Yeterlilik Kodu

TR0030024804

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumAtılım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.atilim.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)

Tıp Fakültesi programının amacı ülkemizin öncelikli sağlık sorunlarını bilen; birinci basamak sağlık örgütlenmesi düzeyinde sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlik ile donanmış; mesleğini etik kuralları gözeterek uygulayan; karşı karşıya olduğu sağlıkla ilgili durumları etkin bir şekilde anlayabilen, değerlendirebilen ve yönetebilen; sağlık sorunlarını takım anlayışı içinde çalışarak çözebilecek şekilde evrensel niteliklere sahip; sağlık alanında üstlendiği görevleri nitelikli bir şekilde yerine getirebilen; araştırmacı ve sorgulayıcı olan; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme tutum ve becerisini kazanmış; ulusal ve uluslararası düzeylerde kabul edilebilen ölçütlere uygun hekimler yetiştirmektir. Tıp Fakültemiz eğitimini dünyada en geçerli lisan olan İngilizce dilinde sürdürmektedir. Bu sayede; öğrencilerimiz ve öğretim elemanlarımız arasındaki iletişim sorunu ortadan kaldırılarak çağdaş ve küresel bir Tıp eğitimi hizmeti verilmektedir. Ayrıca; eğitim dilinin İngilizce olması ile hekim ihtiyacı çok fazla olan çevre ülkelerden gelecek öğrencilerin uyum sağlayabileceği bir eğitim atmosferi oluşmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tanımlanmış uygulama ve uzmanlık alanları dâhilinde hekimlik yapar.
  • Hasta merkezli klinik değerlendirme yapar ve ona uygun bir yönetim planı oluşturur.
  • Değerlendirme ve / veya yönetim amacıyla ilgili prosedürleri ve tedavileri planlar ve uygular.
  • Süregelmekte olan tedavi için, gerektiğinde zamanlı konsültasyonun da içinde olduğu bakım planları oluşturur.
  • Hem bireysel hem de sağlık hizmeti veren bir ekibin üyesi olarak, sağlık bakım kalitesinin ve hasta güvenliğinin sürekli iyileştirilmesine aktif olarak katkıda bulunur.
  • Hastalar ve aileleri ile tedaviye yönelik profesyonel ilişkiler kurar.
  • Hastalar ile ailelerinin bakış açılarını içeren hastalıkla ilişkili doğru bilgileri ortaya çıkarır ve bunları değerlendirir.
  • Hastalar ve aileleriyle sağlıklarıyla ilgili bilgileri ve planlarını paylaşır.
  • Hastanın sağlık hizmetiyle ilgili ihtiyaçları ve yapılacakları içeren planları geliştirirken hastaları ve ailelerini de işin içine dâhil eder.
  • Klinik karar verme, hasta güvenliği, gizlilik ve mahremiyet ile ilgili yazılı ve elektronik bilgileri en güvenilir şekilde belgeler ve gerektiğinde paylaşır.
  • Sağlık çalışanları ve diğer hekimler ile uyum içerisinde hareket eder.
  • Anlaşılırlığı artırmak, farklılıkları yönetmek ve çatışmaları çözmek için sağlık hizmetindeki çalışanlar ve diğer hekimler ile birlikte ve etkin çalışır.
  • Güvenli hasta bakımının sürekliliğini kolaylaştırmak için gerektiğinde hastasını başka bir sağlık uzmanına teslim eder.
  • Ekiplerde, organizasyonlarda ve sistemlerde sağlık hizmeti sunumunun geliştirilmesine katkıda bulunur.
  • Sağlık bakım kaynaklarının sorumluluğunu üstlenir.
  • Mesleki uygulamalarda liderlik yapar.
  • Görevi sırasında kariyer planlamayı, finansı ve sağlıkta insan kaynaklarını yönetir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, Üniversitemiz programlarına öğrenci kabulü Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı'nca (ÖSYM) düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

Lisansüstü, yatay geçiş, uluslararası öğrenci, çift anadal başvuruları ile ilgili bilgi almak için  yönetmelik ve yönergeler sayfasındaki bilgileri incelemenizi öneririz.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 360’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Doktoru olarak istihdam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024804


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Atılım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)

Tıp Fakültesi programının amacı ülkemizin öncelikli sağlık sorunlarını bilen; birinci basamak sağlık örgütlenmesi düzeyinde sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlik ile donanmış; mesleğini etik kuralları gözeterek uygulayan; karşı karşıya olduğu sağlıkla ilgili durumları etkin bir şekilde anlayabilen, değerlendirebilen ve yönetebilen; sağlık sorunlarını takım anlayışı içinde çalışarak çözebilecek şekilde evrensel niteliklere sahip; sağlık alanında üstlendiği görevleri nitelikli bir şekilde yerine getirebilen; araştırmacı ve sorgulayıcı olan; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme tutum ve becerisini kazanmış; ulusal ve uluslararası düzeylerde kabul edilebilen ölçütlere uygun hekimler yetiştirmektir. Tıp Fakültemiz eğitimini dünyada en geçerli lisan olan İngilizce dilinde sürdürmektedir. Bu sayede; öğrencilerimiz ve öğretim elemanlarımız arasındaki iletişim sorunu ortadan kaldırılarak çağdaş ve küresel bir Tıp eğitimi hizmeti verilmektedir. Ayrıca; eğitim dilinin İngilizce olması ile hekim ihtiyacı çok fazla olan çevre ülkelerden gelecek öğrencilerin uyum sağlayabileceği bir eğitim atmosferi oluşmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tanımlanmış uygulama ve uzmanlık alanları dâhilinde hekimlik yapar.
  • Hasta merkezli klinik değerlendirme yapar ve ona uygun bir yönetim planı oluşturur.
  • Değerlendirme ve / veya yönetim amacıyla ilgili prosedürleri ve tedavileri planlar ve uygular.
  • Süregelmekte olan tedavi için, gerektiğinde zamanlı konsültasyonun da içinde olduğu bakım planları oluşturur.
  • Hem bireysel hem de sağlık hizmeti veren bir ekibin üyesi olarak, sağlık bakım kalitesinin ve hasta güvenliğinin sürekli iyileştirilmesine aktif olarak katkıda bulunur.
  • Hastalar ve aileleri ile tedaviye yönelik profesyonel ilişkiler kurar.
  • Hastalar ile ailelerinin bakış açılarını içeren hastalıkla ilişkili doğru bilgileri ortaya çıkarır ve bunları değerlendirir.
  • Hastalar ve aileleriyle sağlıklarıyla ilgili bilgileri ve planlarını paylaşır.
  • Hastanın sağlık hizmetiyle ilgili ihtiyaçları ve yapılacakları içeren planları geliştirirken hastaları ve ailelerini de işin içine dâhil eder.
  • Klinik karar verme, hasta güvenliği, gizlilik ve mahremiyet ile ilgili yazılı ve elektronik bilgileri en güvenilir şekilde belgeler ve gerektiğinde paylaşır.
  • Sağlık çalışanları ve diğer hekimler ile uyum içerisinde hareket eder.
  • Anlaşılırlığı artırmak, farklılıkları yönetmek ve çatışmaları çözmek için sağlık hizmetindeki çalışanlar ve diğer hekimler ile birlikte ve etkin çalışır.
  • Güvenli hasta bakımının sürekliliğini kolaylaştırmak için gerektiğinde hastasını başka bir sağlık uzmanına teslim eder.
  • Ekiplerde, organizasyonlarda ve sistemlerde sağlık hizmeti sunumunun geliştirilmesine katkıda bulunur.
  • Sağlık bakım kaynaklarının sorumluluğunu üstlenir.
  • Mesleki uygulamalarda liderlik yapar.
  • Görevi sırasında kariyer planlamayı, finansı ve sağlıkta insan kaynaklarını yönetir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu Başkanlığı (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, Üniversitemiz programlarına öğrenci kabulü Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı'nca (ÖSYM) düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

Lisansüstü, yatay geçiş, uluslararası öğrenci, çift anadal başvuruları ile ilgili bilgi almak için  yönetmelik ve yönergeler sayfasındaki bilgileri incelemenizi öneririz.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/2.00 notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 360’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Doktoru olarak istihdam edebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024804

Qualification Title
School of Medicine Bachelors Degree Diploma
Awarding BodyAtilim University
Awarding Body ContactKızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey
Awarding Body Urlwww.atilim.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile

The aim of our program is to educate physicians who know the priority health problems of our country and are equipped with the knowledge, skills and competencies necessary for the protection and promotion of health at the level of primary health care organization. By applying the profession in accordance with ethical rules, he can effectively understand, evaluate and manage the health-related situations which he faces, and has universal qualities to solve health problems by working in team understanding. We are sure that our students will be capable of performing the duties undertaken in the field of health in a qualified manner. Our medical students are investigative and inquisitive and they gain the attitude and skills of continuing lifelong learning. Atılım University Faculty of Medicine educates physicians in accordance with acceptable criteria at national and international levels and continues medical education in English; the most valid language in the world. In this way; the problem of communication in between the students and faculty members is eliminated and a modern and global medical education service is provided. Therefore; an excellent educational atmosphere is created in which the students who are coming from the neighbouring countries can adapt very easily and happily.

Learning Environments

Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces.

Description
  1. Practise medicine within their defined scope of practice and expertise.
  2. Perform a patient-centred clinical assessment and establish a management plan.
  3. Plan and perform procedures and therapies for the purpose of assessment and/or management.
  4. Establish plans for ongoing care and, when appropriate, timely consultation.
  5. Actively contribute, as an individual and as a member of a team providing care, to the continuous improvement of health care quality and patient safety.
  6. Establish professional therapeutic relationships with patients and their families.
  7. Elicit and synthesize accurate and relevant information, incorporating the perspectives of patients and their families.
  8. Share health care information and plans with patients and their families.
  9. Engage patients and their families in developing plans that reflect the patient’s health care needs and goals.
  10. Document and share written and electronic information about the medical encounter to optimize clinical decision-making, patient safety, confidentiality, and privacy.
  11. Work effectively with physicians and other colleagues in the health care professions.
  12. Work with physicians and other colleagues in the health care professions to promote understanding, manage differences, and resolve conflicts.
  13. Hand over the care of a patient to another health care professional to facilitate continuity of safe patient care.
  14. Contribute to the improvement of health care delivery in teams, organizations, and systems.
  15. Engage in the stewardship of health care resources.
  16. Demonstrate leadership in professional practice
  17. Manage career planning, finances, and health human resources in a practice.
Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info
  1. Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
  2. Various methods are used for the purposes of measurement and evaluation, such as homework, projects, practice sessions, midterm and final exams.
  3. Letter- and/ or number-based grading systems are used to evaluate student success.
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

· YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions.

· “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK.

· The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”:

1. Creation and Authorization of Education Programs:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.

1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans.

2. Measurement and Evaluation: The  measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.

3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree.

4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation.

Access Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), Atılım University admits students on the basis of the Higher Education Institution Examination (YKS) and the Student Transfer Examination (DGS) by the Directorate of Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). After notifying the ÖSYM of their desired programs to pursue, students are placed by the relevant center as per their exam scores into these programs.

Please refer to our Regulations and Directives page for details regarding graduate degree programs, transfer procedures, international student status, and double-major program applications.

Conditions for SuccessMedical students are required to attain a CGPA of at least 2.00 over 4.00, and pass the courses proposed for their academic program with a grade of at least CC/ 2.00, to be eligible for graduation. The minimum ECTS credits for graduation for medical students is 360. In addition, students are required to complete their mandatory internship studies within the determined period, and in determined qualities.
Progression Paths (Relationship Type)

Medical Doctor

Legal Basis

1. Higher Education Law no. 2547

    1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit Transfer for Higher Education Institutions

    1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35)

    2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030024804


Qualification Title
School of Medicine Bachelors Degree Diploma

Awarding Body
Atilim University

Awarding Body Contact
Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile

The aim of our program is to educate physicians who know the priority health problems of our country and are equipped with the knowledge, skills and competencies necessary for the protection and promotion of health at the level of primary health care organization. By applying the profession in accordance with ethical rules, he can effectively understand, evaluate and manage the health-related situations which he faces, and has universal qualities to solve health problems by working in team understanding. We are sure that our students will be capable of performing the duties undertaken in the field of health in a qualified manner. Our medical students are investigative and inquisitive and they gain the attitude and skills of continuing lifelong learning. Atılım University Faculty of Medicine educates physicians in accordance with acceptable criteria at national and international levels and continues medical education in English; the most valid language in the world. In this way; the problem of communication in between the students and faculty members is eliminated and a modern and global medical education service is provided. Therefore; an excellent educational atmosphere is created in which the students who are coming from the neighbouring countries can adapt very easily and happily.


Learning Environments

Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces.


Description
  1. Practise medicine within their defined scope of practice and expertise.
  2. Perform a patient-centred clinical assessment and establish a management plan.
  3. Plan and perform procedures and therapies for the purpose of assessment and/or management.
  4. Establish plans for ongoing care and, when appropriate, timely consultation.
  5. Actively contribute, as an individual and as a member of a team providing care, to the continuous improvement of health care quality and patient safety.
  6. Establish professional therapeutic relationships with patients and their families.
  7. Elicit and synthesize accurate and relevant information, incorporating the perspectives of patients and their families.
  8. Share health care information and plans with patients and their families.
  9. Engage patients and their families in developing plans that reflect the patient’s health care needs and goals.
  10. Document and share written and electronic information about the medical encounter to optimize clinical decision-making, patient safety, confidentiality, and privacy.
  11. Work effectively with physicians and other colleagues in the health care professions.
  12. Work with physicians and other colleagues in the health care professions to promote understanding, manage differences, and resolve conflicts.
  13. Hand over the care of a patient to another health care professional to facilitate continuity of safe patient care.
  14. Contribute to the improvement of health care delivery in teams, organizations, and systems.
  15. Engage in the stewardship of health care resources.
  16. Demonstrate leadership in professional practice
  17. Manage career planning, finances, and health human resources in a practice.

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info
  1. Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
  2. Various methods are used for the purposes of measurement and evaluation, such as homework, projects, practice sessions, midterm and final exams.
  3. Letter- and/ or number-based grading systems are used to evaluate student success.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

· YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions.

· “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK.

· The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”:

1. Creation and Authorization of Education Programs:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.

1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans.

2. Measurement and Evaluation: The  measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.

3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree.

4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation.


Access Requirements

Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), Atılım University admits students on the basis of the Higher Education Institution Examination (YKS) and the Student Transfer Examination (DGS) by the Directorate of Assessment, Selection and Placement Center (ÖSYM). After notifying the ÖSYM of their desired programs to pursue, students are placed by the relevant center as per their exam scores into these programs.

Please refer to our Regulations and Directives page for details regarding graduate degree programs, transfer procedures, international student status, and double-major program applications.


Conditions for Success
Medical students are required to attain a CGPA of at least 2.00 over 4.00, and pass the courses proposed for their academic program with a grade of at least CC/ 2.00, to be eligible for graduation. The minimum ECTS credits for graduation for medical students is 360. In addition, students are required to complete their mandatory internship studies within the determined period, and in determined qualities.

Progression Paths (Relationship Type)

Medical Doctor


Legal Basis

1. Higher Education Law no. 2547

    1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit Transfer for Higher Education Institutions

    1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35)

    2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address