Yeterlilik Kodu

TR0030034902

Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Avrupa MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYeniköy Mahallesi Ilıca Caddesi No:29, Başiskele/Kocaeli Başiskele Merkez Kampüs Telefon: 0262 999 80 85 Whatsapp: 0549 787 09 94 E-posta : info@kocaelisaglik.edu.tr Telefon2: 0850 450 28 28 E-posta2 : kostu@hs03.kep.tr
Sorumlu Kurum URLhttps://kocaelisaglik.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik programının amacı; kamu ve özel sektördeki sağlık kurum ve kuruluşlarında hasta kaydı, tedavi kayıtları, taburculuk işlemleri ve dosyalama ve arşivleme süreçleri vb. görevleri yerine getiren; nitelikli, mahremiyete önem veren, iletişim ve sorumluluk duygusu güçlü olan sağlık personeli yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim-öğretim örgün ve Teorik/Uygulama şeklinde yapılmaktadır. Gerekli durumlarda uzaktan eğitim de uygulanabilmektedir Ayrıca 4. Dönem Kamu ve özel sağlık kurumlarında 30 iş günü Staj görülmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
  • Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları, hastalar ve hasta yakınları ile iletişim kurar.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, insan anatomisi ile ilgili terimleri ve kavramları bilir ve bunları hatasız olarak kullanır.
  • Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak örgütsel iletişim, yönetim ve organizasyon, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
  • Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
  • Tıbbi Sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı duyar ve korur.
  • Kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder, dosyalama tekniklerine göre arşiv işlemlerini yürütür.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Hastalıkları ve hastalıklara yönelik işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
  • Sağlık kayıtlarına yönelik istatistiki veriyi hazırlar ve sunar.
  • Mesleki uygulamaları için gerekli olan temel bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır.
  • Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini; ameliyatları ve hastalıkların kodlanmasını yapar
Anahtar Yetkinlikler

 

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere başlangıç düzeyinde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarının Değerlendirilmesi

a)  Öğrencilerin öğrenimlerine ilişkin durumlar Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile takip edilir.

b)  Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan sınavlar, uygulama, ödev, proje, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.

c)  Bir dersin başarı notu; Yarıyıl içi sınav ve ölçme sistemleri sonucu elde edilen notun öğretim %40 dan az %60 dan çok olmamak kaydıyla, yarıyıl sonu sınav notunun yüzdesi alınarak elde edilir.

d) Dersin öğretim elemanı, yarıyıl başında; dersin içeriği, başarı notunun hesaplanmasında esas olacak her türlü ölçme türünü öğrencilere ilan etmekle yükümlüdür.

e) Öğrencinin başarısız olduğu zorunlu veya seçmeli derslerini tekrar alması gerekir. Ancak bu derslerin programdan çıkarılan dersler olması durumunda, hangi dersin alınacağı ilgili bölüm/program tarafından belirlenir.

f) Öğrencinin başarısız olduğu dersi öncelikli almak zorundadır.

e) Öğrencinin başarısız olduğu dersi tekrar ettiği dönemde o dersten devam şartı aranmaz.

Başarı Notu: Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir.

a) Notlar 100 üzerinden verilir.

b) AA, BA, BB, CB, CC harf notu alınan dersler başarılı kabul edilir.

 c) DD ve DC harf notu alınan dersler, Ön Lisans programlarında GANO’nun 2,00 ve üzeri olması halinde (şartlı geçer) başarılı kabul edilir.

d) FF harf notu alınan dersler tüm programlarda başarısız sayılır.

e) B ve K notları, not ortalama hesaplarına dahil edilmez

Başarı Notu

Katsayı

Harfli Başarı Notu

 

90-100

4

AA

Başarılı

85-89

3,5

BA

Başarılı

75-84

3

BB

Başarılı

65-74

2,5

CB

Başarılı

60-64

2

CC

Başarılı

50-59

1,5

DC

Koşullu geçer(Ön Lisans)

45-49

1

DD

Koşullu geçer(Lisans)

0-44

 

FF

Başarısız

   

DZ

Devamsız

   

YZ

Yetersiz

   

B

Kredisiz dersler için başarılı

   

K

Kredisiz dersler için başarısız

   

DE

Devam eden çalışma

   

Dersten çekilme

 

Not Ortalaması :  Bir yarıyıl içerisinde alınan derslerin başarı notunun katsayısı ile o derslerin AKTS değerlerinin ayrı ayrı çarpımları toplamının, bu derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesiyle belirlenen nota Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) denir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülüp üst değere yuvarlatılarak bulunur. Alınan tüm derslere uygulanması ile hesaplanan nota Genel Ağırlıklı Ortalama (GANO) denir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Merkezi Yerleştirme Sonucuna göre öğrenci alınmaktadır.

Başarma ŞartlarıÖğrenci; kayıtlı olduğu diploma programının teorik ve pratik çalışmalarını tamamlamış olmak kaydıyla; ön lisans programları için minimum 120 AKTS tamamlamak zorundadır. Ön lisans programından mezun olabilmek için, genel not ortalaması en az 2.00 olması gerekir. Bir öğrenci kayıtlı olduğu Bölüm/Program’ın müfredatta belirtilen tüm derslerini başardığı halde genel not ortalaması 2.00’ın altında ise, (DD) ve (DC) notlarına sahip derslerinin en az birini yükselterek genel not ortalamasını 2.00 ve üzerine çıkarması gerekir
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik programı öğrencileri Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile “İşletme”, “İşletme Yönetimi”, “Sağlık Yönetimi” lisans programlarına geçiş yapabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030034902


Yeterlilik Adı
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Avrupa MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yeniköy Mahallesi Ilıca Caddesi No:29, Başiskele/Kocaeli Başiskele Merkez Kampüs Telefon: 0262 999 80 85 Whatsapp: 0549 787 09 94 E-posta : info@kocaelisaglik.edu.tr Telefon2: 0850 450 28 28 E-posta2 : kostu@hs03.kep.tr

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik programının amacı; kamu ve özel sektördeki sağlık kurum ve kuruluşlarında hasta kaydı, tedavi kayıtları, taburculuk işlemleri ve dosyalama ve arşivleme süreçleri vb. görevleri yerine getiren; nitelikli, mahremiyete önem veren, iletişim ve sorumluluk duygusu güçlü olan sağlık personeli yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim-öğretim örgün ve Teorik/Uygulama şeklinde yapılmaktadır. Gerekli durumlarda uzaktan eğitim de uygulanabilmektedir Ayrıca 4. Dönem Kamu ve özel sağlık kurumlarında 30 iş günü Staj görülmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
  • Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları, hastalar ve hasta yakınları ile iletişim kurar.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, insan anatomisi ile ilgili terimleri ve kavramları bilir ve bunları hatasız olarak kullanır.
  • Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak örgütsel iletişim, yönetim ve organizasyon, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
  • Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
  • Tıbbi Sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı duyar ve korur.
  • Kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder, dosyalama tekniklerine göre arşiv işlemlerini yürütür.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Hastalıkları ve hastalıklara yönelik işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
  • Sağlık kayıtlarına yönelik istatistiki veriyi hazırlar ve sunar.
  • Mesleki uygulamaları için gerekli olan temel bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır.
  • Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
  • Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini; ameliyatları ve hastalıkların kodlanmasını yapar

Anahtar Yetkinlikler

 

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere başlangıç düzeyinde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarının Değerlendirilmesi

a)  Öğrencilerin öğrenimlerine ilişkin durumlar Üniversite Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ile takip edilir.

b)  Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, o derse ait yarıyıl içinde yapılan sınavlar, uygulama, ödev, proje, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.

c)  Bir dersin başarı notu; Yarıyıl içi sınav ve ölçme sistemleri sonucu elde edilen notun öğretim %40 dan az %60 dan çok olmamak kaydıyla, yarıyıl sonu sınav notunun yüzdesi alınarak elde edilir.

d) Dersin öğretim elemanı, yarıyıl başında; dersin içeriği, başarı notunun hesaplanmasında esas olacak her türlü ölçme türünü öğrencilere ilan etmekle yükümlüdür.

e) Öğrencinin başarısız olduğu zorunlu veya seçmeli derslerini tekrar alması gerekir. Ancak bu derslerin programdan çıkarılan dersler olması durumunda, hangi dersin alınacağı ilgili bölüm/program tarafından belirlenir.

f) Öğrencinin başarısız olduğu dersi öncelikli almak zorundadır.

e) Öğrencinin başarısız olduğu dersi tekrar ettiği dönemde o dersten devam şartı aranmaz.

Başarı Notu: Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir.

a) Notlar 100 üzerinden verilir.

b) AA, BA, BB, CB, CC harf notu alınan dersler başarılı kabul edilir.

 c) DD ve DC harf notu alınan dersler, Ön Lisans programlarında GANO’nun 2,00 ve üzeri olması halinde (şartlı geçer) başarılı kabul edilir.

d) FF harf notu alınan dersler tüm programlarda başarısız sayılır.

e) B ve K notları, not ortalama hesaplarına dahil edilmez

Başarı Notu

Katsayı

Harfli Başarı Notu

 

90-100

4

AA

Başarılı

85-89

3,5

BA

Başarılı

75-84

3

BB

Başarılı

65-74

2,5

CB

Başarılı

60-64

2

CC

Başarılı

50-59

1,5

DC

Koşullu geçer(Ön Lisans)

45-49

1

DD

Koşullu geçer(Lisans)

0-44

 

FF

Başarısız

   

DZ

Devamsız

   

YZ

Yetersiz

   

B

Kredisiz dersler için başarılı

   

K

Kredisiz dersler için başarısız

   

DE

Devam eden çalışma

   

Dersten çekilme

 

Not Ortalaması :  Bir yarıyıl içerisinde alınan derslerin başarı notunun katsayısı ile o derslerin AKTS değerlerinin ayrı ayrı çarpımları toplamının, bu derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesiyle belirlenen nota Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) denir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülüp üst değere yuvarlatılarak bulunur. Alınan tüm derslere uygulanması ile hesaplanan nota Genel Ağırlıklı Ortalama (GANO) denir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından TYT puan türü sonuçlarına göre ÖSYM tarafından Merkezi Yerleştirme Sonucuna göre öğrenci alınmaktadır.


Başarma Şartları
Öğrenci; kayıtlı olduğu diploma programının teorik ve pratik çalışmalarını tamamlamış olmak kaydıyla; ön lisans programları için minimum 120 AKTS tamamlamak zorundadır. Ön lisans programından mezun olabilmek için, genel not ortalaması en az 2.00 olması gerekir. Bir öğrenci kayıtlı olduğu Bölüm/Program’ın müfredatta belirtilen tüm derslerini başardığı halde genel not ortalaması 2.00’ın altında ise, (DD) ve (DC) notlarına sahip derslerinin en az birini yükselterek genel not ortalamasını 2.00 ve üzerine çıkarması gerekir

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik programı öğrencileri Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile “İşletme”, “İşletme Yönetimi”, “Sağlık Yönetimi” lisans programlarına geçiş yapabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030034902

Qualification Title
Awarding BodyKOCAELI HEALTH AND TECHNOLOGY UNIVERSITY
Awarding Body ContactBasiskele Central Campus Telephone: 0262 999 80 85 Whatsapp: 0549 787 09 94 E-mail : info@kocaelisaglik.edu.tr Phone2: 0850 450 28 28 E-mail2 : kostu@hs03.kep.tr
Awarding Body Urlhttps://kocaelisaglik.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The aim of the Medical Documentation and Secretarial program is to train qualified healthcare personnel who perform tasks such as patient registration, treatment records, discharge procedures, filing, archiving processes, and similar duties in healthcare institutions and organizations in both the public and private sectors. The program focuses on nurturing professionals who value privacy, possess strong communication skills, and demonstrate a sense of responsibility, ensuring that they can efficiently contribute to the healthcare sector.

Learning Environments

The education and training are carried out through formal, theoretical, and practical methods. In necessary cases, distance education may also be implemented. Additionally, our students complete a 30-day internship at public and private healthcare institutions during the 4th semester.

Description
  • Evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by textbooks, tools, equipment, and other resources containing current information in the field of Medical Documentation and Secretarial.
  • Uses a foreign language at a basic level to follow the relevant field information and communicate with colleagues, patients, and their relatives.
  • Knows and uses medical terminology, terms, and concepts related to human anatomy accurately, as required by the field of Medical Documentation and Secretarial.
  • Updates and develops the knowledge, skills, and competencies related to the field with a lifelong learning awareness, both personally and professionally.
  • Works as part of a team to solve complex and unforeseen problems encountered in the practices of Medical Documentation and Secretarial, behaving in accordance with organizational communication, management, organization, quality management, and processes, and takes individual responsibility when necessary.
  • Establishes effective communication with colleagues, patients, relatives of patients, doctors, and other healthcare workers.
  • Knows the principles and rules of Medical Secretarial. Respects and protects patient rights and patient privacy.
  • Handles internal and external correspondence, classifies and files documents, organizes them, and carries out archiving processes according to filing techniques.
  • Contributes to projects and activities for the social environment with a sense of social responsibility.
  • Performs coding of diseases, related processes, and health-related issues according to international classification systems.
  • Prepares and presents statistical data for health records.
  • Effectively uses the basic computer programs, relevant technologies, and office equipment required for professional practices.
  • Recognizes institutions and organizations within the healthcare system, and acts in accordance with laws, regulations, and legislation regarding duties, rights, and responsibilities as an individual working in the field of Medical Documentation and Secretarial.
  • Uses knowledge and skills related to the Hospital Information Management System to carry out tasks such as registration, provision, request receipt, discharge, billing, surgeries, and coding of diseases based on the patient's social security coverage.
Key Competencies

Literacy skills

• Multilingual proficiency

• Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering

• Digital competence

• Personal, social, and learning-to-learn competence

• Citizenship competence

• Entrepreneurship competence

• Cultural awareness and expression competence

Further Info

Evaluation of Success:

a) The status of students' education is monitored through the University Student Information System (OBS).

b) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the success in the exams, practice, homework, project, project, attendance, laboratory and similar in-semester studies and the final exam together.

c) The success grade of a course is obtained by taking the percentage of the final exam grade, provided that the grade obtained as a result of in-semester exams and measurement systems is not less than 40% and not more than 60%.

d) The instructor of the course is obliged to announce to the students at the beginning of the semester; the content of the course, all kinds of measurement types that will be the basis for calculating the success grade.

e) Students are required to retake the failed compulsory or elective courses. However, if these courses are removed from the program, the relevant department/program determines which course to take.

f) The student must take the failed course with priority.

g) In the semester in which the student repeats the failed course, the attendance requirement for that course is not required.

 

Success grade:

Grades and coefficients are evaluated as indicated below.

a) Grades are given out of 100.

b) Courses with letter grades of AA, BA, BB, CB, CC are considered successful.

c) Courses with DD and DC letter grades are considered successful if the GPA is 2.00 and above (conditional pass) in Associate Degree programs.

d) Courses with a letter grade of FF are considered unsuccessful in all programs.

e) B and K grades are not included in grade point average calculations.

 

Başarı Notu      Katsayı Harfli Başarı Notu       

90-100 4          AA       Successful

85-89   3,5       BA       Successful

75-84   3          BB       Successful

65-74   2,5       CB       Successful

60-64   2          CC       Successful

50-59   1,5       DC       Conditional pass(Associate Degree)

45-49   1          DD       Conditional pass(Undergraduate)

0-44                 FF        Failed

                        DZ       Absentee

                        YZ       Inadequate

                        B          Successful for non-credit courses

                        K         Failed for non-credit courses

                        DE       Work in progress

                        DÇ       Withdrawal from the course

 

Grade Point Average:

The grade determined by dividing the sum of the coefficient of the success grade of the courses taken in a semester by the sum of the separate products of the ECTS values of those courses by the sum of the ECTS values of those courses is called Semester Weighted Grade Point Average (WGPA). The division is calculated by taking two digits after the comma and rounding to the upper value. The grade calculated by applying it to all courses taken is called the General Weighted Average (GANO).

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared within the framework of criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":

1. Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.

1.2. After the approval of the National Core Education Programs by the relevant Council of Deans, they are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each vocational program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.

3. Certification: Students enrolled in vocational programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.

Access Requirements

Medical documentation and secretarial program students through the Central Placement process conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) based on the results of the Basic Proficiency Test (TYT) score type.

Conditions for SuccessA student must complete a minimum of 120 ECTS credits in an associate degree program, provided that they have completed the theoretical and practical coursework of their enrolled diploma program. To graduate from an associate degree program, the cumulative grade point average (GPA) must be at least 2.00. If a student has successfully completed all the courses specified in the curriculum of their enrolled Department/Program but has a GPA below 2.00, they must improve at least one of their courses with a (DD) or (DC) grade to raise their GPA to 2.00 or above.
Progression Paths (Relationship Type)

Students of the Medical Documentation and Secretarial program can transfer to the "Business Administration", "Business Management", and "Health Administration" undergraduate programs with the Vertical Transfer Exam (DGS).

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030034902


Qualification Title

Awarding Body
KOCAELI HEALTH AND TECHNOLOGY UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Basiskele Central Campus Telephone: 0262 999 80 85 Whatsapp: 0549 787 09 94 E-mail : info@kocaelisaglik.edu.tr Phone2: 0850 450 28 28 E-mail2 : kostu@hs03.kep.tr

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The aim of the Medical Documentation and Secretarial program is to train qualified healthcare personnel who perform tasks such as patient registration, treatment records, discharge procedures, filing, archiving processes, and similar duties in healthcare institutions and organizations in both the public and private sectors. The program focuses on nurturing professionals who value privacy, possess strong communication skills, and demonstrate a sense of responsibility, ensuring that they can efficiently contribute to the healthcare sector.


Learning Environments

The education and training are carried out through formal, theoretical, and practical methods. In necessary cases, distance education may also be implemented. Additionally, our students complete a 30-day internship at public and private healthcare institutions during the 4th semester.


Description
  • Evaluates and applies the knowledge gained from basic theoretical and practical courses supported by textbooks, tools, equipment, and other resources containing current information in the field of Medical Documentation and Secretarial.
  • Uses a foreign language at a basic level to follow the relevant field information and communicate with colleagues, patients, and their relatives.
  • Knows and uses medical terminology, terms, and concepts related to human anatomy accurately, as required by the field of Medical Documentation and Secretarial.
  • Updates and develops the knowledge, skills, and competencies related to the field with a lifelong learning awareness, both personally and professionally.
  • Works as part of a team to solve complex and unforeseen problems encountered in the practices of Medical Documentation and Secretarial, behaving in accordance with organizational communication, management, organization, quality management, and processes, and takes individual responsibility when necessary.
  • Establishes effective communication with colleagues, patients, relatives of patients, doctors, and other healthcare workers.
  • Knows the principles and rules of Medical Secretarial. Respects and protects patient rights and patient privacy.
  • Handles internal and external correspondence, classifies and files documents, organizes them, and carries out archiving processes according to filing techniques.
  • Contributes to projects and activities for the social environment with a sense of social responsibility.
  • Performs coding of diseases, related processes, and health-related issues according to international classification systems.
  • Prepares and presents statistical data for health records.
  • Effectively uses the basic computer programs, relevant technologies, and office equipment required for professional practices.
  • Recognizes institutions and organizations within the healthcare system, and acts in accordance with laws, regulations, and legislation regarding duties, rights, and responsibilities as an individual working in the field of Medical Documentation and Secretarial.
  • Uses knowledge and skills related to the Hospital Information Management System to carry out tasks such as registration, provision, request receipt, discharge, billing, surgeries, and coding of diseases based on the patient's social security coverage.

Key Competencies

Literacy skills

• Multilingual proficiency

• Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering

• Digital competence

• Personal, social, and learning-to-learn competence

• Citizenship competence

• Entrepreneurship competence

• Cultural awareness and expression competence


Further Info

Evaluation of Success:

a) The status of students' education is monitored through the University Student Information System (OBS).

b) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the success in the exams, practice, homework, project, project, attendance, laboratory and similar in-semester studies and the final exam together.

c) The success grade of a course is obtained by taking the percentage of the final exam grade, provided that the grade obtained as a result of in-semester exams and measurement systems is not less than 40% and not more than 60%.

d) The instructor of the course is obliged to announce to the students at the beginning of the semester; the content of the course, all kinds of measurement types that will be the basis for calculating the success grade.

e) Students are required to retake the failed compulsory or elective courses. However, if these courses are removed from the program, the relevant department/program determines which course to take.

f) The student must take the failed course with priority.

g) In the semester in which the student repeats the failed course, the attendance requirement for that course is not required.

 

Success grade:

Grades and coefficients are evaluated as indicated below.

a) Grades are given out of 100.

b) Courses with letter grades of AA, BA, BB, CB, CC are considered successful.

c) Courses with DD and DC letter grades are considered successful if the GPA is 2.00 and above (conditional pass) in Associate Degree programs.

d) Courses with a letter grade of FF are considered unsuccessful in all programs.

e) B and K grades are not included in grade point average calculations.

 

Başarı Notu      Katsayı Harfli Başarı Notu       

90-100 4          AA       Successful

85-89   3,5       BA       Successful

75-84   3          BB       Successful

65-74   2,5       CB       Successful

60-64   2          CC       Successful

50-59   1,5       DC       Conditional pass(Associate Degree)

45-49   1          DD       Conditional pass(Undergraduate)

0-44                 FF        Failed

                        DZ       Absentee

                        YZ       Inadequate

                        B          Successful for non-credit courses

                        K         Failed for non-credit courses

                        DE       Work in progress

                        DÇ       Withdrawal from the course

 

Grade Point Average:

The grade determined by dividing the sum of the coefficient of the success grade of the courses taken in a semester by the sum of the separate products of the ECTS values of those courses by the sum of the ECTS values of those courses is called Semester Weighted Grade Point Average (WGPA). The division is calculated by taking two digits after the comma and rounding to the upper value. The grade calculated by applying it to all courses taken is called the General Weighted Average (GANO).


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared within the framework of criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":

1. Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.

1.2. After the approval of the National Core Education Programs by the relevant Council of Deans, they are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each vocational program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in these matters.

3. Certification: Students enrolled in vocational programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.


Access Requirements

Medical documentation and secretarial program students through the Central Placement process conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) based on the results of the Basic Proficiency Test (TYT) score type.


Conditions for Success
A student must complete a minimum of 120 ECTS credits in an associate degree program, provided that they have completed the theoretical and practical coursework of their enrolled diploma program. To graduate from an associate degree program, the cumulative grade point average (GPA) must be at least 2.00. If a student has successfully completed all the courses specified in the curriculum of their enrolled Department/Program but has a GPA below 2.00, they must improve at least one of their courses with a (DD) or (DC) grade to raise their GPA to 2.00 or above.

Progression Paths (Relationship Type)

Students of the Medical Documentation and Secretarial program can transfer to the "Business Administration", "Business Management", and "Health Administration" undergraduate programs with the Vertical Transfer Exam (DGS).


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address