Yeterlilik Kodu | TR0030008925 | |
Yeterlilik Adı | Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Taşlıçiftlik Yerleşkesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Bu programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekmektedir. Bu programda 30 iş günü staj zorunluluğu bulunmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olanlar “Tıbbi Satış Mümessili” unvanı alıp, faaliyet konuları ilaç ve medikal malzeme olan işletmelerde çalışabilmektedirler. Günümüzde ilaç firmalarında ve medikal sektörde çalışanların meslek gruplarına baktığımızda, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunu yok denecek kadar azdır. Türkiye genelinde tıbbi ürün tanıtım elemanı sayısının 23.000 civarında olduğu göz önüne alındığında, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programından mezun olacak öğrencilerin sektördeki istihdam olanağı oldukça yüksektir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008925
- Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında temel bilgileri bilir ve bu bilgileri ulaştığı yeni bilgilerle harmanlayarak etik çerçeve içerisinde uygulama becerisine sahiptir.
- Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında teorik ve uygulama yönelimli bilgileri kullanabilir.
- Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında iletişim, pazarlama, medikal alan, yönetim ve istatistik içerikli bilgileri bilgisayar ortamında analizlerini gerçekleştirir ve bu doğrultuda ihtiyaçlar için planlama yapar.
- Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanındaki modern gelişmeleri takip eder ve piyasa şartlarına uygun bir şekilde uygulamaya sokar.
- Tanıtım ve pazarlamasında çalışacağı ilaç sanayi ve medikal sektörle ilgili araştırmaları yaparak eksiklikleri fark eder ve çözüm önerileri geliştirir.
- Sağlık sektörü ile ilgili yönetim, hukuki, ticari bilgileri bilir ve bunları pazarlama alanında kullanır.
- Tıbbi içerikli ilaç ve malzemelerle ilgili kimyasal ve bitkisel temelli üretim aşamaları hakkında bilgi sahibi olu ve pazarlama esnasında konusuna olan hakimiyetini ortaya koyar.
- Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında uluslar arası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil (İngilizce) bilir ve kullanır.
- Bilgisayar teknolojilerini bilir ve kendi sahasında modern ihtiyaçlara uygun şekilde kullanır.
- Birebir ve toplu halde sözlü, yazılı iletişim kurma becerilerini ve tekniklerini bilir, mesleki alanda profesyonel bir şekilde uygulayabilir.
- Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında ulusal ve uluslar arası kalite standartlarına uygun çalışmalar yapar.
- Tıbbi ve medikal terminolojiye hakimdirİlaçların ve medikal malzemelerin muhatap olduğu hastalıklar ve tedaviye katkıları hakkında temel bilgilere sahiptir.
- Pazarlama alanında başarılı olabilmesi için gerekli olan beden dili, davranış, retorik gibi alanlara hakimdir ve uygulayabilme yetisine sahip olur.
- Anatomi ve fizyoloji bilgisi ile ilaçların insan üzerindeki etkileşimleri hakkında teknik ve tıbbi bilgiye sahiptir.
- Sağlık sistemindeki kurumsal yapılanmaları bilir ve temel sağlık bilgilerine sahiptir.
Programdan mezun olanlar “Tıbbi Satış Mümessili” unvanı alıp, faaliyet konuları ilaç ve medikal malzeme olan işletmelerde çalışabilmektedirler. Günümüzde ilaç firmalarında ve medikal sektörde çalışanların meslek gruplarına baktığımızda, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunu yok denecek kadar azdır. Türkiye genelinde tıbbi ürün tanıtım elemanı sayısının 23.000 civarında olduğu göz önüne alındığında, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programından mezun olacak öğrencilerin sektördeki istihdam olanağı oldukça yüksektir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030008925 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Tokat Gaziosmanpaşa University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.gop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission conditions for Turkish and foreign students apply to start the program. | |
Conditions for Success | Pre License/Associate, Normal duration is two year. Students are expected to complete 120 ECTS credits The Associate Degree is awarded to students who have successfully completed all courses in the cuuriculum, including a 30 days industrial vocational training period, and have obtained a cumulative grade point average of at least 60 on a 100 scale. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The students completing this program are entitled with “Medical Marketing Representative” title and can work in pharmaceutical and medical equipment companies.Today, when we look into the occupational groups of the people who work medical sector, we see that the number of graduates from medical representation and marketing program is too few. When the fact that the number of medical representatives around Turkey is around 23.000 is considered, it is obvious that the employment opportunities for the graduates are high. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008925
- Knows the knowledge in the field of Promotion and marketing of medical and blends this information in with the new information and has the ability to practice.
- Can use theoretical and application-oriented information in the field of Promotion and marketing Performs analizes in computer the information in the field of medical advertising and marketing communications, marketing, medical field, statistics and information management and makes planning for the needs in this direction
- Follows the modern developments in the field of promotion and marketing of medical follow and appropriately to market conditions and implements.researches by the pharmaceutical industry promotion and marketing and the medical industry and recognizes and develops solutions to shortcomings
- Knows the information of management, legal, commercial information related to the health sector in the field of marketing and uses them
- Will have information about Medical-containing drugs and related chemicals and plant-based ingredients and the stages of production and exposes the dominion of topic during marketing knows and uses at least one foreign language (English) to be able to follow international developments in the field of medical advertising and marketing
- Knows computer technology and uses in their field in accordance with modern requirements.
- Knows individually and collectively, verbal, written communication skills and the techniques, can be applied in a professional manner in vocational areasmakes studies appropriated national and international quality standards in the field of medical promotion and marketing is dominated by medical and medical terminologyhave contributed to basic information that the addressees of drugs and medical supplies about the disease and treatment is dominated by the fields such as rhetoric, body language, behavior which are necessary to be successful in the marketing field and will have the ability to apply
- Has the information the technical and medical information about
- Anatomy and physiology of drugs on human interactions
- Knows institutional structures in the health system and has basic health information.
- Exams, measurement and evaluation, have been made accordance with the regulation of Gaziosmanpaşa University associate degree and undergraduate Examinations.
- Pre License/Associate, Normal duration is two year.
- Students are expected to complete 120 ECTS credits
General admission conditions for Turkish and foreign students apply to start the program.
The students completing this program are entitled with “Medical Marketing Representative” title and can work in pharmaceutical and medical equipment companies.Today, when we look into the occupational groups of the people who work medical sector, we see that the number of graduates from medical representation and marketing program is too few. When the fact that the number of medical representatives around Turkey is around 23.000 is considered, it is obvious that the employment opportunities for the graduates are high.
Qualification is continuous