Yeterlilik Kodu

TR0030004883

Yeterlilik Adı
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırklareli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKayalı Kampüsü Merkez / KIRKLARELİ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.klu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi tanıtım ve pazarlamaya yönelik orta derecede temel ve mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma
  • Tıbbi tanıtım ve pazarlama için yeterli derecede tıbbi terminoloji ve anatomi bilgisine sahip olma
  • Sağlık hizmetleri ile ilgili konularda sosyal sorumluluk, etik değerler, hasta ve insan hakları bilgisi ve bilincine sahip olma
  • Pazarlama ve satış teknikleri hakkında iyi derecede bilgi ve beceriye sahip olma.İyi derecede farmakoloji ve ilaç pazarı bilgisine sahip olma
  • Alan açısından yeterli derecede sağlık ve hastalık bilgisi kazanma
  • Kişisel satış, uygulamalı tıbbi satış ve prezantasyon(sunuş) teknikleri bilgi ve becerisine sahip olma
  • Etkili derecede güzel konuşma, diksiyonunu doğru kullanma ve sağlıklı iletişim kurma becerisine sahip olma
  • Temel ve ticari matematik bilgisine sahip olma ve kullanma
  • Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilme
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir.
  • Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
  • Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.
  • Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için okul bitirme durumunda genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programını bitirip ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve mesleki seçmeli derslerin ve yaz stajının (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programımızı liselerden mezun olan öğrenciler de, YGS-6 puanı ile bu programı tercih edebilirler.

Başarma ŞartlarıTıbbi Tanıtım ve Pazarlama programını bitirip ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve mesleki seçmeli derslerin ve yaz stajının (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 2. sınıfın sonunda 40 işgünlük stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar; ilaç firmalarında, ecza depolarında ve medikal firmalarda tıbbi mümessil, satış temsilcisi gibi unvanlarla görev alırlar. 14.10.2012 tarihinde yayınlanan “Beşeri Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkındaki Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”e göre bu programdan mezun olan öğrencilerimize; diplomalarını ibraz etmeleri halinde ayrıca bir değerlendirmeye tabi tutulmaksızın yeterlilik belgesi düzenlenmektedir. Ayrıca 4 yıl sonunda yenilenmesi gereken bu yeterlilik belgesinin, bu programdan mezun öğrenciler için yenilenmesine gerek bulunmamaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030004883


Yeterlilik Adı
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırklareli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kayalı Kampüsü Merkez / KIRKLARELİ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıbbi tanıtım ve pazarlamaya yönelik orta derecede temel ve mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma
  • Tıbbi tanıtım ve pazarlama için yeterli derecede tıbbi terminoloji ve anatomi bilgisine sahip olma
  • Sağlık hizmetleri ile ilgili konularda sosyal sorumluluk, etik değerler, hasta ve insan hakları bilgisi ve bilincine sahip olma
  • Pazarlama ve satış teknikleri hakkında iyi derecede bilgi ve beceriye sahip olma.İyi derecede farmakoloji ve ilaç pazarı bilgisine sahip olma
  • Alan açısından yeterli derecede sağlık ve hastalık bilgisi kazanma
  • Kişisel satış, uygulamalı tıbbi satış ve prezantasyon(sunuş) teknikleri bilgi ve becerisine sahip olma
  • Etkili derecede güzel konuşma, diksiyonunu doğru kullanma ve sağlıklı iletişim kurma becerisine sahip olma
  • Temel ve ticari matematik bilgisine sahip olma ve kullanma
  • Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilme

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir.
  • Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
  • Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır.
  • Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için okul bitirme durumunda genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programını bitirip ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve mesleki seçmeli derslerin ve yaz stajının (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programımızı liselerden mezun olan öğrenciler de, YGS-6 puanı ile bu programı tercih edebilirler.


Başarma Şartları
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programını bitirip ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve mesleki seçmeli derslerin ve yaz stajının (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 2. sınıfın sonunda 40 işgünlük stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar; ilaç firmalarında, ecza depolarında ve medikal firmalarda tıbbi mümessil, satış temsilcisi gibi unvanlarla görev alırlar. 14.10.2012 tarihinde yayınlanan “Beşeri Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkındaki Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”e göre bu programdan mezun olan öğrencilerimize; diplomalarını ibraz etmeleri halinde ayrıca bir değerlendirmeye tabi tutulmaksızın yeterlilik belgesi düzenlenmektedir. Ayrıca 4 yıl sonunda yenilenmesi gereken bu yeterlilik belgesinin, bu programdan mezun öğrenciler için yenilenmesine gerek bulunmamaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030004883

Qualification Title
Associate Diploma in Medical Advertising and Marketing
Awarding BodyKırklareli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.klu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning EnvironmentsIn order to have an associate degree upon completion of the Medical Promotion and Marketing program, the students at the program must complete all of the subjects which are compulsory and vocationally elective and internship (equal to 120 AKTS in total) and have a general weighted grade average of at least 2.00 out of 4.00.In order to complete the program with success, a student has to pass all of the subjects exist in the program, and have at least 2.00 over 4.00 general weighted grade average, and complete the 40 work day internship at the end of the second year with success.
Description To be able to be equipped with professional foreign language knowledge related to Medical Advertising and Marketing To be able to know enough medical terminology and anatomy for Medical Advertising and Marketing To be able to be aware of social responsibilities, ethical values, patient and people rights in terms of medical services To be able to be equipped with good knowledge and skills related to marketing and selling techniques To be able to be equipped with pharmacology and medical market knowledge to a great extent To be able to be equipped with enough medical and illness knowledge in the field To be able to be equipped with knowledge and skills related to personal selling, applied medical selling and presentation techniques To be able to speak eloquently, to use diction accurately and to communicate well To be able to use basic and commercial mathematics To be able to use professional hardware and software besides basic computer knowledge
Key Competencies-
Further Info Every student must sign up for the subjects at the beginning of the semester, and attend at least 70 % of the classes and 80 % of the applications to be able to sit for the semester end examination. Students must sit for at least 1 mid-term exam and 1 semester end examination for each subject. The students who take the grades of AA, BA, BB, CB and CC from a subject become successful at the subject. The grades of DC and DD are conditional pass grades. In order to become successful at a subject which a student takes, he or she has to have at least 2.0 general weighted grade average (GANO) when graduating from the school.In order to have an associate degree upon completion of the Medical Promotion and Marketing program, the students at the program must complete all of the subjects which are compulsory and vocationally elective and internship (equal to 120 AKTS in total) and have a general weighted grade average of at least 2.00 out of 4.00.
Quality Assurance-
Access RequirementsThe student who wants to register is obliged to complete the exams determined by OSYM within the academic and legal regulations of the university. Students who graduated from high school in our Medical Promotion and Marketing Program can choose this program with YGS-6 score.
Conditions for SuccessIn order to have an associate degree upon completion of the Medical Promotion and Marketing program, the students at the program must complete all of the subjects which are compulsory and vocationally elective and internship (equal to 120 AKTS in total) and have a general weighted grade average of at least 2.00 out of 4.00.In order to complete the program with success, a student has to pass all of the subjects exist in the program, and have at least 2.00 over 4.00 general weighted grade average, and complete the 40 work day internship at the end of the second year with success.
Progression Paths (Relationship Type)Our program is designed to provide students with competencies to be employed as medical representatives or sales representatives in pharmaceutical companies, pharmaceutical warehouses, or medical companies. According to the new legal regulations, graduates of Medical Promotion and Marketing programs obtain the required competency certification as medical representatives without any further studies. Moreover, they do not need to renew this certification every four years as it was required for other medical representatives.
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030004883


Qualification Title
Associate Diploma in Medical Advertising and Marketing

Awarding Body
Kırklareli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
In order to have an associate degree upon completion of the Medical Promotion and Marketing program, the students at the program must complete all of the subjects which are compulsory and vocationally elective and internship (equal to 120 AKTS in total) and have a general weighted grade average of at least 2.00 out of 4.00.In order to complete the program with success, a student has to pass all of the subjects exist in the program, and have at least 2.00 over 4.00 general weighted grade average, and complete the 40 work day internship at the end of the second year with success.

Description
To be able to be equipped with professional foreign language knowledge related to Medical Advertising and Marketing To be able to know enough medical terminology and anatomy for Medical Advertising and Marketing To be able to be aware of social responsibilities, ethical values, patient and people rights in terms of medical services To be able to be equipped with good knowledge and skills related to marketing and selling techniques To be able to be equipped with pharmacology and medical market knowledge to a great extent To be able to be equipped with enough medical and illness knowledge in the field To be able to be equipped with knowledge and skills related to personal selling, applied medical selling and presentation techniques To be able to speak eloquently, to use diction accurately and to communicate well To be able to use basic and commercial mathematics To be able to use professional hardware and software besides basic computer knowledge

Key Competencies
-

Further Info
Every student must sign up for the subjects at the beginning of the semester, and attend at least 70 % of the classes and 80 % of the applications to be able to sit for the semester end examination. Students must sit for at least 1 mid-term exam and 1 semester end examination for each subject. The students who take the grades of AA, BA, BB, CB and CC from a subject become successful at the subject. The grades of DC and DD are conditional pass grades. In order to become successful at a subject which a student takes, he or she has to have at least 2.0 general weighted grade average (GANO) when graduating from the school.In order to have an associate degree upon completion of the Medical Promotion and Marketing program, the students at the program must complete all of the subjects which are compulsory and vocationally elective and internship (equal to 120 AKTS in total) and have a general weighted grade average of at least 2.00 out of 4.00.

Quality Assurance
-

Access Requirements
The student who wants to register is obliged to complete the exams determined by OSYM within the academic and legal regulations of the university. Students who graduated from high school in our Medical Promotion and Marketing Program can choose this program with YGS-6 score.

Conditions for Success
In order to have an associate degree upon completion of the Medical Promotion and Marketing program, the students at the program must complete all of the subjects which are compulsory and vocationally elective and internship (equal to 120 AKTS in total) and have a general weighted grade average of at least 2.00 out of 4.00.In order to complete the program with success, a student has to pass all of the subjects exist in the program, and have at least 2.00 over 4.00 general weighted grade average, and complete the 40 work day internship at the end of the second year with success.

Progression Paths (Relationship Type)
Our program is designed to provide students with competencies to be employed as medical representatives or sales representatives in pharmaceutical companies, pharmaceutical warehouses, or medical companies. According to the new legal regulations, graduates of Medical Promotion and Marketing programs obtain the required competency certification as medical representatives without any further studies. Moreover, they do not need to renew this certification every four years as it was required for other medical representatives.

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address