Yeterlilik Kodu | TR0030016099 | |
Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.acibadem.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, altı yıllık bir programı kapsayan ve tıp doktoru yetiştirmeyi amaçlayan İngilizce dilinde eğitim veren bir programdır. Üç fazdan oluşur. Bu fazların özellikleri şu şekildedir: Faz I: Klinik öncesi dönemdir. Tıp eğitiminin 1., 2. ve 3. yılını kapsar. Bu fazda öğrenciler, normal yapı fonksiyonlar ve patolojik değişikliklere ait temel tıp bilgisini klinik bilgi ile entegre şekilde öğrenirler ve temel hekimlik ve profesyonellik becerileri edinirler. Faz II: Klinik dönemdir. Tıp eğitiminin 4. ve 5. yılını kapsar. Bu fazda öğrenciler, klinik ortamlarda ve toplumda gözlem yaparak ve sağlık hizmetlerine katılarak, hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesi, hastaya yaklaşım, ayırıcı tanı ve hastalık yönetimi becerilerini geliştirirler. Faz III: Tıp eğitiminin 6. yılı intörnlük dönemidir. Bu fazda intörnler, hastaların tanı, tedavi ve izlemlerinde aktif rol alarak ve toplumda sağlık hizmetlerine katılarak mezunlar için tanımlanan hekimlik yeterliklerine ulaşırlar. Bu dönem bir yıllık kesintisiz bir eğitimidir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, multidisipliner laboratuvarlar, klinik beceri laboratuvarı, sağlık kurumları ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin ölçme-değerlendirmesinde yazılı sınavlar dışında, öğrenci merkezli eğitim uygulamalarının değerlendirmelerinde kullanılan ödevler, raporlar, sunumlar, araştırmalar, portfolio ve benzeri yöntemler uygulanır. Klinik uygulamalı derslerde ağırlıklı olarak klinik performansların değerlendirildiği Mini Klinik Sınavlar ve Nesnel Yapılandırılmış Klinik Sınavlar gibi yöntemler yanında sözlü ve yazılı sınavlar, klinik olgu çözümlemeleri, portfolio, staj günlükleri (logbook) gibi yöntemler uygulanır. İntörnler klinik bilgi ve becerileri, iletişim, etik tutum ve mesleki uygulamalarına göre değerlendirilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programı 6 yıllık süreler için Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirilme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) tarafından akredite edilir | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrenciler mezun olmak için 360 AKTS’nin tümünü başarı ile tamamlamak zorundadırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıp Fakültesi mezunları Kabul şartlarına bağlı olarak yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilir. Tıpta Uzmanlık Sınavı’nda başarılı olarak tıpta uzmanlık alanlarından birinde eğitimlerine devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030016099
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, altı yıllık bir programı kapsayan ve tıp doktoru yetiştirmeyi amaçlayan İngilizce dilinde eğitim veren bir programdır.
Üç fazdan oluşur. Bu fazların özellikleri şu şekildedir:
Faz I: Klinik öncesi dönemdir. Tıp eğitiminin 1., 2. ve 3. yılını kapsar. Bu fazda öğrenciler, normal yapı fonksiyonlar ve patolojik değişikliklere ait temel tıp bilgisini klinik bilgi ile entegre şekilde öğrenirler ve temel hekimlik ve profesyonellik becerileri edinirler.
Faz II: Klinik dönemdir. Tıp eğitiminin 4. ve 5. yılını kapsar. Bu fazda öğrenciler, klinik ortamlarda ve toplumda gözlem yaparak ve sağlık hizmetlerine katılarak, hastalıklardan korunma ve sağlığın geliştirilmesi, hastaya yaklaşım, ayırıcı tanı ve hastalık yönetimi becerilerini geliştirirler.
Faz III: Tıp eğitiminin 6. yılı intörnlük dönemidir. Bu fazda intörnler, hastaların tanı, tedavi ve izlemlerinde aktif rol alarak ve toplumda sağlık hizmetlerine katılarak mezunlar için tanımlanan hekimlik yeterliklerine ulaşırlar. Bu dönem bir yıllık kesintisiz bir eğitimidir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, multidisipliner laboratuvarlar, klinik beceri laboratuvarı, sağlık kurumları ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Tanı, tedavi, rehabilitasyon ve koruma süreçlerini güvenilir, etkin, kanıta dayalı ve kişi-toplum odaklı olarak yürütür.
- Sağlık hizmeti sunarken hasta güvenliği ve klinik çıktıları dikkate alır ve uygulamalarına yansıtır.
- Temel ve klinik tıp bilimlerinin ilkelerini, bilimsel bilgisini ve yöntemlerini bütünleştirerek kullanır.
- Sosyal ve davranış bilimlerinin ilkelerini, bilimsel bilgisini ve yöntemlerini bütünleştirerek kullanır.
- Toplum sağlığının ilkeleri ve yöntemlerini kullanarak toplumun ve bireylerin sağlığını korur ve geliştirir.
- Hastalar, hasta yakınları ve sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
- Güncel tıbbi teknolojileri akılcı ve etkin olarak kullanır.
- Tıbbi uygulamalarında ve araştırmalarında etik ve profesyonel ilkelere bağlılık gösterir.
- Hasta haklarına, onuruna, özerkliğine, bütünselliği ve gizliliğine saygı gösterir.
- Hastalarına ve topluma karşı eşitlikçi, çeşitliliğe saygılı ve ayrımcı olmayan bir tutum içinde olur.
- Etik ikilemleri fark eder ve mesleki etik ilkeler ile yönetir
- Mesleği ile ilişkili ulusal ve uluslararası mevzuatın farkındadır ve uygulamalarında gözetir
- Sahip olduğu yeterliklerin ve sınırlılıklarının farkındadır, buna uygun davranır ve gerekli durumlarda yardım ister.
- Gelişmeye ihtiyaç duyduğu alanların farkındadır ve yaşam boyu öğrenme yoluyla mesleki faaliyetlerini geliştirir.
- Kendi fiziksel ve ruhsal iyilik halini önemser, korumak ve geliştirmek için çalışır.
- Kendisinin ve meslektaşlarının çalışma ve özlük haklarının farkındadır ve geliştirilmesi için sorumluluk alır ve savunuculuğunu yapar.
- Bilimsel bilgiye sahip çıkar; bilimsel yaklaşımların ve kanıta dayalı uygulamaların savunuculuğunu yapar ve kişi ve toplum yararına kullanır.
- Uygulamalarında bilimsel kanıtları kullanabilmek için tıbbi literatürün eleştirel değerlendirmesini yapar
- Bir bilimsel araştırma planlayabilir, uygulayabilir ve sonuçlarını paylaşabilir.
- Bireylerin sağlıklı olma ve sağlık hizmetlerine ulaşabilme hakkının farkındadır, hak ihlallerini ve ortaya çıkaran koşulları tanır ve giderilmesi için çalışır.
- Sağlığın sosyal belirleyicilerini, sağlığı etkileyebilecek çevresel, sosyal, ekonomik ve kültürel faktörleri değerlendirir ve kişi ve toplum yararına uygulanabilir çözümler üretir.
- Hizmet sunduğu toplumun beklentileri ve öncelikli gereksinimlerinin farkındadır ve karşılanması için toplumsal sorumluluk ile çalışır ve savunuculuk yapar.
- Sağlık hizmetinde savunmasız grupları önemser, öncelik verir ve korur.
- Diğer hekimler ve farklı disiplin ve mesleklerden kişilerle etkin bir şekilde ve işbirliği içinde çalışır.
- Sağlık hizmeti süreçlerinin yönetiminde sorumluluk alır, öncülük eder, kişiler ve topluluklar arasındaki farklılıkları gözeten, eşitlikçi, dürüst ve tutarlı bir yaklaşım belirler.
- Sağlık uygulamaları sırasında oluşabilecek krizleri ve belirsizlikleri etkin olarak yönetir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilerin ölçme-değerlendirmesinde yazılı sınavlar dışında, öğrenci merkezli eğitim uygulamalarının değerlendirmelerinde kullanılan ödevler, raporlar, sunumlar, araştırmalar, portfolio ve benzeri yöntemler uygulanır. Klinik uygulamalı derslerde ağırlıklı olarak klinik performansların değerlendirildiği Mini Klinik Sınavlar ve Nesnel Yapılandırılmış Klinik Sınavlar gibi yöntemler yanında sözlü ve yazılı sınavlar, klinik olgu çözümlemeleri, portfolio, staj günlükleri (logbook) gibi yöntemler uygulanır.
İntörnler klinik bilgi ve becerileri, iletişim, etik tutum ve mesleki uygulamalarına göre değerlendirilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programı 6 yıllık süreler için Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirilme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) tarafından akredite edilir
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Tıp Fakültesi mezunları Kabul şartlarına bağlı olarak yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilir. Tıpta Uzmanlık Sınavı’nda başarılı olarak tıpta uzmanlık alanlarından birinde eğitimlerine devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030016099 | |
Qualification Title | Tıp Fakültesi Undergraduate | |
Awarding Body | Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar University | |
Awarding Body Contact | Acıbadem Mehmet Ali Aydinlar University | |
Awarding Body Url | http://www.acibadem.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021 |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile | This is a program based on secondary education qualifications, covering a six-year curriculum and aiming to train medical doctors, delivered in English language. It consists of three phases. The characteristics of these phases are as follows: Phase I: This is the preclinical period. It covers the 1st, 2nd, and 3rd years of medical education. In this phase, students learn basic medical knowledge related to normal structure, function, and pathological changes in an integrated manner with clinical knowledge, and acquire basic medical and professionalism skills. Phase II: This is the clinical period. It covers the 4th and 5th years of medical education. In this phase, students develop skills in disease prevention, health promotion, patient approach, differential diagnosis, and disease management by observing and participating in healthcare services in clinical settings and the community. Phase III: The 6th year of medical education is the internship period. In this phase, interns actively participate in the diagnosis, treatment, and follow-up of patients, and contribute to healthcare services in the community, thereby achieving the medical competencies defined for graduates. This period is a one-year uninterrupted education. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in formal, distance, or online education formats. Additionally, practical training is provided through multidisciplinary laboratories, clinical skills laboratories, and internships or workplace training in healthcare institutions and workplaces | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | In the assessment of students, besides written exams, student-centered education practices utilize assignments, reports, presentations, research, portfolios, and similar methods. In clinical applied courses, methods such as Mini Clinical Exams and Objective Structured Clinical Exams, which primarily evaluate clinical performances, are used alongside oral and written exams, clinical case analyses, portfolios, and internship daily logs (logbooks). Interns are evaluated based on their clinical knowledge and skills, communication, ethical attitudes, and professional practices. | |
Quality Assurance | For the preservation of the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared in accordance with the criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. Pre-Graduate Medical Education Program is accredited by the Association for the Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs (TEPDAD) for 6-year periods.
To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions. • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. • To have received sufficient points as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have passed the special talent exam. • As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Students must successfully complete all 360 ECTS to graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Medical school graduates may continue their education in master's and doctoral programs depending on admission requirements. They can also pursue specialization in a medical field by successfully passing the Medical Specialization Examination and continuing their education in one of the medical specialization areas | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030016099
ISCO 08
ISCO 08
This is a program based on secondary education qualifications, covering a six-year curriculum and aiming to train medical doctors, delivered in English language. It consists of three phases. The characteristics of these phases are as follows:
Phase I: This is the preclinical period. It covers the 1st, 2nd, and 3rd years of medical education. In this phase, students learn basic medical knowledge related to normal structure, function, and pathological changes in an integrated manner with clinical knowledge, and acquire basic medical and professionalism skills.
Phase II: This is the clinical period. It covers the 4th and 5th years of medical education. In this phase, students develop skills in disease prevention, health promotion, patient approach, differential diagnosis, and disease management by observing and participating in healthcare services in clinical settings and the community.
Phase III: The 6th year of medical education is the internship period. In this phase, interns actively participate in the diagnosis, treatment, and follow-up of patients, and contribute to healthcare services in the community, thereby achieving the medical competencies defined for graduates. This period is a one-year uninterrupted education.
Education and training are conducted in formal, distance, or online education formats. Additionally, practical training is provided through multidisciplinary laboratories, clinical skills laboratories, and internships or workplace training in healthcare institutions and workplaces
- Conducts diagnosis, treatment, rehabilitation, and prevention processes reliably, effectively, evidence-based, and person-centered.
- Considers and incorporates patient safety and clinical outcomes into healthcare service delivery.
- Integrates the principles, scientific knowledge, and methods of basic and clinical medical sciences
- Utilizes the principles, scientific knowledge, and methods of social and behavioral sciences
- Protects and enhances individual and community health using the principles and methods of public health
- Establishes effective written and verbal communication with patients, their families, healthcare workers, and other professional groups
- Uses contemporary medical technologies rationally and effectively
- Demonstrates commitment to ethical and professional principles in medical practice and research
- Respects patient rights, dignity, autonomy, integrity, and confidentiality
- Maintains an egalitarian, respectful, and non-discriminatory attitude towards patients and society
- Recognizes and manages ethical dilemmas according to professional ethical principles
- Is aware of and adheres to national and international legislation related to the profession in their practices
- Acknowledges their competencies and limitations, behaves accordingly, and seeks assistance when necessary
- Identifies areas needing improvement and engages in lifelong learning to enhance professional activities
- Values and works to protect and improve their physical and mental well-being
- Acknowledges and advocates for their own and colleagues' working and welfare rights
- Advocates for scientific knowledge; promotes and utilizes scientific approaches and evidence-based practices for the benefit of individuals and society
- Critically evaluates medical literature to utilize scientific evidence in their practices
- Can design, conduct, and share the results of scientific research
- Recognizes individuals' rights to be healthy and to access healthcare, identifies and works to remedy violations and underlying conditions
- Evaluates the social determinants of health and generates applicable solutions for environmental, social, economic, and cultural factors that may affect health for the benefit of individuals and society
- Recognizes and works with social responsibility to meet the expectations and priority needs of the communities they serve
- Values, prioritizes, and protects vulnerable groups in healthcare
- Collaborates effectively and cooperatively with other physicians and individuals from different disciplines and professions
- Takes responsibility in the management of healthcare processes, leads, and establishes an egalitarian, honest, and consistent approach that respects differences and ensures equality among individuals and communities
- Effectively manages crises and uncertainties that may arise during healthcare practices
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and proficiency in science, technology, and engineering
- Digital literacy
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
In the assessment of students, besides written exams, student-centered education practices utilize assignments, reports, presentations, research, portfolios, and similar methods. In clinical applied courses, methods such as Mini Clinical Exams and Objective Structured Clinical Exams, which primarily evaluate clinical performances, are used alongside oral and written exams, clinical case analyses, portfolios, and internship daily logs (logbooks).
Interns are evaluated based on their clinical knowledge and skills, communication, ethical attitudes, and professional practices.
For the preservation of the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" prepared in accordance with the criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these subjects. 1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK
- Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, which comply with the basic principles determined by YÖK on these subjects
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. Pre-Graduate Medical Education Program is accredited by the Association for the Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs (TEPDAD) for 6-year periods.
To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
• Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
• To have received sufficient points as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have passed the special talent exam.
• As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.
- Graduating from high schools approved by the Ministry of National Education or equivalent foreign high schools approved by the Ministry of National Education, and meeting the admission requirements of undergraduate programs of higher education institutions
- Being placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the central exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), whose principles and procedures are determined by YÖK
- Obtaining a sufficient score in the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that admit students through special talent examinations, the principles and procedures of which are determined by YÖK, and passing the special talent examination
- Being placed in undergraduate programs at higher education institutions for graduates of associate degree programs in fields continuing their education through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the principles and procedures of which are determined by YÖK
Medical school graduates may continue their education in master's and doctoral programs depending on admission requirements. They can also pursue specialization in a medical field by successfully passing the Medical Specialization Examination and continuing their education in one of the medical specialization areas
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuous
