Yeterlilik Kodu | TR0030008348 | |
Yeterlilik Adı | Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kmu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar 100lük not üzerinden değerlendirilip yarıyıl içi değerlendirmelerin %40ı ile yarıyıl sonu değerlendirmelerin %60ı alınarak hesaplanmaktadır. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | OSYM sınav sonucu yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.120 AKTSyi sağlamak, genel not ortalaması en az 2.00 ve müfredattaki tüm dersleri başarmış olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunları; mesleki yaşamlarında, ulusal ve uluslar arası ilaç firmalarında, medikal firmalarda ve ecza depolarında tıbbi satış temsilcisi unvanlarıyla istihdam edilebilme imkanına sahiptirler. Programımızdan mezun olan öğrencilerimiz, istihdam fırsatı ve mesleki kariyerlerinde kariyer hedefleri doğrultusunda başarıya ulaşabilmek konusunda oldukça avantajlıdırlar. Bunun en önemli sebebi; sağlık sektörünün geniş bir sektör olmasına rağmen, pazarlama ve tıbbi bilginin bir arada verilerek öğrenci yetiştirilen başka bir programın olmayışıdır.Söz konusu programda öğrenim görecek öğrencilerin staj, uygulama imkânları:Programımız öğrencileri ilaç firmaları, medikal firmalar, ecza depolarında staj ve uygulama yapma imkanına sahiptirler. Eğitim-Öğretim müfredatında öğrencilerin yapmak zorunda olduğu 30 iş günü meslek stajı bulunmaktadır. Öğrenciler ayrıca uygulamalı derslerle teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürerek sektöre bilinçli ve hazırlıklı olarak yetişecektir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008348
- Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
- Mesleği ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirir.
- Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
- Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak tıbbi tanıtım ve pazarlama ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır.
- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
Sınavlar 100lük not üzerinden değerlendirilip yarıyıl içi değerlendirmelerin %40ı ile yarıyıl sonu değerlendirmelerin %60ı alınarak hesaplanmaktadır. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
OSYM sınav sonucu yerleştirilmiş olmak.
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunları; mesleki yaşamlarında, ulusal ve uluslar arası ilaç firmalarında, medikal firmalarda ve ecza depolarında tıbbi satış temsilcisi unvanlarıyla istihdam edilebilme imkanına sahiptirler. Programımızdan mezun olan öğrencilerimiz, istihdam fırsatı ve mesleki kariyerlerinde kariyer hedefleri doğrultusunda başarıya ulaşabilmek konusunda oldukça avantajlıdırlar. Bunun en önemli sebebi; sağlık sektörünün geniş bir sektör olmasına rağmen, pazarlama ve tıbbi bilginin bir arada verilerek öğrenci yetiştirilen başka bir programın olmayışıdır.Söz konusu programda öğrenim görecek öğrencilerin staj, uygulama imkânları:Programımız öğrencileri ilaç firmaları, medikal firmalar, ecza depolarında staj ve uygulama yapma imkanına sahiptirler. Eğitim-Öğretim müfredatında öğrencilerin yapmak zorunda olduğu 30 iş günü meslek stajı bulunmaktadır. Öğrenciler ayrıca uygulamalı derslerle teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürerek sektöre bilinçli ve hazırlıklı olarak yetişecektir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030008348 | |
Qualification Title | Medical Promotion and Marketing Associate Degree | |
Awarding Body | Karamanoğlu Mehmetbey University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kmu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exams are evaluated according to the cantimal number system, total grade is calculated by adding %40 of evaluations of smestre to %60 of final or make up exams. In order to obtain bachelor’s degree students in the front section of the Medical Promotion and Marketing program of required and elective courses (a total of 120 ECTS) and successfully complete all of the grade point average on a 4.00 weighted grade point average of at least 2.0 would need to achieve. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To be placed by ÖSYM University enterence exam | |
Conditions for Success | In order to obtain bachelor’s degree students in the front section of the Medical Promotion and Marketing program of required and elective courses (a total of 120 ECTS) and successfully complete all of the grade point average on a 4.00 weighted grade point average of at least 2.0 would need to achieve.To be successful at all lessons, to provide at least 2.00 grade point avarage and 120 AKTS. | |
Progression Paths (Relationship Type) | TürkçeİngilizceRusçaDili algılaİngilizceTürkçeRusçaTıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunları; mesleki yaşamlarında, ulusal ve uluslar arası ilaç firmalarında, medikal firmalarda ve ecza depolarında tıbbi satış temsilcisi unvanlarıyla istihdam edilebilme imkanına sahiptirler. Programımızdan mezun olan öğrencilerimiz, istihdam fırsatı ve mesleki kariyerlerinde kariyer hedefleri doğrultusunda başarıya ulaşabilmek konusunda oldukça avantajlıdırlar. Bunun en önemli sebebi; sağlık sektörünün geniş bir sektör olmasına rağmen, pazarlama ve tıbbi bilginin bir arada verilerek öğrenci yetiştirilen başka bir programın olmayışıdır. Söz konusu programda öğrenim görecek öğrencilerin staj, uygulama imkânları: Programımız öğrencileri ilaç firmaları, medikal firmalar, ecza depolarında staj ve uygulama yapma imkanına sahiptirler. Eğitim-Öğretim müfredatında öğrencilerin yapmak zorunda olduğu 30 iş günü meslek stajı bulunmaktadır. Öğrenciler ayrıca uygulamalı derslerle teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürerek sektöre bilinçli ve hazırlıklı olarak yetişecektir.Medical Promotion and Marketing Program graduates ; professional life , national and international pharmaceutical companies , medical companies and pharmaceutical stores of medical sales representatives have the opportunity to be employed with such titles . Graduates of our program , our students in their professional careers and employment opportunities in line with your career goals are quite advantageous how to achieve success . The most important reason , although a vast sector of the healthcare industry , marketing and bred giving students a combination of medical knowledge is the lack of another program . Comes to training students in the program will study the application possibilities: Our program students , pharmaceutical companies, medical companies , pharmaceutical stores have the training and practice facilities . Education in the curriculum where students have to do professional practice, there are 30 business days . Students may also apply theoretical knowledge with practical lessons converting industry will grow as conscious and prepared . | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008348
Exams are evaluated according to the cantimal number system, total grade is calculated by adding %40 of evaluations of smestre to %60 of final or make up exams. In order to obtain bachelor’s degree students in the front section of the Medical Promotion and Marketing program of required and elective courses (a total of 120 ECTS) and successfully complete all of the grade point average on a 4.00 weighted grade point average of at least 2.0 would need to achieve.
To be placed by ÖSYM University enterence exam
TürkçeİngilizceRusçaDili algılaİngilizceTürkçeRusçaTıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunları; mesleki yaşamlarında, ulusal ve uluslar arası ilaç firmalarında, medikal firmalarda ve ecza depolarında tıbbi satış temsilcisi unvanlarıyla istihdam edilebilme imkanına sahiptirler. Programımızdan mezun olan öğrencilerimiz, istihdam fırsatı ve mesleki kariyerlerinde kariyer hedefleri doğrultusunda başarıya ulaşabilmek konusunda oldukça avantajlıdırlar. Bunun en önemli sebebi; sağlık sektörünün geniş bir sektör olmasına rağmen, pazarlama ve tıbbi bilginin bir arada verilerek öğrenci yetiştirilen başka bir programın olmayışıdır. Söz konusu programda öğrenim görecek öğrencilerin staj, uygulama imkânları: Programımız öğrencileri ilaç firmaları, medikal firmalar, ecza depolarında staj ve uygulama yapma imkanına sahiptirler. Eğitim-Öğretim müfredatında öğrencilerin yapmak zorunda olduğu 30 iş günü meslek stajı bulunmaktadır. Öğrenciler ayrıca uygulamalı derslerle teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürerek sektöre bilinçli ve hazırlıklı olarak yetişecektir.Medical Promotion and Marketing Program graduates ; professional life , national and international pharmaceutical companies , medical companies and pharmaceutical stores of medical sales representatives have the opportunity to be employed with such titles . Graduates of our program , our students in their professional careers and employment opportunities in line with your career goals are quite advantageous how to achieve success . The most important reason , although a vast sector of the healthcare industry , marketing and bred giving students a combination of medical knowledge is the lack of another program . Comes to training students in the program will study the application possibilities: Our program students , pharmaceutical companies, medical companies , pharmaceutical stores have the training and practice facilities . Education in the curriculum where students have to do professional practice, there are 30 business days . Students may also apply theoretical knowledge with practical lessons converting industry will grow as conscious and prepared .
Qualification is continuous