Yeterlilik Kodu | TR0030009509 | |
Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Fırat Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.firat.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Tıp Doktoru ünvanı kazanmak için öğrencilerin öğrencilerin temel tıp ve klinik en az CC derecesi alarak başarılı olmaları ve son sene 12 ay süre ile intern doktor olarak çalışmaları gerekmektedir.Mezuniyet şartları dereceye yönelik kurallarla aynı şartları içerir. Tıp Doktoru ünvanı kazanmak için öğrencilerin temel tıp ve klinik en az CC derecesi (60 not ortalması) alarak başarılı olmaları ve son sene 12 ay süre ile intern doktor olarak çalışmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı’nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı’na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030009509
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi, normal ve anormal işleyişi ve yapılanması konusunda tıbbi bilgiye sahiptir.
- Çağdaş hekimliğe uygun bilgi beceri ve davranışları uygular.
- Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir.
- Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirecek beceriye sahiptir.
- Hasta ve hastalıkları biyolojik, ruhsal ve toplumsal boyutlarıyla bütüncül olarak değerlendirir.
- İnsan sağlığı üzerine çevresel faktörlerin etkilerini göz önünde bulundurur.
- Birey ve toplum sağlığı üzerine sağlık sistemleri ve politikalarının etkilerini değerlendirir.
- Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir.
- Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din, ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir.
- Mesleki uygulamasında özveri esastır.
- Mesleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir.
- Uygun bilgi kaynaklarına ulaşma ve bilgi teknolojilerinden yararlanma konusunda etkindir.
- Tıbbi bilgilerin bilimsel temellerini eleştirel olarak değerlendirir ve kanıta dayalı tıbbın ilkelerini benimser.
- Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar ve etkin iletişim kurar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Tıp Fakültesi ve Üniversite Senatosu tarafından düzenlenen yönetmeliklere göre yapılmaktadır. İlk üç yılda entegre eğitim sistemi gereği her komite sonunda sözlü ve çoktan seçmeli sınav yapılmakta ve her dönem (yıl) sonunda final sınavları uygulanmaktadır. 4 ve 5. yıllarda öğrenciler staj sonu sözlü, yazılı ve pratik sınavlarla değerlendirilmektedirler.6. yılda staj sonunda devam ve pratik yeterlilik açısından değerlendirilir. Notlar 100 üzerinden değerlendirilir.
- 86-100 arası AA, 81-85 BA, 76-80 BB, 66-75 CB, 60-65 CC ve 0-59 F3 olarak uygulanır. En yüksek derece olan AA’nın kredi olarak karşılığı 4.00, BA’nın 3.5, BB ’nin 3.0, CB’nin 2.5, CC’nin 2.0 ve F3’ün 0.0 olarak kabul edilir. AA ile CC arasındaki dereceler geçer notlardır. Dönem 1,2 ve 3’te her dönem puanı kurul sonu sınav toplamının %60’ı ve final sınavının %40’ı toplanarak hesaplanır.
- Öğrencinin ilgili dönemi geçmesi için dönem puan ortalamasının 100 üzerinden 60 puan olması gerekmektedir. Tıp Doktoru ünvanı kazanmak için öğrencilerin öğrencilerin temel tıp ve klinik en az CC derecesi alarak başarılı olmaları ve son sene 12 ay süre ile intern doktor olarak çalışmaları gerekmektedir
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Lise Diploması
- Ülke çapında Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme ( ÖSS )
Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı’nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı’na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030009509 | |
Qualification Title | Medicine License | |
Awarding Body | Firat University | |
Awarding Body Contact | Firat University, 23119 Elazig, Turkey | |
Awarding Body Url | http://www.firat.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021 |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The examination, assessment and grading regulations have been set up for the university by the University Senate and the Faculty of Medicine is bound by these regulations. In the first three years, according to our integrated educational system each tissue committee has its own exam and two final exams at the and of period (year). In the fourth and fifth years students are assessed by oral, written and practical exams. In the sixth year as a internship, students should get proficiency degree for each courses. The marking is made out of 100. Grades of 86-100 is assigned a letter grade of AA, 81-85 BA, 76-80 BB, 66-75 CB, 60-65 CC and 0-59 F3 . The AA is the highest grade and has a grade credit of 4.00, BA 3.5, BB 3.0, CB 2.5, CC 2.0 and F3 0.0. Grades of AA to CC are needed to pass the exams. During Phase 1,2 and 3, grade for period is calculated as the sum of 60% of the committee’s average and 40% of the final examination. The students who receive 60 out of 100 points as calculated by the avarege of period grades pass the phase.To be able to secure the Medical Doctor degree in the field of Medicine (and thus title of Medical Doctor) the students are required to have passed all basic medical and clinical courses in the curiculum with a grade of at least CC and serve a 12 month rotating internship at last year. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High School DiplomaPlacement through a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS) | |
Conditions for Success | To be able to secure the Medical Doctor degree in the field of Medicine (and thus title of Medical Doctor) the students are required to have passed all basic medical and clinical courses in the curiculum with a grade of at least CC and serve a 12 month rotating internship at last year.The graduation requirements for the Faculy of Medicine are the same as the qualification requirements and regulations. There is no additional requirement to secure the Medical Doctor Degree provided that the students have passed all the courses in the curriculum with at least a CC grade (60/100). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Recognition of prior non-formal and in-formal learning is at the beginning stage of Turkish Higher Education Institutions. Firat University and hence of the Faculty of Medicine is not an exception to this. However, exams of exemption are organized at the start of each academic year at the Faculty for the courses of English Language and Computer Skills. The students who have completed the proficiencies for these courses on his/her own or through other means, and believe that they have achieved the learning outcomes specified are given right to take the exemption exams. The students who achieve a passing grade from these exams are held exempt from the related course in the curriculum. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030009509
- Possesses the knowledge about the basic structure of the human body, its development, about normal and abnormal functioning and structure.
- Applies the knowledge, skills and behaviors that are required for modern medical applications.
- Performs the physical examination of the individual, evaluates the diagnostic tests, manages the diagnosis and treatment processes by using appropriate procedural steps.
- Executes the emergency medical care and interventions.
- Assesses the patient and disease in biological, psychological and social aspects and in a holistic approach.
- Takes in the consideration the impact of environmental factors on human health.
- Evaluates the effects of health systems, policies and practices on the health of individuals and community.
- Plans and performs the processes for the prevention and health promotion in the context of individuals and community.
- Fulfills his responsibilities as a medical doctor regardless of any discrimination and in the framework of professional values, ethical principles, and legislations.
- Applies his/her profession with devotion.
- Applies the principles of life long learning in following up the scientific and technological developments from a professional and public perspective.
- Accesses the appropriate resources while practicing his profession and benefits from information technology effectively.
- Evaluates the scientific basis of the medical knowledge, critically considering the principles of the evidence-based medicine.
- Takes part in the teamwork with his colleagues and the other health care workers for the disease prevention and health promotion of the individuals and community and communicates effectively.
The examination, assessment and grading regulations have been set up for the university by the University Senate and the Faculty of Medicine is bound by these regulations. In the first three years, according to our integrated educational system each tissue committee has its own exam and two final exams at the and of period (year). In the fourth and fifth years students are assessed by oral, written and practical exams. In the sixth year as a internship, students should get proficiency degree for each courses. The marking is made out of 100. Grades of 86-100 is assigned a letter grade of AA, 81-85 BA, 76-80 BB, 66-75 CB, 60-65 CC and 0-59 F3 . The AA is the highest grade and has a grade credit of 4.00, BA 3.5, BB 3.0, CB 2.5, CC 2.0 and F3 0.0. Grades of AA to CC are needed to pass the exams. During Phase 1,2 and 3, grade for period is calculated as the sum of 60% of the committee’s average and 40% of the final examination. The students who receive 60 out of 100 points as calculated by the avarege of period grades pass the phase.To be able to secure the Medical Doctor degree in the field of Medicine (and thus title of Medical Doctor) the students are required to have passed all basic medical and clinical courses in the curiculum with a grade of at least CC and serve a 12 month rotating internship at last year.
High School DiplomaPlacement through a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS)
Recognition of prior non-formal and in-formal learning is at the beginning stage of Turkish Higher Education Institutions. Firat University and hence of the Faculty of Medicine is not an exception to this. However, exams of exemption are organized at the start of each academic year at the Faculty for the courses of English Language and Computer Skills. The students who have completed the proficiencies for these courses on his/her own or through other means, and believe that they have achieved the learning outcomes specified are given right to take the exemption exams. The students who achieve a passing grade from these exams are held exempt from the related course in the curriculum.
Qualification is continuous