Yeterlilik Kodu

TR0030015038

Yeterlilik Adı
Tarla Bitkileri Lisans Diploması
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bitki ve hayvancılık ürünleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Program mezunlarının kariyerlerini özel sektör veya kamu sektörüne ait kurum ve kuruluşlarda sürdürmeleri, lisansüstü eğitim almaları ve/veya üniversitelerde öğretim üyesi/elemanı olarak görev yapmaları veya alanlarında kendi işletmelerini kurmaları amaçlanır.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler program bünyesindeki laboratuvar, ambar işletmesinde ve iş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır.
  • Tarla Bitkileri Bölümü, Biyoteknoloji, Tıbbi Bitkiler, Tütün, Tohum, Doku Kültürü 1, Doku Kültürü 2, Patates Kalite, Fizyoloji, Stres Fizyolojisi ve İklim Laboratuvarı, 4 adet dershane, 2 adet toplantı salonu ve öğrencilerin de faydalanabileceği bir kütüphaneye sahiptir. Ayrıca bilimsel araştırma yürütmek amacıyla ambar işletmemizde 45 dekar deneme alanı, 2 adet 300 m2 cam sera ve 120 m2 fidelikler mevcuttur.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
  • Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri bölümünün çalışma alanlarını kapsayan problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
  • Tarla Bitkileri alanıyla ilgili bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
  • Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
  • Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
  • Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi,
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
  • Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarılarının değerlendirilmesi “Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. İlgili yönergeye https://oidb.ege.edu.tr/tr-6683/olcme_ve_degerlendirme_esaslari_yonergesi_.html adresinden ulaşılabilmektedir.
  • Tarla Bitkileri Programı’nda değerlendirme kapsamında vize, final, laboratuvar, ödev, derse devam, sunum, proje gibi başarı değerlendirme kriterleri önem taşımaktadır. Bu konular aynı zamanda giriş dersinde öğrencilere aktarılmakta; ödev sayısı, quiz sayısı ve katkı değerleri açıklanmaktadır.
  • Değerlendirme, öğretim üyesinin seçimine bağlı olarak bağıl veya doğrudan değerlendirme şeklinde olabilmektedir. Ders değerlendirmelerinde ara sınav notunun % 40 ila 70’i arası oran, final sınav notunun ise % 60 ila 30’u arasında oran alınarak ham notlar hesaplanmaktadır.
  • Tarla Bitkileri Programında dersi yürüten öğretim üyeleri kendi kullanıcı isimleri ve şifreleri ile OBYS sistemine giriş yapabilmektedirler. Sistem içerisinde, öğretim üyesinin yürüteceği dersler, ders öğrenci listeleri, ders devam durum girişi ve ders izleme formu (Syllabus) yer almaktadır. Dönem başında öğretim üyesi, Ders İzleme Formu aracılığı ile OBYS sistemi içerinde dersin değerlendirme sistemi ile ilgili olarak doğrudan değerlendirme sistemi ya da bağıl değerlendirme sistemi seçenekleri arasında tercih yapar. Ayrıca yıl içi vize ve ödev notlarının yıl sonu notuna katkısını belirlenen limitler içerinde önceden tayin eder ve bu durumu dönem başında öğrencilerine bildirir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  4.  Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.  

Bu bağlamda Tarla Bitkileri Lisans Programı her yıl düzenli olarak YÖKAK tarafından istenen Öz Değerlendirme Raporu hazırlayıp sunmaktadır.

Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK)

Başlangıç: 28.03.2022 / Bitiş: 30.09.2024

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları 2547 sayılı kanunun 44. Maddesinin c fıkrası kapsamında öğrenciler, bir yıl süreli isteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl içinde tamamlamak ve 240 AKTS kredi almak zorundadır. Bir eğitim-öğretim yılında Lisans Programı için ders ve uygulama kredileri toplamının yıllık minimum 60 AKTS kredi olması gerekmektedir. Mezuniyet derecesini gösteren AGNO değerinin 2,00 veya üzerinde olması ile en az 240 AKTS kredisine sahip olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve yüksek lisans derecesi ile mezun olanlar ilgili şartları sağlamaları halinde doktora programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları yan dal programlarına katılma hakkına sahiptir. Yan dal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde ayrıca yan dal lisans diploması da alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030015038


Yeterlilik Adı
Tarla Bitkileri Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Program mezunlarının kariyerlerini özel sektör veya kamu sektörüne ait kurum ve kuruluşlarda sürdürmeleri, lisansüstü eğitim almaları ve/veya üniversitelerde öğretim üyesi/elemanı olarak görev yapmaları veya alanlarında kendi işletmelerini kurmaları amaçlanır.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler program bünyesindeki laboratuvar, ambar işletmesinde ve iş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır.
  • Tarla Bitkileri Bölümü, Biyoteknoloji, Tıbbi Bitkiler, Tütün, Tohum, Doku Kültürü 1, Doku Kültürü 2, Patates Kalite, Fizyoloji, Stres Fizyolojisi ve İklim Laboratuvarı, 4 adet dershane, 2 adet toplantı salonu ve öğrencilerin de faydalanabileceği bir kütüphaneye sahiptir. Ayrıca bilimsel araştırma yürütmek amacıyla ambar işletmemizde 45 dekar deneme alanı, 2 adet 300 m2 cam sera ve 120 m2 fidelikler mevcuttur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
  • Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri bölümünün çalışma alanlarını kapsayan problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
  • Tarla Bitkileri alanıyla ilgili bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
  • Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
  • Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
  • Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi,
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
  • Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarılarının değerlendirilmesi “Ege Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Esasları Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır. İlgili yönergeye https://oidb.ege.edu.tr/tr-6683/olcme_ve_degerlendirme_esaslari_yonergesi_.html adresinden ulaşılabilmektedir.
  • Tarla Bitkileri Programı’nda değerlendirme kapsamında vize, final, laboratuvar, ödev, derse devam, sunum, proje gibi başarı değerlendirme kriterleri önem taşımaktadır. Bu konular aynı zamanda giriş dersinde öğrencilere aktarılmakta; ödev sayısı, quiz sayısı ve katkı değerleri açıklanmaktadır.
  • Değerlendirme, öğretim üyesinin seçimine bağlı olarak bağıl veya doğrudan değerlendirme şeklinde olabilmektedir. Ders değerlendirmelerinde ara sınav notunun % 40 ila 70’i arası oran, final sınav notunun ise % 60 ila 30’u arasında oran alınarak ham notlar hesaplanmaktadır.
  • Tarla Bitkileri Programında dersi yürüten öğretim üyeleri kendi kullanıcı isimleri ve şifreleri ile OBYS sistemine giriş yapabilmektedirler. Sistem içerisinde, öğretim üyesinin yürüteceği dersler, ders öğrenci listeleri, ders devam durum girişi ve ders izleme formu (Syllabus) yer almaktadır. Dönem başında öğretim üyesi, Ders İzleme Formu aracılığı ile OBYS sistemi içerinde dersin değerlendirme sistemi ile ilgili olarak doğrudan değerlendirme sistemi ya da bağıl değerlendirme sistemi seçenekleri arasında tercih yapar. Ayrıca yıl içi vize ve ödev notlarının yıl sonu notuna katkısını belirlenen limitler içerinde önceden tayin eder ve bu durumu dönem başında öğrencilerine bildirir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  4.  Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.  

Bu bağlamda Tarla Bitkileri Lisans Programı her yıl düzenli olarak YÖKAK tarafından istenen Öz Değerlendirme Raporu hazırlayıp sunmaktadır.

Ziraat Fakülteleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ZİDEK)

Başlangıç: 28.03.2022 / Bitiş: 30.09.2024


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
2547 sayılı kanunun 44. Maddesinin c fıkrası kapsamında öğrenciler, bir yıl süreli isteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl içinde tamamlamak ve 240 AKTS kredi almak zorundadır. Bir eğitim-öğretim yılında Lisans Programı için ders ve uygulama kredileri toplamının yıllık minimum 60 AKTS kredi olması gerekmektedir. Mezuniyet derecesini gösteren AGNO değerinin 2,00 veya üzerinde olması ile en az 240 AKTS kredisine sahip olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve yüksek lisans derecesi ile mezun olanlar ilgili şartları sağlamaları halinde doktora programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları yan dal programlarına katılma hakkına sahiptir. Yan dal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde ayrıca yan dal lisans diploması da alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015038

Qualification Title
Field Crops Bachelor's Degree
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasCrop and livestock production
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The aim is for program graduates to continue their careers in private or public sector institutions and organizations, to receive postgraduate education and/or to work as faculty members/staff at universities or to establish their own businesses in their fields.
Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided as internship training in the laboratory, warehouse management and workplaces within the program.
  • Department of Field Crops, Biotechnology, Medicinal Plants, Tobacco, Seed, Tissue Culture 1, Tissue Culture 2, Potato Quality, Physiology, Stress Physiology and Climate Laboratory, 4 classrooms, 2 meeting rooms and a library that students can benefit from. In addition, in order to carry out scientific research, our warehouse facility has a 45 decare trial area, 2 300 m2 glass greenhouses and 120 m2 nurseries.
Description
  • Sufficient knowledge in areas specific to the Agricultural Engineering discipline; Ability to apply theoretical and practical knowledge in these fields to agricultural engineering problems,
  • The ability to identify, formulate and solve problems covering the study areas of the Agricultural Engineering Field Crops Department, and the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose,
  • The ability to design a system, process or product related to the field of Field Crops to meet certain requirements under realistic constraints and conditions and to apply modern design methods for this purpose,
  • Ability to select and use modern tools and use information technologies effectively for the analysis and solution of problems encountered in Agricultural Engineering Field Crops applications,
  • Ability to design experiments, conduct experiments, field studies, collect data, analyze and interpret results to examine problems encountered in the field of Agricultural Engineering Field Crops or discipline-specific research topics,
  • Ability to work effectively in intradisciplinary and multidisciplinary teams; individual working skills,
  • Ability to write effective reports in the field and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, receive and give clear and understandable instructions,
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew oneself,
  • Information about acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility and standards used in engineering practices,
  • Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management related to the field of Agricultural Engineering Field Crops; awareness about entrepreneurship, innovation,
  • Information about the effects of engineering practices on health, environment and security at universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering; Awareness of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • Evaluation of students' success in courses and other activities is carried out in accordance with the "Ege University Measurement and Evaluation Principles Directive". The relevant directive can be accessed at https://oidb.ege.edu.tr/eng-6683/.html
  • Within the scope of evaluation in the Field Crops Program, success evaluation criteria such as midterm, final, laboratory, homework, class attendance, presentation and project are important. These topics are also taught to students in the introductory course; The number of assignments, quizzes and contribution values are explained. Evaluation can be relative or direct evaluation, depending on the faculty member's choice. In course evaluations, raw grades are calculated by taking 40 to 70% of the midterm exam grade and 60 to 30% of the final exam grade.
  • Faculty members teaching the course in the Field Crops Program can log in to the OBYS system with their usernames and passwords. The system includes the courses to be conducted by the faculty member, course student lists, course attendance status entry and course monitoring form (Syllabus). At the beginning of the semester, the faculty member makes a choice between the direct evaluation system or the relative evaluation system regarding the evaluation system of the course within the OBYS system, through the Course Monitoring Form. In addition, it predetermines the contribution of mid-year midterm and homework grades to the end-of-year grade within determined limits and notifies its students of this situation at the beginning of the semester.
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK

  1.  Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": Creation and Approval of Educational Programs: Minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions YÖK determines.
  2.  Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  3.  Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
  4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

In this context, Field Crops Undergraduate Program prepares and submits the Self-Assessment Report requested by YÖKAK every year. In addition, the Field Crops Undergraduate Program has been accredited by ZİDEK (Agricultural Faculties Education Programs Evaluation and Accreditation Association) for a period of 2 years, starting from March 28, 2022.

Access Requirements
  • To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
  • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  • As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.
Conditions for Success Within the scope of paragraph c of Article 44 of Law No. 2547, students can complete undergraduate programs with a four-year education period within a maximum of seven years, regardless of whether they register for each semester, starting from the semester in which the courses related to the program they are registered for are given, excluding the one-year optional foreign language preparatory class. must complete it and receive 240 ECTS credits. The total of course and practice credits for the Undergraduate Program in an academic year must be a minimum of 60 ECTS credits per year. They must have a CGPA of 2.00 or above and have at least 240 ECTS credits.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs, and those who graduate with a master's degree can continue to doctoral programs if they meet the relevant conditions.
  • Undergraduate students have the right to participate in minor programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in minor programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, also receive a minor undergraduate diploma.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Continually

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015038


Qualification Title
Field Crops Bachelor's Degree

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The aim is for program graduates to continue their careers in private or public sector institutions and organizations, to receive postgraduate education and/or to work as faculty members/staff at universities or to establish their own businesses in their fields.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided as internship training in the laboratory, warehouse management and workplaces within the program.
  • Department of Field Crops, Biotechnology, Medicinal Plants, Tobacco, Seed, Tissue Culture 1, Tissue Culture 2, Potato Quality, Physiology, Stress Physiology and Climate Laboratory, 4 classrooms, 2 meeting rooms and a library that students can benefit from. In addition, in order to carry out scientific research, our warehouse facility has a 45 decare trial area, 2 300 m2 glass greenhouses and 120 m2 nurseries.

Description
  • Sufficient knowledge in areas specific to the Agricultural Engineering discipline; Ability to apply theoretical and practical knowledge in these fields to agricultural engineering problems,
  • The ability to identify, formulate and solve problems covering the study areas of the Agricultural Engineering Field Crops Department, and the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose,
  • The ability to design a system, process or product related to the field of Field Crops to meet certain requirements under realistic constraints and conditions and to apply modern design methods for this purpose,
  • Ability to select and use modern tools and use information technologies effectively for the analysis and solution of problems encountered in Agricultural Engineering Field Crops applications,
  • Ability to design experiments, conduct experiments, field studies, collect data, analyze and interpret results to examine problems encountered in the field of Agricultural Engineering Field Crops or discipline-specific research topics,
  • Ability to work effectively in intradisciplinary and multidisciplinary teams; individual working skills,
  • Ability to write effective reports in the field and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, receive and give clear and understandable instructions,
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew oneself,
  • Information about acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility and standards used in engineering practices,
  • Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management related to the field of Agricultural Engineering Field Crops; awareness about entrepreneurship, innovation,
  • Information about the effects of engineering practices on health, environment and security at universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering; Awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Evaluation of students' success in courses and other activities is carried out in accordance with the "Ege University Measurement and Evaluation Principles Directive". The relevant directive can be accessed at https://oidb.ege.edu.tr/eng-6683/.html
  • Within the scope of evaluation in the Field Crops Program, success evaluation criteria such as midterm, final, laboratory, homework, class attendance, presentation and project are important. These topics are also taught to students in the introductory course; The number of assignments, quizzes and contribution values are explained. Evaluation can be relative or direct evaluation, depending on the faculty member's choice. In course evaluations, raw grades are calculated by taking 40 to 70% of the midterm exam grade and 60 to 30% of the final exam grade.
  • Faculty members teaching the course in the Field Crops Program can log in to the OBYS system with their usernames and passwords. The system includes the courses to be conducted by the faculty member, course student lists, course attendance status entry and course monitoring form (Syllabus). At the beginning of the semester, the faculty member makes a choice between the direct evaluation system or the relative evaluation system regarding the evaluation system of the course within the OBYS system, through the Course Monitoring Form. In addition, it predetermines the contribution of mid-year midterm and homework grades to the end-of-year grade within determined limits and notifies its students of this situation at the beginning of the semester.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK

  1.  Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": Creation and Approval of Educational Programs: Minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions YÖK determines.
  2.  Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
  3.  Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
  4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

In this context, Field Crops Undergraduate Program prepares and submits the Self-Assessment Report requested by YÖKAK every year. In addition, the Field Crops Undergraduate Program has been accredited by ZİDEK (Agricultural Faculties Education Programs Evaluation and Accreditation Association) for a period of 2 years, starting from March 28, 2022.


Access Requirements
  • To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
  • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  • As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.

Conditions for Success
Within the scope of paragraph c of Article 44 of Law No. 2547, students can complete undergraduate programs with a four-year education period within a maximum of seven years, regardless of whether they register for each semester, starting from the semester in which the courses related to the program they are registered for are given, excluding the one-year optional foreign language preparatory class. must complete it and receive 240 ECTS credits. The total of course and practice credits for the Undergraduate Program in an academic year must be a minimum of 60 ECTS credits per year. They must have a CGPA of 2.00 or above and have at least 240 ECTS credits.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs, and those who graduate with a master's degree can continue to doctoral programs if they meet the relevant conditions.
  • Undergraduate students have the right to participate in minor programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in minor programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, also receive a minor undergraduate diploma.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Continually


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode