textbooks, application tools, and academic-level knowledge and skills obtained through scientific methods, containing up-to-date information in the field of history and related social sciences. These can be applied in their profession and research.
  • Analyzes, evaluates, and offers suggestions on concepts and phenomena related to the discipline of history using social science methods with a critical perspective.
  • Can express the knowledge obtained using historical methodology and the studies conducted in their field both in writing and orally on various platforms.
  • Can identify unresolved problems in the field of history and come up with solutions.
  • Has the ability to work interdisciplinarily on topics related to different periods and societies in the field of history.
  • Takes responsibility as an individual or as a member of a team in solving problems related to the field and in all studies related to the field.
  • Can identify the interests, desires, and needs of those under their responsibility. Understands the socio-economic and cultural characteristics of the environment they are in and plans and implements learning and teaching processes suitable for these characteristics.
  • Mastery of source languages in the field of history and aims to acquire the linguistic knowledge necessary to continue international work with colleagues.
  • Considers ethical and scientific values in all of their work in the field of history.
  • Can use information and communication technologies at a level that enables conducting research in their field.
  • Recognizes the importance of lifelong learning in their field and personal development.
Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurship competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

1. Measurement and evaluation methods, the types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).

2. Various methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and end-of-term exams are used in measurement and evaluation.

3. Letter and/or number-based grading systems are used to assess student achievement.

Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -

Quality Assurance

To Ensure the Quality of Higher Education Programs:

  • YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
  • Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” are prepared annually for higher education institutions. Based on these reports, quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are compiled and shared with the public by YÖK.
  • Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Academic Programs

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in compliance with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following its acceptance by the relevant Deans' Council.

2. Assessment and Evaluation

The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program is expected to provide are carried out according to the Education and Examination Regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles set by YÖK.

3. Certification

Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment and External Evaluation

Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report", which includes the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence that programs meet the quality assurance standards. In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to assess compliance with established qualifications.

History Program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK) between 02.06.2023 and 30.09.2026.

Access Requirements

1.To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.

2. To have been placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the centralized exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Centre (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK (Council of Higher Education).

3. For programs that admit students through a special talent exam, to have obtained a sufficient score in the centralized exam conducted by ÖSYM and to have successfully passed the special talent exam, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.

4. To have been placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields completed in associate degree programs, based on the results of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.

 

Conditions for SuccessTo successfully complete a minimum of 240 ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) credits and fulfill any other requirements set by the respective higher education institution, if applicable.
Progression Paths (Relationship Type)
  1.  Individuals who hold a bachelor's degree can pursue master's programs and, if they meet the relevant requirements, they may also continue to doctoral and proficiency in art programs that accept students with a bachelor's degree.
  2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from two degree programs simultaneously and, if successful, receive two separate bachelor's degrees.
Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
    1.1. Regulation on the Principles of Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers
    1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
    2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008199


Qualification Title
Bachelor of History Diploma

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program that spans eight semesters based on secondary education qualifications and provides education focused on a specific field of study or profession.


Learning Environments

Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats.


Description
  • Has the competence to use textbooks, application tools, and academic-level knowledge and skills obtained through scientific methods, containing up-to-date information in the field of history and related social sciences. These can be applied in their profession and research.
  • Analyzes, evaluates, and offers suggestions on concepts and phenomena related to the discipline of history using social science methods with a critical perspective.
  • Can express the knowledge obtained using historical methodology and the studies conducted in their field both in writing and orally on various platforms.
  • Can identify unresolved problems in the field of history and come up with solutions.
  • Has the ability to work interdisciplinarily on topics related to different periods and societies in the field of history.
  • Takes responsibility as an individual or as a member of a team in solving problems related to the field and in all studies related to the field.
  • Can identify the interests, desires, and needs of those under their responsibility. Understands the socio-economic and cultural characteristics of the environment they are in and plans and implements learning and teaching processes suitable for these characteristics.
  • Mastery of source languages in the field of history and aims to acquire the linguistic knowledge necessary to continue international work with colleagues.
  • Considers ethical and scientific values in all of their work in the field of history.
  • Can use information and communication technologies at a level that enables conducting research in their field.
  • Recognizes the importance of lifelong learning in their field and personal development.

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurship competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

1. Measurement and evaluation methods, the types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).

2. Various methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and end-of-term exams are used in measurement and evaluation.

3. Letter and/or number-based grading systems are used to assess student achievement.

Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -


Quality Assurance

To Ensure the Quality of Higher Education Programs:

  • YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
  • Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” are prepared annually for higher education institutions. Based on these reports, quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are compiled and shared with the public by YÖK.
  • Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Academic Programs

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in compliance with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following its acceptance by the relevant Deans' Council.

2. Assessment and Evaluation

The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program is expected to provide are carried out according to the Education and Examination Regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles set by YÖK.

3. Certification

Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment and External Evaluation

Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report", which includes the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence that programs meet the quality assurance standards. In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to assess compliance with established qualifications.

History Program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK) between 02.06.2023 and 30.09.2026.


Access Requirements

1.To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.

2. To have been placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the centralized exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Centre (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK (Council of Higher Education).

3. For programs that admit students through a special talent exam, to have obtained a sufficient score in the centralized exam conducted by ÖSYM and to have successfully passed the special talent exam, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.

4. To have been placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields completed in associate degree programs, based on the results of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.

 


Conditions for Success
To successfully complete a minimum of 240 ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) credits and fulfill any other requirements set by the respective higher education institution, if applicable.

Progression Paths (Relationship Type)
  1.  Individuals who hold a bachelor's degree can pursue master's programs and, if they meet the relevant requirements, they may also continue to doctoral and proficiency in art programs that accept students with a bachelor's degree.
  2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from two degree programs simultaneously and, if successful, receive two separate bachelor's degrees.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
    1.1. Regulation on the Principles of Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers
    1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
    2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode