Yeterlilik Kodu | TR0030045181 | |
Yeterlilik Adı | Tarih Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Uşak Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.usak.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 11.04.2023/30.09.2028 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Sekiz yarıyıl sonunda tüm derslerinde başarılı olup, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip her öğrenci mezun olabilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030045181
ISCO 08
ISCO 08
- Tarih bölümünün temel hedefi, öğrencileri tarih bilimi çalışmalarıyla tanıştırmaktır. Tarihçi olmanın gerekleri arasında, metinlerin ve öne sürülen çeşitli tarih tezlerinin eleştirel analizi, kanıtların yorumlanması, çeşitli kaynak materyallerinden araştırma yürütülmesi ve tarih tartışmalarına iştirak edilebilmesi vardır. Bu beceriler öğrenciyi çeşitli alanlarda profesyonel imkanlar için hazırlar ve ayrıca öğrencilerin yaşam boyu kendini geliştirme yolarını öğretir ve ülke ve dünya gelişmelerini daha iyi anlamasını sağlar.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Öğrenciler, bu alana ilişkin yeterli bilgiye sahip olur ve temel tarihi bilgileri kavrarlar.
- Öğrenciler, bu alandan kazandıklarını profesyonel olarak öğretirler.
- Öğrenciler, tarih ve tarih araştırmalarının problemlerini tanımlar, anlatır ve değerlendirirler.
- Öğrenciler, Türk ve Dünya Tarihinin safhalarını ve bunların özelliklerini açıklarlar.
- Öğrenciler, tarihi olaylara zamana ve mekâna göre farklı yaklaşılabileceğinin ayırdına varırlar.
- Öğrenciler, tarih metodolojisine, Türk ve Dünya tarihine ait kaynakları öğrenirler.
- Öğrenciler, Türk ve Dünya tarihinin kültür ve medeniyetlerini öğrenirler.
- Öğrenciler, sosyal bilimsel ve tarihsel bilgiyi kullanr; mukayeseli çalışmalar yapar; geçmiş ve günümüz arasında bağlantı kurarlar.
- Öğrenciler, tarih alanında analiz yaparlar.
- Öğrenciler, tarih araştırmaları için yeterlilik kazanır ve kendi görüşünü ortaya koyma ve tartışmalara yapıcı ve eleştirel biçimde katılma becerisine sahip olurlar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Tarih Bölümünde, her dönem bir vize ve bir final sınavı yapılır. Öğrenciler isterlerse dönem sonunda bütünleme sınavına da girebilirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
11.04.2023/30.09.2028
- Lise Diploması,
- Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.
- Mezunlarımız, pedagojik formasyon eğitimi aldıktan sonra KPSS sınavında yeterli puanı alırlarsa Milli Eğitim Bakanlığı tarafından tarih öğretmeni olarak atanabilirler.
- Mezunlarımız ayrıca özel eğitim kurumlarında tarih öğretebilirler.
- Bunların dışında, kamu alanında, yerel yönetimlerde, medyada, turizmde, arşivlerde, müzelerde ve kütüphanelerde iş imkanlarına sahip olabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030045181 | |
Qualification Title | Tarih License | |
Awarding Body | Usak University | |
Awarding Body Contact | Ankara İzmir Yolu 8.Km Bir Eylül Kampüsü, Merkez / UŞAK | |
Awarding Body Url | https://www.usak.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Students will be able to have sufficient knowledge on the field and comprehend basic historical knowledge. Students will be able to professionally teach the knowledge they gained from this field. Students will be able to define, explain and evaluate the problems of history and historical research. Students will be able to explain the stages and characteristics of Turkish and World history. Students will be able to gain the awareness that the historical developments can be approached differently depending on differences in place and time. Students will be able to learn the sources of historical methodology, Turkish and World history. Students will be able to learn the cultures and civilizations of Turkish and World history. Students will be able to use the social scientific and historical knowledge; make comparative studies; assert connections between past and our present day. Students will be able to make analyses in the field of history. Students will be able to gain competence on historical research and gain skills to express their personal thoughts and join discussions in critical and constructive way. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In history department there is one midterm exam and one final exam, total of two exams per semester. Sudents can also take make-up exams at the end of semesters. Students who succeed in every course (240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of History. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The registration, examinations and evaluation procedures in Uşak University are carried out according to Higher Education Law and Regulations put by Higher Education Council (YÖK). | |
Conditions for Success | Students who succeed in every course (240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of History. Students who succeed in every course (240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of History. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates, who have pedagogic formation and obtain sufficient score in KPSS (Civil Servant Election Exam), can be assigned as history teacher by the Ministry of the National Education. Our graduates can also teach history in private or assistive educational institutions. In addition to these, there are employment opportunities in public services, local and regional administrations, journalism, international organizations, tourism, administration and evaluation of cultural heritage, archives, museums, libraries. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030045181
Students will be able to have sufficient knowledge on the field and comprehend basic historical knowledge. Students will be able to professionally teach the knowledge they gained from this field. Students will be able to define, explain and evaluate the problems of history and historical research. Students will be able to explain the stages and characteristics of Turkish and World history. Students will be able to gain the awareness that the historical developments can be approached differently depending on differences in place and time. Students will be able to learn the sources of historical methodology, Turkish and World history. Students will be able to learn the cultures and civilizations of Turkish and World history. Students will be able to use the social scientific and historical knowledge; make comparative studies; assert connections between past and our present day. Students will be able to make analyses in the field of history. Students will be able to gain competence on historical research and gain skills to express their personal thoughts and join discussions in critical and constructive way.
In history department there is one midterm exam and one final exam, total of two exams per semester. Sudents can also take make-up exams at the end of semesters. Students who succeed in every course (240 ECTS in total) that exist in this programme and get 2.00 grade point average over scale of 4.00 will be given undergraduate diploma on the field of History.
The registration, examinations and evaluation procedures in Uşak University are carried out according to Higher Education Law and Regulations put by Higher Education Council (YÖK).
Our graduates, who have pedagogic formation and obtain sufficient score in KPSS (Civil Servant Election Exam), can be assigned as history teacher by the Ministry of the National Education. Our graduates can also teach history in private or assistive educational institutions. In addition to these, there are employment opportunities in public services, local and regional administrations, journalism, international organizations, tourism, administration and evaluation of cultural heritage, archives, museums, libraries.
Qualification is continuous