Yeterlilik Kodu | TR0030219471 | |
Yeterlilik Adı | Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Mardin Artuklu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Nur Mh Diyarbakır Yolu Yenişehir Yerleşkesi, 47200 Artuklu/Mardin | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.artuklu.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilere her ders için iki sınav uygulanmaktadır. Dersten başarılı olabilmek için 100 üzerinden en az 60 not almak gerekmektedir. ACTS de içeren İlave bilgiler ilgili ders dökümanlarında yer almaktadır. Programı bitirip ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve mesleki seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Programa kabul edilmek için lise mezunu olmak gereklidir. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumu Mezunlarının Sınavsız Yerleşebilecekleri Ön Lisans Programı olduğu için sınavsız geçiş yapılabilir. Kalan kontenjana YGS-6 puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Programı bitirip ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve mesleki seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. Programda belirtilen derslerden başarı ile geçilmesi, yaz stajının başarı ile tamamlanması, alınan derslerin ve stajın 120 AKTSyi tamamlaması ve en az 60,00 genel akademik ortalamanın sağlanması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar ilaç firmalarında, ecza depolarında ve medikal firmalarda tıbbi mümessil, satış temsilcisi gibi unvanlarla görev alırlar. Tıbbi Mümessiller pazarın ihtiyacı olan ilaçlar ve medikal cihaz/malzemeleri tanıtım ve pazarlama, rakiplerin pazardaki hareketlerine göre satış şartlarını belirleme, ilaç ve medikal cihaz/malzeme ile ilgili bilgileri aktarma, promosyonları ve bilimsel toplantıların düzenlenmesini organize etme, tanıtımını yaptığı ilacın doktorlar tarafından hasta reçetelerine yazılmasını sağlama gibi görevler üstlenirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219471
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
- Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
- Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade
Öğrencilere her ders için iki sınav uygulanmaktadır. Dersten başarılı olabilmek için 100 üzerinden en az 60 not almak gerekmektedir. ACTS de içeren İlave bilgiler ilgili ders dökümanlarında yer almaktadır. Programı bitirip ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve mesleki seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Programa kabul edilmek için lise mezunu olmak gereklidir. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumu Mezunlarının Sınavsız Yerleşebilecekleri Ön Lisans Programı olduğu için sınavsız geçiş yapılabilir. Kalan kontenjana YGS-6 puan türü ile öğrenci kabul edilmektedir.
Mezunlar ilaç firmalarında, ecza depolarında ve medikal firmalarda tıbbi mümessil, satış temsilcisi gibi unvanlarla görev alırlar. Tıbbi Mümessiller pazarın ihtiyacı olan ilaçlar ve medikal cihaz/malzemeleri tanıtım ve pazarlama, rakiplerin pazardaki hareketlerine göre satış şartlarını belirleme, ilaç ve medikal cihaz/malzeme ile ilgili bilgileri aktarma, promosyonları ve bilimsel toplantıların düzenlenmesini organize etme, tanıtımını yaptığı ilacın doktorlar tarafından hasta reçetelerine yazılmasını sağlama gibi görevler üstlenirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219471 | |
Qualification Title | Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Associate | |
Awarding Body | Mardin Artuklu University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.artuklu.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Medical Promotion and textbooks containing the updated information in the field of marketing, application tools and have the basic theoretical and practical knowledge supported by other sources. Access to basic scientific knowledge in Medical Advertising and Marketing has the knowledge and practice assessment. The ethical principles and ethics committee identifies the importance for the individual and society. Medical Promotion and using the basic level of knowledge and skills gained in the field of marketing data reviews and evaluates, identifies problems, analyze and take part in activities planned for the solution / take responsibility. Use basic computer programs and related technologies related to medical Promotion and Marketing area. Using a task given to have the basic knowledge about the Medical Promotion and Marketing executes independently. Encountered in applications related to Medical Promotion and Marketing area and work as a team member to solve complex and unpredictable problems. Manages activities for development within the framework of a project under the responsibility of the employees. Medical Promotion and the basic level of knowledge and skills acquired in the marketing field with a critical approach. To identify learning needs and guiding their learning. Lifelong learning has consciousness. Medical Promotion and Marketing area is informing people and institutions using the basic knowledge and skills to have in matters related to transfers of ideas and solutions to problems orally and in writing. Medical Promotion and share with experts on issues related to the field of marketing ideas and solutions related to the problem, and people who do not. Social environment with social responsibility gives contribute to projects and activities. At least one foreign language European Language Portfolio A2 information in the field using the general level monitor and communicate with colleagues. Medical Promotion and Marketing Using minimum required by the European Computer Driving Licence area together with information on the basic use of computer software and communications technology. Medical Promotion and Marketing in the community and monitors events and is sensitive to developments in the worlds agenda. Medical Promotion and collection of data related to marketing area, interpretation, implementation and publicizing the results, scientific, cultural and ethical values in accordance with the act. Adheres to quality management and processes and participate in these processes. Individual and public health, have sufficient awareness of environmental protection and occupational safety. Act as individuals, laws relating to rights and responsibilities, regulations, comply with legislation and professional ethics. External appearance, demeanor, attitude and behavior are examples of society. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students were applied two exam for each of lesson. They should be receive 60 on 100 for pass the exam. Additionally informations were detailed in related document by considering the ACTS. Program students completed undergraduate degree program in order to achieve that should be mandatory and professional elective courses (a total of 120 ECTS) all must successfully complete at least 60 out of 100 and GPA. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High school graduates to be admitted to the program is required. Vocational and Technical Secondary Education Graduates of the examination and that you can switch to Associate Degree Program can settle without examination. Students are admitted with the remaining quota YGS-6 point type. | |
Conditions for Success | Program students completed undergraduate degree program in order to achieve that should be mandatory and professional elective courses (a total of 120 ECTS) all must successfully complete at least 60 out of 100 and GPA. Be passed successfully the courses specified in the program, successful completion of the summer internship, the lessons learned and the completion of 120 ECTS based training and is necessary to ensure overall academic average of at least 60.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of pharmaceutical companies, and medical companies in the medical representatives of pharmaceutical warehouses are served with a title such as sales representative. Medications needed by the Medical Representative market and medical equipment / supplies promotional and marketing, determine the sales conditions according to movements in the rivals market, pharmaceutical and medical device / information on material transfer, organize promotions and the organization of scientific meetings, presentation of his medicine doctors by writing to the patient prescription providing undertake such tasks. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219471
Medical Promotion and textbooks containing the updated information in the field of marketing, application tools and have the basic theoretical and practical knowledge supported by other sources. Access to basic scientific knowledge in Medical Advertising and Marketing has the knowledge and practice assessment. The ethical principles and ethics committee identifies the importance for the individual and society. Medical Promotion and using the basic level of knowledge and skills gained in the field of marketing data reviews and evaluates, identifies problems, analyze and take part in activities planned for the solution / take responsibility. Use basic computer programs and related technologies related to medical Promotion and Marketing area. Using a task given to have the basic knowledge about the Medical Promotion and Marketing executes independently. Encountered in applications related to Medical Promotion and Marketing area and work as a team member to solve complex and unpredictable problems. Manages activities for development within the framework of a project under the responsibility of the employees. Medical Promotion and the basic level of knowledge and skills acquired in the marketing field with a critical approach. To identify learning needs and guiding their learning. Lifelong learning has consciousness. Medical Promotion and Marketing area is informing people and institutions using the basic knowledge and skills to have in matters related to transfers of ideas and solutions to problems orally and in writing. Medical Promotion and share with experts on issues related to the field of marketing ideas and solutions related to the problem, and people who do not. Social environment with social responsibility gives contribute to projects and activities. At least one foreign language European Language Portfolio A2 information in the field using the general level monitor and communicate with colleagues. Medical Promotion and Marketing Using minimum required by the European Computer Driving Licence area together with information on the basic use of computer software and communications technology. Medical Promotion and Marketing in the community and monitors events and is sensitive to developments in the worlds agenda. Medical Promotion and collection of data related to marketing area, interpretation, implementation and publicizing the results, scientific, cultural and ethical values in accordance with the act. Adheres to quality management and processes and participate in these processes. Individual and public health, have sufficient awareness of environmental protection and occupational safety. Act as individuals, laws relating to rights and responsibilities, regulations, comply with legislation and professional ethics. External appearance, demeanor, attitude and behavior are examples of society.
Students were applied two exam for each of lesson. They should be receive 60 on 100 for pass the exam. Additionally informations were detailed in related document by considering the ACTS. Program students completed undergraduate degree program in order to achieve that should be mandatory and professional elective courses (a total of 120 ECTS) all must successfully complete at least 60 out of 100 and GPA.
High school graduates to be admitted to the program is required. Vocational and Technical Secondary Education Graduates of the examination and that you can switch to Associate Degree Program can settle without examination. Students are admitted with the remaining quota YGS-6 point type.
Graduates of pharmaceutical companies, and medical companies in the medical representatives of pharmaceutical warehouses are served with a title such as sales representative. Medications needed by the Medical Representative market and medical equipment / supplies promotional and marketing, determine the sales conditions according to movements in the rivals market, pharmaceutical and medical device / information on material transfer, organize promotions and the organization of scientific meetings, presentation of his medicine doctors by writing to the patient prescription providing undertake such tasks.
Qualification is continuous