Yeterlilik Kodu

TR0030027766

Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale
Sorumlu Kurum URLhttps://www.comu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Ulusal ve Yerel Tarih Bilgisine hâkim olur.
  • Avrupa Tarihini karşılaştırmalı bir boyutta öğrenir.
  • Tarih araştırmaları için bilgi kaynaklarını uygun bir biçimde kullanır ve tespit eder.
  • Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
  • Geçmiş ve günümüzdeki olaylar ve süreçler arasındaki tüm ilişkiler hakkında eleştirel bilinç seviyesi oluşturur.
  • Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde abancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
  • Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Güncel tarih yazım tartışmalarına ait temalar ve sorunlar konusunda bilinçlenir.
  • Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini, kurumunu ve alanını geliştirmede etkin rol oynar. Türk toplumun değerleri ile Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır.
  • Tarihsel bilgileri değerlendirebilecek teknik ve bilgisayar kullanma becerisine sahip olur.
  • Disiplinin temel unsurlarına dayanan dokümanları uygun biçimde organize edilebilir ve özetleyebilir.
  • Tarihi metinleri ana dil ve farklı dilleri doğru bir şekilde kullanarak yazabilir.
  • Tarihi metinleri veya yabancı dilde yazılan orijinal belgeleri okuyabilir.
  • Tarih yazarlığı mesleğinde kabul edilen teknik ve terminolojiler kullanarak, ana dilde ve yabancı dilde sözlü iletişim becerisini geliştirebilir.
  •  Diğer insan bilimlerine ait araçları kullanabilir (arkeoloji, antropoloji, hukuk vd.).
  • Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
  • Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
  • Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir.
  • Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
  • Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
  • Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
  • Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
  • Tarih araştırmaları için (kaynakça, metin, sözlü ifade vb.) bilgi kaynaklarını uygun biçimde kullanır ve tespit eder.
  • Arşiv kayıtları, e-referanslar ve kütüphane metinleri benzeri kaynakları kullanır ve bilgisi edinir.
  • Diğer ulus ve kültürel geçmişlere ait toplumların görüşlerine saygı duyar ve bu konuda bilinçlenir.
  • Tarihsel araştırma ve tartışmaların değişken karakterleri konusunda bilinçlenir.
  • Belli dönemlere ait dokümanları incelemek için gerekli özel araçları kullanma kabiliyeti ve bilgisini geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak normal dağılım istatistiği ve bağıl değerlendirmeye uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde, aşağıdaki tablodaki gibi takdir edilir:


Bağıl Değerlendirme Tablosu
PUAN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU KATSAYI
90 – 100 AA 4.00
85 – 89 BA 3.50
80 – 84 BB 3.00
70 – 79 CB 2.50
60 – 69 CC 2.00
55 – 59 DC 1.50
50 – 54 DD 1.00
40 – 49 FD 0.50
0 – 39 FF 0.00
Yeterli YE -
Yetersiz YS -
Devamsız DS 0.00
(Kredili Dersler için)


Yukarıdaki tabloya göre;

a) Bir dersten bir öğrenci; (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış, (DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi koşullu başarmış, (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır.

b) Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır.

c) Girmeyi hak etmediği bir sınava giren öğrencinin aldığı not iptal edilir.

d) 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen ortak zorunlu derslerden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır.

Öğrencilere, yukarıdaki tabloda görülen puanlara karşılık gelen başarı notundan daha aşağıda başarı notu verilmez.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.

Başarma ŞartlarıBölümden mezun olabilmek için, ortak zorunlu ve seçmeli derslerle birlikte 240 AKST alması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olanlar tarihi konularda araştırma ve inceleme yapan kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarında iş bulabildikleri gibi tezsiz yüksek lisans öğretiminin ardından Tarih Öğretmeni olarak da görev yapabilmektedirler.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Tarih Bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030027766


Yeterlilik Adı
Tarih Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Ulusal ve Yerel Tarih Bilgisine hâkim olur.
  • Avrupa Tarihini karşılaştırmalı bir boyutta öğrenir.
  • Tarih araştırmaları için bilgi kaynaklarını uygun bir biçimde kullanır ve tespit eder.
  • Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
  • Geçmiş ve günümüzdeki olaylar ve süreçler arasındaki tüm ilişkiler hakkında eleştirel bilinç seviyesi oluşturur.
  • Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde abancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
  • Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Güncel tarih yazım tartışmalarına ait temalar ve sorunlar konusunda bilinçlenir.
  • Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini, kurumunu ve alanını geliştirmede etkin rol oynar. Türk toplumun değerleri ile Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır.
  • Tarihsel bilgileri değerlendirebilecek teknik ve bilgisayar kullanma becerisine sahip olur.
  • Disiplinin temel unsurlarına dayanan dokümanları uygun biçimde organize edilebilir ve özetleyebilir.
  • Tarihi metinleri ana dil ve farklı dilleri doğru bir şekilde kullanarak yazabilir.
  • Tarihi metinleri veya yabancı dilde yazılan orijinal belgeleri okuyabilir.
  • Tarih yazarlığı mesleğinde kabul edilen teknik ve terminolojiler kullanarak, ana dilde ve yabancı dilde sözlü iletişim becerisini geliştirebilir.
  •  Diğer insan bilimlerine ait araçları kullanabilir (arkeoloji, antropoloji, hukuk vd.).
  • Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
  • Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
  • Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir.
  • Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
  • Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
  • Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
  • Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
  • Tarih araştırmaları için (kaynakça, metin, sözlü ifade vb.) bilgi kaynaklarını uygun biçimde kullanır ve tespit eder.
  • Arşiv kayıtları, e-referanslar ve kütüphane metinleri benzeri kaynakları kullanır ve bilgisi edinir.
  • Diğer ulus ve kültürel geçmişlere ait toplumların görüşlerine saygı duyar ve bu konuda bilinçlenir.
  • Tarihsel araştırma ve tartışmaların değişken karakterleri konusunda bilinçlenir.
  • Belli dönemlere ait dokümanları incelemek için gerekli özel araçları kullanma kabiliyeti ve bilgisini geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak normal dağılım istatistiği ve bağıl değerlendirmeye uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde, aşağıdaki tablodaki gibi takdir edilir:


Bağıl Değerlendirme Tablosu
PUAN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU KATSAYI
90 – 100 AA 4.00
85 – 89 BA 3.50
80 – 84 BB 3.00
70 – 79 CB 2.50
60 – 69 CC 2.00
55 – 59 DC 1.50
50 – 54 DD 1.00
40 – 49 FD 0.50
0 – 39 FF 0.00
Yeterli YE -
Yetersiz YS -
Devamsız DS 0.00
(Kredili Dersler için)


Yukarıdaki tabloya göre;

a) Bir dersten bir öğrenci; (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış, (DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi koşullu başarmış, (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır.

b) Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır.

c) Girmeyi hak etmediği bir sınava giren öğrencinin aldığı not iptal edilir.

d) 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen ortak zorunlu derslerden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır.

Öğrencilere, yukarıdaki tabloda görülen puanlara karşılık gelen başarı notundan daha aşağıda başarı notu verilmez.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.


Başarma Şartları
Bölümden mezun olabilmek için, ortak zorunlu ve seçmeli derslerle birlikte 240 AKST alması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olanlar tarihi konularda araştırma ve inceleme yapan kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarında iş bulabildikleri gibi tezsiz yüksek lisans öğretiminin ardından Tarih Öğretmeni olarak da görev yapabilmektedirler.
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Tarih Bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030027766

Qualification Title
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030027766


Qualification Title

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address