Yeterlilik Kodu | TR0030004587 | |
Yeterlilik Adı | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.yeniyuzyil.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sekreterlik ve büro çalışması | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Yeni Yüzyıl Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği’ne göre değerlendirilir.Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir. Ders üniteleri ile ilgili çıktılar ise ders tanımının yer aldığı kısımda final notlarına sağladığı katkı ile birlikte gösterilmiştir. • Ara Sınav• Final Sınavı• Bütünleme Sınavı• Ödev Değerlendirme• Rapor Sunma• Bilgisayarla Sunum YapmaSINAVLAR: Öğrencilerin, Tıbbi Görüntüleme programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir. Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen önlisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav ve final sınavını içerir. Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde Ölçme ve Değerlendirme başlığı altında verilmiştir.Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır. Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir. Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm önlisans programlarındaki tüm dersler için en az % 40 ve en fazla % 60 olur. Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve /veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programına; 4702 Sayılı Kanun uyarınca Meslek Liselerinin aşağıda belirtilen bölümlerinden mezun olan öğrenciler Ortaöğretim Başarı Puanları esas alınarak sınavsız olarak girebilmektedir. 1.İşletme2.İşletme Yönetimi3.Sağlık Yönetimi | |
Başarma Şartları | Bir öğrencinin Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Önlisans Programı’ndan mezun olabilmesi için aşağıdaki koşulları karşılaması gerekmektedir:• Ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak• 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir• 30 iş günü boyunca yaz stajının tamamlanması | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sağlık teknikeri unvanı ile mezun olup işe başlayan mezunlar; kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında “Tıbbi Sekreter” unvanı ile çalışırlar. Tıbbi sekreterler özel ve kamu, kurum ve kuruluşlarında; hastanın randevu hizmetlerini düzenleme, kabul işlemlerini yapma, hastayı kurumun işleyişi ve tıbbi hizmetler konusunda bilgilendirme, hastaya ait kayıtları tutma, idari ve tıbbi ünitelerdeki haberleşme ve yazışma hizmetlerini yürütme, hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları bilimsel metotlarla arşivleme ve hizmete sunma, hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre sınıflandırma ve kodlama işlemlerini yapma, tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derleme ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere rapor etme görevlerini yerine getirirler. Kamu Personel Seçme Sınavı’na (KPSS) göre Sağlık Teknikeri, Tıbbi Sekreter olarak atanabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030004587
- Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
- Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği tıbbi terminoloji, insan anatomisi ve hastalıklar bilgisi ile ilgili terimleri ve kavramları bilir ve bunları hatasız olarak kullanır.
- Mesleki uygulamaları için gerekli olan temel bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır.
- Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak örgütsel iletişim, yönetim ve organizasyon, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
- Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları, hastalar ve hasta yakınları ile iletişim kurar.
- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
- Tıbbi Sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir.
- Hasta haklarına ve hasta mahremiyetine saygı duyar ve korur.
- Kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder, dosyalama tekniklerine göre arşiv işlemlerini yürütür.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
- Hastalıkları ve hastalıklara yönelik işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
- Sağlık kayıtlarına yönelik istatistiki veriyi hazırlar ve sunar.
- Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
- Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini; ameliyatları ve hastalıkların kodlanmasını yapar.
- İşaret dilini temel düzeyde kullanarak hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar.
Yeni Yüzyıl Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği’ne göre değerlendirilir.Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı süresince öngörülen program öğrenme çıktılarının elde edilip edilmediğini ölçmek için kullanılan yöntemler aşağıda belirtilmiştir. Ders üniteleri ile ilgili çıktılar ise ders tanımının yer aldığı kısımda final notlarına sağladığı katkı ile birlikte gösterilmiştir. • Ara Sınav• Final Sınavı• Bütünleme Sınavı• Ödev Değerlendirme• Rapor Sunma• Bilgisayarla Sunum YapmaSINAVLAR: Öğrencilerin, Tıbbi Görüntüleme programı müfredatında yer alan her bir ders ünitesinin öngörülen öğrenme çıktılarını elde etmede ne kadar başarılı oldukları, dönem içi etkinliklerle ve her dönem sonunda yapılan final sınavlarıyla ölçülmektedir. Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, yönetmelikle belirlenen önlisans programlarındaki bütün dersler için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak en az sayıda ara sınav ve final sınavını içerir. Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak amacıyla program ve ders düzeyinde sonuçların başarısını ölçmedeki ihtiyaca bağlı olarak dönem içi faaliyetlerde daha fazla değerlendirme yönteminin tanımlanması için teşvik edilmektedir. Her ders için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, dönem sonu notuna olan katkıları ile birlikte ders açıklamaları bölümlerinde Ölçme ve Değerlendirme başlığı altında verilmiştir.Bu düzenlemeler her dönem başında, önceden ilan edilir ve web sitesinde ders tanımları bölümleri yayınlanır. Ara sınav ve final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu notları, ara sınav, ödev değerlendirmesi, kısa sınavlar, final sınavı ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına dayanarak öğrencilerin devam şartını sağlamasını da dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir. Dönem sonu notunun belirlenmesinde dönem içi faaliyetlerinin katkısı en fazla% 40 olabilir ve final sınavının katkısı Yönetmelikle belirlenen tüm önlisans programlarındaki tüm dersler için en az % 40 ve en fazla % 60 olur. Bir ara sınav, ödev, kısa sınav ve /veya final sınavı gerektirmeyen işe yerleştirme gibi dersler, ilgili bölümlerin yönetimleri tarafından belirlenir ve bu dersler için belirli değerlendirme ve not verme yöntemleri yukarıda anlatılan kanallar yoluyla duyurulur. Bu tür faaliyetlerin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen ilkeler doğrultusunda yapılır ve Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir.
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programına; 4702 Sayılı Kanun uyarınca Meslek Liselerinin aşağıda belirtilen bölümlerinden mezun olan öğrenciler Ortaöğretim Başarı Puanları esas alınarak sınavsız olarak girebilmektedir. 1.İşletme2.İşletme Yönetimi3.Sağlık Yönetimi
Sağlık teknikeri unvanı ile mezun olup işe başlayan mezunlar; kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında “Tıbbi Sekreter” unvanı ile çalışırlar. Tıbbi sekreterler özel ve kamu, kurum ve kuruluşlarında; hastanın randevu hizmetlerini düzenleme, kabul işlemlerini yapma, hastayı kurumun işleyişi ve tıbbi hizmetler konusunda bilgilendirme, hastaya ait kayıtları tutma, idari ve tıbbi ünitelerdeki haberleşme ve yazışma hizmetlerini yürütme, hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları bilimsel metotlarla arşivleme ve hizmete sunma, hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre sınıflandırma ve kodlama işlemlerini yapma, tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derleme ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere rapor etme görevlerini yerine getirirler. Kamu Personel Seçme Sınavı’na (KPSS) göre Sağlık Teknikeri, Tıbbi Sekreter olarak atanabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030004587 | |
Qualification Title | Medical Documentation and Secretariat Associate Degree | |
Awarding Body | İstanbul Yeni Yüzyıl University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.yeniyuzyil.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Secretarial and office work | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | New Century University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulation is evaluated according to.The following are the methods used to measure whether the expected program learning outcomes have been achieved during the Medical Documentation and Secretariat Program. The outputs related to the course units are shown together with the contribution to the final grades.• Midterm• Final exam• Make-up Exam• Homework Evaluation• Report Submission• Computer PresentationEXAMS:The success of the students in obtaining the predicted learning outcomes of each course unit in the Medical Imaging program curriculum is measured by the mid-term activities and the final exams held at the end of each semester.The evaluation of the activities within the semester includes the minimum number of midterm and final exams as compulsory assessment methods for all courses in associate degree programs.The programs are encouraged to define more evaluation methods in the period activities depending on the need to measure the success of the results at the program and course level in order to achieve the educational goals and objectives. The nature and number of the evaluation methods used for each course is given under the title of Measurement and Evaluation m in the course descriptions section along with the contributions to the end of the semester.Mid-term and final exams are conducted at the dates, places and times determined and announced by the university. The students are given by the lecturers taking into account the students attendance requirements based on the end of term grades, mid-term exam, homework evaluation, quizzes, final exam and other evaluation results.The contribution of the semester activities can be maximum 40% and the contribution of the final exam is at least 40% and 60% for all courses in the associate degree programs.Courses such as a mid-term exam, homework, homework, and / or work placement that do not require a final exam are determined by the management of the relevant departments and the specific assessment and grading methods for these courses are announced through the channels described above. The evaluation of such activities shall be carried out in accordance with the principles determined by the Senate and evaluated as Successful or Unsuccessful. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Medical Documentation and Secretariat Program; According to the Law No. 4702, students who graduated from the following departments of Vocational High Schools can enter without taking the secondary education achievement points as an examination.1.Management2.Business Management3.Health Management | |
Conditions for Success | In order for a student to graduate from the Medical Documentation and Secretarial Associate Degree Program, he / she must meet the following conditions:• To achieve all courses with 120 ECTS credits in the course plan.• Must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00• Completion of summer internship for 30 working days | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates who graduated and graduated with the title of health technician; They work with the title of “Medical Secretary” in public and private health institutions and organizations. Medical secretaries in private and public, institutions and organizations; arranging the appointment services of the patient, making the acceptance procedures, informing the patient about the functioning of the institution and medical services, keeping the records of the patient, conducting the communication and correspondence services in the administrative and medical units, archiving the patient files and other documents and reports as required by scientific methods and presenting them to the service, - Perform the tasks of classification and coding according to the international classification systems determined by their operations and health related problems, compile the data related to medical statistics and analyze them with scientific methods and report the results periodically to the related parties. According to the Public Personnel Selection Examination (KPSS) Health Technician can be appointed as Medical Secretary. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030004587
New Century University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulation is evaluated according to.The following are the methods used to measure whether the expected program learning outcomes have been achieved during the Medical Documentation and Secretariat Program. The outputs related to the course units are shown together with the contribution to the final grades.• Midterm• Final exam• Make-up Exam• Homework Evaluation• Report Submission• Computer PresentationEXAMS:The success of the students in obtaining the predicted learning outcomes of each course unit in the Medical Imaging program curriculum is measured by the mid-term activities and the final exams held at the end of each semester.The evaluation of the activities within the semester includes the minimum number of midterm and final exams as compulsory assessment methods for all courses in associate degree programs.The programs are encouraged to define more evaluation methods in the period activities depending on the need to measure the success of the results at the program and course level in order to achieve the educational goals and objectives. The nature and number of the evaluation methods used for each course is given under the title of Measurement and Evaluation m in the course descriptions section along with the contributions to the end of the semester.Mid-term and final exams are conducted at the dates, places and times determined and announced by the university. The students are given by the lecturers taking into account the students attendance requirements based on the end of term grades, mid-term exam, homework evaluation, quizzes, final exam and other evaluation results.The contribution of the semester activities can be maximum 40% and the contribution of the final exam is at least 40% and 60% for all courses in the associate degree programs.Courses such as a mid-term exam, homework, homework, and / or work placement that do not require a final exam are determined by the management of the relevant departments and the specific assessment and grading methods for these courses are announced through the channels described above. The evaluation of such activities shall be carried out in accordance with the principles determined by the Senate and evaluated as Successful or Unsuccessful.
Medical Documentation and Secretariat Program; According to the Law No. 4702, students who graduated from the following departments of Vocational High Schools can enter without taking the secondary education achievement points as an examination.1.Management2.Business Management3.Health Management
Graduates who graduated and graduated with the title of health technician; They work with the title of “Medical Secretary” in public and private health institutions and organizations. Medical secretaries in private and public, institutions and organizations; arranging the appointment services of the patient, making the acceptance procedures, informing the patient about the functioning of the institution and medical services, keeping the records of the patient, conducting the communication and correspondence services in the administrative and medical units, archiving the patient files and other documents and reports as required by scientific methods and presenting them to the service, - Perform the tasks of classification and coding according to the international classification systems determined by their operations and health related problems, compile the data related to medical statistics and analyze them with scientific methods and report the results periodically to the related parties. According to the Public Personnel Selection Examination (KPSS) Health Technician can be appointed as Medical Secretary.
Qualification is continuous