Yeterlilik Kodu

TR0030020325

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumBartın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAğdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bartin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Tarih bilgi ve donanımına sahip, objektif değerlendirmeler yapabilen, bilgi birikimi ve tecrübelerini gelecek nesillere en doğru ve güncel bir şekilde aktarmayı hedefleyen öğrenciler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Bölümümüzde eğitim-öğrenim olanaklarının geliştirilmesinin yanı sıra öğrencilere yönelik yansı ve video gibi görsel ve işitsel öğrenim imkanları sağlanmaktadır. İlaveten, bünyesinde 16.000 civarında tarih alanında eser bulunduran üniversite kütüphanemiz mevcuttur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir.
  • Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini, kurumunu ve alanını geliştirmede etkin rol oynar.
  • Türk toplumun değerleri ile Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlılık gösterir.
  • Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
  • Tarih alanındaki becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
  • Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir; gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır; bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
  • Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince uygun davranışlar gösterir.
  • İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum gösterir ve uygular.
  • Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları bilir ve bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır.
  • Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Bu kapsamda üniversitemizde sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı senatomuz tarafından tespit edilmektedir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav, dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
  • Bölüm öğrencilerinin dönem başında derslere kayıt yaptırmaları ve dönem sonu sınavına girebilmek için derslerin en az % 70'ine devam etmiş olmaları gerekir.
  • 02.08.2011 tarihli 28013 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Bartın Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği” hükümlerine göre ölçme ve değerlendirme uygulanmaktadır.
  • Buna göre ham başarı puanı için dönem içi çalışma ve sınavlarının toplam ağırlığı % 40 iken dönem sonu sınavlarının ağırlığı % 60’tır.

Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir. Dersin değerlendirmesinde aşağıdaki tablo kullanılır:

  • Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

    AA                  4,00                    Pekiyi

    BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

    BB                  3,00                    İyi

    CB                  2,50                    Orta-İyi

    CC                  2,00                    Orta

    DC                  1,50                    Zayıf- Orta

    DD                  1,00                    Zayıf

    FF                   0,00                    Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 25.02.2023 - 30.09.2028

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıDers planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş, en az 240 AKTS'lik ders almış ve 2.00 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olanlar tarihi konularda araştırma ve inceleme yapan kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarında iş bulabilirler. Ayrıca formasyon eğitiminin ardından tarih öğretmeni olarak da görev yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030020325


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bartın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Tarih bilgi ve donanımına sahip, objektif değerlendirmeler yapabilen, bilgi birikimi ve tecrübelerini gelecek nesillere en doğru ve güncel bir şekilde aktarmayı hedefleyen öğrenciler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Bölümümüzde eğitim-öğrenim olanaklarının geliştirilmesinin yanı sıra öğrencilere yönelik yansı ve video gibi görsel ve işitsel öğrenim imkanları sağlanmaktadır. İlaveten, bünyesinde 16.000 civarında tarih alanında eser bulunduran üniversite kütüphanemiz mevcuttur.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir.
  • Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini, kurumunu ve alanını geliştirmede etkin rol oynar.
  • Türk toplumun değerleri ile Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlılık gösterir.
  • Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
  • Tarih alanındaki becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
  • Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir; gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır; bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.
  • Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince uygun davranışlar gösterir.
  • İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum gösterir ve uygular.
  • Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları bilir ve bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır.
  • Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Bu kapsamda üniversitemizde sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı senatomuz tarafından tespit edilmektedir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav, dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
  • Bölüm öğrencilerinin dönem başında derslere kayıt yaptırmaları ve dönem sonu sınavına girebilmek için derslerin en az % 70'ine devam etmiş olmaları gerekir.
  • 02.08.2011 tarihli 28013 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Bartın Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği” hükümlerine göre ölçme ve değerlendirme uygulanmaktadır.
  • Buna göre ham başarı puanı için dönem içi çalışma ve sınavlarının toplam ağırlığı % 40 iken dönem sonu sınavlarının ağırlığı % 60’tır.

Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir. Dersin değerlendirmesinde aşağıdaki tablo kullanılır:

  • Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

    AA                  4,00                    Pekiyi

    BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

    BB                  3,00                    İyi

    CB                  2,50                    Orta-İyi

    CC                  2,00                    Orta

    DC                  1,50                    Zayıf- Orta

    DD                  1,00                    Zayıf

    FF                   0,00                    Başarısız


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 25.02.2023 - 30.09.2028


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Ders planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş, en az 240 AKTS'lik ders almış ve 2.00 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olanlar tarihi konularda araştırma ve inceleme yapan kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarında iş bulabilirler. Ayrıca formasyon eğitiminin ardından tarih öğretmeni olarak da görev yapabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030020325

Qualification Title
History License
Awarding BodyBARTIN UNIVERSITY
Awarding Body ContactBartın Üniversitesi
Awarding Body Urlhttp://www.bartin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • To educate students who have historical knowledge and equipment, who can make objective evaluations, and who aim to transfer their knowledge and experiences to future generations in the most accurate and up-to-date way.
Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition to developing educational opportunities in our department, visual and audio learning opportunities such as reflections and videos are provided to students. Additionally, we have a university library that contains around 16,000 works in the field of history.
Description

They strive to constantly improve themselves in the field of history.

● They are open to new information and ideas, and play an active role in developing themselves, their institution and their field.

● They show commitment to the values of Turkish society and Ataturk's principles and reforms.

● They have the ability to use textbooks containing the most upto-date information on general culture and sciences supporting history, application tools and high-level knowledge and skills supported by scientific resources, and they can use this knowledge and skills in their profession and research.

● Applies skills in the field of history to interdisciplinary studies.

● Examines and evaluates concepts, ideas and data related to the discipline of history with social science research methods; diagnoses, analyzes and discusses issues that have not come to light (yet to be researched); it develops recommendations based on scientific findings and evidence regarding these.

● Acquires critical thinking and empathy skills on issues open to interpretation in history.

● Using historical methodology, he/she has critical thinking, creative thinking, interpretation and synthesis skills and can carry out studies related to his/her field independently or collaboratively.

● Demonstrates adequate awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection and occupational health and safety.

● Recognizes the socio-cultural and economic characteristics of the environment; plans, implements and manages teaching and learning processes appropriate to these characteristics.

● Demonstrates and implements a positive attitude towards lifelong learning.

● As individuals, they know their duties and responsibilities regarding their profession and act in accordance with scientific and ethical principles.

● Acquire basic knowledge about the disciplines that make up social sciences.

● With awareness of social responsibility, he/she can organize and implement projects and events for the social environment he/she lives in.,

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

● Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. In this context, the types of exams at our university and their contribution to the course success grade are determined by our senate.

● Different methods such as homework, project, application, midterm exam, final exam and make-up exam are used in measurement and evaluation. Letter or grade-based systems are used to evaluate student success.

● Department students must register for courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses in order to take the final exam.

● Measurement and evaluation are applied in accordance with the provisions of the "Bartın University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulation" published in the Official Gazette No. 28013 dated 02.08.2011. Accordingly, for the raw success score, the total weight of mid-term studies and exams is 40%, while the weight of end-of-term exams is 60%. Success in the course is determined according to the University's relative evaluation system application principles. The following table is used in the evaluation of the course:

Letter grade AA BA BB CB CC DC DD FF Coefficient 4,00 3,50 3,00 2,50 2,00 1,50 1,00 0,00 Degree of Achievement All right Good-Good Good Medium-Good Middle Weak-Medium Weak Failed

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

● YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

● "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

● Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

● Association for Curriculum Evaluation and Accreditation of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK)

● Accreditation Start/End Date: 25.02.2023 - 30.09.2028

Access Requirements

● To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.

● Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK

Conditions for SuccessStudents who have successfully passed the compulsory courses specified in the course plan and the minimum number of elective courses, have taken at least 240 ECTS courses and have a GPA of 2.00 can graduate
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this department can find jobs in public and private sector institutions and organizations that conduct research and analysis on historical issues. They can also work as history teachers after formation training

Legal Basis

● Higher Education Law No. 2547

● Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

● Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

● Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

● Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is valid at all times

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030020325


Qualification Title
History License

Awarding Body
BARTIN UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Bartın Üniversitesi

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • To educate students who have historical knowledge and equipment, who can make objective evaluations, and who aim to transfer their knowledge and experiences to future generations in the most accurate and up-to-date way.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition to developing educational opportunities in our department, visual and audio learning opportunities such as reflections and videos are provided to students. Additionally, we have a university library that contains around 16,000 works in the field of history.

Description

They strive to constantly improve themselves in the field of history.

● They are open to new information and ideas, and play an active role in developing themselves, their institution and their field.

● They show commitment to the values of Turkish society and Ataturk's principles and reforms.

● They have the ability to use textbooks containing the most upto-date information on general culture and sciences supporting history, application tools and high-level knowledge and skills supported by scientific resources, and they can use this knowledge and skills in their profession and research.

● Applies skills in the field of history to interdisciplinary studies.

● Examines and evaluates concepts, ideas and data related to the discipline of history with social science research methods; diagnoses, analyzes and discusses issues that have not come to light (yet to be researched); it develops recommendations based on scientific findings and evidence regarding these.

● Acquires critical thinking and empathy skills on issues open to interpretation in history.

● Using historical methodology, he/she has critical thinking, creative thinking, interpretation and synthesis skills and can carry out studies related to his/her field independently or collaboratively.

● Demonstrates adequate awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection and occupational health and safety.

● Recognizes the socio-cultural and economic characteristics of the environment; plans, implements and manages teaching and learning processes appropriate to these characteristics.

● Demonstrates and implements a positive attitude towards lifelong learning.

● As individuals, they know their duties and responsibilities regarding their profession and act in accordance with scientific and ethical principles.

● Acquire basic knowledge about the disciplines that make up social sciences.

● With awareness of social responsibility, he/she can organize and implement projects and events for the social environment he/she lives in.,


Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

● Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. In this context, the types of exams at our university and their contribution to the course success grade are determined by our senate.

● Different methods such as homework, project, application, midterm exam, final exam and make-up exam are used in measurement and evaluation. Letter or grade-based systems are used to evaluate student success.

● Department students must register for courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses in order to take the final exam.

● Measurement and evaluation are applied in accordance with the provisions of the "Bartın University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulation" published in the Official Gazette No. 28013 dated 02.08.2011. Accordingly, for the raw success score, the total weight of mid-term studies and exams is 40%, while the weight of end-of-term exams is 60%. Success in the course is determined according to the University's relative evaluation system application principles. The following table is used in the evaluation of the course:

Letter grade AA BA BB CB CC DC DD FF Coefficient 4,00 3,50 3,00 2,50 2,00 1,50 1,00 0,00 Degree of Achievement All right Good-Good Good Medium-Good Middle Weak-Medium Weak Failed


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

● YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

● "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

● Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

● Association for Curriculum Evaluation and Accreditation of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK)

● Accreditation Start/End Date: 25.02.2023 - 30.09.2028


Access Requirements

● To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.

● Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK


Conditions for Success
Students who have successfully passed the compulsory courses specified in the course plan and the minimum number of elective courses, have taken at least 240 ECTS courses and have a GPA of 2.00 can graduate

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this department can find jobs in public and private sector institutions and organizations that conduct research and analysis on historical issues. They can also work as history teachers after formation training


Legal Basis

● Higher Education Law No. 2547

● Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

● Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

● Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

● Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is valid at all times


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode