Yeterlilik Kodu | TR0030019835 | |
Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Balatçık Mahallesi Havaalanı Şosesi No:33/2 Balatçık 35620 Çiğli İZMİR +90(232) 329 35 35 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ikcu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Türk Yüksek Öğretim Kurumları'nda önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurumu'nun belirlemiş olduğu "Yüksek Öğretim Kurumlarında Önlisans ve Yüksek Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" kapsamında gerçekleşmektedir. Tıp Fakültesi'nin eğitim planında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik yılın başında muafiyet sınavı yapılmaktadır. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ilgili dersten muaf kabul edilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Bu eğitim programıyla Tıp Fakültesi'nin temel amacı; toplumda sık görülen hastalıkları ve ölüm nedenlerini tanıyan ve tedavi edebilen, yerel ve evrensel düzeyde sağlık sorunlarına hakim ve buna uygun çözümler üretebilen, verdiğimiz tıp eğitimi ile tıp bilimi ve toplumun sağlık gereksinimleri arasında köprü kurmayı başarabilen, alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme isteği ve yeteneğine sahip, her düzeydeki sağlık kurum ve kuruluşlarında hekimlik ve yöneticilik yapabilecek nitelikte, mesleksel değerler ve etik kavramları yaşamlarına taşıyabilen, toplumun tüm katmanları (meslektaşları, diğer sağlık personeli, hastalar, hasta yakınları, yöneticiler vb) ile iletişim becerisine sahip, meslek yaşamı boyunca öğrenme isteği duyan ve bilgiye ulaşma yöntemlerini bilen, kanıta dayalı karar verebilme yeterlilik ve yetkinliğine sahip, ekip çalışmasına önem vererek bir ekibi yönetebilecek ve yönlendirebilecek bilgi ve becerilere sahip hekimler yetiştirmektir. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bir öğrencinin devam ettiği programdan mezun olabilmesi için; mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 GNO ile tamamlaması zorunludur. GNO aynı zamanda mezuniyet not ortalamasıdır. Normal öğrenim süresi sonunda en az normal ders yükü ile mezun olan öğrencilerden not ortalaması 3.00-3.49 olan öğrenciler başarı belgesi, 3.50-4.00 arasında olan öğrenciler ise üstün başarı belgesi almaya hak kazanırlar. Öğrencinin mezuniyet tarihi, başarılı olduğu son sınavın otomasyona işlenip Fakülte Yönetim Kurulunun onayladığı tarihtir. Ancak, bu tarihe kadar staj, endüstriye dayalı öğretim, bitirme ödevi, bitirme projesi, bitirme tezi, diploma çalışması, arazi çalışması ve benzeri sebeplerle mezun olamayan öğrenciler, bu çalışmalarının tamamlanıp kabul edildiği tarihte mezun olur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıp Fakültesi mezunları zorunlu hizmet yasası kapsamında kamuya ait sağlık kurumlarında ve zorunlu hizmet sonrası kamu ve özel sağlık kurumlarında “Tıp Doktoru” unvanıyla pratisyen hekim olarak iş bulma imkânına sahiptirler. Tıpta Uzmanlık Sınavına girerek herhangi bir alanda uzmanlık eğitimine devam etme imkânı vardır. Bu eğitim sonrasında Uzman Hekim unvanı kazanmaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030019835
ISCO 08
ISCO 08
- Tıp Fakültesinde verilecek lisans eğitimi 6 yıllık bir süreyi kapsar. İlk üç yılda öğrenciler Temel Tıp derslerinin ve mesleki becerilerini geliştirici klinik öncesi tıp meslek derslerini alırlar. 4. ve 5. sınıflar staj derslerinin verildiği, 6. sınıf ise aile hekimliği/intörn eğitim programının uygulandığı sınıflardır. Fakültemizde öğrenci eğitiminin ilk üç yılında ders kurullarına dayanan entegre sistemde karma eğitim modeli uygulanmaktadır.
- Ayrıca, beceri eğitiminin temelleri atılmakta, bilgisayarın tıp eğitiminde ve günlük yaşamdaki kullanımına yönelik eğitim programı, sağlığı koruma ve geliştirme ve etik ve hukuk kavramları, sağlık kurumları ziyaretleri bu dönemde başlamaktadır. İlk iki yıl ağırlıklı olarak sistemlerin normal yapı ve fonksiyonlarının anlaşılmasına temel oluşturacak dersler verilmektedir. İkinci yılın son kurulu ve üçüncü yılda ise patolojilere ve klinik bilimlere giriş, sistem patolojileri ele alınmaktadır. Staj eğitimi 4. ve 5. sınıflarda yürütülmekte, önceki dönemlerde temel tıp bilgilerini klinik bağıntılarıyla kavramış öğrencilerin, ülkemizdeki öncelikli sağlık sorunlarının çözümünde gerekli bilgileri tam öğrenmelerini sağlayıp, ağırlıklı olarak problem çözme, ayırıcı tanı, hastaya yaklaşım becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.
- Altıncı yıl, intörnlükte temel amaç öğrencilerin gözetim altında hekimlik yapmalarıdır. Hasta bakım, tedavi ve izlemine aktif olarak katılırlar ve bu çalışmalarındaki bilgi, beceri ve tutumları ile değerlendirilirler, ayrıca teorik bilgi ölçen sınav yapılmaz.
Türk Yüksek Öğretim Kurumları'nda önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurumu'nun belirlemiş olduğu "Yüksek Öğretim Kurumlarında Önlisans ve Yüksek Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" kapsamında gerçekleşmektedir. Tıp Fakültesi'nin eğitim planında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik yılın başında muafiyet sınavı yapılmaktadır. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ilgili dersten muaf kabul edilmektedir.
- Tıbbi bilgi kavramına sahiptir ve bilgisini güncellemede kendi kendine öğrenme tutumu geliştirir. a. Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, bilgiye ulaşabilir, ulaştığı bilgiyi ve kanıtları temel alarak sağlık ve hastalık süreçlerindeki uygulamalarına temel oluşturabilir. b. Bilimsel metodolojinin temel prensiplerini uygulayarak gerektiğinde bilgiyi üretebilir. c. Bilgi ve kanıtların değişebileceğinin farkındadır, bilgisini güncelleme konusunda eğitimli olup gereksinimlerine göre bilgiye farklı kanallardan ulaşma alışkanlığını kazanmıştır. d. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. e. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilir.
- 2 Normal yapı, işlev, işleyiş ve sağlığı etkileyen ruhsal ve sosyal etmenlerin bilgisine sahiptir a. İnsan vücudunun normal yapısını, fizyolojik (moleküler, hücre, doku, organ, sistem düzeyinde) işlev ve işleyişlerini ve hayatın evrelerini bilir. Yaşa bağlı oluşabilecek anatomik ve fizyolojik değişiklikleri patolojik değişikliklerden ayırt edebilir. b. Sağlığı etkileyebilecek ruhsal ve sosyal belirleyicileri tanımlayabilir.
- 3 Hastalıkların ön tanı, tanı ve tedavi bilgilerine sahiptir, tanı ile ilgili ayrıntılı öykü alır ve güvenilirliğini değerlendirir. a. Sağlığı bozan sosyo-ekonomik, kültürel, psikolojik faktörleri tanımlayabilir ve bulunduğu toplumda sık görülen hastalıkların kanıta dayalı ön tanı, tanı ve tedavi bilgilerine ve bunları uygulama becerisine sahiptir.
- 4 Hastalıkların tanısı ile ilgili olarak tam ve ayrıntılı fizik muayene yapar. a. Antropometrik ölçümleri, vital bulguları değerlendirir, tüm sistem muayenelerini yapar. b. Mental durumu değerlendirir. c. Özel hasta gruplarına (adli, psikiyatrik, geriatrik vb) ait olguları tanır ve değerlendirir.
- 5 Hastalıkların tanısını koymak için gerekli durumlarda temel tanı yöntemlerini uygular, temel girişimsel işlemleri yapar ve gerektiğinde ilgili uzmana yönlendirir a. Periferik yayma, tam idrar tetkiki, kan alma, damar yolu açma gibi temel tanısal ve girişimsel işlem becerilerine sahiptir. b. Bireye, yaşa ve cinse özel takip prosedürlerini yürütür. c. Ayırıcı tanı yapar. d. Acil olguyu tanır ve değerlendirir. e. Travma yönetimini yapar. f. Temel yaşam desteğini sağlar. g. Hasta konsültasyonunu ve sevkini yapar.
- 6 Hastaları için etkili, güvenli, uygun ve kanıta dayalı akılcı tedaviyi planlayıp uygular a. İlaçların advers etkilerini, ilaç-ilaç, ilaç-besin etkileşimlerini nasıl değerlendireceğini bilir, gerekli durumlarda uygun yönlendirme ve bildirimini yapar. b. Hastaların ve toplumun sağlık sorunlarını kanıta dayalı uygulamalar ile çözer. c. Sağlık hizmeti sunumuna ayrılan kaynakları, kamu yararına en uygun şekilde kullanır.
- 7 Aile hekimliği ve koruyucu hekimlik uygulamalarını bilir ve uygular. a. Temel epidemiyolojik ve istatistiksel prensipleri bilir. Sağlık düzeyi göstergelerini yorumlar. b. Birey, aile, toplum ve çevreye yönelik koruyucu hekimlik yapar ve sağlık eğitimi verir. c. Ülkemizin sağlık sistemlerinin yapılanmasını ve ilgili yasal düzenlemeleri bilir. d. Evde sağlık hizmetlerinin koordinasyonunu yapar. e. Kronik ve bulaşıcı hastalıkların izlemini bilir ve salgın hastalıkların yönetimini yapar.
- 8 Hekimlik uygulamalarını doğru ve güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar a. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler, doğru ve etkili şekilde kayıt tutar, bunları elektronik ortamda ve istatistik programlarını kullanarak yapabilir. b. Aydınlatma ve onam sürecini bilir ve uygular.
- 9 Etik kuralları bilir ve meslek uygulamalarında kullanır. a. Hekimlik uygulamalarını gerçekleştirirken hastaya dil, din, ırk, cinsiyet, sosyal ve ekonomik ayırım gözetmeksizin biyolojik, sosyal, kültürel ve davranışsal yönleriyle bir bütün olarak yaklaşır. b. Empati, sorumluluk, güvenilirlik, dürüstlük ve benzeri mesleki değerlere sahip olup bu değerlere uygun davranır. c. Güncel hukuk düzenlemeleri çerçevesinde, hekimlik sorumluluğunun bilincinde, hasta-hekim haklarını gözeterek mesleki-toplumsal değer yargılarına uygun davranır.
- 10 Tıp profesyonelliğine özgü yetkinliklere, yönetim ve iletişim bilgi ve becerilerine sahiptir. a. Hasta, hasta yakınları ve sağlık çalışanları ile nasıl iletişim kuracağı bilgisine sahiptir. b. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma bilincine sahiptir. c. Ekip çalışmasının temel prensiplerini bilir, gerektiğinde sağlık ekibine liderlik yapacak temel yönetim ve organizasyon bilgilerine sahiptir. d. Sağlığı koruma ve geliştirmede liderlik üstlenir, mesleki değerleri ve uygulamaları geliştirmeye yönelik çalışmalara aktif olarak katılır. e. Birey ve toplum düzeyinde hastalıkları önlemek ve sağlığı geliştirmek amacıyla tüm paydaşlar ile işbirliği yapar.
Bu eğitim programıyla Tıp Fakültesi'nin temel amacı; toplumda sık görülen hastalıkları ve ölüm nedenlerini tanıyan ve tedavi edebilen, yerel ve evrensel düzeyde sağlık sorunlarına hakim ve buna uygun çözümler üretebilen, verdiğimiz tıp eğitimi ile tıp bilimi ve toplumun sağlık gereksinimleri arasında köprü kurmayı başarabilen, alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme isteği ve yeteneğine sahip, her düzeydeki sağlık kurum ve kuruluşlarında hekimlik ve yöneticilik yapabilecek nitelikte, mesleksel değerler ve etik kavramları yaşamlarına taşıyabilen, toplumun tüm katmanları (meslektaşları, diğer sağlık personeli, hastalar, hasta yakınları, yöneticiler vb) ile iletişim becerisine sahip, meslek yaşamı boyunca öğrenme isteği duyan ve bilgiye ulaşma yöntemlerini bilen, kanıta dayalı karar verebilme yeterlilik ve yetkinliğine sahip, ekip çalışmasına önem vererek bir ekibi yönetebilecek ve yönlendirebilecek bilgi ve becerilere sahip hekimler yetiştirmektir.
- Not sistemi: İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde sınav sonuçlarının değerlendirilmesinde kullanılan dönem notu ve başarı durumu tüm sınıflarda mutlak not değerlendirme sistemidir. Ara sınav notu, Dönem I, II ve III’ te kurul sınavları ortalamasıdır. Tıp fakültesinde entegre sistem ile eğitim yapılmaktadır ve “Ders Kurul Sınav Puanı” baraj sistemi uygulanarak hesaplanmaktadır.
- Ders Kurulu Sınavı: Entegre sistemde her ders kurulunun sonunda o ders kurulunu kapsayan “Ders Kurulu Sınavı" yapılır. Her dönemin ders kurulu sayısı, ders kurullarının hangi derslerden oluşacağı, kurul içindeki derslerin teorik ve pratik ders saati olarak süreleri öğrencilere duyurulur. Ders kurulu sınavı ara sınavlar şeklinde olup, sınavlarda tıp eğitiminde geçerliliği kabul edilmiş tüm yöntemler (yazılı, sözlü, yazılı-sözlü, yazılı-uygulamalı, sözlü-uygulamalı, objektif yapılandırılmış klinik veya preklinik sınavlar, ödevler ) kullanılabilir. Sınav soruları, kurulda dersi olan her Anabilim Dalının, teorik ve pratik olarak verdiği toplam ders saati dikkate alınarak hazırlanır. Pratik sınavın şekli ilgili Anabilim Dalı tarafından belirlenir. “Ders Kurulu Sınavı Puanı” ders kurulu sınavı sonunda belirlenen puandır. “Ders Kurulu Sınavı Puanı” ders kurulundaki derslerin her birinden o derse ait teorik ve pratik puanlarının en az %50'si alınması durumunda, dersin teorik ve pratik sınavlarından alınan puanlar toplanarak belirlenir. Ancak derslerden biri veya bir kaçından o ders/derslere ait teorik ve/veya pratik tam puanlarının %50'sinin altında puan alınması durumunda; o ders/derslerin teorik ve/veya pratik puanlarının %50'si ile bu puan arasındaki fark eksi puan olarak değerlendirilir ve eksi puanlar öğrencinin o ders/derslerden teorik ve/veya pratik puanından düşülerek Ders Kurulu Sınavı Puanı belirlenir.
- Tüm ders kurullarında devam şartını sağlamak ve her bir ders kurulu sınavından en az 60 ve üzeri puan almak koşuluyla, ders kurulu sınavları puanlarının aritmetik ortalaması 85 ve üstü olan Dönem I, II ve III öğrencileri dönem sonu sınavlarına girmeyebilirler.
- Yılsonu Sınavı: Her dönemin sonunda bütün ders kurullarını kapsayan “Yıl Sonu Sınavı” yapılır. Bu sınav teorik ve/veya pratik şeklindedir. Dönemi başarmak için dönem notunun en az (CC) olması gerekir.
- Başarı durumu: Öğrencilerin başarı durumları, her yılsonunda hesaplanan "Dönem Not Ortalaması (DNO)" ve almış oldukları tüm dersler, ders kurulları ve stajlar için "Genel Not Ortalaması (GNO)" ile belirlenir. DNO, öğrencinin kayıtlı olduğu yılın ağırlıklı not ortalamasıdır. GNO, öğrencinin üniversiteye girişinden itibaren, ders kurulları ve stajların tümü göz önüne alınarak hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır. GNO hesaplamasında bir dersten son alınan not dikkate alınır.
- Mezuniyet derecesi, en az 2.00 olup öğrencinin tamamladığı öğretim programındaki GNO esas alınarak belirlenir. Mezuniyet derecesi, öğrencinin tamamladığı öğretim programındaki ağırlıklı not ortalaması, esas alınarak belirlenir. Ağırlıklı not ortalaması öğrencinin her ders kurulu ve stajlardan almış olduğu başarı notunun, ders kurulları ve stajların kredileri ile çarpımlarının toplamı ile elde edilen sayının, ders kurulları ve stajların kredi değerlerinin toplamına bölünmesi ile hesaplanır.
- Staj sınavı: Dönem IV ve V stajlarında her staj sonunda Staj Sonu Sınavı yapılır. Staj sınavlarında mutlak değerlendirme sistemi uygulanır. İlgili Anabilim Dalı akademik kurul kararıyla ara sınav yapılabilir. Bu sınavlar, teorik veya / teorik ve pratik olarak yapılır. Ara sınav yapılmışsa staj sonu başarı notu, ara sınav notunun %40'ı, Staj sonu sınav notunun % 60'ının toplanması ile belirlenir. Teorik ve pratik olarak yapılan sınavlarda pratiğin %40’ı, teoriğin %60’ı alınır. Staj sonu başarılı kabul edilme notu 60 ve üzeridir.
- Aile hekimliği kademesi: Dönem V' in tüm stajlarını başarıyla tamamlayan öğrenciler intörnlüğe başlatılır. Bu dönemde öğrencilerin başarısı, her anabilim dalında yapılan çalışma sonunda klinik, poliklinik, laboratuar ve saha çalışmaları, takip ettikleri hasta, hasta müşahedeleri ve epikrizler, hastalara davranışları ve ilgileri, nöbetler ve katıldıkları seminerler, klinik ve kliniko-patolojik toplantılardaki başarıları vb gibi hususlar ayrı ayrı göz önüne alınarak değerlendirilir. Aile Hekimliği kademesinde sınav yoktur. Aile hekimliği başarı notu, staj puanlarının ortalaması alınarak belirlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)
- Üniversiteye, YÖK, ÖSYM ve Rektörlükçe istenen belgelerle, Senato tarafından belirlenen süreler içinde kesin kayıt yaptırılır. Yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye kayıtları, ilgili mevzuat hükümleri ile Rektörlük tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
- (İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/08/20120803-23.htm)
Tıp Fakültesi mezunları zorunlu hizmet yasası kapsamında kamuya ait sağlık kurumlarında ve zorunlu hizmet sonrası kamu ve özel sağlık kurumlarında “Tıp Doktoru” unvanıyla pratisyen hekim olarak iş bulma imkânına sahiptirler. Tıpta Uzmanlık Sınavına girerek herhangi bir alanda uzmanlık eğitimine devam etme imkânı vardır. Bu eğitim sonrasında Uzman Hekim unvanı kazanmaktadırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030019835 | |
Qualification Title | Medicine License | |
Awarding Body | İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | Izmir Kâtip Çelebi University Balatçık Mahallesi Havaliman Şosesi No:33/2 Balatçık 35620 Çiğli İZMİR +90(232) 329 35 35 | |
Awarding Body Url | http://www.ikcu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | , | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030019835
ISCO 08
ISCO 08
,
-