Yeterlilik Kodu

TR0030008523

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumAmasya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAkbilek Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd (Kılıçaslan Cd.), 05100 Amasya Merkez/Amasya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.amasya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Amaç öğrenciyi alan becerilerine de sahip bireyler olarak yetiştirmektir. Bölümümüzün çalışma alanları Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ, Türkiye Cumhuriyeti ve Genel Türk Tarihi`dir. Bu doğrultuda bölüm akademisyen profili de geniş tutulmaya çalışılmaktadır. İstenilen öğrencinin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını sağlayarak gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde başta öğretmen olmak üzere çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamaktır. Aynı zamanda öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı tarihçi olarak yetiştirmektir.        

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal bilimler ve tarih bilgilerini kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Edindiği bilgileri tarih araştırmalarında uygulayabilir ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilir.
  • Tarih araştırmalarına yönelik disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilir.
  • Tarih olaylarını tanımlayabilir, kurgulayabilir ve değerlendirebilir.
  • Araştırmalarda konunun tespiti, araştırılması, kaleme alınması ve değerlendirilmesi aşamasında meslekî etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilir.
  • Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilir ve etkin iletişim sağlayabilir.
  • Tarih araştırmalarında ortaya çıkan sonuçların evrensel ve toplumsal etkilerini neden-sonuç ilişkisi içinde kavrayabilir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilir.
  • Yeni tarihi araştırmaların ve diğer ilgili alanlardaki yeni gelişmelerin takibini yapabilir ve bilgilerini güncelleyebilir.
  • Tarih araştırmaları için gerekli yöntemleri ve araçları kullanabilir.
  • Alanlarına göre tasarlama, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisine sahiptir.
  • Çeşitli tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp etüt yapabilir ve rapor yazabilir.
  • Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahiptir.
  • Tarih araştırmalarında kullanılabilecek kaynak dil ve yazılara vakıftır.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi; 21.12.2022/ 30.09.2025

Giriş Şartı

Türk Vatandaşları İçin

(1) Lise Diploması,

(2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.

Uluslararası Öğrenciler İçin

(1) Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi".

(2) Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan SAT i, ACT, vb. gibi uluslararası üniversite giriş sınavları. Adaylar YÖS veya dengi sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar.

Başarma ŞartlarıProgramda; 1) Ulusal Kredi veya 240 AKTS, 2) 100 üzerinden en az 60 not ortalaması elde etmek.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezun olan öğrenciler kendi ilgi alanları çerçevesinde başta öğretmenlik, araştırma görevliliği, arşivcilik ve diğer kamu kurumlarında memurluk alanında çalışmaktadırlar.
  • Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavı ile başarı ortalamaları ve mülakat sınavını başararak lisansüstü programlarda (yüksek lisans ve doktora) öğrenim görebilmektedirler.
Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008523


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Amasya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Akbilek Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd (Kılıçaslan Cd.), 05100 Amasya Merkez/Amasya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Amaç öğrenciyi alan becerilerine de sahip bireyler olarak yetiştirmektir. Bölümümüzün çalışma alanları Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ, Türkiye Cumhuriyeti ve Genel Türk Tarihi`dir. Bu doğrultuda bölüm akademisyen profili de geniş tutulmaya çalışılmaktadır. İstenilen öğrencinin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını sağlayarak gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde başta öğretmen olmak üzere çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamaktır. Aynı zamanda öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı tarihçi olarak yetiştirmektir.        


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sosyal bilimler ve tarih bilgilerini kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Edindiği bilgileri tarih araştırmalarında uygulayabilir ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilir.
  • Tarih araştırmalarına yönelik disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilir.
  • Tarih olaylarını tanımlayabilir, kurgulayabilir ve değerlendirebilir.
  • Araştırmalarda konunun tespiti, araştırılması, kaleme alınması ve değerlendirilmesi aşamasında meslekî etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilir.
  • Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilir ve etkin iletişim sağlayabilir.
  • Tarih araştırmalarında ortaya çıkan sonuçların evrensel ve toplumsal etkilerini neden-sonuç ilişkisi içinde kavrayabilir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilir.
  • Yeni tarihi araştırmaların ve diğer ilgili alanlardaki yeni gelişmelerin takibini yapabilir ve bilgilerini güncelleyebilir.
  • Tarih araştırmaları için gerekli yöntemleri ve araçları kullanabilir.
  • Alanlarına göre tasarlama, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisine sahiptir.
  • Çeşitli tarihi olayları ve sosyal gelişmeleri araştırıp etüt yapabilir ve rapor yazabilir.
  • Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahiptir.
  • Tarih araştırmalarında kullanılabilecek kaynak dil ve yazılara vakıftır.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi; 21.12.2022/ 30.09.2025


Giriş Şartı

Türk Vatandaşları İçin

(1) Lise Diploması,

(2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.

Uluslararası Öğrenciler İçin

(1) Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi".

(2) Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan SAT i, ACT, vb. gibi uluslararası üniversite giriş sınavları. Adaylar YÖS veya dengi sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar.


Başarma Şartları
Programda; 1) Ulusal Kredi veya 240 AKTS, 2) 100 üzerinden en az 60 not ortalaması elde etmek.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Mezun olan öğrenciler kendi ilgi alanları çerçevesinde başta öğretmenlik, araştırma görevliliği, arşivcilik ve diğer kamu kurumlarında memurluk alanında çalışmaktadırlar.
  • Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavı ile başarı ortalamaları ve mülakat sınavını başararak lisansüstü programlarda (yüksek lisans ve doktora) öğrenim görebilmektedirler.

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008523

Qualification Title
Bachelor's Degree in History
Awarding BodyAmasya University
Awarding Body ContactAkbilek St., Muhsin Yazıcıoğlu, 05100 Amasya/Center. Tel: +90 358 211 50 46
Awarding Body Urlhttp://www.amasya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Our program consists of academics who are experts in their fields, and the necessary studies are carried out together with the courses. The aim is to raise students as individuals who also have field skills. The study areas of our department are Ancient, Middle Ages, Modern Age, Modern Age, Republic of Turkey and General Turkish History. In this regard, efforts are being made to keep the department's academic profile broad. The aim is to ensure that the students are successful in the professional exams they will face later, so that they can continue their studies, especially as teachers, in the places they want, both in the public and private sectors. At the same time, it is to train our students as talented and equipped historians at national and international levels.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description

• Has the ability to use social sciences and history knowledge.

• Can apply the acquired knowledge in historical research and analyze and interpret the results.

• Can find a solution with an interdisciplinary approach to historical research.

• Can define, construct and evaluate historical events.

• Can act with professional ethics and responsibility awareness during the identification, research, writing and evaluation of the subject in research.

• Can work in single or multidisciplinary work groups and communicate effectively.

• Can comprehend the universal and social effects of the results obtained in historical research in a cause-effect relationship.

• Understands the necessity of lifelong learning and can use methods to keep their knowledge up to date.

• Can follow new historical research and new developments in other related fields and update their knowledge.

• Can use the necessary methods and tools for historical research.

• Have the ability to design, fieldwork, collect data, analyze results, archive, decode and/or interpret text according to their field.

• Can research, conduct studies and write reports on various historical events and social developments.

• Has the ability to use information technologies effectively.

• Has knowledge of source languages and texts that can be used in historical research.

• Ability to communicate effectively verbally and in written Turkish; Has knowledge of at least one foreign language.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

• Reading and writing competence

• Multilingual competence

• Digital competence

• Personal, social and learning to learn competence

• Citizenship competence

• Entrepreneurial competence

• Cultural awareness and expression competence

Further Info

Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (CoHE) on these issues.

Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. Letter or grade-based systems are used to evaluate student success.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

• Every year, CoHE publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of CoHE after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Committee (HEQC) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by HEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by HEQC also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the HEQC legislation.

Access Requirements

For Turkish Citizens

(1) High School Diploma,

(2) Placement through a central, nationwide student selection and placement exam organized by the Measurement, Selection and Placement Center (OSYM). Candidates gain access to the programs based on their composite scores consisting of central exam scores and high school GPA.

For International Students

(1) High School Diploma and "Equivalence Certificate" issued by the Turkish Ministry of National Education (MoNE).

(2) International Student Examination (ISE) or SAT i, ACT, etc. recognized by the Council of Higher Education (CoHE), which is the national authority in higher education. international university entrance exams such as. Candidates gain the right to enter the programs according to the scores they receive from ISE or equivalent exams.

Conditions for SuccessIn the program 1) National Credit or 240 ECTS 2) Obtain a GPA of at least 60 out of 100
Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduated students work within the framework of their fields of interest, especially as teachers, research assistants, archivists and civil servants in other public institutions.
  • Candidates who successfully complete their undergraduate education can study in postgraduate programs (master's and doctorate) by passing exam, their success averages and the interview exam.
Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

• Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

• Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

• Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

• Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008523


Qualification Title
Bachelor's Degree in History

Awarding Body
Amasya University

Awarding Body Contact
Akbilek St., Muhsin Yazıcıoğlu, 05100 Amasya/Center. Tel: +90 358 211 50 46

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Our program consists of academics who are experts in their fields, and the necessary studies are carried out together with the courses. The aim is to raise students as individuals who also have field skills. The study areas of our department are Ancient, Middle Ages, Modern Age, Modern Age, Republic of Turkey and General Turkish History. In this regard, efforts are being made to keep the department's academic profile broad. The aim is to ensure that the students are successful in the professional exams they will face later, so that they can continue their studies, especially as teachers, in the places they want, both in the public and private sectors. At the same time, it is to train our students as talented and equipped historians at national and international levels.


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description

• Has the ability to use social sciences and history knowledge.

• Can apply the acquired knowledge in historical research and analyze and interpret the results.

• Can find a solution with an interdisciplinary approach to historical research.

• Can define, construct and evaluate historical events.

• Can act with professional ethics and responsibility awareness during the identification, research, writing and evaluation of the subject in research.

• Can work in single or multidisciplinary work groups and communicate effectively.

• Can comprehend the universal and social effects of the results obtained in historical research in a cause-effect relationship.

• Understands the necessity of lifelong learning and can use methods to keep their knowledge up to date.

• Can follow new historical research and new developments in other related fields and update their knowledge.

• Can use the necessary methods and tools for historical research.

• Have the ability to design, fieldwork, collect data, analyze results, archive, decode and/or interpret text according to their field.

• Can research, conduct studies and write reports on various historical events and social developments.

• Has the ability to use information technologies effectively.

• Has knowledge of source languages and texts that can be used in historical research.

• Ability to communicate effectively verbally and in written Turkish; Has knowledge of at least one foreign language.


Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

• Reading and writing competence

• Multilingual competence

• Digital competence

• Personal, social and learning to learn competence

• Citizenship competence

• Entrepreneurial competence

• Cultural awareness and expression competence


Further Info

Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (CoHE) on these issues.

Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. Letter or grade-based systems are used to evaluate student success.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by CoHE, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

• Every year, CoHE publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of CoHE after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Committee (HEQC) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by HEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by HEQC also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the HEQC legislation.


Access Requirements

For Turkish Citizens

(1) High School Diploma,

(2) Placement through a central, nationwide student selection and placement exam organized by the Measurement, Selection and Placement Center (OSYM). Candidates gain access to the programs based on their composite scores consisting of central exam scores and high school GPA.

For International Students

(1) High School Diploma and "Equivalence Certificate" issued by the Turkish Ministry of National Education (MoNE).

(2) International Student Examination (ISE) or SAT i, ACT, etc. recognized by the Council of Higher Education (CoHE), which is the national authority in higher education. international university entrance exams such as. Candidates gain the right to enter the programs according to the scores they receive from ISE or equivalent exams.


Conditions for Success
In the program 1) National Credit or 240 ECTS 2) Obtain a GPA of at least 60 out of 100

Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduated students work within the framework of their fields of interest, especially as teachers, research assistants, archivists and civil servants in other public institutions.
  • Candidates who successfully complete their undergraduate education can study in postgraduate programs (master's and doctorate) by passing exam, their success averages and the interview exam.

Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

• Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

• Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

• Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

• Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode