Yeterlilik Kodu | TR0030007702 | |
Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Necmettin Erbakan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erbakan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 [2211] | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programının amacı; toplumun sağlık sorunlarını kavrayan, tedavi edici sağlık hizmeti ve bilimsel araştırma alanlarında koruyucu, sağlığı geliştirmeye yönelik güncel hizmet, bilgi ve çözüm üreten, bu amaçla alt yapı ve insan kaynaklarını çağın ihtiyaçlarına göre geliştirebilen, sosyal duyarlılığa sahip ve hesap verebilen Tıp Doktorları (hekimler) yetiştirmektir. Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Dönem 1,2 ve 3.sınıflarda teorik eğitimler dersliklerde uygulamalı eğitimler ilgili anabilim dallarının laboratuarında gerçekleştirilir. Dönem 4,5 ve 6.sınıfda eğitimler klinik dersliklerde ve kliniklere ait uygulama alanlarında (Poliklinik, Servis, Ameliyethane vs.) gerçekeştirilir. | |
Öğrenme Ortamları | Tıp fakültemizin 1., 2. ve 3. yılı "Temel Tıp Bilimleri Dönemi"ni oluşturmaktadır. Eğitim programımızın ilk 3 yılı dönem olarak adlandırılan evreler halinde, her bir dönem de kurullar halinde dilimlere ayrılmış ve kurullar sistematik şekilde sistem veya konu temelli olarak yapılandırılmıştır."Kliinik Tıp Bilimleri Dönemi" eğitimin 4 üncü ve 5 inci yıllarından oluşur. Klinik Tıp Bilimleri Döneminde klinik dersler uygulamalı eğitim-öğretime dayalı Staj biçiminde yürütülür. Dönem VI klinik uygulama ve toplum sağlığına yönelik uygulamalara ağırlık verilen "İntörn Doktorluk Dönemidir". | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | BİLGİ BECERİLER YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. -Mesleğinde profesyonel | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dönem I, II ve III’te ders kurulu sınav puanı o kuruldaki derslerden alınan teorik ve pratik puanların toplanmasıyla belirlenir. Ders kurulu sonunda yapılan teorik sınavın puanı hesaplanırken baraj sistemi uygulanır.Ders kurulunu oluşturan derslere ait teorik puanlar toplanarak kurul sonu teorik puanı bulunur. Kurul sonu pratik sınavlarda dönem koordinatörleri tarafından ders sayısına göre hesaplanan puandır. Ders kurulu teorik sınavının puanına eklenir. Dönemi başarmak için dönem başarı notunun en CC (60) olması gerekir. Dönem 1, 2 ve 3’te dönem başarı notu; ders kurulu sınavları puanlarının aritmetik ortalamasının %60'ı ile yıl sonu genel sınavı/bütünleme puanının %40'ının toplanması ile hesaplanan puana karşılık olan harf notudur) Tüm ders kurullarında devam şartını sağlayan öğrencilerin yıl içi ders kurulu sınav puanlarının aritmetik ortalaması 80 (seksen) ve üstü olan dönem 1,2 ve 3 öğrencileri kuruldan başarılı kabul edilir ve yıl sonu genel sınavına girme zorunlulukları yoktur, yıl içi ders kurulu sınav puanlarının aritmetik ortalaması harf notuna çevrilerek dönem başarı notu olarak belirlenir. Devam şartını yerine getiren öğrencilere her stajın sonunda staj sınavı yapılır. Bu sınav teorik ve pratik/sözlü olarak gerçekleştirilir. Not takdirinde öğrencinin staj süresindeki çalışma ve başarısı da göz önüne alınır. Staj başarı notu, pratik/sözlü sınav puanının %60'ı ile teorik sınav puanının %40'ının toplanmasıyla hesaplanır. Stajı başarmak için staj başarı notunun 60 (CC) olması gerekir.İntörn doktorluk döneminde klinik dersler staj halinde yapılır. Bu dönem de öğrencinin başarılı olarak değerlendirilmesi için devam şartını sağlaması ve ilgili ana bilim dalı tarafından hazırlanan staj değerlendirme karnesi değerlendirilmesinde en az 60 puan olması gerekir.Fakülte programındaki tüm dersler ve uygulamalar için ders kredileri, teorik ve pratik ders saatleri ve diğer faaliyetler için gerekli çalışma saatleri de dahil edilerek AKTS’ye uygun olarak belirlenir. Bir öğrencinin bir eğitim-öğretim yılında alacağı ders ve uygulama kredilerinin toplamı yıllık 60 (altmış) AKTS’dir. 6 (altı) yıl sonunda öğrencinin 360 AKTS’yi tamamlama zorunluluğu vardır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde,Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sınav ile yerleştirilmiş olmak veya uluslararası öğrenci olarak kayıt hakkı kazanmış olmak. | |
Başarma Şartları | Bir öğrencinin mezun olabilmesi için eğitim-öğretim programında yer alan tüm dersleri alıp, başarılı olması ve mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Bir öğrencinin bir eğitim-öğretim yılında alacağı ders ve uygulama kredilerinin toplamı yıllık 60 (altmış) AKTS’dir. 6 (altı) yıl sonunda öğrencinin 360 AKTS’yi tamamlama zorunluluğu vardır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıp Fakültesi mezunları Tıp Doktoru ünvanı ile özel ve kamuya ait sağlık kurululşlarında çalışma yetkisine sahiptir. Ayrıca Tıpta Uzmanlık Sınavına girerek uzmanlık eğitimi almak üzere araştırma görevlisi olabilirler. Uzmanlık sonrası uzman hekim olarak özel ve kamuya ait sağlık kuruluşlarında çalışabilecekleri gibi öğretim üyesi de olabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 3. 31.07.2022 tarih ve 31909 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030007702
ISCO-08 [2211]
ISCO-08 [2211]
Programının amacı; toplumun sağlık sorunlarını kavrayan, tedavi edici sağlık hizmeti ve bilimsel araştırma alanlarında koruyucu, sağlığı geliştirmeye yönelik güncel hizmet, bilgi ve çözüm üreten, bu amaçla alt yapı ve insan kaynaklarını çağın ihtiyaçlarına göre geliştirebilen, sosyal duyarlılığa sahip ve hesap verebilen Tıp Doktorları (hekimler) yetiştirmektir. Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Dönem 1,2 ve 3.sınıflarda teorik eğitimler dersliklerde uygulamalı eğitimler ilgili anabilim dallarının laboratuarında gerçekleştirilir. Dönem 4,5 ve 6.sınıfda eğitimler klinik dersliklerde ve kliniklere ait uygulama alanlarında (Poliklinik, Servis, Ameliyethane vs.) gerçekeştirilir.
Tıp fakültemizin 1., 2. ve 3. yılı "Temel Tıp Bilimleri Dönemi"ni oluşturmaktadır. Eğitim programımızın ilk 3 yılı dönem olarak adlandırılan evreler halinde, her bir dönem de kurullar halinde dilimlere ayrılmış ve kurullar sistematik şekilde sistem veya konu temelli olarak yapılandırılmıştır."Kliinik Tıp Bilimleri Dönemi" eğitimin 4 üncü ve 5 inci yıllarından oluşur. Klinik Tıp Bilimleri Döneminde klinik dersler uygulamalı eğitim-öğretime dayalı Staj biçiminde yürütülür. Dönem VI klinik uygulama ve toplum sağlığına yönelik uygulamalara ağırlık verilen "İntörn Doktorluk Dönemidir".
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
PY1. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu sağlık alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar, temel ve güncel bilgilere sahip olur.
PY2. Bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç gereçleri ve diğer kaynakları kullanarak ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. Elde edilen bu bilginin doğası, kaynağı, doğruluğu ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PY3. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim sahip olduğu donanımla güncel hekimlik anlayışının gerektirdiği şekilde hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. Öykü alır, fizik muayene yapar, klinik değerlendirme yapar, klinik bulguları tanır ve ciddiyetine karar verir, uygun tetkikleri ister ve sonuçlarını değerlendirir, ayırıcı tanı yapar.
PY4. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim hasta ve hastaya bakım verenlerle uygun tedavi planını paylaşır. Açık ve doğru reçete yazar, klinik duruma uygun ilaçları seçer, tedavinin uygunluğunu gözden geçirip olası fayda-zarar değerlendirmesi yapar. Hastanın hastalığı ile ilgili açıklamalar yapar, önerilerde bulunur, hastalığının her aşamasında yanında olacağı güvencesini verip, destek sağlar. Hastanın akıl sağlığını değerlendirir. Ölmekte olan hastaya ve ailesine hizmet verir.
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
PY5. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim ilk yardım ve resüsitasyonu da içeren acil sağlık hizmeti verir. Tıbbi acilleri tanır ve değerlendirir, temel ilkyardım yapar, güncel kılavuzlara göre temel yaşam desteği ve kardiyopulmoner resüsitasyon yapar. Tıbbi acilleri tedavi eder. Güncel kılavuzlara göre ileri yaşam desteği verir. Güncel kılavuzlara göre travma bakımı sağlar.
PY6. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim mesleki becerilere sahiptir. Kan basıncı ölçer. Damardan kan alır, damara kanül yerleştirir. Kan transfüzyonu yapar, intravenöz tedavi uygular ve infüzyon malzemelerini kullanır. Subkutan ve intramuskuler enjeksiyon yapar. Oksijen uygular. Hasta tutmayı ve taşımayı bilir. Dikiş atar, mesane kateteri takar, idrar analizi yapar, elektrokardiyografi (EKG) çeker ve değerlendirir. Temel solunum fonksiyon testlerini yapar ve değerlendirir. Bu hizmetleri yerine getirebilmesi için gerekli ekip çalışmasını yapar.
PY7. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim hastalığın psikolojik ve sosyal etkilerini değerlendirir. Hastalığın bulguları ve etkisi üzerindeki psikolojik etkenleri değerlendirir. Hastalığın bulguları ve etkisi üzerindeki sosyal etkenleri değerlendirir. Hastalıkla ilişkili stresi saptar. Alkol ve madde kötüye kullanım ve bağımlılığını saptar.
PY8. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim etkin tıbbi iletişim becerilerine sahiptir. Hastalarla iletişim kurar. Meslektaşları ile iletişim kurar. Kötü haberi iyi bir iletişimle verebilir. Hasta yakınlarıyla iletişim kurar. Engelli kişilerle iletişim kurar. Aydınlatılmış onam için iletişim kurar. Tıbbi yazışmaları yapabilir. İletişim teknolojilerini kullanabilir, gerektiğinde tercüman aracılığıyla iletişim kurabilir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
PY9. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim mesleğini uygularken bağımsız profesyonel çalışma becerisine sahiptir. Kendi sınırlarını bilir ve yardım isteyebilir, gerektiğinde otonom çalışabilir. Problem çözme becerisine sahiptir, karar alma becerisine sahiptir. Multidisipliner bir takımda çalışabilir, başka disiplinlerin uzmanlarıyla iletişim kurabilir, liderlik becerilerine sahiptir. Yeni durumlara uyum gösterebilir. Zaman yönetimi gibi organizasyon ve planlama becerilerine sahiptir.
Öğrenme Yetkinliği
PY10. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim akademik çalışma yapabilir. Analiz ve sentez kapasitesine sahiptir. Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kapasitesine sahiptir. Eğiticilik becerisine sahiptir. Araştırma yapma becerilerine sahiptir.
PY11. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim mesleğini uygularken kanıta dayalı tıp ilkelerini, becerilerini ve bilgisini kullanır. Meslek pratiğinde kanıt kullanır. Uygun literatürü belirleyip tarar, tıp literatürünü eleştirel olarak değerlendirir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
PY12. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim evrenseldir. Farklılığı ve farklı kültürleri değerlendirebilir, başka ülkelerin alışkanlıklarını ve kültürlerini anlar, uluslararası bağlamda çalışabilir. Tıp dışı genel bilgiye sahiptir.
PY13. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim mesleğini uygularken bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır. Klinik kayıtları doğru ve eksiksiz tutar, bilgisayar kullanır. Bilgi kaynaklarına ulaşır, bilgiyi arşivler ve gerektiğinde ulaşır.
Alana Özgü Yetkinlik
PY14. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim sağlığı geliştirir, toplum sağlığı ile ilgilenir ve sağlık sistemi içinde etkin olarak çalışır. Hastaya en zararsız sağlık hizmetini sunar. Enfeksiyonun yayılımını engellemek için gerekli önlemleri alır. Çalışan sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahiptir. Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Sağlık alanında toplum ve dünya gündemindeki olayları izler ve bunlarla ilgili görüşlerini paylaşır. Kendi sağlık ihtiyaçlarının farkındadır ve sağlığının profesyonel sorumluluklarını engellememesini sağlar. Mesleki kurallara ve yetkilendirme koşullarına uyar (sertifikalandırılmış eğitimler/beceriler için). Karşılıklı olarak mesleki uygulamalara ilişkin olarak değerlendirmelerde bulunur. Bilinçli kariyer seçiminde bulunur.
PY15. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim mesleğini uygularken etik ve yasal kurallara uyar. Hasta mahremiyetini korur, hasta bakımında etik değerlerin gereğini yerine getirir. Aydınlatılmış onam alır ve kaydeder. Ölümü belgelendirir, otopsi isteminde bulunur. Klinik uygulamalarında ulusal ve uluslararası kural ve yasalara uyar.
PY16. Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu bir hekim tıp mesleğinin gerektirdiği profesyonellik özelliklerine sahiptir. Dürüst, erdemli, özverili ve etik kurallara bağlıdır. İyi hekimlik uygulamalarına bağlıdır, kalite endişesi taşır, değerlendirme ve öz-değerlendirme, yansıtma yapma becerilerine sahiptir, empati kurar. Kişilerarası iletişim becerilerine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
-Mesleğinde profesyonel
-Sağlık savunucusu
-Ekip üyesi
-Lider ve Yönetici
-Etkin iletişim kurabilen
-Etik ve Ahlaki değerlere sahip
-Bilimsel ve yaşam boyu öğrenen
Sağlık Hizmetinde yetkşin ve başarılı
Dönem I, II ve III’te ders kurulu sınav puanı o kuruldaki derslerden alınan teorik ve pratik puanların toplanmasıyla belirlenir. Ders kurulu sonunda yapılan teorik sınavın puanı hesaplanırken baraj sistemi uygulanır.Ders kurulunu oluşturan derslere ait teorik puanlar toplanarak kurul sonu teorik puanı bulunur. Kurul sonu pratik sınavlarda dönem koordinatörleri tarafından ders sayısına göre hesaplanan puandır. Ders kurulu teorik sınavının puanına eklenir. Dönemi başarmak için dönem başarı notunun en CC (60) olması gerekir. Dönem 1, 2 ve 3’te dönem başarı notu; ders kurulu sınavları puanlarının aritmetik ortalamasının %60'ı ile yıl sonu genel sınavı/bütünleme puanının %40'ının toplanması ile hesaplanan puana karşılık olan harf notudur) Tüm ders kurullarında devam şartını sağlayan öğrencilerin yıl içi ders kurulu sınav puanlarının aritmetik ortalaması 80 (seksen) ve üstü olan dönem 1,2 ve 3 öğrencileri kuruldan başarılı kabul edilir ve yıl sonu genel sınavına girme zorunlulukları yoktur, yıl içi ders kurulu sınav puanlarının aritmetik ortalaması harf notuna çevrilerek dönem başarı notu olarak belirlenir. Devam şartını yerine getiren öğrencilere her stajın sonunda staj sınavı yapılır. Bu sınav teorik ve pratik/sözlü olarak gerçekleştirilir. Not takdirinde öğrencinin staj süresindeki çalışma ve başarısı da göz önüne alınır. Staj başarı notu, pratik/sözlü sınav puanının %60'ı ile teorik sınav puanının %40'ının toplanmasıyla hesaplanır. Stajı başarmak için staj başarı notunun 60 (CC) olması gerekir.İntörn doktorluk döneminde klinik dersler staj halinde yapılır. Bu dönem de öğrencinin başarılı olarak değerlendirilmesi için devam şartını sağlaması ve ilgili ana bilim dalı tarafından hazırlanan staj değerlendirme karnesi değerlendirilmesinde en az 60 puan olması gerekir.Fakülte programındaki tüm dersler ve uygulamalar için ders kredileri, teorik ve pratik ders saatleri ve diğer faaliyetler için gerekli çalışma saatleri de dahil edilerek AKTS’ye uygun olarak belirlenir. Bir öğrencinin bir eğitim-öğretim yılında alacağı ders ve uygulama kredilerinin toplamı yıllık 60 (altmış) AKTS’dir. 6 (altı) yıl sonunda öğrencinin 360 AKTS’yi tamamlama zorunluluğu vardır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Tıp Eğitimi ve Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)
Başlangıç: 01.01.2024 / Bitiş: 30.06.2025
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde,Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sınav ile yerleştirilmiş olmak veya uluslararası öğrenci olarak kayıt hakkı kazanmış olmak.
Tıp Fakültesi mezunları Tıp Doktoru ünvanı ile özel ve kamuya ait sağlık kurululşlarında çalışma yetkisine sahiptir. Ayrıca Tıpta Uzmanlık Sınavına girerek uzmanlık eğitimi almak üzere araştırma görevlisi olabilirler. Uzmanlık sonrası uzman hekim olarak özel ve kamuya ait sağlık kuruluşlarında çalışabilecekleri gibi öğretim üyesi de olabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
3. 31.07.2022 tarih ve 31909 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030007702 | |
Qualification Title | Bachelor of Medicine | |
Awarding Body | Necmettin Erbakan University | |
Awarding Body Contact | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Awarding Body Url | www.erbakan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 [2211] | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile | The aim of the program is to train Medical Doctors (physicians) who understand the health problems of the society, produce up-to-date services, information and solutions for the development of preventive and health in the fields of curative health services and scientific research, develop the infrastructure and human resources according to the needs of the age, have social sensitivity and are accountable. Education and training is provided in formal or distance education. In the 1st, 2nd and 3rd grades, theoretical training is provided in the classrooms, and practical training is provided in the laboratories of the relevant departments. In the 4th, 5th and 6th grades, training is provided in clinical classrooms and in the application areas of the clinics (Polyclinic, Service, Operating Room etc.). | |
Learning Environments | The 1st, 2nd and 3rd years of our medical school constitute the "preclinical integrated education" process. The first 3 years of our education program are divided into phases called periods, each period is divided into sections as boards, and the boards are systematically structured based on system or subject. Period IV and Period V include theoretical and practical training in the form of clinical internships. Period VI is the intern medicine period, where emphasis is placed on clinical practice and community health-oriented applications. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of key competencies listed below.
| |
Further Info | The scores of each committee are determined by the sum of the scores of theoretical and practical exams in integrated courses. There is a threshold system while calculating the final theoretical scores of the committee. The practical score is given by practice exam at the end of the committee and added to the theoretical score of that committee. In final exams, the practical exams can be written and/or oral and set separately from theoretical exams. To be successful the score must be CC (at least 60 pt.).The final success score of Year I, II and III is the sum of 60% of the average score of the committee exams and 40% of the final exam and translated to the letter grades.In the case of getting 80 point in average scores of committee exams, at least 50 for each, and full-time attendance, the students of Year I, II and III may not attend to final exam.The students having full attendance give an exam at the end of each clinical rotation. The clinical rotation exam is accepted as a final exam.Success Score of Clinical Rotation is calculated as the sum of 60% of practical exam and 40 % of theoretical exam. In order to be successful in a clinical rotation the student must get at least CC.For getting the medical doctorate degree, the students should complete successfully (at least CC) the 360 ECTS workload from the compulsory and elective actions. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education and Programs (TEPDAD) | |
Access Requirements | The candidates should complete the high-education level and get needed result from the National University Placement Exam. Foreign students are accepted according to international agreements. | |
Conditions for Success | For getting the medical doctorate degree, the students should complete successfully (at least CC) the 360 ECTS workload from the compulsory and elective actions.For being graduated from Meram Faculty of medicine a student must be successful at every courses of the program. The cumulative average graduation point must be at least 2.00 over 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of faculty of medicine can work the heath-care units of Ministry of Health, private health sector or related firms after completing the obligatory governmental work. They have the rights to apply to the National Specialty Exam of Medicine if they wish. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 2. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 3. Necmettin Erbakan University Faculty of Medicine Education-Teaching and Examination Regulation published in the Official Gazette dated 31.07.2022 and numbered 31909 | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030007702
ISCO-08 [2211]
ISCO-08 [2211]
The aim of the program is to train Medical Doctors (physicians) who understand the health problems of the society, produce up-to-date services, information and solutions for the development of preventive and health in the fields of curative health services and scientific research, develop the infrastructure and human resources according to the needs of the age, have social sensitivity and are accountable. Education and training is provided in formal or distance education. In the 1st, 2nd and 3rd grades, theoretical training is provided in the classrooms, and practical training is provided in the laboratories of the relevant departments. In the 4th, 5th and 6th grades, training is provided in clinical classrooms and in the application areas of the clinics (Polyclinic, Service, Operating Room etc.).
The 1st, 2nd and 3rd years of our medical school constitute the "preclinical integrated education" process. The first 3 years of our education program are divided into phases called periods, each period is divided into sections as boards, and the boards are systematically structured based on system or subject. Period IV and Period V include theoretical and practical training in the form of clinical internships. Period VI is the intern medicine period, where emphasis is placed on clinical practice and community health-oriented applications.
- Graduates of N.E.U. Meram Faculty of Medicine will have the ability of having basic and current medical knowledge, skills of applying these scientific and evidence based knowledge into practice, competence of independent working and taking risks, skills of making and reviewing research which were described in detail in the coming sections.
- Graduates of N.E.U. Meram Faculty of Medicine will have the ability to carry out a consultation with a patient with the skills they owned according to current necessities of medicine.
- Take a history, carry out physical examination, make clinical judgments and decisions, provide explanation and advice, provide reassurance and support,
- Assess the patient’s mental state.
- Graduates of N.E.U. Meram Faculty of Medicine will have the ability to assess clinical presentations, order investigations, make differential diagnoses, and negotiate a management plan.
- Recognize and assess the severity of clinical presentations, order appropriate investigations and interpret the results, make differential diagnosis, -negotiate an appropriate management plan with patient and caretakers.
- Graduates of N.E.U. Meram Faculty of Medicine will have the ability to provide immediate care of medical emergencies, including First Aid and resuscitation.
- Recognize and assess acute medical emergencies, provide basic First Aid, provide basic life support and Cardio-pulmonary resuscitation according to current guidelines, treat acute medical emergencies, provide advanced life support according to current guidelines, provide trauma care according to current guidelines.
- Graduates of N.E.U. Meram Faculty of Medicine will have the ability to prescribe drugs. Prescribe clearly and accurately, match appropriate drugs to the clinical context, review the appropriateness of medication and evaluate the potential benefits and risks, compose drugs to treat pain and distress.
- Graduates of N.E.U. Meram Faculty of Medicine will have the ability to carry out practical procedures.
- Measure blood pressure, venopuncture, cannulation of veins, administer IV therapy and use infusion devices, subcutaneous and intramuscular injection, administer oxygen, move and handle patients, suturing, blood transfusion, bladder catheterization, urine analysis, electrocardiography, basic respiratory function tests.
- Graduates of N.E.U. Meram Faculty of Medicine will have the ability to communicate effectively in a medical context.
- Communicate with patients, -communicate with colleagues, communicate in breaking bad news, communicate with relatives, communicate with disabled people, communicate in seeking informed consent, communicate in writing (including medical records), communicate in dealing with aggression, communicate by information technologies, communicate with those who require an interpreter.
- Graduates of N.E.U. Meram Faculty of Medicine will have the ability to apply ethical and legal principles in medical practice.
- Maintain confidentiality, -apply ethical principles and analysis to clinical care, obtain and record informed consent, certify death, request autopsy, -apply national and international rules and laws to clinical care.
- Graduates of N.E.U. Meram Faculty of Medicine will have the ability to assess psychological and social aspects of a patient’s illness.
- Assess psychological factors in presentations and impact of illness, assess social factors in presentations and impact of illness, detect stress in relation to illness, detect alcohol and substance abuse, dependency.
- Graduates of N.E.U. Meram Faculty of Medicine will have the ability to use information technology effectively in a medical context.
- Keep accurate and complete clinical records, use computers, access information sources, -store and
Has advanced level of key competencies listed below.
- Professional in profession
- Health advocate
- Team member
- Leader and Manager
- Effective communication
- Has ethical and moral values
- Scientific and lifelong learner
- Competent and successful in Healthcare
The scores of each committee are determined by the sum of the scores of theoretical and practical exams in integrated courses. There is a threshold system while calculating the final theoretical scores of the committee. The practical score is given by practice exam at the end of the committee and added to the theoretical score of that committee. In final exams, the practical exams can be written and/or oral and set separately from theoretical exams. To be successful the score must be CC (at least 60 pt.).The final success score of Year I, II and III is the sum of 60% of the average score of the committee exams and 40% of the final exam and translated to the letter grades.In the case of getting 80 point in average scores of committee exams, at least 50 for each, and full-time attendance, the students of Year I, II and III may not attend to final exam.The students having full attendance give an exam at the end of each clinical rotation. The clinical rotation exam is accepted as a final exam.Success Score of Clinical Rotation is calculated as the sum of 60% of practical exam and 40 % of theoretical exam. In order to be successful in a clinical rotation the student must get at least CC.For getting the medical doctorate degree, the students should complete successfully (at least CC) the 360 ECTS workload from the compulsory and elective actions.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the “Institutional Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education and Programs (TEPDAD)
Start: 01.01.2024 / End: 30.06.2025
The candidates should complete the high-education level and get needed result from the National University Placement Exam. Foreign students are accepted according to international agreements.
The graduates of faculty of medicine can work the heath-care units of Ministry of Health, private health sector or related firms after completing the obligatory governmental work. They have the rights to apply to the National Specialty Exam of Medicine if they wish.
1. Law No. 2547 on Higher Education
2. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
3. Necmettin Erbakan University Faculty of Medicine Education-Teaching and Examination Regulation published in the Official Gazette dated 31.07.2022 and numbered 31909
Qualification is continuous
