Yeterlilik Kodu

TR0030025926

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumTrakya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiTrakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Telefonlar +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84
Sorumlu Kurum URLhttp://www.trakya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08, 2-22 Beşeri Bilimler, 224 Tarih

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Tarih Lisans Programının amacı, meraklı, eleştirel düşünebilen, yüksek bilimsel donanıma sahip, güncel gelişmeleri takip edebilen, yorumlayan analiz eden,tarihe çok yönlü bakabilen objektif bilim insanı ve tarihçiler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih biliminin temel kavramlarını bilir. 
  • Tarih biliminin diğer bilim dallarıyla ilişki ve etkileşimini değerlendirme becerisi kazanır.
  • İlkçağ medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olunabilir.       
  • Yazının icadı, paranın kullanılması, denizcilikteki gelişmelerin kültür ve medeniyetler arasındaki etkileşimi öğrenilebilir.     
  • Orta Asya Türk tarihi ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olunur.        
  • Türk göçlerinin sebepleri ve dünya tarihine etkisi öğrenilir.         
  • Orta çağlarda Avrupa, Anadolu, Ortadoğu ve Orta Asya bölgelerinde gerçekleşen siyasi, dini, kültürel ve ekonomik gelişmeleri anlama ve birbiriyle kıyaslama becerisi kazanılır.  
  •  Coğrafi keşifler ve klasik ticaret yollarının değişimini, Avrupa’da gerçekleşen Reform ve Rönesans hareketlerini, dünya siyaset sahnesine yeni çıkan güçleri öğrenilir ve bu gelişmelerin dünya tarihine olan etkisi hakkında bilgi sahibi olunabilir.          
  •  Yeniçağlardan itibaren Avrupa ve dünyada meydana gelen teknolojik gelişmeleri ve bu gelişmelerin askeri ve ekonomik sahadaki etkilerini görme becerisi kazanılır.   
  •  Avrupa sanayi ve iktisadi yapısındaki hızlı ilerlemeyi, Fransız İhtilali’ni, bu gelişmelerin başta Avrupa ve dünya siyasi ve ekonomik yapısına etkisini, sömürgeleşme faaliyetlerini öğrenme becerisi kazanılır.      
  •  Bu ekonomik ve siyasi gelişmeler karşısında Osmanlı Devleti’nin pozisyonunu değerlendirebilme yetisi sağlanır.
  •  19. yüzyıl boyunca gerçekleşen siyasi ve ekonomik değişimlerin Osmanlı Devleti üzerindeki olumsuz etkisini değerlendirebilme yeteneği kazanılır.   
  •  Birinci Dünya Savaşı sonrasında Osmanlı Devleti’nin yıkılmasının nedenlerini ve yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti’nin temel ilkelerini kavrayabilme becerisi kazanılır.               
  •  Atatürk İlke ve Inkılapları’nın genç Türkiye Cumhuriyeti’ne sağladığı ekonomik, idari, siyasi, kültürel alanlardaki değişim ve gelişimini izleme becerisi kazanılır.   
  • Tarihi olayları, bilimsel metodlarla, objektif yaklaşımlarla inceleyebilme, tarihi olayların günümüze ait izdüşümlerini kavrayabilme konusunda metodolojik donanımlara sahip olma yeteneği sağlanır.
  •  Tarihi olaylar üzerinde incelemeler yaparken, bilgisayar donanım ve yazılımlarını kullanabilme; projeksiyon, kamera, kayıt cihazı, digital arşivleme, elektronik veri tabanı oluşturma ve kullanma gibi teknolojik olanaklardan yararlanma beceresi kazanılır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür.
Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve başarı notu aşağıda gösterildiği şekilde belirlenir:

a) Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının % 30’u, uzaktan eğitim programlarında % 20’si ile yarıyıl/yıl sonu sınavında alınan notun % 70’inin, uzaktan eğitim programlarında % 80’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartı ile ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının % 30’u ile %70’i arasında, yarıyıl/yıl sonu sınavında alınan notun % 70’i ile % 30’u arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı 5’ten küçük ise bir alt tam sayıya, 5 veya 5’ten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

(Ek paragraf:RG-21/8/2013-28742) Ortak zorunlu derslerin not sistemindeki değerlendirmesinde uygulanacak puanlamaya ilişkin usul ve esaslar Senato tarafından belirlenir.

b) (Değişik:RG-1/9/2019-30875) Başarı notu; (a) bendinde belirlenen notlar esas alınarak, Fakülte/Yüksekokul Kurulu kararı ve Senatonun onayı ile mutlak değerlendirme yöntemi veya bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak hesaplanır. Bağıl değerlendirme yöntemi uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Mutlak değerlendirme yönteminde ise (a) bendine göre hesaplanan yarıyıl/yılsonu notu dikkate alınarak (c) bendindeki tablo gereği tespit edilen harf notu başarı notu olarak kabul edilir. Bağıl değerlendirme yöntemi ve mutlak değerlendirme yöntemi kullanılarak elde edilen harfli notlar, katsayılar ve başarı durumları için (c) bendindeki tablo ve esaslar uygulanır.

c) (Değişik:RG-16/6/2016-29744) Bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yönteminde harfli notların katsayıları aşağıdaki tabloya göre belirlenir:

 

100 Puan üzerinden değeri                   Harfli notu                   Katsayı

                      90-100                                  AA                           4.00

                       80-89                                   BA                           3.50

                       70-79                                   BB                           3.00

                       65-69                                   CB                           2.50

                       60-64                                   CC                           2.00

                       50-59                                   DD                           1.50

                        30-49                                   FD                           1.00

                         0-29                                   FF                            0.00

Genel not ortalamasına, tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Bütün notlar öğrencinin not belgesine geçirilir.

(Değişik fıkra:RG-16/6/2016-29744)  Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak, genel not ortalaması (GNO) CB (2.50) ve üzerinde olan öğrenciler, DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1.50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. Ödev ve uygulamaların önem kazandığı derslerde, bu çalışmaların ara sınav notunu hangi oranda etkileyeceği, ders niteliğindeki laboratuvar ve proje derslerinde yarıyıl veya yıl içi başarı notunun nasıl belirleneceği ve başarı notuna etki oranı ilgili fakülte veya yüksekokul kurulu tarafından belirlenerek ilan edilir. Sınırsız sınav hakkı verilmiş ve daha önce yarıyıl sonu sınavına girme hakkı kazanılmış olan derslerde başarı notu, eski yarıyıl içindeki çalışma ve ara sınav sonuçlarına bakılmadan, sadece yarıyıl/yıl sonu sınav notu ile belirlenir. Tek ders sınavlarının ve ek sınavların sonuçları, başarı notu olarak kabul edilir ve değerlendirilir.

Ayrıca not belgesinde, aşağıda tanımlanan harf notları da kullanılır:

1) DZ (devamsız) notu; ders kaydı yaptırılan, ancak devam koşulu yerine getirilemeyen kredili dersler için verilir ve FF notu olarak değerlendirilerek ortalamalara katılır.

2) BL (başarılı) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarılı öğrencilere verilir.

3) BZ (başarısız) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarısız veya devamsız öğrencilere verilir.

Kalite Güvencesi

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 08.01.2024 / Bitiş: 30.09.2026

Giriş Şartı

Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YKS) alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıLisans derecesi almak için gerekli olan toplam kredi sayısı 240 AKTS kredisi karşılığı ilan edilen lisans ders programından ders alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. Son sınıfta danışman öğretim üyesinin nezaretinde belirlenecek bir konuda bitirme ödevi yapılarak teslim edilmelidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu kurum / kuruluşları ve özel sektörde profesyonelleri olarak kariyerlerini sürdürebilir, formasyon eğitimi sonrası öğretmenlik yapabilir ve akademik çalışmalar yapabilirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030025926


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Trakya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Telefonlar +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08, 2-22 Beşeri Bilimler, 224 Tarih


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08, 2-22 Beşeri Bilimler, 224 Tarih


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Tarih Lisans Programının amacı, meraklı, eleştirel düşünebilen, yüksek bilimsel donanıma sahip, güncel gelişmeleri takip edebilen, yorumlayan analiz eden,tarihe çok yönlü bakabilen objektif bilim insanı ve tarihçiler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarih biliminin temel kavramlarını bilir. 
  • Tarih biliminin diğer bilim dallarıyla ilişki ve etkileşimini değerlendirme becerisi kazanır.
  • İlkçağ medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olunabilir.       
  • Yazının icadı, paranın kullanılması, denizcilikteki gelişmelerin kültür ve medeniyetler arasındaki etkileşimi öğrenilebilir.     
  • Orta Asya Türk tarihi ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olunur.        
  • Türk göçlerinin sebepleri ve dünya tarihine etkisi öğrenilir.         
  • Orta çağlarda Avrupa, Anadolu, Ortadoğu ve Orta Asya bölgelerinde gerçekleşen siyasi, dini, kültürel ve ekonomik gelişmeleri anlama ve birbiriyle kıyaslama becerisi kazanılır.  
  •  Coğrafi keşifler ve klasik ticaret yollarının değişimini, Avrupa’da gerçekleşen Reform ve Rönesans hareketlerini, dünya siyaset sahnesine yeni çıkan güçleri öğrenilir ve bu gelişmelerin dünya tarihine olan etkisi hakkında bilgi sahibi olunabilir.          
  •  Yeniçağlardan itibaren Avrupa ve dünyada meydana gelen teknolojik gelişmeleri ve bu gelişmelerin askeri ve ekonomik sahadaki etkilerini görme becerisi kazanılır.   
  •  Avrupa sanayi ve iktisadi yapısındaki hızlı ilerlemeyi, Fransız İhtilali’ni, bu gelişmelerin başta Avrupa ve dünya siyasi ve ekonomik yapısına etkisini, sömürgeleşme faaliyetlerini öğrenme becerisi kazanılır.      
  •  Bu ekonomik ve siyasi gelişmeler karşısında Osmanlı Devleti’nin pozisyonunu değerlendirebilme yetisi sağlanır.
  •  19. yüzyıl boyunca gerçekleşen siyasi ve ekonomik değişimlerin Osmanlı Devleti üzerindeki olumsuz etkisini değerlendirebilme yeteneği kazanılır.   
  •  Birinci Dünya Savaşı sonrasında Osmanlı Devleti’nin yıkılmasının nedenlerini ve yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti’nin temel ilkelerini kavrayabilme becerisi kazanılır.               
  •  Atatürk İlke ve Inkılapları’nın genç Türkiye Cumhuriyeti’ne sağladığı ekonomik, idari, siyasi, kültürel alanlardaki değişim ve gelişimini izleme becerisi kazanılır.   
  • Tarihi olayları, bilimsel metodlarla, objektif yaklaşımlarla inceleyebilme, tarihi olayların günümüze ait izdüşümlerini kavrayabilme konusunda metodolojik donanımlara sahip olma yeteneği sağlanır.
  •  Tarihi olaylar üzerinde incelemeler yaparken, bilgisayar donanım ve yazılımlarını kullanabilme; projeksiyon, kamera, kayıt cihazı, digital arşivleme, elektronik veri tabanı oluşturma ve kullanma gibi teknolojik olanaklardan yararlanma beceresi kazanılır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür.
Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve başarı notu aşağıda gösterildiği şekilde belirlenir:

a) Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının % 30’u, uzaktan eğitim programlarında % 20’si ile yarıyıl/yıl sonu sınavında alınan notun % 70’inin, uzaktan eğitim programlarında % 80’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartı ile ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının % 30’u ile %70’i arasında, yarıyıl/yıl sonu sınavında alınan notun % 70’i ile % 30’u arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı 5’ten küçük ise bir alt tam sayıya, 5 veya 5’ten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

(Ek paragraf:RG-21/8/2013-28742) Ortak zorunlu derslerin not sistemindeki değerlendirmesinde uygulanacak puanlamaya ilişkin usul ve esaslar Senato tarafından belirlenir.

b) (Değişik:RG-1/9/2019-30875) Başarı notu; (a) bendinde belirlenen notlar esas alınarak, Fakülte/Yüksekokul Kurulu kararı ve Senatonun onayı ile mutlak değerlendirme yöntemi veya bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak hesaplanır. Bağıl değerlendirme yöntemi uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Mutlak değerlendirme yönteminde ise (a) bendine göre hesaplanan yarıyıl/yılsonu notu dikkate alınarak (c) bendindeki tablo gereği tespit edilen harf notu başarı notu olarak kabul edilir. Bağıl değerlendirme yöntemi ve mutlak değerlendirme yöntemi kullanılarak elde edilen harfli notlar, katsayılar ve başarı durumları için (c) bendindeki tablo ve esaslar uygulanır.

c) (Değişik:RG-16/6/2016-29744) Bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yönteminde harfli notların katsayıları aşağıdaki tabloya göre belirlenir:

 

100 Puan üzerinden değeri                   Harfli notu                   Katsayı

                      90-100                                  AA                           4.00

                       80-89                                   BA                           3.50

                       70-79                                   BB                           3.00

                       65-69                                   CB                           2.50

                       60-64                                   CC                           2.00

                       50-59                                   DD                           1.50

                        30-49                                   FD                           1.00

                         0-29                                   FF                            0.00

Genel not ortalamasına, tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Bütün notlar öğrencinin not belgesine geçirilir.

(Değişik fıkra:RG-16/6/2016-29744)  Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak, genel not ortalaması (GNO) CB (2.50) ve üzerinde olan öğrenciler, DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1.50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. Ödev ve uygulamaların önem kazandığı derslerde, bu çalışmaların ara sınav notunu hangi oranda etkileyeceği, ders niteliğindeki laboratuvar ve proje derslerinde yarıyıl veya yıl içi başarı notunun nasıl belirleneceği ve başarı notuna etki oranı ilgili fakülte veya yüksekokul kurulu tarafından belirlenerek ilan edilir. Sınırsız sınav hakkı verilmiş ve daha önce yarıyıl sonu sınavına girme hakkı kazanılmış olan derslerde başarı notu, eski yarıyıl içindeki çalışma ve ara sınav sonuçlarına bakılmadan, sadece yarıyıl/yıl sonu sınav notu ile belirlenir. Tek ders sınavlarının ve ek sınavların sonuçları, başarı notu olarak kabul edilir ve değerlendirilir.

Ayrıca not belgesinde, aşağıda tanımlanan harf notları da kullanılır:

1) DZ (devamsız) notu; ders kaydı yaptırılan, ancak devam koşulu yerine getirilemeyen kredili dersler için verilir ve FF notu olarak değerlendirilerek ortalamalara katılır.

2) BL (başarılı) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarılı öğrencilere verilir.

3) BZ (başarısız) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarısız veya devamsız öğrencilere verilir.


Kalite Güvencesi

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Başlangıç: 08.01.2024 / Bitiş: 30.09.2026


Giriş Şartı

Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YKS) alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.


Başarma Şartları
Lisans derecesi almak için gerekli olan toplam kredi sayısı 240 AKTS kredisi karşılığı ilan edilen lisans ders programından ders alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. Son sınıfta danışman öğretim üyesinin nezaretinde belirlenecek bir konuda bitirme ödevi yapılarak teslim edilmelidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu kurum / kuruluşları ve özel sektörde profesyonelleri olarak kariyerlerini sürdürebilir, formasyon eğitimi sonrası öğretmenlik yapabilir ve akademik çalışmalar yapabilirler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025926

Qualification Title
Bachelor's Degree in History
Awarding BodyTrakya University
Awarding Body ContactTrakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Phone +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84
Awarding Body Urlhttp://www.trakya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification

ISCO 08, 2-22 Beşeri Bilimler, 224 Tarih

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The purpose of the History Bachelor's Program is to train curious, critical-thinking scholars and historians with high scientific competence, who can follow current developments, interpret and analyze them, and view history from multiple perspectives objectively.

Learning Environments

Education and instruction are conducted in the form of formal (face-to-face) education.

Description
  • Knowing the basic concepts of History.
  • Gaining the ability to evaluate the relation and interaction of History with other academic disciplines.
  • Having knowledge about ancient civilizations.   
  • Learning about the invention of writing, use of money, the impact of developments in navigation on culture and civilization.        
  • Having knowledge about history and cultures of Central Asian Turkish history.  
  • Learning the reason and impact of Turkish migrations on world history 
  • Obtaining the ability to understand and compare the political, religious, cultural and economic developments that took place in Europe, Anatolia, Middle East and Central Asia in the Middle Ages.
  • Having knowledge about geographical discoveries and change of traditional trade routes, Reformation and Renaissance movements that took place in Europe, new powers that rose in world political stage and the influnce of these developments on world history.  
  • Obtaining the ability to see the technological developments that took place in Europe and rest of the world beginning from the Early Modern Era and the impact of these developments on military and economic structure 
  • Obtaining the ability to learn the rapid development in the industrial and economic structure of Europe, French Revolution, the influences of these developments on the political and economic structure of the world especially Europe and colonization activities.         
  • Obtaining the ability to evaluate the position of the Ottoman Empire in the face of these economic and political developments.
  • Obtaining the ability to evaluate the negative influences of the 19th century political and economic developments on the Ottoman Empire.    
  • Understanding the reasons for the collapse of the Ottoman Empire and the fundamental principles of Republic of Turkey, founded after it.             
  • Obtaining the ability to observe the economic, administrative, political and cultural change and development that Ataturk’s principles and revolution provided for the young Turkish Republic.     
  • Having the methodological equipment necessary to analyse historical events with academic methods and objective approach and understand current projection of historical events.           
  • Having the ability to utilize computer hardware and software, data projector, camera recorder, digital archiving, electronic database while analysing historical events.
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

It is conducted in accordance with the conditions specified in the Trakya University Undergraduate Education and Examination Regulation.
The evaluation of exam results and the final grade are determined as shown below:

a) Exams are evaluated out of a full score of 100. The semester/year end grade of a course is the sum of 30% of the arithmetic average of the midterm exam or midterm exams, 20% in distance education programs and 70% of the grade received in the midterm/year end exam, and 80% in distance education programs. However, the semester/year end grade of a course can also be calculated as 30% to 70% of the arithmetic average of the midterm exam or midterm exams, 70% to 30% of the grade received in the midterm/year end exam, provided that a decision is made by the relevant faculty/college board and announced at the beginning of the semester, and the sum of the rates will be 100%. If the first number after the decimal point is less than 5 as a result of the calculation, a to the lower integer, and if it is 5 or higher, to the upper integer and finalized.

(Additional paragraph: RG-21/8/2013-28742) The procedures and principles regarding the scoring to be applied in the evaluation of common compulsory courses in the grading system are determined by the Senate.

b) (Amended: RG-1/9/2019-30875) The final grade is calculated by applying the absolute evaluation method or the relative evaluation method, based on the grades determined in clause (a), with the decision of the Faculty/College Board and the approval of the Senate. The application principles of the relative evaluation method are determined by the Senate. In the absolute evaluation method, the letter grade determined according to the table in clause (c) by taking into account the semester/year-end grade calculated according to clause (a) is accepted as the success grade. The table and principles in clause (c) are applied for the letter grades, coefficients and success statuses obtained using the relative evaluation method and the absolute evaluation method.

c) (Amended:OG-16/6/2016-29744) The coefficients of letter grades in the relative and absolute evaluation methods are determined according to the table below:

Value out of 100 Points Letter grade Coefficient

90-100 AA 4.00

80-89 BA 3.50

70-79 BB 3.00

65-69 CB 2.50

60-64 CC 2.00

50-59 DD 1.50

30-49 FD 1.00

0-29 FF 0.00

The last grade received from the repeated courses is included in the general grade point average. All grades are transferred to the student's transcript.

(Amended paragraph: RG-16/6/2016-29744) In order to be considered successful in a course, the success grade must be at least CC. However, students with a general grade point average (GPA) of CB (2.50) and above are also considered successful with a success grade of DD and the success grade is recorded on the transcript as DB with a coefficient of 1.50. In courses where homework and practices gain importance, the extent to which these studies will affect the midterm exam grade, how the semester or yearly success grade will be determined in laboratory and project courses that are lecture-like, and the rate of impact on the success grade are determined and announced by the relevant faculty or college board. In courses where unlimited exam rights are granted and where the right to take the semester-end exam has been gained before, the success grade is determined only by the semester/year-end exam grade, without considering the results of the work and midterm exams in the previous semester. The results of single-course exams and additional exams are accepted and evaluated as success grades.

In addition, the following letter grades are also used in the transcript:

1) DZ (non-attendance) grade is given for credit courses where the course registration is made but the attendance requirement is not met and is evaluated as an FF grade and included in the averages.

2) BL (successful) grade is given to students who are successful in non-credit courses that are not included in the average.

3) BZ (unsuccessful) grade is given to students who are unsuccessful or absent from non-credit courses that are not included in the average.

Quality Assurance

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and The criteria are determined by the Council of Higher Education.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties Curriculum Evaluation and Accreditation Association (FEDEK)

Start: 08.01.2024 / End: 30.09.2026

Access Requirements

It is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to have received a sufficient score in the field in the national university exam (YKS).

 

Conditions for SuccessTo obtain a bachelor's degree, a total of 240 ECTS credits must be taken from the announced undergraduate course program and these courses must be successfully completed. In the senior year, a graduation assignment on a topic determined under the supervision of an academic advisor must be prepared and submitted.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can pursue careers as professionals in public institutions/organizations and the private sector, become teachers after completing pedagogical formation training, and conduct academic research.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025926


Qualification Title
Bachelor's Degree in History

Awarding Body
Trakya University

Awarding Body Contact
Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Phone +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08, 2-22 Beşeri Bilimler, 224 Tarih


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08, 2-22 Beşeri Bilimler, 224 Tarih


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The purpose of the History Bachelor's Program is to train curious, critical-thinking scholars and historians with high scientific competence, who can follow current developments, interpret and analyze them, and view history from multiple perspectives objectively.


Learning Environments

Education and instruction are conducted in the form of formal (face-to-face) education.


Description
  • Knowing the basic concepts of History.
  • Gaining the ability to evaluate the relation and interaction of History with other academic disciplines.
  • Having knowledge about ancient civilizations.   
  • Learning about the invention of writing, use of money, the impact of developments in navigation on culture and civilization.        
  • Having knowledge about history and cultures of Central Asian Turkish history.  
  • Learning the reason and impact of Turkish migrations on world history 
  • Obtaining the ability to understand and compare the political, religious, cultural and economic developments that took place in Europe, Anatolia, Middle East and Central Asia in the Middle Ages.
  • Having knowledge about geographical discoveries and change of traditional trade routes, Reformation and Renaissance movements that took place in Europe, new powers that rose in world political stage and the influnce of these developments on world history.  
  • Obtaining the ability to see the technological developments that took place in Europe and rest of the world beginning from the Early Modern Era and the impact of these developments on military and economic structure 
  • Obtaining the ability to learn the rapid development in the industrial and economic structure of Europe, French Revolution, the influences of these developments on the political and economic structure of the world especially Europe and colonization activities.         
  • Obtaining the ability to evaluate the position of the Ottoman Empire in the face of these economic and political developments.
  • Obtaining the ability to evaluate the negative influences of the 19th century political and economic developments on the Ottoman Empire.    
  • Understanding the reasons for the collapse of the Ottoman Empire and the fundamental principles of Republic of Turkey, founded after it.             
  • Obtaining the ability to observe the economic, administrative, political and cultural change and development that Ataturk’s principles and revolution provided for the young Turkish Republic.     
  • Having the methodological equipment necessary to analyse historical events with academic methods and objective approach and understand current projection of historical events.           
  • Having the ability to utilize computer hardware and software, data projector, camera recorder, digital archiving, electronic database while analysing historical events.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

It is conducted in accordance with the conditions specified in the Trakya University Undergraduate Education and Examination Regulation.
The evaluation of exam results and the final grade are determined as shown below:

a) Exams are evaluated out of a full score of 100. The semester/year end grade of a course is the sum of 30% of the arithmetic average of the midterm exam or midterm exams, 20% in distance education programs and 70% of the grade received in the midterm/year end exam, and 80% in distance education programs. However, the semester/year end grade of a course can also be calculated as 30% to 70% of the arithmetic average of the midterm exam or midterm exams, 70% to 30% of the grade received in the midterm/year end exam, provided that a decision is made by the relevant faculty/college board and announced at the beginning of the semester, and the sum of the rates will be 100%. If the first number after the decimal point is less than 5 as a result of the calculation, a to the lower integer, and if it is 5 or higher, to the upper integer and finalized.

(Additional paragraph: RG-21/8/2013-28742) The procedures and principles regarding the scoring to be applied in the evaluation of common compulsory courses in the grading system are determined by the Senate.

b) (Amended: RG-1/9/2019-30875) The final grade is calculated by applying the absolute evaluation method or the relative evaluation method, based on the grades determined in clause (a), with the decision of the Faculty/College Board and the approval of the Senate. The application principles of the relative evaluation method are determined by the Senate. In the absolute evaluation method, the letter grade determined according to the table in clause (c) by taking into account the semester/year-end grade calculated according to clause (a) is accepted as the success grade. The table and principles in clause (c) are applied for the letter grades, coefficients and success statuses obtained using the relative evaluation method and the absolute evaluation method.

c) (Amended:OG-16/6/2016-29744) The coefficients of letter grades in the relative and absolute evaluation methods are determined according to the table below:

Value out of 100 Points Letter grade Coefficient

90-100 AA 4.00

80-89 BA 3.50

70-79 BB 3.00

65-69 CB 2.50

60-64 CC 2.00

50-59 DD 1.50

30-49 FD 1.00

0-29 FF 0.00

The last grade received from the repeated courses is included in the general grade point average. All grades are transferred to the student's transcript.

(Amended paragraph: RG-16/6/2016-29744) In order to be considered successful in a course, the success grade must be at least CC. However, students with a general grade point average (GPA) of CB (2.50) and above are also considered successful with a success grade of DD and the success grade is recorded on the transcript as DB with a coefficient of 1.50. In courses where homework and practices gain importance, the extent to which these studies will affect the midterm exam grade, how the semester or yearly success grade will be determined in laboratory and project courses that are lecture-like, and the rate of impact on the success grade are determined and announced by the relevant faculty or college board. In courses where unlimited exam rights are granted and where the right to take the semester-end exam has been gained before, the success grade is determined only by the semester/year-end exam grade, without considering the results of the work and midterm exams in the previous semester. The results of single-course exams and additional exams are accepted and evaluated as success grades.

In addition, the following letter grades are also used in the transcript:

1) DZ (non-attendance) grade is given for credit courses where the course registration is made but the attendance requirement is not met and is evaluated as an FF grade and included in the averages.

2) BL (successful) grade is given to students who are successful in non-credit courses that are not included in the average.

3) BZ (unsuccessful) grade is given to students who are unsuccessful or absent from non-credit courses that are not included in the average.


Quality Assurance

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and The criteria are determined by the Council of Higher Education.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties Curriculum Evaluation and Accreditation Association (FEDEK)

Start: 08.01.2024 / End: 30.09.2026


Access Requirements

It is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to have received a sufficient score in the field in the national university exam (YKS).

 


Conditions for Success
To obtain a bachelor's degree, a total of 240 ECTS credits must be taken from the announced undergraduate course program and these courses must be successfully completed. In the senior year, a graduation assignment on a topic determined under the supervision of an academic advisor must be prepared and submitted.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can pursue careers as professionals in public institutions/organizations and the private sector, become teachers after completing pedagogical formation training, and conduct academic research.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode