Yeterlilik Kodu | TR0030015410 | |
Yeterlilik Adı | Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Ön Lisans Diploması (ÖDEMİŞ MESLEK YÜKSEKOKULU) | |
Sorumlu Kurum | Ege Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://ege.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bitki ve hayvancılık ürünleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
005.0811.031 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Gıda, ilaç ve kozmetik sanayinde ekonomik değeri olan tek ve/veya çok yıllık tıbbi ve aromatik bitkilerin üretimi ile bu ürünlerin kalite kontrolü, muhafazası, pazara hazırlanması hakkında yeterli bilgi ve pratiğe sahip, kamu ile özel sektörün Ar-Ge destek personeli ihtiyacına cevap verebilecek nitelikli teknik eleman yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | 1. Teorik Eğitim Ortamı • Dersler, sınıflarda yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. • Öğrenciler, botanik, bitki biyoteknolojisi, tarımsal ekoloji, etnobotanik ve bitki ıslahı gibi konularda teorik dersler almaktadır. • Eğitim sürecinde, sunumlar, görseller, dijital eğitim materyalleri ve akademik kaynaklar kullanılmaktadır. 2. Uygulamalı Eğitim Ortamı • Program kapsamında öğrenciler Ödemiş Meslek Yüksekokulu’nun uygulama alanlarında, fideliklerinde ve laboratuvarlarında pratik eğitim almaktadır. • Bitki yetiştirme, hasat, kurutma ve uçucu yağ üretimi gibi uygulamalar yapılmaktadır. • Toprak analizi, bitkisel ekstrakt hazırlama, uçucu yağ damıtma ve kalite kontrol süreçleri laboratuvarlarda öğretilmektedir. 3. Saha Çalışmaları ve Staj • Öğrenciler, tıbbi ve aromatik bitkilerin doğal yetişme alanlarını incelemek ve saha gözlemleri yapmak için teknik gezilere katılmaktadır. • Kamu ve özel sektörde (kozmetik firmaları, bitkisel üretim işletmeleri, araştırma merkezleri) staj yapma imkanı bulunmaktadır. 4. Dijital ve Uzaktan Eğitim İmkanları • Program, üniversitenin dijital öğrenme platformları aracılığıyla desteklenmektedir. • Ders notları, videolar ve akademik kaynaklar çevrimiçi Egeders sistemi üzerinden öğrencilere sunulmaktadır. • Gerekli durumlarda hibrit veya uzaktan eğitim uygulamaları devreye girebilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Yetkinlikler (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği) 1. Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. Yetkinlikler (Öğrenme Yetkinliği) 1. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3 .Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. Yetkinlikler (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) 1. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2 .Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. Yetkinlikler (Alana Özgü Yetkinlik) 1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ege Üniversitesi 'Sınav Yönetmeliği' ve 'Ege Üniversitesi Ölçme Değerlendirme Yönetmeliği' uygulanmaktadır. Harf Notu Karşılığı: AA:4,00 BA:3,50 BB:3,00 CB:2,50 CC:2,00 DC:1,50 DD:1,00 FD:0,50 FF:0,00 | |
Kalite Güvencesi | Program, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanmış bir ön lisans programıdır. Eğitim programı, Ege Üniversitesi Ödemiş Meslek Yüksekokulu Eğitim Komisyonu tarafından belirlenen müfredat standartlarına uygun olarak yürütülmektedir. Ayrıca, Bologna sürecine dahil olan Ege Üniversitesi bu sürece ait kriterleri baz alarak akademik programlarını düzenlemiş program çıktılarını oluşturmuş ve yayınlamıştır. Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri: 1.01.2025/ 31.12.2026 Akredite olan Kuruluşun Tam Adı: Ege Üniversitesi Ödemiş Meslek Yüksekokulu Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı | |
Giriş Şartı | Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve üniversite seçme sınavından yeterli puanı almış olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan derslerin tümünü başarı ile tamamlamak için 4.00 üzerinden 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve mesleki stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu kurum ve kuruluşları: Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı İl ve İlçe Müdürlükleri, Araştırma Enstitüleri ve Belediyeler. Tarımsal Amaçlı Kooperatifler: Tarım Kredi Kooperatifleri, Tarım Satış Kooperatifleri ve Tarımsal Kalkınma Kooperatifleri. Özel Sektör İşletmeleri: İstihdam alanları; tıbbi ve aromatik bitki ithalat ve ihracatını yapan işletmeler, bitkisel ilaç ve gıda desteği imal eden işletmeler, yetiştiricilik yada toplayıcılık faaliyetlerinde bulunan firmalar ile bunların satışını yapan aktarlar ve işyerleri. Kendi işletmeleri: Tıbbi ve aromatik bitki üretim ve pazarlama işletmeleri. | |
Yasal Dayanağı | Program, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’na dayanarak açılmış ve yürütülmektedir. Ayrıca, Ege Üniversitesi tarafından belirlenen "Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar İçin Eğitim-Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde yürütülmektedir. Program, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) kapsamında 5. Seviye (Önlisans) yeterliliklerine uygun olarak düzenlenmiştir. Avrupa Birliği Bologna Süreci’ne uyumlu olup, ECTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kullanılarak yürütülmektedir. 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030015410
005.0811.031
005.0811.031
Gıda, ilaç ve kozmetik sanayinde ekonomik değeri olan tek ve/veya çok yıllık tıbbi ve aromatik bitkilerin üretimi ile bu ürünlerin kalite kontrolü, muhafazası, pazara hazırlanması hakkında yeterli bilgi ve pratiğe sahip, kamu ile özel sektörün Ar-Ge destek personeli ihtiyacına cevap verebilecek nitelikli teknik eleman yetiştirmektir.
1. Teorik Eğitim Ortamı
• Dersler, sınıflarda yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
• Öğrenciler, botanik, bitki biyoteknolojisi, tarımsal ekoloji, etnobotanik ve bitki ıslahı gibi konularda teorik dersler almaktadır.
• Eğitim sürecinde, sunumlar, görseller, dijital eğitim materyalleri ve akademik kaynaklar kullanılmaktadır.
2. Uygulamalı Eğitim Ortamı
• Program kapsamında öğrenciler Ödemiş Meslek Yüksekokulu’nun uygulama alanlarında, fideliklerinde ve laboratuvarlarında pratik eğitim almaktadır.
• Bitki yetiştirme, hasat, kurutma ve uçucu yağ üretimi gibi uygulamalar yapılmaktadır.
• Toprak analizi, bitkisel ekstrakt hazırlama, uçucu yağ damıtma ve kalite kontrol süreçleri laboratuvarlarda öğretilmektedir.
3. Saha Çalışmaları ve Staj
• Öğrenciler, tıbbi ve aromatik bitkilerin doğal yetişme alanlarını incelemek ve saha gözlemleri yapmak için teknik gezilere katılmaktadır.
• Kamu ve özel sektörde (kozmetik firmaları, bitkisel üretim işletmeleri, araştırma merkezleri) staj yapma imkanı bulunmaktadır.
4. Dijital ve Uzaktan Eğitim İmkanları
• Program, üniversitenin dijital öğrenme platformları aracılığıyla desteklenmektedir.
• Ders notları, videolar ve akademik kaynaklar çevrimiçi Egeders sistemi üzerinden öğrencilere sunulmaktadır.
• Gerekli durumlarda hibrit veya uzaktan eğitim uygulamaları devreye girebilmektedir.
- Tıbbi ve Aromatik bitkiler tarımı için gerekli temel bilim konularını öğrenebilme.
- Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak, her türlü bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olabilme.
- Tıbbi ve Aromatik bitki türlerinde genetik ve ıslah konularını öğrenebilme.
- Tıbbi ve Aromatik bitki üretim materyallerini (tohum, çelik) üretim tekniklerini öğrenebilme ve uygulayabilme.
- Tıbbi ve Aromatik bitkilerin değerlendirme teknolojilerini öğrenebilme ve uygulayabilme.
- Tıbbi ve Aromatik bitkilerde bitki besleme, organik gübreleme ve sulama yöntemlerini öğrenebilme ve uygulayabilme.
- Tıbbi ve Aromatik bitkilerde, hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemlerini öğrenebilme ve uygulayabilme.
- Tıbbi ve Aromatik bitkilerden elde edilen ürünlerin kalite kontrolü, muhafazası ve pazara hazırlanması konusunda bilgi sahibi olabilme.
- Yeni tarımsal teknolojilerin üreticiye benimsetilmesinde kullanılacak araç ve yöntemler konusunda bilgi sahibi olabilme.
- Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olma.
Yetkinlikler (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)
1. Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
Yetkinlikler (Öğrenme Yetkinliği)
1. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3 .Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
Yetkinlikler (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
1. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2 .Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Yetkinlikler (Alana Özgü Yetkinlik)
1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Ege Üniversitesi 'Sınav Yönetmeliği' ve 'Ege Üniversitesi Ölçme Değerlendirme Yönetmeliği' uygulanmaktadır.
Harf Notu Karşılığı:
AA:4,00
BA:3,50
BB:3,00
CB:2,50
CC:2,00
DC:1,50
DD:1,00
FD:0,50
FF:0,00
Program, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanmış bir ön lisans programıdır. Eğitim programı, Ege Üniversitesi Ödemiş Meslek Yüksekokulu Eğitim Komisyonu tarafından belirlenen müfredat standartlarına uygun olarak yürütülmektedir. Ayrıca, Bologna sürecine dahil olan Ege Üniversitesi bu sürece ait kriterleri baz alarak akademik programlarını düzenlemiş program çıktılarını oluşturmuş ve yayınlamıştır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri: 1.01.2025/ 31.12.2026
Akredite olan Kuruluşun Tam Adı: Ege Üniversitesi Ödemiş Meslek Yüksekokulu Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve üniversite seçme sınavından yeterli puanı almış olması gerekmektedir.
Kamu kurum ve kuruluşları: Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı İl ve İlçe Müdürlükleri, Araştırma Enstitüleri ve Belediyeler. Tarımsal Amaçlı Kooperatifler: Tarım Kredi Kooperatifleri, Tarım Satış Kooperatifleri ve Tarımsal Kalkınma Kooperatifleri. Özel Sektör İşletmeleri: İstihdam alanları; tıbbi ve aromatik bitki ithalat ve ihracatını yapan işletmeler, bitkisel ilaç ve gıda desteği imal eden işletmeler, yetiştiricilik yada toplayıcılık faaliyetlerinde bulunan firmalar ile bunların satışını yapan aktarlar ve işyerleri. Kendi işletmeleri: Tıbbi ve aromatik bitki üretim ve pazarlama işletmeleri.
Program, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’na dayanarak açılmış ve yürütülmektedir. Ayrıca, Ege Üniversitesi tarafından belirlenen "Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar İçin Eğitim-Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde yürütülmektedir.
Program, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) kapsamında 5. Seviye (Önlisans) yeterliliklerine uygun olarak düzenlenmiştir.
Avrupa Birliği Bologna Süreci’ne uyumlu olup, ECTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kullanılarak yürütülmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030015410 | |
Qualification Title | Associate Degree in Medicinal and Aromatic Plants | |
Awarding Body | EGE UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://ege.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Crop and livestock production | |
National Occupation Classification |
005.0811.031 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim of the programme is to train qualified technical personnel who have sufficient knowledge and practice on the production of annual and/or perennial medicinal and aromatic plants of economic value in the food, pharmaceutical and cosmetic industries, as well as the quality control, preservation and preparation of these products for the market, and who can meet the R&D support personnel needs of the public and private sectors. | |
Learning Environments | 1. Theoretical training environment: - Courses are delivered in the form of face-to-face training in classrooms. - Students attend theoretical courses on subjects such as botany, plant biotechnology, agroecology, ethnobotany and plant breeding. - Presentations, visuals, digital training materials and academic resources are used in the training process. 2. Applied education environment: - As part of the programme, students receive practical training in the application areas, nurseries and laboratories of Ödemiş Vocational School. - Practices such as plant cultivation, harvesting, drying and essential oil production are carried out. - Soil analysis, preparation of plant extracts, distillation of essential oils and quality control procedures are taught in laboratories. 3. Field studies and work experience: - Students participate in field trips to study the natural habitats of medicinal and aromatic plants and make field observations. - Internships are available in the public and private sectors (cosmetic companies, herbal production companies, research centres). 4. Digital and distance learning opportunities: - The programme is supported by the University's digital learning platforms. - Lecture notes, videos and academic resources are available to students through the online Egeders system. - Hybrid or distance learning applications can be activated as needed. | |
Description | - To be able to learn the basic scientific subjects necessary for the cultivation of medicinal and aromatic plants. - To be able to access all kinds of scientific information using computer and internet technologies. - To be able to learn about genetic and breeding issues in medicinal and aromatic plant species. - To be able to learn and apply production techniques of medicinal and aromatic plant production materials (seeds, cuttings). - To learn and apply techniques of evaluation of medicinal and aromatic plants. - Learn and apply methods of plant nutrition, organic fertilisation and irrigation of medicinal and aromatic plants. - Learn and apply methods of disease and pest control in medicinal and aromatic plants. - To have knowledge of quality control, preservation and marketing of products derived from medicinal and aromatic plants. - To have knowledge of the tools and methods to be used in the adoption of new agricultural technologies by producers. - To be aware of professional ethics and responsibilities. | |
Key Competencies | Competences (Ability to work independently and take responsibility) 1-To be able to carry out a basic level study related to the field independently. 2-Ability to take responsibility as a team member for solving complex and unpredictable problems in applications related to the field. 3-Carry out activities for the development of subordinates in the context of a project. Competences (Learning Competence) 1 -Critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field in order to identify and meet learning needs. 2 -To be able to direct one's learning to a higher level in the same field or to a profession at the same level. 3-Develop an awareness of lifelong learning. Competences (Communication and social competences) 1- To be able to communicate his/her thoughts at the level of basic knowledge and skills related to the field through written and oral communication. 2- Share his/her ideas and suggestions for solving problems related to the field with experts and non-experts. 3 -Follow information in the field and communicate with colleagues using a foreign language at least at the level of the European Language Portfolio A2 General. 4- Use information and communication technologies in conjunction with computer software at least at the basic level of the European Computer Driving Licence as required by the field. Competences (Field-specific competence) 1 -To have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and communicating the results of the data related to the field. 2 -To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety. | |
Further Info | Ege University ‘Examination Regulations’ and ‘Ege University Measurement and Evaluation Regulations’ are applied. Letter Grade Equivalent: AA:4,00 BA:3,50 BB:3,00 CB:2,50 CC:2,00 DC:1,50 DD:1,00 FD:0,50 FF:0,00 | |
Quality Assurance | The programme is an associate degree programme approved by the Higher Education Council (YÖK). The programme is implemented in accordance with the curriculum standards set by the Vocational Education Commission of Ege University Ödemiş. In addition, Ege University, which is involved in the Bologna Process, has regulated its academic programmes according to the criteria of this process and has produced and published the programme outcomes. To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
Accreditation Start-End Dates: 1.01.2025/ 31.12.2026 Full Name of Accredited Organization: Ege University Odemis Vocational Training School ‘Medicinal and Aromatic Plants Program’ | |
Access Requirements | Candidates must have a high school or equivalent school diploma and must have a sufficient score from the university selection exam. | |
Conditions for Success | In order to successfully complete all of the courses available in the programme, it is necessary to obtain a weighted grade point average of 2.00 out of 4.00 and successfully complete the professional internship. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Government institutions and organisations: Provincial and district directorates of the Ministry of Food, Agriculture and Livestock, Research Institutes and Municipalities. Agricultural cooperatives: Agricultural credit cooperatives, agricultural marketing cooperatives and agricultural development cooperatives. Private sector enterprises: Employment areas; companies importing and exporting medicinal and aromatic plants, companies manufacturing herbal medicines and food supplements, companies engaged in cultivation or collection activities, herbalists and workplaces selling them. Own enterprises: Companies producing and marketing medicinal and aromatic plants. | |
Legal Basis | The programme is opened and carried out based on the Higher Education Law No. 2547. In addition, it is carried out within the framework of the ‘Education and Training Regulations for Associate and Undergraduate Programmes’ determined by Ege University. The programme is organised in accordance with the Turkish Higher Education Qualifications Framework (TQF) and the 5th Level (Associate Degree) qualifications within the scope of the Turkish Qualifications Framework (TQF). It is compatible with the European Union Bologna Process and is carried out using ECTS (European Credit Transfer System). Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The certificate is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030015410
005.0811.031
005.0811.031
The aim of the programme is to train qualified technical personnel who have sufficient knowledge and practice on the production of annual and/or perennial medicinal and aromatic plants of economic value in the food, pharmaceutical and cosmetic industries, as well as the quality control, preservation and preparation of these products for the market, and who can meet the R&D support personnel needs of the public and private sectors.
1. Theoretical training environment:
- Courses are delivered in the form of face-to-face training in classrooms.
- Students attend theoretical courses on subjects such as botany, plant biotechnology, agroecology, ethnobotany and plant breeding.
- Presentations, visuals, digital training materials and academic resources are used in the training process.
2. Applied education environment:
- As part of the programme, students receive practical training in the application areas, nurseries and laboratories of Ödemiş Vocational School.
- Practices such as plant cultivation, harvesting, drying and essential oil production are carried out.
- Soil analysis, preparation of plant extracts, distillation of essential oils and quality control procedures are taught in laboratories.
3. Field studies and work experience:
- Students participate in field trips to study the natural habitats of medicinal and aromatic plants and make field observations.
- Internships are available in the public and private sectors (cosmetic companies, herbal production companies, research centres).
4. Digital and distance learning opportunities:
- The programme is supported by the University's digital learning platforms.
- Lecture notes, videos and academic resources are available to students through the online Egeders system.
- Hybrid or distance learning applications can be activated as needed.
- To be able to learn the basic scientific subjects necessary for the cultivation of medicinal and aromatic plants.
- To be able to access all kinds of scientific information using computer and internet technologies.
- To be able to learn about genetic and breeding issues in medicinal and aromatic plant species.
- To be able to learn and apply production techniques of medicinal and aromatic plant production materials (seeds, cuttings).
- To learn and apply techniques of evaluation of medicinal and aromatic plants.
- Learn and apply methods of plant nutrition, organic fertilisation and irrigation of medicinal and aromatic plants.
- Learn and apply methods of disease and pest control in medicinal and aromatic plants.
- To have knowledge of quality control, preservation and marketing of products derived from medicinal and aromatic plants.
- To have knowledge of the tools and methods to be used in the adoption of new agricultural technologies by producers.
- To be aware of professional ethics and responsibilities.
Competences (Ability to work independently and take responsibility)
1-To be able to carry out a basic level study related to the field independently.
2-Ability to take responsibility as a team member for solving complex and unpredictable problems in applications related to the field.
3-Carry out activities for the development of subordinates in the context of a project.
Competences (Learning Competence)
1 -Critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field in order to identify and meet learning needs.
2 -To be able to direct one's learning to a higher level in the same field or to a profession at the same level.
3-Develop an awareness of lifelong learning.
Competences (Communication and social competences)
1- To be able to communicate his/her thoughts at the level of basic knowledge and skills related to the field through written and oral communication.
2- Share his/her ideas and suggestions for solving problems related to the field with experts and non-experts.
3 -Follow information in the field and communicate with colleagues using a foreign language at least at the level of the European Language Portfolio A2 General.
4- Use information and communication technologies in conjunction with computer software at least at the basic level of the European Computer Driving Licence as required by the field.
Competences (Field-specific competence)
1 -To have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and communicating the results of the data related to the field.
2 -To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
Ege University ‘Examination Regulations’ and ‘Ege University Measurement and Evaluation Regulations’ are applied.
Letter Grade Equivalent:
AA:4,00
BA:3,50
BB:3,00
CB:2,50
CC:2,00
DC:1,50
DD:1,00
FD:0,50
FF:0,00
The programme is an associate degree programme approved by the Higher Education Council (YÖK). The programme is implemented in accordance with the curriculum standards set by the Vocational Education Commission of Ege University Ödemiş. In addition, Ege University, which is involved in the Bologna Process, has regulated its academic programmes according to the criteria of this process and has produced and published the programme outcomes.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
- The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
- Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council. - Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
- Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
- Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.
Accreditation Start-End Dates: 1.01.2025/ 31.12.2026
Full Name of Accredited Organization: Ege University Odemis Vocational Training School ‘Medicinal and Aromatic Plants Program’
Candidates must have a high school or equivalent school diploma and must have a sufficient score from the university selection exam.
Government institutions and organisations: Provincial and district directorates of the Ministry of Food, Agriculture and Livestock, Research Institutes and Municipalities. Agricultural cooperatives: Agricultural credit cooperatives, agricultural marketing cooperatives and agricultural development cooperatives. Private sector enterprises: Employment areas; companies importing and exporting medicinal and aromatic plants, companies manufacturing herbal medicines and food supplements, companies engaged in cultivation or collection activities, herbalists and workplaces selling them. Own enterprises: Companies producing and marketing medicinal and aromatic plants.
The programme is opened and carried out based on the Higher Education Law No. 2547. In addition, it is carried out within the framework of the ‘Education and Training Regulations for Associate and Undergraduate Programmes’ determined by Ege University. The programme is organised in accordance with the Turkish Higher Education Qualifications Framework (TQF) and the 5th Level (Associate Degree) qualifications within the scope of the Turkish Qualifications Framework (TQF). It is compatible with the European Union Bologna Process and is carried out using ECTS (European Credit Transfer System).
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The certificate is permanently valid.
