Yeterlilik Kodu

TR0030010734

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtatürk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum
Sorumlu Kurum URLhttp://www.atauni.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Geçmişten günümüze insanların bir araya gelerek oluşturmuş oldukları toplumların hem kendi içlerinde hem de diğer toplumlarla var olan siyasi, askeri, kültürel ve ekonomik durumlarını, ayrıca bu alanlardaki değişim, gelişim ve birbirlerine olan etkilerini çeşitli yönlerden tarih metoduna uygun bir biçimde objektif olarak değerlendirmelerini sağlamaktır. Bu şekilde tarihi sürece bilimsel olarak bakmalarını sağlayıp, geleceğe dair mantıklı ve kendi içerisinde tutarlı öngörülerde bulundurarak modern çağın gereksinimleri doğrultusunda yeterli seviyeye getirmektir.

 

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
  • Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
  • Türk Dili’nin yazım kurallarına hâkim olacaklar ve çalışmalarında en iyi şekilde kullanacaklardır.
  • Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
  • Öğrenci gelişimi boyutunda; öğrenciyi tanıma becerisine sahip olma, öğretimi plânlama boyutunda; ders etkinliğini nasıl yürüteceğini bilme davranışlarına sahip olacaklardır.
  • Geçmiş toplumların yaşamış oldukları yerleşim yerlerini ve önemli tarihi olayların gerçekleşmiş olduğu yerleri görüp ve incelemiş olarak bu tarihi mekânlara yapılacak olan gezilerde bu mekânları tanıtma noktasında önderlik edeceklerdir.
  • Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır.
  • Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır.
  • Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
  • Neden-sonuç ilişkisi içerisinde objektif olarak tarihsel konuları değerlendirecekler ve bu bağlamda araştırma ve inceleme eserlerini meydana getirebileceklerdir.
  • Bilgi teknolojilerini öğrenerek yapacakları çalışmalarda ve sunumlarda bu teknolojiyi iyi derecede kullanabilecekler ve görsel olarak da tarihi konuları insanların zihninde canlandırarak tarihe daha fazla ilgi uyandırabileceklerdir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, bireysel veya grup çalışması ortamında toplumdaki tarihe olan ilgiyi artırabilecek, konferans ve seminer gibi faaliyetlerde daha fazla kişiye hitap ederek toplumsal aydınlanmaya katkıda bulunacaklardır.
  • Öğretmenlik mesleği için pedagojik formasyon derslerinin yanında öğretmenlik uygulamaları dersleri alacaklarından, sınıf ortamına alışkın hale gelerek öğrencilerine daha sağlıklı ders anlatma becerisine erişeceklerdir.
  • Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir.
  • Tarih çalışmalarında gerekli olan bilim diline hâkim olacaklardır.
  • Bu alanda özellikle Osmanlıca bilgisine sahip olarak, Osmanlıca belgeleri sınıflandırma ve değerlendirme becerisini gösterebileceklerdir.
  • Tarihi süreç içerisinde yaşanmış dönemleri çağlara ayırıp ayrı ayrı derinlemesine inceleyerek öğrenmiş olacaklardır.
  • Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanlarını içeren olguları kavrayarak bunlarla ilgili kaynaklara ulaşabileceklerdir.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tarih Programı’nda verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıliçi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun (2,00) üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 24.04.2022 / Bitiş: 30.09.2024

Giriş Şartı

Lise Diplomasına sahip olmak ve ÖSS sınav sonucuna göre programa yerleştirilmiş olmak. ÖSS sınavı hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.osym.gov.tr sayfasını ziyaret ediniz. Uluslararası öğrenciler için belli bir kota vardır ve müracaat eden uluslararası öğrenciler arasında sıralama yapılarak üniversite tarafından seçilir.

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için müfredatta var olan toplam 240 AKTS kredi dersi birimini başarıyla bitirmesi ve genel not ortalamasının 2,0 veya üzerinde olması gerekmektedir. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversitelerde (Devlet ve Özel Üniversiteler) Tarih ve diğer Sosyal Bilimler alanlarında akademisyen ve Devlet Arşivleri’nde uzman olarak görev yapabilirler. Alanlarıyla ilgili çeşitli projelerde görev alabilirler. Ayrıca Öğretmenlik Formasyonu eğitimi alan öğrencilerimiz MEB’de ve özel kuruluşlarda (Özel Okullar) öğretmen olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030010734


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atatürk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Geçmişten günümüze insanların bir araya gelerek oluşturmuş oldukları toplumların hem kendi içlerinde hem de diğer toplumlarla var olan siyasi, askeri, kültürel ve ekonomik durumlarını, ayrıca bu alanlardaki değişim, gelişim ve birbirlerine olan etkilerini çeşitli yönlerden tarih metoduna uygun bir biçimde objektif olarak değerlendirmelerini sağlamaktır. Bu şekilde tarihi sürece bilimsel olarak bakmalarını sağlayıp, geleceğe dair mantıklı ve kendi içerisinde tutarlı öngörülerde bulundurarak modern çağın gereksinimleri doğrultusunda yeterli seviyeye getirmektir.

 


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
  • Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
  • Türk Dili’nin yazım kurallarına hâkim olacaklar ve çalışmalarında en iyi şekilde kullanacaklardır.
  • Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
  • Öğrenci gelişimi boyutunda; öğrenciyi tanıma becerisine sahip olma, öğretimi plânlama boyutunda; ders etkinliğini nasıl yürüteceğini bilme davranışlarına sahip olacaklardır.
  • Geçmiş toplumların yaşamış oldukları yerleşim yerlerini ve önemli tarihi olayların gerçekleşmiş olduğu yerleri görüp ve incelemiş olarak bu tarihi mekânlara yapılacak olan gezilerde bu mekânları tanıtma noktasında önderlik edeceklerdir.
  • Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır.
  • Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır.
  • Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır.
  • Neden-sonuç ilişkisi içerisinde objektif olarak tarihsel konuları değerlendirecekler ve bu bağlamda araştırma ve inceleme eserlerini meydana getirebileceklerdir.
  • Bilgi teknolojilerini öğrenerek yapacakları çalışmalarda ve sunumlarda bu teknolojiyi iyi derecede kullanabilecekler ve görsel olarak da tarihi konuları insanların zihninde canlandırarak tarihe daha fazla ilgi uyandırabileceklerdir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle, bireysel veya grup çalışması ortamında toplumdaki tarihe olan ilgiyi artırabilecek, konferans ve seminer gibi faaliyetlerde daha fazla kişiye hitap ederek toplumsal aydınlanmaya katkıda bulunacaklardır.
  • Öğretmenlik mesleği için pedagojik formasyon derslerinin yanında öğretmenlik uygulamaları dersleri alacaklarından, sınıf ortamına alışkın hale gelerek öğrencilerine daha sağlıklı ders anlatma becerisine erişeceklerdir.
  • Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir.
  • Tarih çalışmalarında gerekli olan bilim diline hâkim olacaklardır.
  • Bu alanda özellikle Osmanlıca bilgisine sahip olarak, Osmanlıca belgeleri sınıflandırma ve değerlendirme becerisini gösterebileceklerdir.
  • Tarihi süreç içerisinde yaşanmış dönemleri çağlara ayırıp ayrı ayrı derinlemesine inceleyerek öğrenmiş olacaklardır.
  • Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanlarını içeren olguları kavrayarak bunlarla ilgili kaynaklara ulaşabileceklerdir.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tarih Programı’nda verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıliçi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun (2,00) üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 24.04.2022 / Bitiş: 30.09.2024


Giriş Şartı

Lise Diplomasına sahip olmak ve ÖSS sınav sonucuna göre programa yerleştirilmiş olmak. ÖSS sınavı hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.osym.gov.tr sayfasını ziyaret ediniz. Uluslararası öğrenciler için belli bir kota vardır ve müracaat eden uluslararası öğrenciler arasında sıralama yapılarak üniversite tarafından seçilir.


Başarma Şartları
Öğrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için müfredatta var olan toplam 240 AKTS kredi dersi birimini başarıyla bitirmesi ve genel not ortalamasının 2,0 veya üzerinde olması gerekmektedir. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversitelerde (Devlet ve Özel Üniversiteler) Tarih ve diğer Sosyal Bilimler alanlarında akademisyen ve Devlet Arşivleri’nde uzman olarak görev yapabilirler. Alanlarıyla ilgili çeşitli projelerde görev alabilirler. Ayrıca Öğretmenlik Formasyonu eğitimi alan öğrencilerimiz MEB’de ve özel kuruluşlarda (Özel Okullar) öğretmen olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030010734

Qualification Title
Bachelor's Degree in History
Awarding BodyAtatürk University
Awarding Body ContactAtatürk University
Awarding Body Urlhttp://www.atauni.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is to enable people to objectively evaluate the political, military, cultural and economic situations of the societies they have formed by coming together from past to present, both within themselves and with other societies, as well as the changes, developments and their effects on each other in various aspects, in accordance with the historical method. In this way, it is to enable them to look at the historical process scientifically, to make logical and consistent predictions about the future, and to bring them to a sufficient level in line with the needs of the modern age.

 

 

 

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • The individuals who are major in their field and experienced are being grown as dependent on main principles of Republic of Turkey and convenient for the main aims of Turkish national education system.
  • They will achieve some behaviour such as being open-minded while doing scientific investigations, being suspicious and delaying decisions in the situation of having no complete proof, and they can maintain their studies with patience and care.
  • They will have the command of grammar rules of Turkish language and they will use it in best way in their studies.
  • They will apply the modern methods writing and investigating history by being loyal to scientific ethical rules.
  • In the dimension of student improvement: Having the ability to know the student and in the dimension of planning the education: they will have the knowledge of how to maintain the course.
  • They will be leader in the visits to historical places in which ancient societies had lived and its historical events as being the person who have enough knowledge in advance.
  • They will achieve the ability to convey their views on their fields both verbally and in writing, to evaluate the experiences and abilities in critical concept, to take responsibility and work independently, to learn how to learn and manage it, to use the technology necessary for their field and to be able to contact with their colleagues.
  • They will have the information of archive, library and documents. In addition, by evaluating these sources in decent way through its originality, they will present service and being of academic society.
  • They will evaluate the historical issues objectively in cause and effect relations and so they can produce their works of investigation and exploration.
  • By learning information technology, they will use it in their presentations and studies at a very good level and they will be able to arouse more interest to history by using visual things.
  • They will make more contribution social enlightenment by inclining much people with activities such as conferences and speeches with the consciousness of social responsibility.
  • Since they will take application course of teaching along with courses of pedagogic formation, they will reach the ability to teach decently their experiences to the students.
  • By learning other disciplines which can be an assist to science of history, they will benefit from the branches which will help them in their investigations and studies.
  • They have the command of scientific language which is necessary in their historical studies. Especially they will have the command of Ottoman Turkish.
  • They will have learned one by one deeply by dividing in historical process into ages. By grasping the facts containing prehistoric age, middle age, and modern age and the history of Republic of Turkey, they can reach the sources concerned with these issues.
Key Competencies
  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

There is a midterm exam and a final exam for each course offered in the program. Quizzes and homework evaluations can also be made. The impact of midterm exams, short-term exams and assignments on the success grade is 50%, and the final exam is 50%. In order to take the term exam, the student must meet the attendance requirements written in the regulations. All exams are evaluated out of 100 points and a relative evaluation system is applied in calculating students' success grades. In this evaluation; The instructor of the course takes into account the statistical results of the scores received by the students taking the course from mid-term and final exams, and the grades received are converted into a 4-letter system within the framework of the principles specified in the regulation. Those whose Weighted General Grade Point Average (CGPA), which is calculated from the grades the student has received, is below 2.00 for two consecutive semesters, cannot take courses in the next semester. A student who receives one of the AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is deemed to have succeeded that course. DC and DD grades received from a course are evaluated depending on the student's graduation CGPA. If the student's CGPA is above the success threshold (2.00), these courses are defined as successful. The student who receives a grade of FF is unsuccessful and must meet the attendance and exam requirements by taking this course in the first semester it is offered. Courses awarded with success grades of M and G are not included in the evaluation when calculating CGPA.

Quality Assurance

YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.

• According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Access Requirements

To have a high school diploma and to be placed in the program according to the ÖSS exam result. For more information about the ÖSS exam, please visit www.osym.gov.tr. There is a certain quota for international students and they are selected by the university among the international students who apply.

Conditions for SuccessIn order to graduate from the undergraduate program, the students must successfully complete 240 ECTS credits in the curriculum and the GPA should be 2.0 or above. Graduation criteria require completion.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates can work as academician in the fields of History and other Social Sciences in (state and private) universities and as expert at Public Record Office. They can participate in various projects about their fields. Also, the graduates who get initial teacher training can work as teacher at Ministry of National Education and in private institutes (private schools).

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030010734


Qualification Title
Bachelor's Degree in History

Awarding Body
Atatürk University

Awarding Body Contact
Atatürk University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is to enable people to objectively evaluate the political, military, cultural and economic situations of the societies they have formed by coming together from past to present, both within themselves and with other societies, as well as the changes, developments and their effects on each other in various aspects, in accordance with the historical method. In this way, it is to enable them to look at the historical process scientifically, to make logical and consistent predictions about the future, and to bring them to a sufficient level in line with the needs of the modern age.

 

 

 


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description
  • The individuals who are major in their field and experienced are being grown as dependent on main principles of Republic of Turkey and convenient for the main aims of Turkish national education system.
  • They will achieve some behaviour such as being open-minded while doing scientific investigations, being suspicious and delaying decisions in the situation of having no complete proof, and they can maintain their studies with patience and care.
  • They will have the command of grammar rules of Turkish language and they will use it in best way in their studies.
  • They will apply the modern methods writing and investigating history by being loyal to scientific ethical rules.
  • In the dimension of student improvement: Having the ability to know the student and in the dimension of planning the education: they will have the knowledge of how to maintain the course.
  • They will be leader in the visits to historical places in which ancient societies had lived and its historical events as being the person who have enough knowledge in advance.
  • They will achieve the ability to convey their views on their fields both verbally and in writing, to evaluate the experiences and abilities in critical concept, to take responsibility and work independently, to learn how to learn and manage it, to use the technology necessary for their field and to be able to contact with their colleagues.
  • They will have the information of archive, library and documents. In addition, by evaluating these sources in decent way through its originality, they will present service and being of academic society.
  • They will evaluate the historical issues objectively in cause and effect relations and so they can produce their works of investigation and exploration.
  • By learning information technology, they will use it in their presentations and studies at a very good level and they will be able to arouse more interest to history by using visual things.
  • They will make more contribution social enlightenment by inclining much people with activities such as conferences and speeches with the consciousness of social responsibility.
  • Since they will take application course of teaching along with courses of pedagogic formation, they will reach the ability to teach decently their experiences to the students.
  • By learning other disciplines which can be an assist to science of history, they will benefit from the branches which will help them in their investigations and studies.
  • They have the command of scientific language which is necessary in their historical studies. Especially they will have the command of Ottoman Turkish.
  • They will have learned one by one deeply by dividing in historical process into ages. By grasping the facts containing prehistoric age, middle age, and modern age and the history of Republic of Turkey, they can reach the sources concerned with these issues.

Key Competencies
  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

There is a midterm exam and a final exam for each course offered in the program. Quizzes and homework evaluations can also be made. The impact of midterm exams, short-term exams and assignments on the success grade is 50%, and the final exam is 50%. In order to take the term exam, the student must meet the attendance requirements written in the regulations. All exams are evaluated out of 100 points and a relative evaluation system is applied in calculating students' success grades. In this evaluation; The instructor of the course takes into account the statistical results of the scores received by the students taking the course from mid-term and final exams, and the grades received are converted into a 4-letter system within the framework of the principles specified in the regulation. Those whose Weighted General Grade Point Average (CGPA), which is calculated from the grades the student has received, is below 2.00 for two consecutive semesters, cannot take courses in the next semester. A student who receives one of the AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is deemed to have succeeded that course. DC and DD grades received from a course are evaluated depending on the student's graduation CGPA. If the student's CGPA is above the success threshold (2.00), these courses are defined as successful. The student who receives a grade of FF is unsuccessful and must meet the attendance and exam requirements by taking this course in the first semester it is offered. Courses awarded with success grades of M and G are not included in the evaluation when calculating CGPA.


Quality Assurance

YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.

• According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.


Access Requirements

To have a high school diploma and to be placed in the program according to the ÖSS exam result. For more information about the ÖSS exam, please visit www.osym.gov.tr. There is a certain quota for international students and they are selected by the university among the international students who apply.


Conditions for Success
In order to graduate from the undergraduate program, the students must successfully complete 240 ECTS credits in the curriculum and the GPA should be 2.0 or above. Graduation criteria require completion.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates can work as academician in the fields of History and other Social Sciences in (state and private) universities and as expert at Public Record Office. They can participate in various projects about their fields. Also, the graduates who get initial teacher training can work as teacher at Ministry of National Education and in private institutes (private schools).


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode