Yeterlilik Kodu | TR0030044846 | |
Yeterlilik Adı | Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencinin programı bitirebilmesi ve diploma alabilmesi için, genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 120’dir. Öğrencilerin zorunlu stajlarını belirtilen sürede tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044846
ISCO 08
ISCO 08
- Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
- Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
- Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
- Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
- Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında gerektirdiği pazarlama iletişimini yerine getirir ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
- Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri bilgi paketinde yer alan ‘Ders Öğretim Planında' tanımlanmıştır.
- Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Eğitim Öğretim sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır
- Programa kabul edilmek için lise mezunu olmak gereklidir.
- TYT puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir.
- Programdan mezun olanlar “Tıbbi Satış Mümessili” unvanı alıp, faaliyet konuları ilaç ve medikal malzeme olan işletmelerde çalışabilmektedirler. Günümüzde ilaç firmalarında ve medikal sektörde çalışanların meslek gruplarına baktığımızda, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunu yok denecek kadar azdır.
- Türkiye genelinde tıbbi ürün tanıtım elemanı sayısının 23.000 civarında olduğu göz önüne alındığında, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programından mezun olacak öğrencilerin sektördeki istihdam olanağı oldukça yüksektir.
-
Qualification Code | TR0030044846 | |
Qualification Title | Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir., Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir., Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır., Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür., Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir., Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında gerektirdiği pazarlama iletişimini yerine getirir ve iletişim teknolojilerini kullanır., Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri bilgi paketinde yer alan ‘Ders Öğretim Planında' tanımlanmıştır. Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Eğitim Öğretim sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Programa kabul edilmek için lise mezunu olmak gereklidir. TYT puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir. | |
Conditions for Success | * Öğrencinin programı bitirebilmesi ve diploma alabilmesi için, genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. * Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 120’dir. * Öğrencilerin zorunlu stajlarını belirtilen sürede tamamlamaları gerekmektedir. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Programdan mezun olanlar “Tıbbi Satış Mümessili” unvanı alıp, faaliyet konuları ilaç ve medikal malzeme olan işletmelerde çalışabilmektedirler. Günümüzde ilaç firmalarında ve medikal sektörde çalışanların meslek gruplarına baktığımızda, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunu yok denecek kadar azdır. Türkiye genelinde tıbbi ürün tanıtım elemanı sayısının 23.000 civarında olduğu göz önüne alındığında, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programından mezun olacak öğrencilerin sektördeki istihdam olanağı oldukça yüksektir. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030044846
ISCO 08
ISCO 08
Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir., Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir., Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır., Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür., Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir., Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında gerektirdiği pazarlama iletişimini yerine getirir ve iletişim teknolojilerini kullanır., Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
Derslerde uygulanan ölçme değerlendirme yöntemleri bilgi paketinde yer alan ‘Ders Öğretim Planında' tanımlanmıştır. Sınavlar ve başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Eğitim Öğretim sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır
Programa kabul edilmek için lise mezunu olmak gereklidir. TYT puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir.
Programdan mezun olanlar “Tıbbi Satış Mümessili” unvanı alıp, faaliyet konuları ilaç ve medikal malzeme olan işletmelerde çalışabilmektedirler. Günümüzde ilaç firmalarında ve medikal sektörde çalışanların meslek gruplarına baktığımızda, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı mezunu yok denecek kadar azdır. Türkiye genelinde tıbbi ürün tanıtım elemanı sayısının 23.000 civarında olduğu göz önüne alındığında, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programından mezun olacak öğrencilerin sektördeki istihdam olanağı oldukça yüksektir.
-