Yeterlilik Kodu | TR0030219476 | |
Yeterlilik Adı | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Mardin Artuklu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Nur Mh Diyarbakır Yolu Yenişehir Yerleşkesi, 47200 Artuklu/Mardin | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.artuklu.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa YGS-2 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme.Yetkinliği Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Öğrenme Yetkinliği. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği Temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. İletişim ve Sosyal Yetkinlik. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için projeve etkinliklere katkıverir. Bir yabanc dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Alana Özgü Yetkinlik. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki Etik kurallarına uygun davranır. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur Programda öngörülen tüm dersleri, başarı ile tamamlayan ve toplam en az 120 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıbbi teknikerleri, hastanelerde, tıp fakültelerinde, özel tahlil laboratuvarlarında, diğer sağlık kuruluşlarının araştırma merkezlerinde, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu laboratuvarlarında, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu laboratuvarlarında, gıda sanayii işletmeleri ile tıp alanında araştırma ve geliştirme çalışmaları yapan kurum ve kuruluşlarda, araştırma merkezlerinde çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219476
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
- Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
- İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
- Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
- Alanına ilişkin terimleri açıklar.
- Alanına ilişkin terimleri açıklar.
- Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur.
- Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur.
- Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
- Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
- Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
- Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
- Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
- Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
- Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
- Students were applied two exam for each of lesson.
- They should be receive 60 on 100 for pass the exam.
- Additionally informations were detailed in related document by considering the ACTS.Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme.
- Yetkinliği Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.Öğrenme Yetkinliği. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
- Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği Temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.İletişim ve Sosyal Yetkinlik.
- Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için projeve etkinliklere katkıverir.
- Bir yabanc dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Alana Özgü Yetkinlik.
- Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
- Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki Etik kurallarına uygun davranır.
- Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa YGS-2 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir.
Tıbbi teknikerleri, hastanelerde, tıp fakültelerinde, özel tahlil laboratuvarlarında, diğer sağlık kuruluşlarının araştırma merkezlerinde, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu laboratuvarlarında, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu laboratuvarlarında, gıda sanayii işletmeleri ile tıp alanında araştırma ve geliştirme çalışmaları yapan kurum ve kuruluşlarda, araştırma merkezlerinde çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219476 | |
Qualification Title | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Associate | |
Awarding Body | Mardin Artuklu University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.artuklu.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Basic knowledge about the structure and functioning of the human body. Defines systems and anatomical structures. Knowledge about the basic structure and functioning of the human body. Defines systems and anatomical structure Explain the terms related to the field. Explain the terms related to the field. Have the basic theoretical and practical knowledge level, including the current data in the field of Medical Laboratory Program. Medical Laboratory will have the basic theoretical and practical knowledge level, including the current data in the program area The use of information and communication skills, developing technology that can be applied to the field of technical equipment, have the ability to synthesize information. The use of information and communication skills, developing technology that can be applied to the field of technical equipment, have the ability to synthesize information. Medical Laboratory to obtain basic scientific knowledge in the program area have knowledge of assessment and practice Medical Laboratory to obtain basic scientific knowledge in the program area have knowledge of assessment and practice Medical Laboratory identifies problems when faced with an unexpected situation associated with analysis based on the information gained in the program area. Medical Laboratory identifies problems when faced with an unexpected situation associated with analysis based on the information gained in the program area. Use basic computer programs and related technologies related to the field. Use basic computer programs and related technologies related to the field. To work as a team member in order to solve problems in personal injury and other emergencies To work as a team member in order to solve problems in personal injury and other emergencies. The basic level of knowledge and skills acquired in the field to develop a critical level. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students were applied two exam for each of lesson. They should be receive 60 on 100 for pass the exam. Additionally informations were detailed in related document by considering the ACTS. Ability to work independently and take responsibility The student manages a duty independently by using the knowledge about his field at a basic level. Learning Competence. The student possesses the consciousness of wholelife learning. The student evaluates the knowledge about his field at a basic level with a critical approach, he designates his learning needs and directs hi learning. Communication and Social Competence. The student is sensitive to and he monitors progress about the events related to his field of study and in the agenda of the society and the world. He informs relevant people and institutions by using his acquired basic knowledge and skills about these issues. The student supports the social environment projects and activities with a sense of social responsibility. The student monitors the information about his field and communicates with his colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 level. The studen uses information and communication Technologies with at least at basic level of European Computer Using Licence basic level of computer software which his field of study requires. Field-based Competence. The mstudent contributes to the stages of data collection, interpretation, implementation and announcing the results related to his field of study in accordance with social, scientific, cultural and ethical values. The student complies with and contributes to quality management and processes. The student has sufficient consciousness about individual and public health, environmental protection and work safety issues. The student acts in accordance with laws, regulations, legislations and Professional ethics related to individual duties, rights and responsibilities. The student exemplifies the community with his external mappearance, demeanor, attitude and behavior | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High school or equivalent to be accepted into this program must be taken to complete a degree in education and the National Undergraduate Placement Examination (LYS) should be taken enough points. YGS-2 score and the program according to the guidelines set by the Board of Higher Education students will be accepted. | |
Conditions for Success | Ability to work independently and take responsibility The student manages a duty independently by using the knowledge about his field at a basic level. Learning Competence. The student possesses the consciousness of wholelife learning. The student evaluates the knowledge about his field at a basic level with a critical approach, he designates his learning needs and directs hi learning. Communication and Social Competence. The student is sensitive to and he monitors progress about the events related to his field of study and in the agenda of the society and the world. He informs relevant people and institutions by using his acquired basic knowledge and skills about these issues. The student supports the social environment projects and activities with a sense of social responsibility. The student monitors the information about his field and communicates with his colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 level. The studen uses information and communication Technologies with at least at basic level of European Computer Using Licence basic level of computer software which his field of study requires. Field-based Competence. The mstudent contributes to the stages of data collection, interpretation, implementation and announcing the results related to his field of study in accordance with social, scientific, cultural and ethical values. The student complies with and contributes to quality management and processes. The student has sufficient consciousness about individual and public health, environmental protection and work safety issues. The student acts in accordance with laws, regulations, legislations and Professional ethics related to individual duties, rights and responsibilities. The student exemplifies the community with his external mappearance, demeanor, attitude and behavior Students who have completed all of the courses, practices, and clinical training and who have taken the 120 ECTS excluding preparatory class have a right to receive a diploma. Graduation eligibility is determined by academic average score. For this purpose, the sum of the weighted scores of all courses taken throughout the education of dentistry is divided by the sum of ECTS values. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Medical technicians, hospitals, medical schools, private analysis laboratories, health care facilities, research centers, in Turkey Public Health Laboratory, Turkey in the Pharmaceuticals and Medical Devices Agency laboratory, food industry enterprises and the organizations and institutions in medicine research and development work, can work in research centers . | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219476
Basic knowledge about the structure and functioning of the human body. Defines systems and anatomical structures. Knowledge about the basic structure and functioning of the human body. Defines systems and anatomical structure Explain the terms related to the field. Explain the terms related to the field. Have the basic theoretical and practical knowledge level, including the current data in the field of Medical Laboratory Program. Medical Laboratory will have the basic theoretical and practical knowledge level, including the current data in the program area The use of information and communication skills, developing technology that can be applied to the field of technical equipment, have the ability to synthesize information. The use of information and communication skills, developing technology that can be applied to the field of technical equipment, have the ability to synthesize information. Medical Laboratory to obtain basic scientific knowledge in the program area have knowledge of assessment and practice Medical Laboratory to obtain basic scientific knowledge in the program area have knowledge of assessment and practice Medical Laboratory identifies problems when faced with an unexpected situation associated with analysis based on the information gained in the program area. Medical Laboratory identifies problems when faced with an unexpected situation associated with analysis based on the information gained in the program area. Use basic computer programs and related technologies related to the field. Use basic computer programs and related technologies related to the field. To work as a team member in order to solve problems in personal injury and other emergencies To work as a team member in order to solve problems in personal injury and other emergencies. The basic level of knowledge and skills acquired in the field to develop a critical level.
Students were applied two exam for each of lesson. They should be receive 60 on 100 for pass the exam. Additionally informations were detailed in related document by considering the ACTS. Ability to work independently and take responsibility The student manages a duty independently by using the knowledge about his field at a basic level. Learning Competence. The student possesses the consciousness of wholelife learning. The student evaluates the knowledge about his field at a basic level with a critical approach, he designates his learning needs and directs hi learning. Communication and Social Competence. The student is sensitive to and he monitors progress about the events related to his field of study and in the agenda of the society and the world. He informs relevant people and institutions by using his acquired basic knowledge and skills about these issues. The student supports the social environment projects and activities with a sense of social responsibility. The student monitors the information about his field and communicates with his colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio A2 level. The studen uses information and communication Technologies with at least at basic level of European Computer Using Licence basic level of computer software which his field of study requires. Field-based Competence. The mstudent contributes to the stages of data collection, interpretation, implementation and announcing the results related to his field of study in accordance with social, scientific, cultural and ethical values. The student complies with and contributes to quality management and processes. The student has sufficient consciousness about individual and public health, environmental protection and work safety issues. The student acts in accordance with laws, regulations, legislations and Professional ethics related to individual duties, rights and responsibilities. The student exemplifies the community with his external mappearance, demeanor, attitude and behavior
High school or equivalent to be accepted into this program must be taken to complete a degree in education and the National Undergraduate Placement Examination (LYS) should be taken enough points. YGS-2 score and the program according to the guidelines set by the Board of Higher Education students will be accepted.
Medical technicians, hospitals, medical schools, private analysis laboratories, health care facilities, research centers, in Turkey Public Health Laboratory, Turkey in the Pharmaceuticals and Medical Devices Agency laboratory, food industry enterprises and the organizations and institutions in medicine research and development work, can work in research centers .
Qualification is continuous