Yeterlilik Kodu | TR0030010767 | |
Yeterlilik Adı | Tarih Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atatürk Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Güncel bir alan ve meslek bilgisine sahip olan ve bu bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilen tarih eğitimcileri yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda verilen her bir ders için bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %50, dönem sonu sınavının ise %50 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun (2,00) üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç: 1.05.2023 / Bitiş: 01.05.2025 | |
Giriş Şartı | Lise Diplomasına sahip olmak ve ÖSS sınav sonucuna göre programa yerleştirilmiş olmak. ÖSS sınavı hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.osym.gov.tr sayfasını ziyaret ediniz. Uluslararası öğrenciler için belli bir kota vardır ve müracaat eden uluslararası öğrenciler arasında sıralama yapılarak üniversite tarafından seçilir. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin lisans programından mezun olabilmeleri için müfredatta var olan toplam 240 AKTS kredi dersi birimini başarıyla bitirmesi ve genel not ortalamasının 2,0 veya üzerinde olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, KPSS’den yeterli puanı almaları durumunda MEB tarafından tarih öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Mezunlarımız özel, eğitimi destekleyici kurumlarda tarih öğreticiliği üzerine çalışabilmektedirler. Bununla birlikte, kamu hizmeti, yerel, bölgesel idare, personel yönetimi, gazetecilik, uluslar arası organizasyonlar, turizm, kültürel mirasın yönetimi ve değerlendirilmesi ve arşivler, müzeler, kütüphaneler de dâhil olmak üzere bunların yan dallarında istihdam olanağı mevcuttur. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030010767
ISCO 08
ISCO 08
Güncel bir alan ve meslek bilgisine sahip olan ve bu bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilen tarih eğitimcileri yetiştirmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Tarih biliminin tanımı, konusu, gerekliliği, kavramları, kaynaklarını, ve tarihçinin bu kaynaklardan nasıl yararlandığını açıklar.
- Türk tarihi ile ilgili olay, kavram ve kişilerin rolünü açıklar.
- Dünya tarihi ile ilgili olay, kavram ve kişilerin rolünü açıklar.
- Eğitim alanı ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili iletişim, sunum, plan ve organizasyon, motivasyon ve profesyonellik alanlarında gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.
- Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
- Tarihsel düşünme becerilerini (kronolojik düşünme, tarihsel kavrama, analiz ve yorum, sorun analizi ve karar verme, sorgulamaya dayalı araştırma) uygular.
- Dünyada ve Türkiye’de tarih eğitimimin gelişimini açıklar.
- Tarih dersi öğretim programlarını değerlendirme, karşılaştırma ve önerilen takvim ve etkinliklere uygun olarak uygulama becerisine sahip olur.
- Tarih dersi öğretim programlarına ve bu alandaki çağdaş normlara uygun ölçme-değerlendirme uygulamaları yapar.
- Tarih dersi programlarında kazandırılmak istenilen becerilere ve öğrenci seviyesine uygun her türlü yazılı, görsel ve işitsel materyalleri seçer, geliştir ve kullanır.
- Tarih derslerine ait konuları diğer derslere ait konular ve çevreyle ilişkilendirerek öğretebilir.
- Tarih öğretiminde farklı yöntem ve teknikleri kullanır.
- Öğretim ve değerlendirme sürecinde bireysel farklılıklar, gelişim düzeyleri ve özel öğretime ihtiyacı olan bireyleri dikkate alır.
- Araştırma, eğitim ve uygulama çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
- Eğitim sisteminin ve okul örgütünün yapı ve işleyişini bilir.
- Yapısal, yönetimsel, eğitsel ve çevre ile ilişkileri açısından okulun geliştirilmesine yardımcı olur.
- Barış, hoşgörü, karşılıklı anlayış, farklılıklara saygı, demokrasi ve insan hakları gibi temel değerlere bağlıdır.
- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanmaya özen gösterir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim ve işbirliği kurabilir.
- Milli kimlik, milli birlik ve toplumsal barışın sağlanmasında tarih bilincinin öneminin farkında olur.
- Kültürel mirası ve tarihi eserleri korumaya duyarlı olur.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda verilen her bir ders için bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %50, dönem sonu sınavının ise %50 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun (2,00) üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 1.05.2023 / Bitiş: 01.05.2025
Lise Diplomasına sahip olmak ve ÖSS sınav sonucuna göre programa yerleştirilmiş olmak. ÖSS sınavı hakkında daha fazla bilgi için lütfen www.osym.gov.tr sayfasını ziyaret ediniz. Uluslararası öğrenciler için belli bir kota vardır ve müracaat eden uluslararası öğrenciler arasında sıralama yapılarak üniversite tarafından seçilir.
Mezunlar, KPSS’den yeterli puanı almaları durumunda MEB tarafından tarih öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Mezunlarımız özel, eğitimi destekleyici kurumlarda tarih öğreticiliği üzerine çalışabilmektedirler. Bununla birlikte, kamu hizmeti, yerel, bölgesel idare, personel yönetimi, gazetecilik, uluslar arası organizasyonlar, turizm, kültürel mirasın yönetimi ve değerlendirilmesi ve arşivler, müzeler, kütüphaneler de dâhil olmak üzere bunların yan dallarında istihdam olanağı mevcuttur.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030010767 | |
Qualification Title | History Teaching Undergraduate Diploma | |
Awarding Body | Atatürk University | |
Awarding Body Contact | Atatürk University | |
Awarding Body Url | http://www.atauni.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | To train history educators who have up-to-date field and professional knowledge and who can use this knowledge for research and teaching purposes.
| |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | There is a midterm exam and a final exam for each course offered in the program. Quizzes and homework evaluations can also be made. The impact of midterm exams, short-term exams and assignments on the success grade is 50%, and the final exam is 50%. In order to take the term exam, the student must meet the attendance requirements written in the regulations. All exams are evaluated out of 100 points and a relative evaluation system is applied in calculating students' success grades. In this evaluation; The instructor of the course takes into account the statistical results of the scores received by the students taking the course from mid-term and final exams, and the grades received are converted into a 4-letter system within the framework of the principles specified in the regulation. Those whose Weighted General Grade Point Average (CGPA), which is calculated from the grades the student has received, is below 2.00 for two consecutive semesters, cannot take courses in the next semester. A student who receives one of the AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is deemed to have succeeded that course. DC and DD grades received from a course are evaluated depending on the student's graduation CGPA. If the student's CGPA is above the success threshold (2.00), these courses are defined as successful. The student who receives a grade of FF is unsuccessful and must meet the attendance and exam requirements by taking this course in the first semester it is offered. Courses awarded with success grades of M and G are not included in the evaluation when calculating CGPA. | |
Quality Assurance | YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution. • According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. | |
Access Requirements | To have a high school diploma and to be placed in the program according to the ÖSS exam result. For more information about the ÖSS exam, please visit www.osym.gov.tr. There is a certain quota for international students and they are selected by the university among the international students who apply. | |
Conditions for Success | In order to graduate from the undergraduate program, the students must successfully complete 240 ECTS credits in the curriculum and the GPA should be 2.0 or above. Graduation criteria require completion. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates, who have obtain sufficient score in KPSS (Civil Servant Election Exam), can be assigned history teacher by the Ministry of the National Education. Besides, there are employment opportunity in public utility, local and regional administration, personnel management, journalism, international organizations, tourism, administration and evaluation of cultural heritage, archives, museums, libraries and lateral branches of these. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030010767
ISCO 08
ISCO 08
To train history educators who have up-to-date field and professional knowledge and who can use this knowledge for research and teaching purposes.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Explain definition, subject, necessity, concepts and sources of history and how historians use these sources.
- Explain events, concepts and the role of individuals in Turkish history.
- Explain events, concepts and the role of individuals in world history.
- Gain the knowledge and skills required by the teaching profession such as communication, presentation, planning and organization, motivation, and professionalism.
- Read and evaluate documents and sources on the period and region being studied.
- Apply historical thinking skills (such as chorological thinking, historical understanding, analyze, interpretation, problem analyze, decision making, inquiry-based research).
- Explain the development of history teaching in the World and Turkey.
- Have the ability to evaluate, compare history programs and practice them in accordance with the proposed calendar and activities.
- Practice assessment and evaluation practices in accordance with history programs and contemporary norms.
- Select, develop and use all type of written, visual, auditory materials appropriate with student level and skills targeted by history programs.
- Teach historical subjects while associating them with other subject fields and environment.
- Use various method and techniques in history teaching.
- Take individual differences, development levels and individuals who need special education into account in teaching and assessment processes.
- Carry out research, education, and application works as an individual or as a team member.
- Know the structure and functioning of the education system and school organization.
- Help with the development of school in terms of structure, management, and relations with environment.
- Respect fundamental values such as peace, tolerance, mutual understanding, diversity, democracy and human rights.
- Take pains to use Turkish right, fluent and effectively. - Communicate and collaborate with colleagues and follow developments in the field using a foreign language.
- Recognize the value of historical consciousness in establishment of national identity, national unity, and social peace.
- Would be sensitive to cultural heritage and protect historic sites.
- Literacy competency
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Civic competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
There is a midterm exam and a final exam for each course offered in the program. Quizzes and homework evaluations can also be made. The impact of midterm exams, short-term exams and assignments on the success grade is 50%, and the final exam is 50%. In order to take the term exam, the student must meet the attendance requirements written in the regulations. All exams are evaluated out of 100 points and a relative evaluation system is applied in calculating students' success grades. In this evaluation; The instructor of the course takes into account the statistical results of the scores received by the students taking the course from mid-term and final exams, and the grades received are converted into a 4-letter system within the framework of the principles specified in the regulation. Those whose Weighted General Grade Point Average (CGPA), which is calculated from the grades the student has received, is below 2.00 for two consecutive semesters, cannot take courses in the next semester. A student who receives one of the AA, BA, BB, CB and CC grades from a course is deemed to have succeeded that course. DC and DD grades received from a course are evaluated depending on the student's graduation CGPA. If the student's CGPA is above the success threshold (2.00), these courses are defined as successful. The student who receives a grade of FF is unsuccessful and must meet the attendance and exam requirements by taking this course in the first semester it is offered. Courses awarded with success grades of M and G are not included in the evaluation when calculating CGPA.
YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.
• According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
To have a high school diploma and to be placed in the program according to the ÖSS exam result. For more information about the ÖSS exam, please visit www.osym.gov.tr. There is a certain quota for international students and they are selected by the university among the international students who apply.
Graduates, who have obtain sufficient score in KPSS (Civil Servant Election Exam), can be assigned history teacher by the Ministry of the National Education. Besides, there are employment opportunity in public utility, local and regional administration, personnel management, journalism, international organizations, tourism, administration and evaluation of cultural heritage, archives, museums, libraries and lateral branches of these.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.