Yeterlilik Kodu

TR0030221973

Yeterlilik Adı
Tıp (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtatürk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum
Sorumlu Kurum URLhttp://www.atauni.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Üst düzeyde bilgi birikimine ve mesleki yetkinliğe sahip, etik ilkeleri benimsemiş, toplum sağlığının önemini kavramış, iyi iletişim kurabilen, araştırmacı, mesleki bilgilerini hastası lehine başarıyla kullanma becerisi kazanmış nitelikli hekimler yetiştirmek, Sağlık bilimleri alanına evrensel düzeyde katkı yapmak, girişimci, paylaşımcı, öncü sosyal yükümlülük işlevlerini kullanarak bilgiyi etkin şekilde tüm topluma yaymak, “Hayatın Hizmetinde” ilkesine bağlı olarak, uluslararası standartlarda, yenilikçi, kapsamlı, bütüncül sağlık hizmeti sunmak, toplum ve birey sağlığını geliştirici bilimsel öneriler ve çözümler üretmek, ülkenin ve bölgenin gereksinimlerine ve ihtiyaçlarına öncelik vermektir.

 

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler hastahane, laboratuvar ve  sağlık kurumlarında yapılmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnsan vücudunun normal yapısını, fonksiyonunu, gelişimini, hücre organ ve sistem düzeyinde açıklar.
  • Hastalıkların oluşum mekanizmalarını bilir, doku ve sistemler üzerindeki etkilerini açıklar.
  • Hastaların ve toplumun sağlık sorunlarını kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir ve çözer.
  • Kapsamlı ve güvenilir tıbbi öykü alır.
  • Ayrıntılı fizik muayene yapar.
  • Yeterli ve tıbbi terminolojiye uygun olarak hasta kayıtlarını tutar.
  • Tanı, tedavi ve koruma amaçlı kullanılan tıbbi girişimleri uygular.
  • Hastaların tanısal (laboratuvar ve görüntüleme) testlerini yorumlar, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamakları kullanarak yönetir.
  • Bireysel ve toplumsal düzeyde hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel basamakları planlar ve uygular.
  • Temel ve acil hekimlik uygulamalarını bilir, planlar ve uygular. İlaçlar ve rehabilitasyon araç gereçlerini akılcı ve doğru kullanır.
  • Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve çalışma arkadaşları ile etkili iletişim kurar.
  • Hastalıkları değerlendirirken, hastaya etki eden ruhsal, fiziksel ve sosyal faktörleri gözetler.
  • Bilimsel araştırma yöntemlerini ve etiğini bilir, araştırmayı planlar, verileri toplar, analiz yapar ve sonuçları yorumlar.
  • Hekimliğin temel uygulamalarında etik kuralları bilir ve etik sorunları tanımlar.
  • Meslektaşları ve çalışma arkadaşları ile ekibin bir üyesi olarak uyumlu çalışır, ortaya çıkabilecek çatışmaları önleme ve çözüm üretmek için ekibin diğer üyeleriyle birlikte etkin rol alır.
  • Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliğinin temel kavramlarını bilir.
  • Sağlık hizmetlerinin, örgütlenmesini, uygulanmasını ve finansmanını açıklar.
  • Sağlık hizmeti kaynaklarını etkili ve dengeli kullanır.
  • Kişisel ve mesleki gelişim için yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip, güncel bilgiye ulaşım yollarını ve araçlarını etkin şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenme davranışı gösterir.
  • Hekimlik mesleğinin etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik mesleğini yerine getirir.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • 1 inci, 2 nci ve 3 üncü sınıflarda ders grubu sonu sınavı ve yıl sonu genel sınavı veya bütünleme sınavlarında alınan sınav notları, başarı notunu belirler. Bir ders grubu içindeki derslerden, ders sayısı, o ders grubundaki toplam ders sayısının % 8’i ve üzerinde olan dersler kendi başına bir baraj, diğer dersler ise bir baraj oluşturur. Öğrenci baraja tabi ders veya ders gruplarının her birine ait toplam puanın en az % 50’sini almak zorundadır, aksi halde puan düşürme işlemi yapılır ve o ders veya ders grubunun toplam puanının % 50’si ile almış olduğu puan arasındaki fark, ders grubu sonu sınavı toplam puanından düşülür. Yıl sonu genel sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen (F2) veya başarısız olan (F3) öğrenci yıl sonu bütünleme sınavına alınır. Yıl sonu geçme notu, ders grupları notlarının ortalamasının % 60’ı ile, yıl sonu genel sınavı notu ya da bütünleme sınavı notunun % 40’nın toplamı ile bulunur. Sınıfın başarılmış olması için yıl sonu geçme notu olarak 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alınması gerekir. Her bir ders grubu sınavından en az 60 puan almak kaydıyla ders grubu sonu sınavlarının puan ortalaması 70 ve üzerinde olan ve bu nedenle yıl sonu genel sınavına girmeyen öğrenciler için yıl sonu geçme notu, ders grubu sonu sınavlarının puan ortalamasıdır. Bu öğrenciler yıl sonu genel sınavına girdikleri takdirde yıl sonu geçme notu hesaplanırken, öğrenci lehine olan değerlendirme yapılır.
  • 4 üncü ve 5 inci sınıflarda öğrenciler yaptıkları stajların veya derslerin sonunda başarılı olmak için, pratik ve teorik sınavların her birinden 100 tam puan üzerinden en az 60 puan almak zorundadır. Pratik sınavdan başarılı olamayan öğrenci teorik sınava giremez. Ders veya staj başarı notu, pratik ve teorik sınavdan alınan puanların ortalamasının alınmasıyla hesaplanır. Yıl sonu başarı notu, staj başarı notlarının ortalaması ile bulunur.
  • 6 ncı sınıfta aile hekimliği döneminde başarılı olabilmek için uygulama birimlerinin her birinin faaliyetlerine bu yönetmelikte belirtilen şekilde devam şartlarının yerine getirilmesi ve anabilim dalı başkanından klinik, poliklinik, laboratuvar veya saha çalışmaları, nöbetler, hasta muayene ve müşahadeleri, araştırma raporları ve epikrizler, hastaya muamele tarzı ve ilgisi, katıldığı seminerler ve uygulamalar ile hekimliğin gerektirdiği diğer hususlar göz önüne alınarak söz konusu birimi başarı ile tamamladığını ve gerekli nöbetlerini tutmuş olduğunu belirten bir yeterlilik belgesi alınması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Başlangıç: 01.01.2022 / 01.01.2028

 

Giriş Şartı
  • Programa lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan YGS ve LYS sınavları neticesinde yeterli puan alan öğrenciler kabul edilmektedir.
  • Uygun programlardan dikey geçiş ve yatay geçiş yoluyla da öğrenciler kayıt yaptırabilmektedir.
  • Programa ilgili mevzuatta belirlenen şartları taşıyan uluslararası öğrencilerde kayıt yaptırabilmektedirler.
Başarma Şartları Tıp Fakültesi Türkçe Tıp Programında sınıf geçme sistemi uygulanır. Ortak zorunlu dersler hariç; a) 1., 2. ve 3. sınıf öğrencileri, “Temel Tıp Bilimleri” dersinden başarılı olması durumunda bir üst sınıfa geçebilir. b) 4. ve 5.sınıf öğrencileri, almak zorunda oldukları stajların tamamından başarılı olması durumunda bir üst sınıfa geçebilir. Herhangi bir stajdan başarısız olan öğrenciler bir üst sınıfa geçemezler. c) 6. sınıf öğrencileri, almak zorunda oldukları stajların tamamından başarılı olması durumunda mezun olmaya hak kazanır. Herhangi bir stajdan başarısız olan öğrenciler mezuniyete hak kazanamazlar. Tıp Fakültesi eğitim öğretim programında almak zorunda oldukları bütün dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarıyla tamamlayan öğrencilere Tıp Fakültesi Diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans mezuniyeti sonrası öğrenciler;

  • TUS sınavı ile uzmanlık eğitimi,
  • Doktora eğitimi alabilirler.

Ayrıca, Türkiye´de hizmet veren tüm sağlık kurumlarında hekim olarak çalisabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030221973


Yeterlilik Adı
Tıp (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atatürk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Üst düzeyde bilgi birikimine ve mesleki yetkinliğe sahip, etik ilkeleri benimsemiş, toplum sağlığının önemini kavramış, iyi iletişim kurabilen, araştırmacı, mesleki bilgilerini hastası lehine başarıyla kullanma becerisi kazanmış nitelikli hekimler yetiştirmek, Sağlık bilimleri alanına evrensel düzeyde katkı yapmak, girişimci, paylaşımcı, öncü sosyal yükümlülük işlevlerini kullanarak bilgiyi etkin şekilde tüm topluma yaymak, “Hayatın Hizmetinde” ilkesine bağlı olarak, uluslararası standartlarda, yenilikçi, kapsamlı, bütüncül sağlık hizmeti sunmak, toplum ve birey sağlığını geliştirici bilimsel öneriler ve çözümler üretmek, ülkenin ve bölgenin gereksinimlerine ve ihtiyaçlarına öncelik vermektir.

 


Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler hastahane, laboratuvar ve  sağlık kurumlarında yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnsan vücudunun normal yapısını, fonksiyonunu, gelişimini, hücre organ ve sistem düzeyinde açıklar.
  • Hastalıkların oluşum mekanizmalarını bilir, doku ve sistemler üzerindeki etkilerini açıklar.
  • Hastaların ve toplumun sağlık sorunlarını kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir ve çözer.
  • Kapsamlı ve güvenilir tıbbi öykü alır.
  • Ayrıntılı fizik muayene yapar.
  • Yeterli ve tıbbi terminolojiye uygun olarak hasta kayıtlarını tutar.
  • Tanı, tedavi ve koruma amaçlı kullanılan tıbbi girişimleri uygular.
  • Hastaların tanısal (laboratuvar ve görüntüleme) testlerini yorumlar, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamakları kullanarak yönetir.
  • Bireysel ve toplumsal düzeyde hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesinde temel basamakları planlar ve uygular.
  • Temel ve acil hekimlik uygulamalarını bilir, planlar ve uygular. İlaçlar ve rehabilitasyon araç gereçlerini akılcı ve doğru kullanır.
  • Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve çalışma arkadaşları ile etkili iletişim kurar.
  • Hastalıkları değerlendirirken, hastaya etki eden ruhsal, fiziksel ve sosyal faktörleri gözetler.
  • Bilimsel araştırma yöntemlerini ve etiğini bilir, araştırmayı planlar, verileri toplar, analiz yapar ve sonuçları yorumlar.
  • Hekimliğin temel uygulamalarında etik kuralları bilir ve etik sorunları tanımlar.
  • Meslektaşları ve çalışma arkadaşları ile ekibin bir üyesi olarak uyumlu çalışır, ortaya çıkabilecek çatışmaları önleme ve çözüm üretmek için ekibin diğer üyeleriyle birlikte etkin rol alır.
  • Çalışan sağlığı, çevre ve iş güvenliğinin temel kavramlarını bilir.
  • Sağlık hizmetlerinin, örgütlenmesini, uygulanmasını ve finansmanını açıklar.
  • Sağlık hizmeti kaynaklarını etkili ve dengeli kullanır.
  • Kişisel ve mesleki gelişim için yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip, güncel bilgiye ulaşım yollarını ve araçlarını etkin şekilde kullanarak yaşam boyu öğrenme davranışı gösterir.
  • Hekimlik mesleğinin etik yükümlülük ve hukuki sorumluluklarını bilerek, insani değerleri ön planda tutarak ve ayrım gözetmeksizin özveri ile hekimlik mesleğini yerine getirir.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • 1 inci, 2 nci ve 3 üncü sınıflarda ders grubu sonu sınavı ve yıl sonu genel sınavı veya bütünleme sınavlarında alınan sınav notları, başarı notunu belirler. Bir ders grubu içindeki derslerden, ders sayısı, o ders grubundaki toplam ders sayısının % 8’i ve üzerinde olan dersler kendi başına bir baraj, diğer dersler ise bir baraj oluşturur. Öğrenci baraja tabi ders veya ders gruplarının her birine ait toplam puanın en az % 50’sini almak zorundadır, aksi halde puan düşürme işlemi yapılır ve o ders veya ders grubunun toplam puanının % 50’si ile almış olduğu puan arasındaki fark, ders grubu sonu sınavı toplam puanından düşülür. Yıl sonu genel sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen (F2) veya başarısız olan (F3) öğrenci yıl sonu bütünleme sınavına alınır. Yıl sonu geçme notu, ders grupları notlarının ortalamasının % 60’ı ile, yıl sonu genel sınavı notu ya da bütünleme sınavı notunun % 40’nın toplamı ile bulunur. Sınıfın başarılmış olması için yıl sonu geçme notu olarak 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alınması gerekir. Her bir ders grubu sınavından en az 60 puan almak kaydıyla ders grubu sonu sınavlarının puan ortalaması 70 ve üzerinde olan ve bu nedenle yıl sonu genel sınavına girmeyen öğrenciler için yıl sonu geçme notu, ders grubu sonu sınavlarının puan ortalamasıdır. Bu öğrenciler yıl sonu genel sınavına girdikleri takdirde yıl sonu geçme notu hesaplanırken, öğrenci lehine olan değerlendirme yapılır.
  • 4 üncü ve 5 inci sınıflarda öğrenciler yaptıkları stajların veya derslerin sonunda başarılı olmak için, pratik ve teorik sınavların her birinden 100 tam puan üzerinden en az 60 puan almak zorundadır. Pratik sınavdan başarılı olamayan öğrenci teorik sınava giremez. Ders veya staj başarı notu, pratik ve teorik sınavdan alınan puanların ortalamasının alınmasıyla hesaplanır. Yıl sonu başarı notu, staj başarı notlarının ortalaması ile bulunur.
  • 6 ncı sınıfta aile hekimliği döneminde başarılı olabilmek için uygulama birimlerinin her birinin faaliyetlerine bu yönetmelikte belirtilen şekilde devam şartlarının yerine getirilmesi ve anabilim dalı başkanından klinik, poliklinik, laboratuvar veya saha çalışmaları, nöbetler, hasta muayene ve müşahadeleri, araştırma raporları ve epikrizler, hastaya muamele tarzı ve ilgisi, katıldığı seminerler ve uygulamalar ile hekimliğin gerektirdiği diğer hususlar göz önüne alınarak söz konusu birimi başarı ile tamamladığını ve gerekli nöbetlerini tutmuş olduğunu belirten bir yeterlilik belgesi alınması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Başlangıç: 01.01.2022 / 01.01.2028

 


Giriş Şartı
  • Programa lise diplomasına sahip ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan YGS ve LYS sınavları neticesinde yeterli puan alan öğrenciler kabul edilmektedir.
  • Uygun programlardan dikey geçiş ve yatay geçiş yoluyla da öğrenciler kayıt yaptırabilmektedir.
  • Programa ilgili mevzuatta belirlenen şartları taşıyan uluslararası öğrencilerde kayıt yaptırabilmektedirler.

Başarma Şartları
Tıp Fakültesi Türkçe Tıp Programında sınıf geçme sistemi uygulanır. Ortak zorunlu dersler hariç; a) 1., 2. ve 3. sınıf öğrencileri, “Temel Tıp Bilimleri” dersinden başarılı olması durumunda bir üst sınıfa geçebilir. b) 4. ve 5.sınıf öğrencileri, almak zorunda oldukları stajların tamamından başarılı olması durumunda bir üst sınıfa geçebilir. Herhangi bir stajdan başarısız olan öğrenciler bir üst sınıfa geçemezler. c) 6. sınıf öğrencileri, almak zorunda oldukları stajların tamamından başarılı olması durumunda mezun olmaya hak kazanır. Herhangi bir stajdan başarısız olan öğrenciler mezuniyete hak kazanamazlar. Tıp Fakültesi eğitim öğretim programında almak zorunda oldukları bütün dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarıyla tamamlayan öğrencilere Tıp Fakültesi Diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans mezuniyeti sonrası öğrenciler;

  • TUS sınavı ile uzmanlık eğitimi,
  • Doktora eğitimi alabilirler.

Ayrıca, Türkiye´de hizmet veren tüm sağlık kurumlarında hekim olarak çalisabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030221973

Qualification Title
Awarding BodyAtatürk University
Awarding Body ContactAtatürk University
Awarding Body Urlhttp://www.atauni.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030221973


Qualification Title

Awarding Body
Atatürk University

Awarding Body Contact
Atatürk University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode