Yeterlilik Kodu | TR0030218562 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Tıp (İngilizce) Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 360 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Düşünce ve bilim üreten anlayışla uluslararası düzeyde tıp eğitimi vermek. Akademik ve öğrenciye yönelik bilimsel araştırma projeleri yönetmek. Uzmanlık eğitimi yanında toplumun sağlık gereksinimine duyarlı, bilimsel araştıma kapasitesi yüksek, uluslararası bilimsel literatürü kolaylıkla takip eden, çözüm üreten, bilgi ve becerisi ile yetkin ideal hekimler yetiştirmek. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Uzaktan eğitim ve sanal eğitim imkanları ile teorik eğitimler desteklenir. Klinik öncesi dönemde temel bilimler laboratuvarları ve temel hekimlik uygulama laboratuvarlarında; klinik eğitim döneminde ise Üniversite Hastanesi ve SUAM'larda poliklinik, servis ve ameliyathanelerde, ASM ve TSM'lerde uygulamalı eğitim ile teorik bilgiler pekiştirilir. Öğrenciler araştırma laboratuvarlarında bilimsel araştırma tecrübesi kazanır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | 1. Tıp Doktoru | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir. https://www.medipol.edu.tr/akademik/fakulteler/uluslararasi-tip-fakultesi/program-bilgileri#olcmeDegerlendirme
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fakültemizde eğitim ve öğretimin yenilenme ve gelişim çalışmaları, ulusal ve uluslararası rehberler, iç ve dış paydaş geri bildirimleri ve niceliksel ya da niteliksel düzenli olarak toplanan verilerin tanımlanan kurul ve komisyonlarda değerlendirilmesi ve Dekanlığa düzenli olarak raporlanması ile yürütülmektedir. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi örgütlenmesinde yer alan kurul ve komisyonların çalışma usul ve esasları ve akademik ve idari personelin görev ve sorumlulukları tanımlanmış ve yayınlanmıştır. Üst kurullarda karara bağlanması gereken gelişim ve yenilikler Fakülte Kalite Komisyonu ile yapılmakta ve Üniversite Senatosuna sunulmaktadır. 1.01.2024/1.01.2030 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa MF 3 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 360 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği İstanbul Medipol Üniversitesi, Medipolitan Eğitim ve Sağlık Vakfı (bu günkü adıyla Türkiye Eğitim, Sağlık ve Araştırma (TESA) Vakfı) tarafından Resmî Gazete ’de 07.07.2009 tarih ve 27281 sayı ile yayımlanan 28.03.1983 tarih ve 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanunu’nda değişiklik yapılmasına dair 5913 sayılı Kanun’a eklenen Ek 112. madde ile kurulmuştur. İstanbul Medipol Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak Uluslararası Tıp Fakültesinin kurulması; Millî Eğitim Bakanlığının 24.04.2014 tarihli ve 1660167 sayılı yazısı üzerine, 28.03.1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30 uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 05.05.2014 tarihinde kararlaştırılmış ve 28995 sayılı Resmî Gazetede 2014/6291 karar sayısı ile 09.05.2014 tarihinde yayınlanmıştır. Eğitim-öğretim 2547 sayılı kanunun 44, 45, 46 maddeleri ile bağlı yönetmelikleri uyarınca sürdürülmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030218562
ISCO 08
ISCO 08
Düşünce ve bilim üreten anlayışla uluslararası düzeyde tıp eğitimi vermek. Akademik ve öğrenciye yönelik bilimsel araştırma projeleri yönetmek. Uzmanlık eğitimi yanında toplumun sağlık gereksinimine duyarlı, bilimsel araştıma kapasitesi yüksek, uluslararası bilimsel literatürü kolaylıkla takip eden, çözüm üreten, bilgi ve becerisi ile yetkin ideal hekimler yetiştirmek.
Öğrenme örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Uzaktan eğitim ve sanal eğitim imkanları ile teorik eğitimler desteklenir. Klinik öncesi dönemde temel bilimler laboratuvarları ve temel hekimlik uygulama laboratuvarlarında; klinik eğitim döneminde ise Üniversite Hastanesi ve SUAM'larda poliklinik, servis ve ameliyathanelerde, ASM ve TSM'lerde uygulamalı eğitim ile teorik bilgiler pekiştirilir. Öğrenciler araştırma laboratuvarlarında bilimsel araştırma tecrübesi kazanır.
- İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
- Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
- Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
- Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
- Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
- İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
- Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
- Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
- Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
- Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
- Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
- Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
- Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
- İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
- En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
- Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
- İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
- Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
- Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
- Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
- Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
- İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
- Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
- Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
- Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
- Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
- Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
- Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
- Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
- İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
- En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
- Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
- İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
1. Tıp Doktoru
2. Ekip Çalışanı
3. Lider
4. İletişimci
5. Sağlık Savunucusu
6. Bilim İnsanı
7. Profesyonel
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir. https://www.medipol.edu.tr/akademik/fakulteler/uluslararasi-tip-fakultesi/program-bilgileri#olcmeDegerlendirme
AKTS Notu | Puanlar | Başarı Katsayısı | Harfli Başarı Notu | Derecesi |
---|---|---|---|---|
A | 95-100 | 3,77-4,0 | A | Pekiyi |
90-94 | 3,55-3,76 | A- | Pekiyi | |
85-89 | 3,34-3,54 | B+ | Pekiyi | |
B | 80-84 | 3,13-3,33 | B | İyi |
C | 75-79 | 2,91-3,12 | B- | İyi |
70-74 | 2,70-2,90 | C+ | İyi | |
D | 65-69 | 2,48-2,69 | C | Orta |
E | 60-64 | 2,27-2,47 | C- | Orta |
F,Fx | 0-59 | (F1-F2 ) | F | Geçmez |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fakültemizde eğitim ve öğretimin yenilenme ve gelişim çalışmaları, ulusal ve uluslararası rehberler, iç ve dış paydaş geri bildirimleri ve niceliksel ya da niteliksel düzenli olarak toplanan verilerin tanımlanan kurul ve komisyonlarda değerlendirilmesi ve Dekanlığa düzenli olarak raporlanması ile yürütülmektedir. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi örgütlenmesinde yer alan kurul ve komisyonların çalışma usul ve esasları ve akademik ve idari personelin görev ve sorumlulukları tanımlanmış ve yayınlanmıştır. Üst kurullarda karara bağlanması gereken gelişim ve yenilikler Fakülte Kalite Komisyonu ile yapılmakta ve Üniversite Senatosuna sunulmaktadır.
Program Değerlendirme ve Geliştirme Komisyonu düzenli olarak topladığı verilere dayanarak hazırladığı akademik yıl sonu Program Değerlendirme Raporu, Mezuniyet Öncesi Tıp Eğtimi Programının izlenmesi amacıyla kullanılan ana bileşenlerden biridir. Program Değerlendirme Raporu başlıca iç paydaş geri bildirimleri, öğrenci başarı grafikleri, öğrenci proje sayıları gibi hedef indikatörleri tanımlı olan istatistiksel veriler analiz edilmektedir. Kurul sonu değerlendirme toplantı tutanak ve raporları, Program Değerlendirme Raporunun temelini oluşturmaktadır. Bu toplantılar aynı zamanda hızlı karar alınması gereken iyileştirme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesine olanak sağlamaktadır. Fakültenin stratejik planları, Üniversitenin stratejik planlamasının bir bileşeni olarak yürütülmekte ve tüm veri ve raporlar aynı zamanda Fakülte Kalite Komisyonu tarafından da değerlendirilerek Üniversite Kalite Komisyonuna “Birim İç Değerlendirme Raporu” ve "Faaliyet Performans Raporları” olarak sunulmaktadır. Birim İç Değerlendirme Raporu yoluyla Üniversitemiz birimlerindeki eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, topluma sunulan hizmetler ve yönetim süreçlerinin sürekli gelişimini kalite güvencesi çerçevesinde takip etmektedir. Fakültemizin Birim İç Değerlendirme Raporu Rektörlüğe yazılı olarak sunulduktan sonra düzenlenen geribildirim toplantısında Üniversite Kalite Komisyonu tarafından geliştirilmesi gereken unsurlar hakkında sözlü geribildirim verilir.
1.01.2024/1.01.2030
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa MF 3 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.
- Doktora,
- Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde yer alan aile sağlığı merkezleri ve toplum sağlığı merkezleri başta olmak üzere Bakanlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı'nda başarılı olanlar üniversitelerin hastanelerinde ya da Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık eğitimlerine başlarlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
İstanbul Medipol Üniversitesi, Medipolitan Eğitim ve Sağlık Vakfı (bu günkü adıyla Türkiye Eğitim, Sağlık ve Araştırma (TESA) Vakfı) tarafından Resmî Gazete ’de 07.07.2009 tarih ve 27281 sayı ile yayımlanan 28.03.1983 tarih ve 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanunu’nda değişiklik yapılmasına dair 5913 sayılı Kanun’a eklenen Ek 112. madde ile kurulmuştur.
İstanbul Medipol Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak Uluslararası Tıp Fakültesinin kurulması; Millî Eğitim Bakanlığının 24.04.2014 tarihli ve 1660167 sayılı yazısı üzerine, 28.03.1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30 uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 05.05.2014 tarihinde kararlaştırılmış ve 28995 sayılı Resmî Gazetede 2014/6291 karar sayısı ile 09.05.2014 tarihinde yayınlanmıştır. Eğitim-öğretim 2547 sayılı kanunun 44, 45, 46 maddeleri ile bağlı yönetmelikleri uyarınca sürdürülmektedir.
Yeterlilik süresi geçerlidir.

Qualification Code | TR0030218562 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Medicine (English) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul Medipol University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Medicine | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 360 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 6 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Educate medical students in approach to idea and science-generating mentality. Manage academic and student-oriented scientific projects. In addition to medical training expertise; educate ideal doctors sensitive the requirement for community health, having a high planning and running capacity for scientific research projects, follow international scientific literature easily, generate solution, competent knowledge and skills. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning is conducted in the form of formal education. Theoretical trainings are supported by remote education and virtual learning opportunities. Theoretical knowledge is supported through practical training in the basic science and basic professional skills laboratories during the pre-clinical period; in clinics, services, and operating rooms at the University Hospital and Health Practices Research Centers, as well as in Family Health Centers and and Community Health Centers during the clinical training period. Students gain scientific research experience in research laboratories. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | 1. Medical Doctor | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The achievement status is determined with exam scores from every subjects or committes. Homeworks, interim exams, practice studies,group activities during the semester and final exam (end of the year) play role for the exam score. In order to pass from a subjects, a minimum composite (interim and final exam) score of 60 ( a success coefficient factor of 2,27) provided that the final exam score should be above https://www.medipol.edu.tr/en/academics/undergraduate-schools/international-school-of-medicine/program-information#olcmeDegerlendirme
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. The renewal and development activities in education and teaching at our faculty are conducted through the evaluation of national and international guides, internal and external stakeholder feedback, and quantitative or qualitative data regularly collected in designated committees and commissions, and reported regularly to the Dean's Office. The working procedures and principles of the committees and commissions involved in the organization of the Pre-Graduate Medical Education, as well as the duties and responsibilities of academic and administrative staff, have been defined and published. Developments and innovations that need to be decided upon in higher councils are carried out with the Faculty Quality Commission and presented to the University Senate. The Program Evaluation and Development Commission's academic year-end Program Evaluation Report, based on the data it regularly collects, is one of the main components used for monitoring the Pre-Graduate Medical Education Program. The Program Evaluation Report primarily analyzes statistical data with defined target indicators such as internal stakeholder feedback, student achievement charts, and student project numbers. The minutes and reports of the final evaluation meetings of the committee form the basis of the Program Evaluation Report. These meetings also facilitate the implementation of improvement activities that require quick decision-making. The strategic plans of the faculty are executed as a component of the University's strategic planning, and all data and reports are also evaluated by the Faculty Quality Commission and presented to the University Quality Commission as "Unit Internal Evaluation Report" and "Activity Performance Reports." Through the Unit Internal Evaluation Report, our University monitors the continuous development of education, research and development, community services, and management processes in its units within the framework of quality assurance. After the Unit Internal Evaluation Report of our faculty is presented in writing to the Rectorate, verbal feedback about the elements that need improvement is given by the University Quality Commission at the feedback meeting organized subsequently. 1.01.2024/1.01.2030 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students must have successfully graduated from high schools (or equals). The placements are done following the rules of Turkish Higher Education Council (YÖK) respect to the scores obtained from the nation-wide Student Selection and Placement (YGS and LYS). Student register to programmes on the days declared by the Rectorship Students should have earned a high school or an equivalent diploma and sufficient score on nation-wide Student Selection and Placement (YGS and LYS). Admission is based on the scores, according to the rules determined by Higher Education Council. For international students who will be accepted according to the National or International Exams, Quota and conditions are announced on our University’s website. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students must successfully finish all courses practices, and clinical trainings set by the program, taking at least 360 ECTS have a right to receive a diploma. Graduation eligibility is determined by academic average score. For this purpose, the sum of the weighted scores of all courses taken throughout the education is divided by the sum of ECTS values. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Istanbul Medipol University was established under the Additional Article 112 added to the Law No. 5913, which amends the Higher Education Institutions Organization Law No. 2809 dated March 28, 1983, as published in the Official Gazette on July 7, 2009, with issue number 27281, by the Medipolitan Education and Health Foundation (now known as the Turkey Education, Health and Research (TESA) Foundation). The establishment of the International Medical Faculty under the Istanbul Medipol University Rectorate was decided upon by the Council of Ministers on May 5, 2014, following the letter dated April 24, 2014, with the number 1660167 from the Ministry of National Education, according to the additional 30th article of the Law No. 2809 dated March 28, 1983. This decision was published in the Official Gazette number 28995 with the decision number 2014/6291 on May 9, 2014. Education is conducted in accordance with Articles 44, 45, 46 of the Law No. 2547 and its related regulations. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification period is valid. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030218562
ISCO 08
ISCO 08
Educate medical students in approach to idea and science-generating mentality. Manage academic and student-oriented scientific projects. In addition to medical training expertise; educate ideal doctors sensitive the requirement for community health, having a high planning and running capacity for scientific research projects, follow international scientific literature easily, generate solution, competent knowledge and skills.
Learning is conducted in the form of formal education. Theoretical trainings are supported by remote education and virtual learning opportunities. Theoretical knowledge is supported through practical training in the basic science and basic professional skills laboratories during the pre-clinical period; in clinics, services, and operating rooms at the University Hospital and Health Practices Research Centers, as well as in Family Health Centers and and Community Health Centers during the clinical training period. Students gain scientific research experience in research laboratories.
- Knows the morphological and functional normal and abnormal structure of human body.
- Knows the essential ways of determining the underlying causes of the pathologies with basic scientific approaches and the diagnoses of illnesses and disorders.
- Knows the reasons for illnesses, the ways of protection, and the methods of promotion and improvement of public health.
- Knows the methods of advancing his/her knowledge about health and its practice.
- Accesses, interprets and applies the advanced interdisciplinary information related to health.
- Performs a complete clinical examination of the human body, both morphologically and functionally and defines the problems.
- Interprets examination data for diagnoses, compares with clinical data, and provides solutions.
- Selects and applies appropriate tools for promotion and improvement of individual and public health.
- Plans and conducts an advanced study of health independently.
- Takes responsibility individually and as a team member to solve the problems encountered in the promotion and improvement of individual and public health.
- Takes responsibility for any intervention on the human body for the diagnosis and treatment.
- Determines personal learning requirements and decides and develops a positive lifelong learning attitude.
- Evaluates the information gained in the field of health with a critical approach.
- Informs the patient, the relevant people and institutions, and the public about the health problem and conveys recommendations of solutions in writing and/or verbally.
- Shares their recommendations on promotion and improvement of health with interdisciplinary experts by supporting with data.
- Uses English at least at the General Level of European Language Portfolio B1, follows resources in his/her field and communicates.
- Uses computer software, information, and communication technologies at least at the Advanced Level of European Computer Operating License.
- PQ18: Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of obtaining, interpreting, applying and announcing the data related to the field of health.
- Develops strategy, policy and implementation plans on health issues and evaluate the results obtained the framework of quality processes.
- Systematically shares his/her works on promoting and improving health with quantitative and qualitative data and interdisciplinary experts.
- Has sufficient awareness on occupational health and safety issues.
1. Medical Doctor
2. Team Worker
3. Leader
4. Communicator
5. Health Advocate
6. Scientist
7. Professional
The achievement status is determined with exam scores from every subjects or committes. Homeworks, interim exams, practice studies,group activities during the semester and final exam (end of the year) play role for the exam score. In order to pass from a subjects, a minimum composite (interim and final exam) score of 60 ( a success coefficient factor of 2,27) provided that the final exam score should be above https://www.medipol.edu.tr/en/academics/undergraduate-schools/international-school-of-medicine/program-information#olcmeDegerlendirme
ECTS Grade | Points | Coefficient of Success | Letter Grade | Derecesi |
---|---|---|---|---|
A | 95-100 | 3,77-4,0 | A | Very Good |
90-94 | 3,55-3,76 | A- | Very Good | |
85-89 | 3,34-3,54 | B+ | Very Good | |
B | 80-84 | 3,13-3,33 | B | Good |
C | 75-79 | 2,91-3,12 | B- | Good |
70-74 | 2,70-2,90 | C+ | Good | |
D | 65-69 | 2,48-2,69 | C | Avarage |
E | 60-64 | 2,27-2,47 | C- | Avarage |
F,Fx | 0-59 | (F1-F2 ) | F | Fail |
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
“Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
The renewal and development activities in education and teaching at our faculty are conducted through the evaluation of national and international guides, internal and external stakeholder feedback, and quantitative or qualitative data regularly collected in designated committees and commissions, and reported regularly to the Dean's Office. The working procedures and principles of the committees and commissions involved in the organization of the Pre-Graduate Medical Education, as well as the duties and responsibilities of academic and administrative staff, have been defined and published. Developments and innovations that need to be decided upon in higher councils are carried out with the Faculty Quality Commission and presented to the University Senate. The Program Evaluation and Development Commission's academic year-end Program Evaluation Report, based on the data it regularly collects, is one of the main components used for monitoring the Pre-Graduate Medical Education Program. The Program Evaluation Report primarily analyzes statistical data with defined target indicators such as internal stakeholder feedback, student achievement charts, and student project numbers. The minutes and reports of the final evaluation meetings of the committee form the basis of the Program Evaluation Report. These meetings also facilitate the implementation of improvement activities that require quick decision-making. The strategic plans of the faculty are executed as a component of the University's strategic planning, and all data and reports are also evaluated by the Faculty Quality Commission and presented to the University Quality Commission as "Unit Internal Evaluation Report" and "Activity Performance Reports." Through the Unit Internal Evaluation Report, our University monitors the continuous development of education, research and development, community services, and management processes in its units within the framework of quality assurance. After the Unit Internal Evaluation Report of our faculty is presented in writing to the Rectorate, verbal feedback about the elements that need improvement is given by the University Quality Commission at the feedback meeting organized subsequently.
1.01.2024/1.01.2030
Students must have successfully graduated from high schools (or equals). The placements are done following the rules of Turkish Higher Education Council (YÖK) respect to the scores obtained from the nation-wide Student Selection and Placement (YGS and LYS). Student register to programmes on the days declared by the Rectorship Students should have earned a high school or an equivalent diploma and sufficient score on nation-wide Student Selection and Placement (YGS and LYS). Admission is based on the scores, according to the rules determined by Higher Education Council. For international students who will be accepted according to the National or International Exams, Quota and conditions are announced on our University’s website.
- PhD,
- Graduates of the Faculty of Medicine work in the units of the Ministry of Health, primarily family health centers and community health centers in primary health care, through a lottery organized by the Ministry of Health for two years of compulsory service. Those who are successful in the Medical Specialty Examination, which is held twice a year, start their specialty training in university hospitals or training and research hospitals of the Ministry of Health.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Istanbul Medipol University was established under the Additional Article 112 added to the Law No. 5913, which amends the Higher Education Institutions Organization Law No. 2809 dated March 28, 1983, as published in the Official Gazette on July 7, 2009, with issue number 27281, by the Medipolitan Education and Health Foundation (now known as the Turkey Education, Health and Research (TESA) Foundation). The establishment of the International Medical Faculty under the Istanbul Medipol University Rectorate was decided upon by the Council of Ministers on May 5, 2014, following the letter dated April 24, 2014, with the number 1660167 from the Ministry of National Education, according to the additional 30th article of the Law No. 2809 dated March 28, 1983. This decision was published in the Official Gazette number 28995 with the decision number 2014/6291 on May 9, 2014. Education is conducted in accordance with Articles 44, 45, 46 of the Law No. 2547 and its related regulations.
The qualification period is valid.
