Yeterlilik Kodu

TR0030028210

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumSelçuk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArdıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya
Sorumlu Kurum URLhttps://www.selcuk.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)

Fakültemizde tıp eğitiminin süresi 6 yıldır. Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin temel amacı; topluma sağlık hizmeti sunacak yetkinlikte, temel bilgi, mesleki beceri ve tutuma sahip, teknolojik ve bilimsel gelişmeleri takip eden hekimler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Koruyucu tıp nosyonu bağlamında hastalıkları önlemek, teşhis ve tedavi edebilmek ya da tedavi edileceği uygun sağlık kuruluşlarına yönlendirebilmek için gerekli temel ve klinik tıp bilgisini kazanabilme.
  • Tıbbi uygulama, yeniden canlandırma, anamnez alma, fizik muayene, laboratuvar uygulama becerilerini kazanabilme,
  • Tanıya ulaşma, bulgu ve verileri sorgulama, analiz ve sentez, tedavi, hasta-hekim ilişkisini yönlendirebilme becerilerini kazanabilme,
  • Ülkemizin sınırlı kaynaklarını en verimli biçimde kullanarak ve öncelikle bölgenin, ülkenin ve toplumun sağlık sorunlarını belirleme, korunma, önleme ve çözüm yolları üretebilme yeterliliğini kazanabilme,
  • Hastalıkların epidemiyoloji ve sosyoekonomik etkileri hakkında bilgi ve anlayış düzeyinde yeterlilik kazanabilme,
  • Ekip çalışanları ve meslektaşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanabilme,
  • Hasta ve hasta yakınları ile iyi ve örnek hekim olarak iletişim kurabilme becerisi kazanabilme,
  • Günümüzün gelişen iletişim ve teknoloji çağını yakalayıp, güncel tıp bilgisine erişim yolları ve araçlarını kullanma becerisi kazanabilme,
  • Hastalarına biyopsikososyal bütünlük içinde bakabilme, mesleğini insan haklarını, hasta haklarını ve tıbbi etik kuralları gözeterek uygulama becerisini kazanabilme,
  • Birinci basamak sağlık kuruluşlarında / sorumlusu olduğu klinikte ya da laboratuvarda yöneticilik yapabilme becerisini kazanabilme,
  • Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini benimseyerek uygulayabilme becerisini kazanabilme,
  • Bilimsel araştırmaların sonuçlarını kanıta dayalı olarak değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisini kazanabilme.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav türleri ve ders notlarına katkıları, Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) belirlediği temel ilkeler doğrultusunda yükseköğretim kurumu senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav, final sınavı gibi çeşitli yöntemler kullanılır.

3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya sayıya dayalı notlandırma sistemlerinden yararlanılır.

Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile Mutlak Değerlendirme Sistemindeki not aralıkları aşağıdaki tabloda verilmiştir.

Mutlak Değerlendirme Sistemindeki Not Aralıkları

Başarı Notu

Harf Notu Karşılığı

AKTS Notu

Açıklaması

88 – 100

4.00

AA

A

Mükemmel

80 – 87

3.50

BA

B

Çok İyi

73 – 79

3.00

BB

C

İyi

66 – 72

2.50

CB

D

Orta

60 – 65

2.00

CC

E

Yeterli

50 – 59

1.50

DC

Başarısız, Ortak Zorunlu ve Seçmeli Derslerde Şartlı Geçer

0 – 49

0.00

FF

FX

Derste Başarısız

0

0.00

F

F

Devamsızlık veya uygulamadan başarısız Final sınavına girme hakkı yok

60 – 100

 –

G

 –

Geçer (Kredisiz Derslerde Başarılı)

0 – 59

 –

K

 –

Kalır (Kredisiz Derslerde Başarısız)

 –

M

 –

Muaf

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Başlangıç; 1.01.2022/ Bitiş; 01.01.2028

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıTıp Doktoru unvanı kazanmak için öğrencilerin 360 AKTS kredisi ders almaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri ve son yıl 12 ay süre ile intörn doktor olarak stajlarını yapmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesi mezunları zorunlu hizmet yasası kapsamında kamuya ait sağlık kurumlarında ve zorunlu hizmet sonrası özel sağlık kurumlarında “Tıp Doktoru” unvanıyla iş bulma imkânına sahiptirler.

 
Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. 1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

                  1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

     2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

     2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresiz geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030028210


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Selçuk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ardıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)

Fakültemizde tıp eğitiminin süresi 6 yıldır. Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin temel amacı; topluma sağlık hizmeti sunacak yetkinlikte, temel bilgi, mesleki beceri ve tutuma sahip, teknolojik ve bilimsel gelişmeleri takip eden hekimler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Koruyucu tıp nosyonu bağlamında hastalıkları önlemek, teşhis ve tedavi edebilmek ya da tedavi edileceği uygun sağlık kuruluşlarına yönlendirebilmek için gerekli temel ve klinik tıp bilgisini kazanabilme.
  • Tıbbi uygulama, yeniden canlandırma, anamnez alma, fizik muayene, laboratuvar uygulama becerilerini kazanabilme,
  • Tanıya ulaşma, bulgu ve verileri sorgulama, analiz ve sentez, tedavi, hasta-hekim ilişkisini yönlendirebilme becerilerini kazanabilme,
  • Ülkemizin sınırlı kaynaklarını en verimli biçimde kullanarak ve öncelikle bölgenin, ülkenin ve toplumun sağlık sorunlarını belirleme, korunma, önleme ve çözüm yolları üretebilme yeterliliğini kazanabilme,
  • Hastalıkların epidemiyoloji ve sosyoekonomik etkileri hakkında bilgi ve anlayış düzeyinde yeterlilik kazanabilme,
  • Ekip çalışanları ve meslektaşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanabilme,
  • Hasta ve hasta yakınları ile iyi ve örnek hekim olarak iletişim kurabilme becerisi kazanabilme,
  • Günümüzün gelişen iletişim ve teknoloji çağını yakalayıp, güncel tıp bilgisine erişim yolları ve araçlarını kullanma becerisi kazanabilme,
  • Hastalarına biyopsikososyal bütünlük içinde bakabilme, mesleğini insan haklarını, hasta haklarını ve tıbbi etik kuralları gözeterek uygulama becerisini kazanabilme,
  • Birinci basamak sağlık kuruluşlarında / sorumlusu olduğu klinikte ya da laboratuvarda yöneticilik yapabilme becerisini kazanabilme,
  • Bilimsel araştırma ilke ve yöntemlerini benimseyerek uygulayabilme becerisini kazanabilme,
  • Bilimsel araştırmaların sonuçlarını kanıta dayalı olarak değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisini kazanabilme.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
 

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav türleri ve ders notlarına katkıları, Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) belirlediği temel ilkeler doğrultusunda yükseköğretim kurumu senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav, final sınavı gibi çeşitli yöntemler kullanılır.

3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya sayıya dayalı notlandırma sistemlerinden yararlanılır.

Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile Mutlak Değerlendirme Sistemindeki not aralıkları aşağıdaki tabloda verilmiştir.

Mutlak Değerlendirme Sistemindeki Not Aralıkları

Başarı Notu

Harf Notu Karşılığı

AKTS Notu

Açıklaması

88 – 100

4.00

AA

A

Mükemmel

80 – 87

3.50

BA

B

Çok İyi

73 – 79

3.00

BB

C

İyi

66 – 72

2.50

CB

D

Orta

60 – 65

2.00

CC

E

Yeterli

50 – 59

1.50

DC

Başarısız, Ortak Zorunlu ve Seçmeli Derslerde Şartlı Geçer

0 – 49

0.00

FF

FX

Derste Başarısız

0

0.00

F

F

Devamsızlık veya uygulamadan başarısız Final sınavına girme hakkı yok

60 – 100

 –

G

 –

Geçer (Kredisiz Derslerde Başarılı)

0 – 59

 –

K

 –

Kalır (Kredisiz Derslerde Başarısız)

 –

M

 –

Muaf


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Başlangıç; 1.01.2022/ Bitiş; 01.01.2028


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Tıp Doktoru unvanı kazanmak için öğrencilerin 360 AKTS kredisi ders almaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri ve son yıl 12 ay süre ile intörn doktor olarak stajlarını yapmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesi mezunları zorunlu hizmet yasası kapsamında kamuya ait sağlık kurumlarında ve zorunlu hizmet sonrası özel sağlık kurumlarında “Tıp Doktoru” unvanıyla iş bulma imkânına sahiptirler.

 

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. 1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

                  1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

     2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

     2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresiz geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030028210

Qualification Title
Bachelor of Medicine
Awarding BodySelçuk University
Awarding Body ContactArdıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya
Awarding Body Urlhttps://www.selcuk.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile

Our faculty provides a 6-year medical education. The primary aim of Selçuk University Faculty of Medicine is to train competent physicians capable of providing health services to the community, possessing fundamental knowledge, professional skills, and attitudes, and keeping up with technological and scientific developments.

Learning Environments

Education and training are conducted in formal, distance, or distance education formats. Additionally, practical training is carried out as internships or workplace education in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare facilities, and workplaces.

Description
  • Being able to acquire the necessary basic and clinical medical knowledge to prevent, diagnose, and treat diseases within the framework of preventive medicine, or to refer patients to appropriate healthcare facilities.
  • Gaining skills in medical practice, resuscitation, history-taking, physical examination, and laboratory procedures.
  • Developing skills in reaching a diagnosis, questioning findings and data, analyzing and synthesizing, directing treatment, and managing the patient-physician relationship.
  • Being able to acquire the competence to identify, prevent, and find solutions to health problems of the region, country, and society, primarily by using our country’s limited resources most efficiently.
  • Achieving competence in understanding the epidemiology and socioeconomic impacts of diseases.
  • Developing the ability to communicate with team members and colleagues.
  • Gaining the skill to communicate effectively with patients and their families as a good and exemplary physician.
  • Acquiring the ability to keep up with today’s evolving communication and technology era and utilize pathways and tools to access current medical knowledge.
  • Being able to care for patients with biopsychosocial integrity, and practicing the profession while adhering to human rights, patient rights, and medical ethical rules.
  • Gaining the ability to take on leadership roles in primary healthcare facilities or in the clinic or laboratory for which one is responsible.
  • Being able to adopt and apply scientific research principles and methods.
  • Acquiring the skill to evaluate, interpret, and apply the results of scientific research in an evidence-based manner.
Key Competencies

The following key competencies are possessed at an advanced level:

  1. Literacy proficiency
  2. Multilingual proficiency
  3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  4. Digital competence
  5. Personal, social, and learning-to-learn competence
  6. Citizenship competence
  7. Entrepreneurial competence
  8. Cultural awareness and expression competence
Further Info

1. Assessment and evaluation methods, types of exams, and their contributions to course grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).

2. Various methods such as assignments, projects, applications, midterms, and final exams are used in assessment and evaluation.

3. Letter and/or number-based grading systems are utilized in the assessment of student success.

 

Mutlak Değerlendirme Sistemindeki Not Aralıkları

Başarı Notu

Harf Notu Karşılığı

AKTS Notu

Açıklaması

88 – 100

4.00

AA

A

Mükemmel

80 – 87

3.50

BA

B

Çok İyi

73 – 79

3.00

BB

C

İyi

66 – 72

2.50

CB

D

Orta

60 – 65

2.00

CC

E

Yeterli

50 – 59

1.50

DC

Başarısız, Ortak Zorunlu ve Seçmeli Derslerde Şartlı Geçer

0 – 49

0.00

FF

FX

Derste Başarısız

0

0.00

F

F

Devamsızlık veya uygulamadan başarısız Final sınavına girme hakkı yok

60 – 100

 –

G

 –

Geçer (Kredisiz Derslerde Başarılı)

0 – 59

 –

K

 –

Kalır (Kredisiz Derslerde Başarısız)

 –

M

 –

Muaf

Quality Assurance

Quality Assurance : To ensure the quality of higher education programs:

• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities carried out in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published annually in accordance with the criteria determined by YÖK. Reports containing quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations conducted for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Development and Approval of Teaching Programs:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions upon the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the regulations on education, teaching, and examination prepared by higher education institutions, which comply with the fundamental principles set by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of program competencies is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation

Access Requirements

1. To have graduated from secondary education institutions or from foreign secondary education institutions whose equivalence has been approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements of higher education institutions for undergraduate programs.

2. To have been placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the central exam administered by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.

3. To have obtained a sufficient score in the central exam administered by ÖSYM for programs admitting students through the special talent examination conducted by higher education institutions according to the procedures and principles determined by YÖK, and to have passed the special talent examination.

4. To have been placed into undergraduate programs at higher education institutions that are a continuation of the fields they completed in associate degree programs based on the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) administered by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.

Conditions for SuccessTo obtain the title of Medical Doctor, students are required to take courses totaling 360 ECTS credits, achieve a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00, and undertake internships as medical interns for a period of 12 months in their final year.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Faculty of Medicine have the opportunity to find employment with the title of “Medical Doctor” in public healthcare institutions under the compulsory service law and in private healthcare institutions after compulsory service.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. The Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions

1.2. The Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor’s Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. The Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030028210


Qualification Title
Bachelor of Medicine

Awarding Body
Selçuk University

Awarding Body Contact
Ardıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile

Our faculty provides a 6-year medical education. The primary aim of Selçuk University Faculty of Medicine is to train competent physicians capable of providing health services to the community, possessing fundamental knowledge, professional skills, and attitudes, and keeping up with technological and scientific developments.


Learning Environments

Education and training are conducted in formal, distance, or distance education formats. Additionally, practical training is carried out as internships or workplace education in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare facilities, and workplaces.


Description
  • Being able to acquire the necessary basic and clinical medical knowledge to prevent, diagnose, and treat diseases within the framework of preventive medicine, or to refer patients to appropriate healthcare facilities.
  • Gaining skills in medical practice, resuscitation, history-taking, physical examination, and laboratory procedures.
  • Developing skills in reaching a diagnosis, questioning findings and data, analyzing and synthesizing, directing treatment, and managing the patient-physician relationship.
  • Being able to acquire the competence to identify, prevent, and find solutions to health problems of the region, country, and society, primarily by using our country’s limited resources most efficiently.
  • Achieving competence in understanding the epidemiology and socioeconomic impacts of diseases.
  • Developing the ability to communicate with team members and colleagues.
  • Gaining the skill to communicate effectively with patients and their families as a good and exemplary physician.
  • Acquiring the ability to keep up with today’s evolving communication and technology era and utilize pathways and tools to access current medical knowledge.
  • Being able to care for patients with biopsychosocial integrity, and practicing the profession while adhering to human rights, patient rights, and medical ethical rules.
  • Gaining the ability to take on leadership roles in primary healthcare facilities or in the clinic or laboratory for which one is responsible.
  • Being able to adopt and apply scientific research principles and methods.
  • Acquiring the skill to evaluate, interpret, and apply the results of scientific research in an evidence-based manner.

Key Competencies

The following key competencies are possessed at an advanced level:

  1. Literacy proficiency
  2. Multilingual proficiency
  3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  4. Digital competence
  5. Personal, social, and learning-to-learn competence
  6. Citizenship competence
  7. Entrepreneurial competence
  8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

1. Assessment and evaluation methods, types of exams, and their contributions to course grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).

2. Various methods such as assignments, projects, applications, midterms, and final exams are used in assessment and evaluation.

3. Letter and/or number-based grading systems are utilized in the assessment of student success.

 

Mutlak Değerlendirme Sistemindeki Not Aralıkları

Başarı Notu

Harf Notu Karşılığı

AKTS Notu

Açıklaması

88 – 100

4.00

AA

A

Mükemmel

80 – 87

3.50

BA

B

Çok İyi

73 – 79

3.00

BB

C

İyi

66 – 72

2.50

CB

D

Orta

60 – 65

2.00

CC

E

Yeterli

50 – 59

1.50

DC

Başarısız, Ortak Zorunlu ve Seçmeli Derslerde Şartlı Geçer

0 – 49

0.00

FF

FX

Derste Başarısız

0

0.00

F

F

Devamsızlık veya uygulamadan başarısız Final sınavına girme hakkı yok

60 – 100

 –

G

 –

Geçer (Kredisiz Derslerde Başarılı)

0 – 59

 –

K

 –

Kalır (Kredisiz Derslerde Başarısız)

 –

M

 –

Muaf


Quality Assurance

Quality Assurance : To ensure the quality of higher education programs:

• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities carried out in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published annually in accordance with the criteria determined by YÖK. Reports containing quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations conducted for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Development and Approval of Teaching Programs:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions upon the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the regulations on education, teaching, and examination prepared by higher education institutions, which comply with the fundamental principles set by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of program competencies is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation


Access Requirements

1. To have graduated from secondary education institutions or from foreign secondary education institutions whose equivalence has been approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements of higher education institutions for undergraduate programs.

2. To have been placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the central exam administered by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.

3. To have obtained a sufficient score in the central exam administered by ÖSYM for programs admitting students through the special talent examination conducted by higher education institutions according to the procedures and principles determined by YÖK, and to have passed the special talent examination.

4. To have been placed into undergraduate programs at higher education institutions that are a continuation of the fields they completed in associate degree programs based on the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) administered by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.


Conditions for Success
To obtain the title of Medical Doctor, students are required to take courses totaling 360 ECTS credits, achieve a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00, and undertake internships as medical interns for a period of 12 months in their final year.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Faculty of Medicine have the opportunity to find employment with the title of “Medical Doctor” in public healthcare institutions under the compulsory service law and in private healthcare institutions after compulsory service.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. The Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions

1.2. The Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor’s Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. The Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode