Yeterlilik Kodu

TR0030036700

Yeterlilik Adı
Tekstil ve Moda Tasarımı Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtatürk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum
Sorumlu Kurum URLhttp://www.atauni.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tekstil (kıyafetler, ayakkabı ve deri)
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü Lisans Programının amacı “Moda Tasarımı” ve “Moda İşletmeciliği” uzmanlık alanlarında eğitim vermektir. Bu program öğrencilerin küresel moda endüstrisinin beklenti ve koşulları doğrultusunda tasarım, pazarlama, işletme ve giyim üretimine yönelik bilgi ve uygulama deneyimi ile donanımı kazanmalarını sağlar. Aynı zamanda öğrencilerin Türkiye’nin üretim ülkesi olmaktan tasarım ülkesine dönüşme sürecine katkıda bulunacak profesyoneller olarak yetişmelerini amaçlar.

Öğrenme Ortamları

Eğitim öğretim faaliyetleri örgün eğitim şeklinde gerçekleşmektedir. Bölümün teorik ve uygulamalı dersleri kurum bünyesindeki derslik ve atölyelerde, staj dersi ise alana özgü firmalarda uygulamalı olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanat ve tekstil ve moda konularında bilgi sahibidir.
  • Tekstil ve malzeme bilgisine sahiptir.
  • Tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Tekstil ve Moda tasarımı alanına ait yöntem ve teknikleri uygular.
  • Tasarımlarına uygun malzeme seçer.
  • Girişimcilik ve yönetim becerilerine sahiptir.
  • Marka oluşturabilir ve yönetebilir.
  • Tek başına veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
  • Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
  • Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı veya sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma ve yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlikler
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Öğrenciler programa özel yetenek sınavı veya ÖSYM tarafından yerleştirilirler.

Başarma ŞartlarıMezuniyet için en az 240 AKTS kredisi sağlanmalı, genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir ve öğrenci stajlardan başarılı olmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrenciler tasarım stüdyolarında, moda ajanslarında, moda evlerinde, tekstil ve giyim işletmelerinin tasarım, modelhane, Ür-Ge, Ar-Ge, ihracat, pazarlama, marka yönetimi veya müşteri ilişkileri bölümlerinde, bireysel girişim ile kendi işyerlerinde, tekstil sektörü içinde ve daha birçok alanda istihdam olanağı bulabileceklerdir. Öğrenciler lisans eğitimi sırasında “Pedagojik Formasyon” alarak Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı eğitim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030036700


Yeterlilik Adı
Tekstil ve Moda Tasarımı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atatürk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü Lisans Programının amacı “Moda Tasarımı” ve “Moda İşletmeciliği” uzmanlık alanlarında eğitim vermektir. Bu program öğrencilerin küresel moda endüstrisinin beklenti ve koşulları doğrultusunda tasarım, pazarlama, işletme ve giyim üretimine yönelik bilgi ve uygulama deneyimi ile donanımı kazanmalarını sağlar. Aynı zamanda öğrencilerin Türkiye’nin üretim ülkesi olmaktan tasarım ülkesine dönüşme sürecine katkıda bulunacak profesyoneller olarak yetişmelerini amaçlar.


Öğrenme Ortamları

Eğitim öğretim faaliyetleri örgün eğitim şeklinde gerçekleşmektedir. Bölümün teorik ve uygulamalı dersleri kurum bünyesindeki derslik ve atölyelerde, staj dersi ise alana özgü firmalarda uygulamalı olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanat ve tekstil ve moda konularında bilgi sahibidir.
  • Tekstil ve malzeme bilgisine sahiptir.
  • Tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Tekstil ve Moda tasarımı alanına ait yöntem ve teknikleri uygular.
  • Tasarımlarına uygun malzeme seçer.
  • Girişimcilik ve yönetim becerilerine sahiptir.
  • Marka oluşturabilir ve yönetebilir.
  • Tek başına veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
  • Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
  • Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı veya sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma ve yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlikler
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) üst üste 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Öğrenciler programa özel yetenek sınavı veya ÖSYM tarafından yerleştirilirler.


Başarma Şartları
Mezuniyet için en az 240 AKTS kredisi sağlanmalı, genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir ve öğrenci stajlardan başarılı olmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrenciler tasarım stüdyolarında, moda ajanslarında, moda evlerinde, tekstil ve giyim işletmelerinin tasarım, modelhane, Ür-Ge, Ar-Ge, ihracat, pazarlama, marka yönetimi veya müşteri ilişkileri bölümlerinde, bireysel girişim ile kendi işyerlerinde, tekstil sektörü içinde ve daha birçok alanda istihdam olanağı bulabileceklerdir. Öğrenciler lisans eğitimi sırasında “Pedagojik Formasyon” alarak Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı eğitim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030036700

Qualification Title
Bachelor of Arts in Textile and Fashion Design
Awarding BodyAtatürk University
Awarding Body ContactAtatürk University
Awarding Body Urlhttp://www.atauni.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTextiles (clothes, footwear and leather)
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the Fashion and Textile Design Department Undergraduate Program is to provide education in the departments of "Fashion Design" and "Fashion Business". This program provides the students with the knowledge and experience of application in designing, marketing, business and clothing production of the expectations and conditions of the global fashion industry. At the same time, the details of the contribution of Turkey's being a production country to becoming a design country and their professional growth.

Learning Environments

Education and training activities are carried out in the form of formal education. The department's theoretical and practical courses are held in classrooms and workshops within the institution, and internship courses are held in field-specific companies.

Description
  • Has knowledge of art, textile and fashion.
  • Has knowledge of textile and materials.
  • Has knowledge of design methods and techniques.
  • Applies methods and techniques in the field of Textile and Fashion Design.
  • Selects appropriate materials for his designs.
  • Has entrepreneurship and management skills.
  • Can create and manage brands.
  • Works harmoniously and productively alone or in a group.
  • Thinks analytically and critically.
  • Effectively and accurately conveys subjects related to his field to experts or non-experts using visual, written or verbal communication methods.
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Reading and writing competence
  • Multiple language competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

At least one midterm and final exam is given for each course. In addition, short exams and homework evaluations can be made. The effect of midterm exams, short exams and homework on the success grade is 40%, and the final exam is 60%. In this evaluation; the course instructor takes into account the statistical results of the scores students take in the midterm and final exams and the grades are converted to the 4-letter system within the framework of the principles specified in the regulation. Students whose Weighted Cumulative Grade Point Average (CGPA) is below 2.00 for 2 consecutive terms cannot take the course in the next term.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

“Foundation Higher Education Institutions Report” including academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published by YÖK every year. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Access Requirements

Students are placed in the program by a special talent exam or by ÖSYM.

Conditions for SuccessFor graduation, at least 240 ECTS credits must be obtained, the general grade point average must be at least 2.00 out of 4.00, and the student must be successful in internships.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates will be able to find employment opportunities in design studios, fashion agencies, fashion houses, textile and clothing companies in the design, modeling, P&D, R&D, export, marketing, brand management or customer relations departments, in their own workplaces with individual initiatives, within the textile sector and in many other areas. Students can work as teachers in educational institutions affiliated with the Ministry of National Education by taking "Pedagogical Formation" during their undergraduate education.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030036700


Qualification Title
Bachelor of Arts in Textile and Fashion Design

Awarding Body
Atatürk University

Awarding Body Contact
Atatürk University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the Fashion and Textile Design Department Undergraduate Program is to provide education in the departments of "Fashion Design" and "Fashion Business". This program provides the students with the knowledge and experience of application in designing, marketing, business and clothing production of the expectations and conditions of the global fashion industry. At the same time, the details of the contribution of Turkey's being a production country to becoming a design country and their professional growth.


Learning Environments

Education and training activities are carried out in the form of formal education. The department's theoretical and practical courses are held in classrooms and workshops within the institution, and internship courses are held in field-specific companies.


Description
  • Has knowledge of art, textile and fashion.
  • Has knowledge of textile and materials.
  • Has knowledge of design methods and techniques.
  • Applies methods and techniques in the field of Textile and Fashion Design.
  • Selects appropriate materials for his designs.
  • Has entrepreneurship and management skills.
  • Can create and manage brands.
  • Works harmoniously and productively alone or in a group.
  • Thinks analytically and critically.
  • Effectively and accurately conveys subjects related to his field to experts or non-experts using visual, written or verbal communication methods.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Reading and writing competence
  • Multiple language competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

At least one midterm and final exam is given for each course. In addition, short exams and homework evaluations can be made. The effect of midterm exams, short exams and homework on the success grade is 40%, and the final exam is 60%. In this evaluation; the course instructor takes into account the statistical results of the scores students take in the midterm and final exams and the grades are converted to the 4-letter system within the framework of the principles specified in the regulation. Students whose Weighted Cumulative Grade Point Average (CGPA) is below 2.00 for 2 consecutive terms cannot take the course in the next term.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

“Foundation Higher Education Institutions Report” including academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published by YÖK every year. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.


Access Requirements

Students are placed in the program by a special talent exam or by ÖSYM.


Conditions for Success
For graduation, at least 240 ECTS credits must be obtained, the general grade point average must be at least 2.00 out of 4.00, and the student must be successful in internships.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates will be able to find employment opportunities in design studios, fashion agencies, fashion houses, textile and clothing companies in the design, modeling, P&D, R&D, export, marketing, brand management or customer relations departments, in their own workplaces with individual initiatives, within the textile sector and in many other areas. Students can work as teachers in educational institutions affiliated with the Ministry of National Education by taking "Pedagogical Formation" during their undergraduate education.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address