Yeterlilik Kodu

TR0030009082

Yeterlilik Adı
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKütahya Dumlupınar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dpu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
  • Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir.

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır.

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

Bunun yanında bir de öğrencinin toplam 30 iş günü süren stajını da bölüm başkanlığınca uygun görülen ilgili bir kurumda tamamlaması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kabul ve kayıt koşulları YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Başarma ŞartlarıTıbbi Tanıtım ve Pazarlama bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Bunun yanında bir de öğrencinin toplam 30 iş günü süren stajını da bölüm başkanlığınca uygun görülen ilgili bir kurumda tamamlaması gerekir.Mezun olabilmek için öğrencinin program müfredatında başarması öngörülen zorunlu ve seçmeli dersleri başarmış olması, FF, FD, DZ ve YZ notunun olmaması gerekir. Programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekir. Ayrıca programda 30 gün staj yapma zorunluluğu vardır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olanlar Tıbbi Satış Mümessili unvanı alıp faaliyet konuları ilaç ve medikal olan işletmelerde çalışabilmektedirler. İlaç tanıtım elemanları deneyim ve başarılarına göre çalıştığı firmanın idari kademelerine (bölge şefliği, müdürlük vb.) yükselebilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009082


Yeterlilik Adı
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
  • Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
  • Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir.

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır.

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

Bunun yanında bir de öğrencinin toplam 30 iş günü süren stajını da bölüm başkanlığınca uygun görülen ilgili bir kurumda tamamlaması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kabul ve kayıt koşulları YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.


Başarma Şartları
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Bunun yanında bir de öğrencinin toplam 30 iş günü süren stajını da bölüm başkanlığınca uygun görülen ilgili bir kurumda tamamlaması gerekir.Mezun olabilmek için öğrencinin program müfredatında başarması öngörülen zorunlu ve seçmeli dersleri başarmış olması, FF, FD, DZ ve YZ notunun olmaması gerekir. Programda öğrencinin asgari 120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekir. Ayrıca programda 30 gün staj yapma zorunluluğu vardır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olanlar Tıbbi Satış Mümessili unvanı alıp faaliyet konuları ilaç ve medikal olan işletmelerde çalışabilmektedirler. İlaç tanıtım elemanları deneyim ve başarılarına göre çalıştığı firmanın idari kademelerine (bölge şefliği, müdürlük vb.) yükselebilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009082

Qualification Title
Awarding BodyKütahya Dumlupınar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.dpu.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To have basic theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and other sources with current information in the field of Medical Promotion and Marketing, based on the competences gained at secondary education level
  • To have the knowledge of basic scientific knowledge access, evaluation and application in the field of Medical Promotion and Marketing
  • To define the importance of ethical principles and ethics committees for individuals and society
  • To interpret and evaluate data using basic knowledge and skills in the field of Medical Promotion and Marketing, to take part in planned studies for defining, analyzing and solving problems / taking responsibility
  • To use basic computer programs and the technologies related to Medical Promotion and Marketing field
  • To carry out a given task independently using the basic knowledge of the field of Medical Promotion and Marketing
  • To work as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in the field of Medical Promotion and Marketing
  • To manage the activities for the development of employees under the responsibility of a project
  • To critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of Medical Promotion and Marketing
  • To identify learning needs and direct the learning process
  • To be conscious for lifelong learningTo inform related people and institutions by using the basic knowledge and skills that are possessed in the fields related to Medical Promotion and Marketing and to transmit his/her suggestions for solutions in writing and verbally
  • To share ideas and suggestions for solutions to issues related to the field of Medical Promotion and Marketing with experts and non-experts
  • To contribute to the projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness
  • To follow the information in the field and communicate with colleagues using a foreign language (at least in European Language Portfolio A2 General Level)To use at least the computer software and information and communication technologies at the basic level of European Computer Use License required by the field of Medical Promotion and Marketing
  • To be sensitive to the developments in the field of Medical Promotion and Marketing and to follow the events of the worlds agenda
  • To comply with the social, scientific, cultural and ethical values in the stages of gathering, interpreting, implementing and announcing the results related to the field of Medical Promotion and Marketing
  • To participate in and comply with quality management and processes
  • To have sufficient consciousness about individual and public health, environment protection and work safety issues
  • To comply with laws, regulations, legislation and professional codes of ethics regarding duties, rights and responsibilities as individuals
  • To be a collective role model with external appearance, attitude, attitudes and behaviors
  • To have the experience of working with other health disciplines
  • To develop solution proposal by observing professional and ethical values
Key Competencies-
Further Info
  • Classes of students at the beginning of each period for entry into the register and the final examination of at least 70% of the courses, applications must be continued for at least 80%.
  • Students for each course at least 1 midterm and final exam are subjected to.
  • Success grade, midterm exam (grade of the homework, lab exams, quizzes, etc.
  • The points obtained in the measuring instruments may be considered), the contribution of 40%, while 60% is the contribution of the final exam. The marking out of 100.
  • Final exam are required to obtain at least 45 points.
  • One course (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC), one of the letter grades that the students are considered as successful. (DC) and (DD), the notes are notes that successful conditional.
  • In order to obtain bachelor’s degree students in the front section of the Medical Promotion and Marketing program of required and elective courses (a total of 120 ECTS) and successfully complete all of the grade point average on a 4.00 weighted grade point average of at least 2.0 would need to achieve.
  • In addition to this, each student needs to complete a 30-days internship at a convenient institution accepted by the head of the program.
Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates must have a high school and a balanced school diploma, but all admission and registration conditions are determined by OSYM in line with the relevant legislation of YÖK.

Conditions for SuccessIn order to obtain bachelor’s degree students in the front section of the Medical Promotion and Marketing program of required and elective courses (a total of 120 ECTS) and successfully complete all of the grade point average on a 4.00 weighted grade point average of at least 2.0 would need to achieve. In addition to this, each student needs to complete a 30-days internship at a convenient institution accepted by the head of the program.In order to graduate, the student must have completed the compulsory and elective courses required to be completed in the program curriculum, and no FF, FD, DZ and YZ grades are required. In the program, the student must have a minimum of 120 ECTS credits and a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 GPA. In addition, the program has a 30-day internship requirement.
Progression Paths (Relationship Type)

The students who graduate from the program will have enough knowledge and skill so as to make a visit to a doctor or a chemist in order to promote and market some kind of medicine.The students who graduate from the programme can work in some companies active in medical and medicine sector with the name of represent of medical marketing and selling.Also the ones who have gained enough experience and succes can be promoted with a position active in directing itself.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009082


Qualification Title

Awarding Body
Kütahya Dumlupınar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To have basic theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and other sources with current information in the field of Medical Promotion and Marketing, based on the competences gained at secondary education level
  • To have the knowledge of basic scientific knowledge access, evaluation and application in the field of Medical Promotion and Marketing
  • To define the importance of ethical principles and ethics committees for individuals and society
  • To interpret and evaluate data using basic knowledge and skills in the field of Medical Promotion and Marketing, to take part in planned studies for defining, analyzing and solving problems / taking responsibility
  • To use basic computer programs and the technologies related to Medical Promotion and Marketing field
  • To carry out a given task independently using the basic knowledge of the field of Medical Promotion and Marketing
  • To work as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in the field of Medical Promotion and Marketing
  • To manage the activities for the development of employees under the responsibility of a project
  • To critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of Medical Promotion and Marketing
  • To identify learning needs and direct the learning process
  • To be conscious for lifelong learningTo inform related people and institutions by using the basic knowledge and skills that are possessed in the fields related to Medical Promotion and Marketing and to transmit his/her suggestions for solutions in writing and verbally
  • To share ideas and suggestions for solutions to issues related to the field of Medical Promotion and Marketing with experts and non-experts
  • To contribute to the projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness
  • To follow the information in the field and communicate with colleagues using a foreign language (at least in European Language Portfolio A2 General Level)To use at least the computer software and information and communication technologies at the basic level of European Computer Use License required by the field of Medical Promotion and Marketing
  • To be sensitive to the developments in the field of Medical Promotion and Marketing and to follow the events of the worlds agenda
  • To comply with the social, scientific, cultural and ethical values in the stages of gathering, interpreting, implementing and announcing the results related to the field of Medical Promotion and Marketing
  • To participate in and comply with quality management and processes
  • To have sufficient consciousness about individual and public health, environment protection and work safety issues
  • To comply with laws, regulations, legislation and professional codes of ethics regarding duties, rights and responsibilities as individuals
  • To be a collective role model with external appearance, attitude, attitudes and behaviors
  • To have the experience of working with other health disciplines
  • To develop solution proposal by observing professional and ethical values

Key Competencies
-

Further Info
  • Classes of students at the beginning of each period for entry into the register and the final examination of at least 70% of the courses, applications must be continued for at least 80%.
  • Students for each course at least 1 midterm and final exam are subjected to.
  • Success grade, midterm exam (grade of the homework, lab exams, quizzes, etc.
  • The points obtained in the measuring instruments may be considered), the contribution of 40%, while 60% is the contribution of the final exam. The marking out of 100.
  • Final exam are required to obtain at least 45 points.
  • One course (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC), one of the letter grades that the students are considered as successful. (DC) and (DD), the notes are notes that successful conditional.
  • In order to obtain bachelor’s degree students in the front section of the Medical Promotion and Marketing program of required and elective courses (a total of 120 ECTS) and successfully complete all of the grade point average on a 4.00 weighted grade point average of at least 2.0 would need to achieve.
  • In addition to this, each student needs to complete a 30-days internship at a convenient institution accepted by the head of the program.

Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates must have a high school and a balanced school diploma, but all admission and registration conditions are determined by OSYM in line with the relevant legislation of YÖK.


Conditions for Success
In order to obtain bachelor’s degree students in the front section of the Medical Promotion and Marketing program of required and elective courses (a total of 120 ECTS) and successfully complete all of the grade point average on a 4.00 weighted grade point average of at least 2.0 would need to achieve. In addition to this, each student needs to complete a 30-days internship at a convenient institution accepted by the head of the program.In order to graduate, the student must have completed the compulsory and elective courses required to be completed in the program curriculum, and no FF, FD, DZ and YZ grades are required. In the program, the student must have a minimum of 120 ECTS credits and a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 GPA. In addition, the program has a 30-day internship requirement.

Progression Paths (Relationship Type)

The students who graduate from the program will have enough knowledge and skill so as to make a visit to a doctor or a chemist in order to promote and market some kind of medicine.The students who graduate from the programme can work in some companies active in medical and medicine sector with the name of represent of medical marketing and selling.Also the ones who have gained enough experience and succes can be promoted with a position active in directing itself.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address