Yeterlilik Kodu

TR0030219641

Yeterlilik Adı
Tıp (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumHacettepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiHacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.hacettepe.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi`nin başlangıcı sayılan Çocuk Sağlığı Kürsüsü 2 Şubat 1954 tarihinde Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi`ne bağlı olarak kurulmuştur. Hacettepe Üniversitesi, Çocuk Sağlığı Enstitüsü ve Hastanesi olarak 1957 yılında Hacettepe`de çalışmaya başlamış ve 1958 yılında da eğitim, öğretim, araştırma çalışmalarına ve kamu hizmetine geçmiştir. 1963 yılında ise Hacettepe Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Tıp ve Sağlık Bilimleri Fakültesi haline getirilerek Temel Bilimler, Hemşirelik, Fizyoterapi - Rehabilitasyon, Tıbbi Teknoloji Yüksekokulları ile Ev Ekonomisi Yüksekokulu bu Fakülteye bağlı olarak yeniden örgütlenmiş ve ayrıca yine Tıp ve Sağlık Bilimleri Fakültesi`ne bağlı Diş Hekimliği Yüksekokulu kurulmuştur. 1965 yılında Hacettepe Üniversitesi eğitim kurumlarının koordinasyonunu sağlamak amacıyla Hacettepe Bilim Merkezi ve 1966`da Hacettepe Tıp Merkezi kurulmuş, aynı yıl Hacettepe Tıp Merkezi Hastanesi de hizmete girmiştir. Bu şekilde örgütlenen ve gelişen çekirdek kuruluşlar, 8 Temmuz 1967 tarih ve 892 sayılı kanunla Hacettepe Üniversitesi haline getirilmiş ve Tıp, Sağlık Bilimleri, Fen ve Sosyal Bilimler Fakülteleri ile eğitime başlamıştır.Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi`nin eğitim dili İngilizce'dir.
  • Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi`nde uygulanan eğitimin başlıca özelliği, Dönem I, II ve III`de derslerin anabilim dallarına göre değil konulara göre verilmesidir. Entegre sistem adı verilen bu eğitim düzeninde belirli bir konu, örneğin dolaşım sistemi ele alınmakta ve bu konuya ait anatomi, fizyoloji, biyokimya gibi temel tıp bilimleri ile klinik bilimleri birbirleri ile ilgili ve belirli bir düzen içerisinde verilmektedir. Bu sistemde değişik bilim dalları ve klinik öncesi ile klinik konular arasındaki yapay ayrım geniş çapta ortadan kaldırılmaktadır. Öğrencilere tıp eğitiminin birinci döneminde esas olarak temel bilimler, ikinci döneminde normal insan biyolojisi ve mikrobiyolojinin temel esasları verilmektedir. Üçüncü dönemde ise sistemler, fizyopatoloji, patoloji, farmakoloji ve klinik bilimleri açısından ele alınmaktadır. Tıp eğitiminin dördüncü ve beşinci dönemleri klinik stajlarına ayrılmıştır. Servislerde hastalar üzerindeki çalışmalar, klinik eğitimi ve derslere ek olarak seminerler de yapılır. Altıncı yıl mezuniyet öncesi intörnlük dönemidir. Bu dönemde öğrenciler öğretim üyeleri ve uzmanların denetiminde sorumluluk alarak kendilerini hekimliğe hazırlarlar.
  • Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi`nin temel amacı; bilgili, yeterli, karakter sahibi kendi kendini eğitebilme yeteneğine ve ilk defa karşılaştığı problemleri çözebilecek niteliklere sahip, verdiği kararlar bilgi, bulgu ve tecrübeye dayanan, çalışkan dürüst ve davranışları tıp mesleği ve hekimlik geleneklerine uygun olan hayatı boyunca öğrenmeye kararlı, ülkeye ve insanlığa hizmet amacı ile tıp biliminin ilerlemesi için çalışan hastalarına karşı müşfik, anlayışlı ve sorumlu olan, hasta bakımında çevre şartlarına göre en yüksek tıp standartlarını kullanan mezunlar vermek, bilimin ilerlemesine yardım edecek olanaklar yaratmak ve bunların en iyi şekilde kullanılmasını sağlamak, ülke sağlığına en iyi şekilde hizmet etmek olmuştur.
Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

  • Nitelikli ve güvenli hasta bakımı uygulamak için hekim rollerini ve hekimlik bilgi, beceri ve değerlerini entegre eder.
  • Hasta merkezli bakım ve kanıta dayalı tıp ilkeleri doğrultusunda yetkinlik alanında hasta yönetimini planlar ve uygular.
  • Tanı ve tedavi amacıyla yetkinlik alanındaki girişimsel prosedürleri / işlemleri uygular.
  • Mesleki uygulamalarında hasta güvenliği ve nitelikli tıbbi bakım sunumuna katkı sağlar.
  • Sağlık hizmet sunumunda hekimler ve sağlık çalışanları ile etkili şekilde çalışır.
  • Sağlık hizmetinin sunulmasında yaşanan zor durumların (çatışma, belirsizlik vb.) çözümüne katkı sağlar.
  • Sağlık hizmetinin sunulmasında hasta devri ve transferinde hasta güvenliğinin ve tedavi sürecinin devamlılığını sağlar.
  • Mesleki gelişimi için bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak ve toplumsal değişimleri gözeterek yaşam boyu öğrenme davranışı gösterir.
  • Bilimsel problem çözme ve analitik düşünmeyi mesleki uygulamalarında kullanır.
  • Mesleki uygulamalarına temel oluşturan bilimsel bilgileri, sağlık çalışanlarına, topluma aktarır ve eğitim verir.
  • Mesleki karar verme süreçlerini, kanıta dayalı bilgi ve uygulamalar rehberliğinde gerçekleştirir.
  • Mesleki gereksinimler doğrultusunda bilimsel bilgilerin üretimine ve gelişimine katkı sağlar.
  • Kendisine karşı sorumlulukları kapsamında, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır.
  • Hekimin başvuran/hastalarına karşı sorumlulukları kapsamında, ulusal ve uluslararası etik kodların ve bildirgelerin gereğine uygun davranır.
  • Meslektaşlarına karşı sorumlulukları kapsamında, mesleki uygulama ve düzenlemelere uygun davranır.
  • Hekimin topluma karşı sorumlulukları kapsamında, toplumun beklentilerine ve gereksinimlerine uygun davranır.
  • Başvuran/hasta ve yakınları ile onların gereksinimleri, değerleri ve tercihlerini gözeterek güvene dayanan hasta merkezli iletişim kurar.
  • Başvuran/hasta ve yakınları ile karşılıklı katılıma dayalı empatik klinik karar verme sürecini yürütür.
  • Başvuran/hasta ve yakınları ile ilgili bilgileri uygun koşullarda kaydeder ve paylaşır.
  • Başvuran/hastanın sağlık gereksinimini, sosyal, kültürel, ekonomik, yönetsel, fiziksel ve benzeri sağlığın bütün belirleyicilerini dikkate alarak, başvuran/hasta ve gerektiğinde yakınları ile işbirliği içerisinde belirler ve gereksinime yönelik çözüm üretir.
  • Hekim, sosyal hesap verebilirlik ile uyumlu olarak hizmet sunduğu toplumun sağlık gereksinimine yönelik kamu/sivil toplum yapılanmaları ile işbirliği içinde mevcut kaynakları ve toplulukları harekete geçiren çalışmalar yapar.
  • İçinde bulunduğu sağlık sistemi, kurumsal yapılar ve ekiplerle işbirliği içinde sağlık hizmet sunumun geliştirilmesine katkı sağlar.
  • Sağlık hizmeti ile ilgili kaynakların öncelikler doğrultusunda etkili yönetimine katkı sağlar.
  • Mesleki uygulamalarda liderlik gösterir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Tıp Fakültesi ilk üç yılında öğrencilere çoktan seçmeli yazılı sınavlar, pratik laboratuvar sınavları ve yapılandırılmış objektif klinik sınavlar uygulanmaktadır. Dönem I, II ve III`de her ders kurulunun sonunda büyük grup dersleri için ders kurulu sınavı yapılır. Öğrencilerin bu sınavlardan aldıkları notlar ders kurulu sınav notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III`de, her dönem sonunda ders kurullarının tümündeki büyük grup dersleri için ders kurulları final sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not ders kurulları final sınavı notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III`deki küçük grup uygulamalarının her ünitesi sonunda ara değerlendirme sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not ara değerlendirme sınav notu olarak işlenir.
  • Dönem I, II ve III`de, her dönem sonunda küçük grup uygulamalarının tüm ünitelerine yönelik küçük grup uygulamaları final sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not küçük grup uygulamaları final sınavı notu olarak işlenir. Dönem IV ve V stajlarında çoktan seçmeli yazılı sınavlar, yapılandırılmış klinik sınavlar ve sözlü sınavlar uygulanmaktadır. Dönem IV ve V`de her stajın sonunda o staj eğitim içeriğini kapsayan staj sınavı yapılır.
  • Staj sınavı yazılı, sözlü ya da hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılır. Not takdirinde öğrencinin staj süresindeki çalışma ve başarısı da göz önüne alınır. Dönem VI intörnlük-aile hekimliği döneminde öğrencilerin başarısı; her anabilim dalında yapılan çalışma sonunda, klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmaları, yazdıkları hasta görüşmeleri, epikrizler, hastalara muameleleri ve ilgileri, nöbetler, katıldıkları seminerler, klinik ve klinik patolojik toplantılardaki başarıları ayrı ayrı göz önüne alınarak değerlendirilir.göz önüne alınarak değerlendirilir. Tıp Fakültesinden mezun olmak için eğitim programında yer alan derslerden başarılı olarak toplam 360 AKTS kredisini tamamlamış olmak yeterlidir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Akreditasyon Başlangıç- Bitiş Tarihi;

01.01.2023 - 01.01.2029

Giriş Şartı

Tıp Fakültesi'ne kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulu`nun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir.

Detaylı bilgi için: http://www.oid.hacettepe.edu.tr

Başarma ŞartlarıTıp fakültesinin 6 yıllık programında yer alan tüm derslerde başarılı olarak toplam 360 AKTS kredisini tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır. Ancak Tıp Fakültesi mezunları, mezuniyet diplomalarını iki yıllık zorunlu hizmetlerini tamamladıktan sonra Sağlık Bakanlığı tarafından onayını takiben elde ederler.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Doktora,
  • Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde yer alan aile sağlığı merkezleri ve toplum sağlığı merkezleri başta olmak üzere Bakanlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı'nda başarılı olanlar üniversitelerin hastanelerinde ya da Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık eğitimlerine başlarlar. 
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030219641


Yeterlilik Adı
Tıp (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hacettepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi`nin başlangıcı sayılan Çocuk Sağlığı Kürsüsü 2 Şubat 1954 tarihinde Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi`ne bağlı olarak kurulmuştur. Hacettepe Üniversitesi, Çocuk Sağlığı Enstitüsü ve Hastanesi olarak 1957 yılında Hacettepe`de çalışmaya başlamış ve 1958 yılında da eğitim, öğretim, araştırma çalışmalarına ve kamu hizmetine geçmiştir. 1963 yılında ise Hacettepe Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Tıp ve Sağlık Bilimleri Fakültesi haline getirilerek Temel Bilimler, Hemşirelik, Fizyoterapi - Rehabilitasyon, Tıbbi Teknoloji Yüksekokulları ile Ev Ekonomisi Yüksekokulu bu Fakülteye bağlı olarak yeniden örgütlenmiş ve ayrıca yine Tıp ve Sağlık Bilimleri Fakültesi`ne bağlı Diş Hekimliği Yüksekokulu kurulmuştur. 1965 yılında Hacettepe Üniversitesi eğitim kurumlarının koordinasyonunu sağlamak amacıyla Hacettepe Bilim Merkezi ve 1966`da Hacettepe Tıp Merkezi kurulmuş, aynı yıl Hacettepe Tıp Merkezi Hastanesi de hizmete girmiştir. Bu şekilde örgütlenen ve gelişen çekirdek kuruluşlar, 8 Temmuz 1967 tarih ve 892 sayılı kanunla Hacettepe Üniversitesi haline getirilmiş ve Tıp, Sağlık Bilimleri, Fen ve Sosyal Bilimler Fakülteleri ile eğitime başlamıştır.Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi`nin eğitim dili İngilizce'dir.
  • Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi`nde uygulanan eğitimin başlıca özelliği, Dönem I, II ve III`de derslerin anabilim dallarına göre değil konulara göre verilmesidir. Entegre sistem adı verilen bu eğitim düzeninde belirli bir konu, örneğin dolaşım sistemi ele alınmakta ve bu konuya ait anatomi, fizyoloji, biyokimya gibi temel tıp bilimleri ile klinik bilimleri birbirleri ile ilgili ve belirli bir düzen içerisinde verilmektedir. Bu sistemde değişik bilim dalları ve klinik öncesi ile klinik konular arasındaki yapay ayrım geniş çapta ortadan kaldırılmaktadır. Öğrencilere tıp eğitiminin birinci döneminde esas olarak temel bilimler, ikinci döneminde normal insan biyolojisi ve mikrobiyolojinin temel esasları verilmektedir. Üçüncü dönemde ise sistemler, fizyopatoloji, patoloji, farmakoloji ve klinik bilimleri açısından ele alınmaktadır. Tıp eğitiminin dördüncü ve beşinci dönemleri klinik stajlarına ayrılmıştır. Servislerde hastalar üzerindeki çalışmalar, klinik eğitimi ve derslere ek olarak seminerler de yapılır. Altıncı yıl mezuniyet öncesi intörnlük dönemidir. Bu dönemde öğrenciler öğretim üyeleri ve uzmanların denetiminde sorumluluk alarak kendilerini hekimliğe hazırlarlar.
  • Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi`nin temel amacı; bilgili, yeterli, karakter sahibi kendi kendini eğitebilme yeteneğine ve ilk defa karşılaştığı problemleri çözebilecek niteliklere sahip, verdiği kararlar bilgi, bulgu ve tecrübeye dayanan, çalışkan dürüst ve davranışları tıp mesleği ve hekimlik geleneklerine uygun olan hayatı boyunca öğrenmeye kararlı, ülkeye ve insanlığa hizmet amacı ile tıp biliminin ilerlemesi için çalışan hastalarına karşı müşfik, anlayışlı ve sorumlu olan, hasta bakımında çevre şartlarına göre en yüksek tıp standartlarını kullanan mezunlar vermek, bilimin ilerlemesine yardım edecek olanaklar yaratmak ve bunların en iyi şekilde kullanılmasını sağlamak, ülke sağlığına en iyi şekilde hizmet etmek olmuştur.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

  • Nitelikli ve güvenli hasta bakımı uygulamak için hekim rollerini ve hekimlik bilgi, beceri ve değerlerini entegre eder.
  • Hasta merkezli bakım ve kanıta dayalı tıp ilkeleri doğrultusunda yetkinlik alanında hasta yönetimini planlar ve uygular.
  • Tanı ve tedavi amacıyla yetkinlik alanındaki girişimsel prosedürleri / işlemleri uygular.
  • Mesleki uygulamalarında hasta güvenliği ve nitelikli tıbbi bakım sunumuna katkı sağlar.
  • Sağlık hizmet sunumunda hekimler ve sağlık çalışanları ile etkili şekilde çalışır.
  • Sağlık hizmetinin sunulmasında yaşanan zor durumların (çatışma, belirsizlik vb.) çözümüne katkı sağlar.
  • Sağlık hizmetinin sunulmasında hasta devri ve transferinde hasta güvenliğinin ve tedavi sürecinin devamlılığını sağlar.
  • Mesleki gelişimi için bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak ve toplumsal değişimleri gözeterek yaşam boyu öğrenme davranışı gösterir.
  • Bilimsel problem çözme ve analitik düşünmeyi mesleki uygulamalarında kullanır.
  • Mesleki uygulamalarına temel oluşturan bilimsel bilgileri, sağlık çalışanlarına, topluma aktarır ve eğitim verir.
  • Mesleki karar verme süreçlerini, kanıta dayalı bilgi ve uygulamalar rehberliğinde gerçekleştirir.
  • Mesleki gereksinimler doğrultusunda bilimsel bilgilerin üretimine ve gelişimine katkı sağlar.
  • Kendisine karşı sorumlulukları kapsamında, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır.
  • Hekimin başvuran/hastalarına karşı sorumlulukları kapsamında, ulusal ve uluslararası etik kodların ve bildirgelerin gereğine uygun davranır.
  • Meslektaşlarına karşı sorumlulukları kapsamında, mesleki uygulama ve düzenlemelere uygun davranır.
  • Hekimin topluma karşı sorumlulukları kapsamında, toplumun beklentilerine ve gereksinimlerine uygun davranır.
  • Başvuran/hasta ve yakınları ile onların gereksinimleri, değerleri ve tercihlerini gözeterek güvene dayanan hasta merkezli iletişim kurar.
  • Başvuran/hasta ve yakınları ile karşılıklı katılıma dayalı empatik klinik karar verme sürecini yürütür.
  • Başvuran/hasta ve yakınları ile ilgili bilgileri uygun koşullarda kaydeder ve paylaşır.
  • Başvuran/hastanın sağlık gereksinimini, sosyal, kültürel, ekonomik, yönetsel, fiziksel ve benzeri sağlığın bütün belirleyicilerini dikkate alarak, başvuran/hasta ve gerektiğinde yakınları ile işbirliği içerisinde belirler ve gereksinime yönelik çözüm üretir.
  • Hekim, sosyal hesap verebilirlik ile uyumlu olarak hizmet sunduğu toplumun sağlık gereksinimine yönelik kamu/sivil toplum yapılanmaları ile işbirliği içinde mevcut kaynakları ve toplulukları harekete geçiren çalışmalar yapar.
  • İçinde bulunduğu sağlık sistemi, kurumsal yapılar ve ekiplerle işbirliği içinde sağlık hizmet sunumun geliştirilmesine katkı sağlar.
  • Sağlık hizmeti ile ilgili kaynakların öncelikler doğrultusunda etkili yönetimine katkı sağlar.
  • Mesleki uygulamalarda liderlik gösterir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Tıp Fakültesi ilk üç yılında öğrencilere çoktan seçmeli yazılı sınavlar, pratik laboratuvar sınavları ve yapılandırılmış objektif klinik sınavlar uygulanmaktadır. Dönem I, II ve III`de her ders kurulunun sonunda büyük grup dersleri için ders kurulu sınavı yapılır. Öğrencilerin bu sınavlardan aldıkları notlar ders kurulu sınav notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III`de, her dönem sonunda ders kurullarının tümündeki büyük grup dersleri için ders kurulları final sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not ders kurulları final sınavı notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III`deki küçük grup uygulamalarının her ünitesi sonunda ara değerlendirme sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not ara değerlendirme sınav notu olarak işlenir.
  • Dönem I, II ve III`de, her dönem sonunda küçük grup uygulamalarının tüm ünitelerine yönelik küçük grup uygulamaları final sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not küçük grup uygulamaları final sınavı notu olarak işlenir. Dönem IV ve V stajlarında çoktan seçmeli yazılı sınavlar, yapılandırılmış klinik sınavlar ve sözlü sınavlar uygulanmaktadır. Dönem IV ve V`de her stajın sonunda o staj eğitim içeriğini kapsayan staj sınavı yapılır.
  • Staj sınavı yazılı, sözlü ya da hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılır. Not takdirinde öğrencinin staj süresindeki çalışma ve başarısı da göz önüne alınır. Dönem VI intörnlük-aile hekimliği döneminde öğrencilerin başarısı; her anabilim dalında yapılan çalışma sonunda, klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmaları, yazdıkları hasta görüşmeleri, epikrizler, hastalara muameleleri ve ilgileri, nöbetler, katıldıkları seminerler, klinik ve klinik patolojik toplantılardaki başarıları ayrı ayrı göz önüne alınarak değerlendirilir.göz önüne alınarak değerlendirilir. Tıp Fakültesinden mezun olmak için eğitim programında yer alan derslerden başarılı olarak toplam 360 AKTS kredisini tamamlamış olmak yeterlidir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Akreditasyon Başlangıç- Bitiş Tarihi;

01.01.2023 - 01.01.2029


Giriş Şartı

Tıp Fakültesi'ne kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulu`nun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir.

Detaylı bilgi için: http://www.oid.hacettepe.edu.tr


Başarma Şartları
Tıp fakültesinin 6 yıllık programında yer alan tüm derslerde başarılı olarak toplam 360 AKTS kredisini tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır. Ancak Tıp Fakültesi mezunları, mezuniyet diplomalarını iki yıllık zorunlu hizmetlerini tamamladıktan sonra Sağlık Bakanlığı tarafından onayını takiben elde ederler.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Doktora,
  • Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde yer alan aile sağlığı merkezleri ve toplum sağlığı merkezleri başta olmak üzere Bakanlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı'nda başarılı olanlar üniversitelerin hastanelerinde ya da Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık eğitimlerine başlarlar. 

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030219641

Qualification Title
Bachelor's Degree in Medicine (English)
Awarding BodyHacettepe University
Awarding Body ContactHacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.hacettepe.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile

Hacettepe University, Faculty of Medicine was founded by the establishment of the Department of Child Health affiliated with Ankara University, Faculty of Medicine on February 2, 1954. Institute of Child Health and Hospital started serving in 1957. In 1961, a School of Health Sciences was opened with sections of Nursing, Medical Technology, Physical Therapy and Rehabilitation, and in 1962, Department of Home Economics was established. Hacettepe University, Faculty of Medicine was established in 1963. In 1965, Hacettepe University Science Center was established in order to coordinate the functions of various institutes. In 1966 Hacettepe Medical Center was established and Hacettepe University Hospitals started functioning.The educational language is English.An integrated teaching approach of medical education is one of the unique features of Faculty of Medicine. During the first three phases, teaching in basic sciences and clinical sciences is integrated. A particular subject e.g the cardiovascular system is taught with its anatomy, physiology, biochemistry, pathology and clinical aspects in an integrated and coordinated program. In this system, the artificial border between different disciplines and the so-called pre-clinical and clinical fields is minimized. In phase I, the students take courses in basic sciences. In Phase II, courses on human biology and basics of microbiology, and in Phase III, courses of physiopathology, pathology, pharmacology and clinical sciences are given. Phases IV and V are the clinical clerkship period. During this period, patients from in - and out - patient clinics are examined and evaluated under supervision along with attendance to clinical lectures and seminars. Phase VI is the period of undergraduate internship. In this phase, the interns actively participate and take responsibility in patient care under the supervision of teaching staff and specialists.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description

Upon successful completion of this program, students will be able to:

  • İntegrate physician roles and medical knowledge, skills, and values to implement quality and safe patient care.
  • Plan and implement patient management in the field of competence in line with the principles of patient-centered care and evidence-based medicine.
  • Perform interventional procedures/procedures within the field of competence for diagnosis and treatment purposes.
  • Contribute to patient safety and quality medical care in her/his professional practices.
  • Work effectively with physicians and healthcare professionals in healthcare delivery.
  • Contribute to the solution of difficult situations (conflict, uncertainty, etc.) experienced in the provision of health services.
  • Ensure patient safety and continuity of the treatment process during patient handover and transfer in the provision of healthcare services.
  • Demonstrate lifelong learning behavior by taking advantage of scientific and technological developments and considering social changes for her/his professional development.
  • Use scientific problem solving and analytical thinking in her/his professional practice.
  • Convey and educate the scientific knowledge that forms the basis of her/his professional practices to healthcare professionals and the society.
  • Perform professional decision-making processes under the guidance of evidence-based knowledge and practices.
  • Contribute to the production and development of scientific knowledge in line with professional requirements.
  • Work to maintain and improve her/his own well-being and competence within the scope of her/his responsibilities towards herself/himself,
  • Act in accordance with the requirements of national and international ethical codes and declarations within the scope of the physician's responsibilities towards the applicants/patients,
  • Act in accordance with professional practices and regulations within the scope of its responsibilities towards colleagues.
  • Act in accordance with the expectations and needs of the society within the scope of the physician's responsibilities towards the society.
  • Establish patient-centered communication based on trust with the applicant/patient and their relatives, taking into account their needs, values and preferences.
  • Conduct an empathetic clinical decision-making process based on mutual participation with the applicant/patient and their relatives.
  • Record and share information about the applicant/patient and their relatives under appropriate conditions.
  • Determine the health needs of the applicant/patient, taking into account all determinants of social, cultural, economic, administrative, physical and similar health, in cooperation with the applicant/patient and, when necessary, their relatives, and produces solutions for the need.
  • Carry out studies that mobilize existing resources and communities in cooperation with public / non-governmental organizations towards the health needs of the society to which she/he serves in line with social accountability.
  • Contribute to the development of health service delivery in cooperation with the health system, institutional structures and teams in which it operates.
  • Contribute to the effective management of healthcare-related resources in line with priorities.
  • Demonstrate leadership in professional practices.
  • Manage personal and professional development.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

In the first three years of the medical faculty, students are evaluated by MCQ (multiple choice questions) exams, laboratory exams and OSCEs (objective structured clinical examinations). Performance assessment is the only evaluation method used in the 6th year. During Phases 1, 2 and 3 a Subject Committee Examination is given at the end of each subject committee. These examinations consist of a written and a practical part. At the end of Phases 1, 2 and 3 there is a final examination. There are also examinations for small group activities at the end of each unit, and at the end of the year. There is an examination of each clinical clerkship in Phase 4 and 5. In general, the assessment examination is performed as theoretical (written and oral, written or oral) and practical (written and oral, written or oral). In the examination, the students performance during the clerkship is taken into consideration as well. In Phase 6, the students performance is evaluated according to his/her study and enthusiasm in the wards and out-patient clinics. 360 ECTS credits must be completed after being successful in the courses to become a graduate of the medical faculty.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

• Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

• The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

• The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

• Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

• Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

• Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs (TEPDAD)

Accreditation Start-End Date;

01.01.2023 - 01.01.2029

Access Requirements

The high school graduates are admitted through a central examination held by Student Selection and Placement Center. Foreign students are admitted through an examination again by the same center. For further details: http://www.oid.hacettepe.edu.tr

Conditions for SuccessStudents are graduated after successful completion of courses through the six-year program. 360 ECTS credits are required for graduation. However, the graduates receive their diploma only after approval by the Ministry of Health following the completion of a two-year compulsory work.
Progression Paths (Relationship Type)

Doctorate,

• Graduates of the Faculty of Medicine can work in Ministry units, especially family health centers and community health centers in primary health care, through a lottery organized by the Ministry of Health for a two-year compulsory service. Those who are successful in the Medical Specialization Examination, which is held twice a year, begin their specialist training in university hospitals or training and research hospitals belonging to the Ministry of Health.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030219641


Qualification Title
Bachelor's Degree in Medicine (English)

Awarding Body
Hacettepe University

Awarding Body Contact
Hacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile

Hacettepe University, Faculty of Medicine was founded by the establishment of the Department of Child Health affiliated with Ankara University, Faculty of Medicine on February 2, 1954. Institute of Child Health and Hospital started serving in 1957. In 1961, a School of Health Sciences was opened with sections of Nursing, Medical Technology, Physical Therapy and Rehabilitation, and in 1962, Department of Home Economics was established. Hacettepe University, Faculty of Medicine was established in 1963. In 1965, Hacettepe University Science Center was established in order to coordinate the functions of various institutes. In 1966 Hacettepe Medical Center was established and Hacettepe University Hospitals started functioning.The educational language is English.An integrated teaching approach of medical education is one of the unique features of Faculty of Medicine. During the first three phases, teaching in basic sciences and clinical sciences is integrated. A particular subject e.g the cardiovascular system is taught with its anatomy, physiology, biochemistry, pathology and clinical aspects in an integrated and coordinated program. In this system, the artificial border between different disciplines and the so-called pre-clinical and clinical fields is minimized. In phase I, the students take courses in basic sciences. In Phase II, courses on human biology and basics of microbiology, and in Phase III, courses of physiopathology, pathology, pharmacology and clinical sciences are given. Phases IV and V are the clinical clerkship period. During this period, patients from in - and out - patient clinics are examined and evaluated under supervision along with attendance to clinical lectures and seminars. Phase VI is the period of undergraduate internship. In this phase, the interns actively participate and take responsibility in patient care under the supervision of teaching staff and specialists.


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description

Upon successful completion of this program, students will be able to:

  • İntegrate physician roles and medical knowledge, skills, and values to implement quality and safe patient care.
  • Plan and implement patient management in the field of competence in line with the principles of patient-centered care and evidence-based medicine.
  • Perform interventional procedures/procedures within the field of competence for diagnosis and treatment purposes.
  • Contribute to patient safety and quality medical care in her/his professional practices.
  • Work effectively with physicians and healthcare professionals in healthcare delivery.
  • Contribute to the solution of difficult situations (conflict, uncertainty, etc.) experienced in the provision of health services.
  • Ensure patient safety and continuity of the treatment process during patient handover and transfer in the provision of healthcare services.
  • Demonstrate lifelong learning behavior by taking advantage of scientific and technological developments and considering social changes for her/his professional development.
  • Use scientific problem solving and analytical thinking in her/his professional practice.
  • Convey and educate the scientific knowledge that forms the basis of her/his professional practices to healthcare professionals and the society.
  • Perform professional decision-making processes under the guidance of evidence-based knowledge and practices.
  • Contribute to the production and development of scientific knowledge in line with professional requirements.
  • Work to maintain and improve her/his own well-being and competence within the scope of her/his responsibilities towards herself/himself,
  • Act in accordance with the requirements of national and international ethical codes and declarations within the scope of the physician's responsibilities towards the applicants/patients,
  • Act in accordance with professional practices and regulations within the scope of its responsibilities towards colleagues.
  • Act in accordance with the expectations and needs of the society within the scope of the physician's responsibilities towards the society.
  • Establish patient-centered communication based on trust with the applicant/patient and their relatives, taking into account their needs, values and preferences.
  • Conduct an empathetic clinical decision-making process based on mutual participation with the applicant/patient and their relatives.
  • Record and share information about the applicant/patient and their relatives under appropriate conditions.
  • Determine the health needs of the applicant/patient, taking into account all determinants of social, cultural, economic, administrative, physical and similar health, in cooperation with the applicant/patient and, when necessary, their relatives, and produces solutions for the need.
  • Carry out studies that mobilize existing resources and communities in cooperation with public / non-governmental organizations towards the health needs of the society to which she/he serves in line with social accountability.
  • Contribute to the development of health service delivery in cooperation with the health system, institutional structures and teams in which it operates.
  • Contribute to the effective management of healthcare-related resources in line with priorities.
  • Demonstrate leadership in professional practices.
  • Manage personal and professional development.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

In the first three years of the medical faculty, students are evaluated by MCQ (multiple choice questions) exams, laboratory exams and OSCEs (objective structured clinical examinations). Performance assessment is the only evaluation method used in the 6th year. During Phases 1, 2 and 3 a Subject Committee Examination is given at the end of each subject committee. These examinations consist of a written and a practical part. At the end of Phases 1, 2 and 3 there is a final examination. There are also examinations for small group activities at the end of each unit, and at the end of the year. There is an examination of each clinical clerkship in Phase 4 and 5. In general, the assessment examination is performed as theoretical (written and oral, written or oral) and practical (written and oral, written or oral). In the examination, the students performance during the clerkship is taken into consideration as well. In Phase 6, the students performance is evaluated according to his/her study and enthusiasm in the wards and out-patient clinics. 360 ECTS credits must be completed after being successful in the courses to become a graduate of the medical faculty.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

• Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

• The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

• The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

• Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

• Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

• Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs (TEPDAD)

Accreditation Start-End Date;

01.01.2023 - 01.01.2029


Access Requirements

The high school graduates are admitted through a central examination held by Student Selection and Placement Center. Foreign students are admitted through an examination again by the same center. For further details: http://www.oid.hacettepe.edu.tr


Conditions for Success
Students are graduated after successful completion of courses through the six-year program. 360 ECTS credits are required for graduation. However, the graduates receive their diploma only after approval by the Ministry of Health following the completion of a two-year compulsory work.

Progression Paths (Relationship Type)

Doctorate,

• Graduates of the Faculty of Medicine can work in Ministry units, especially family health centers and community health centers in primary health care, through a lottery organized by the Ministry of Health for a two-year compulsory service. Those who are successful in the Medical Specialization Examination, which is held twice a year, begin their specialist training in university hospitals or training and research hospitals belonging to the Ministry of Health.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode