| Yeterlilik Kodu | TR0030033194 | |
| Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | İzmir Ekonomi Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |
| Sorumlu Kurum URL | https://www.ieu.edu.tr/tr | |
| Yönelim | Genel | |
| AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
| TYÇ Seviyesi | 7 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 360 | |
| Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | Tıp Eğitimi Programı; Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu (UTEAK) tarafından tanımlanan nitelikler bağlamında, Ulusal Çekirdek Eğitim Programının (NCEP) içeriğini kapsayan ve IEUFoM'un sağlık ve tıbbi görüşlerini yansıtan genişletilmiş bir müfredat bağlamında yapılandırılmıştır. | |
| Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumu bünyesindeki laboratuvarlarda, hastanelerde ve sağlık kurumlarında yapılmaktadır. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Sağlık Hizmeti Sunucusu
Bilimsel ve Analitik Yaklaşım Gösteren
Mesleki Etik ve Profesyonel İlkeleri Benimseyen
Sağlık Savunucusu
Lider, Yönetici, Ekip Üyesi
İletişimci
Yaşam Boyu Öğrenen
| |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin ölçme-değerlendirmesinde öğrenme çıktılarına uygun olacak şekilde çeşitli yöntemler kullanılmaktadır. Evre 1’de yazılı sınavlar, ödevler, raporlar, sunumlar, projeler, refleksiyon ve portfolio gibi yöntemler uygulanmaktadır. Evre 2’de yazılı sınavlar, yapılandırılmış sözlü sınavlar ve Nesnel Yapılandırılmış Klinik Sınavlar gibi dönem sonunda uygulanan sınavların yanında işlem kayıtları, hasta dosyaları, hasta sunumları, bireysel öğrenme kanıtları, klinik performansların değerlendirildiği mini klinik sınavlar ve profesyonellik değerlendirmeleri gibi formatif yöntemler de uygulanmaktadır. Evre 3’de ise intörnlere, portfolio ve karneler kullanılarak beklenen uygulamaları yapması, gözlemsel yöntemler kullanılarak mesleki uygulama becerileri ve profesyonel tutumların değerlendirilerek yeterlilik verilmektedir. | |
| Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programı 6 yıllık süreler için Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirilme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) tarafından akredite edilir. Akreditasyon Süresi: 01.01.2025-01.01.2031 | |
| Giriş Şartı | Tıp Fakültesine giriş için Ülkemizde ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yurtdışı ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
| Başarma Şartları | Bu lisans programında öğrenim gören öğrencilerin genel not ortalamasının (GPA) en az 2.00 / 4.00 olması ve programdaki tüm derslerini en az DD / S harf notu ile tamamlamış olması gerekmektedir. mezun olmak. Mezuniyet için gerekli minimum AKTS kredisi sayısı 360'tır. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıp fakültesi mezunları zorunlu devlet hizmeti görevlerini tamamladıktan sonra, kamuya ait veya özel sağlık kurum ve kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Mezuniyet sonrasında “Pratisyen doktor” olarak aile-toplum sağlığı merkezleri gibi birinci basamak sağlık hizmetlerinde, özel ve resmi hastanelerde, klinik, poliklinik ve muayenehanelerde, evde bakım hizmeti veren kuruluşlarda ve benzeri tanı ve tedavi hizmeti yürüten sağlık kurumlarda çalışabilirler. Mezuniyet sonrasında belli bir alanda uzmanlaşmak isteyen pratisyen hekimler, ÖSYM tarafından yapılan Tıpta Uzmanlık Sınavına (TUS) girerler. İlgili branş için yeterli puan aldıkları takdirde, üniversite hastanelerinde veya Sağlık Bakanlığı’na bağlı eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık eğitimi alabilirler. Zorunlu devlet hizmetini tamamlamadan bu hakkı kazananların zorunlu hizmeti uzmanlık eğitimi sonrasına ertelenir. Uzmanlık eğitimi sırasında doktorlar araştırma görevlisi olarak çalışır ve ücret alırlar. Bu eğitimi tamamlayanlar “Uzman Tıp Doktoru” ünvanını kazanır ve birinci /ikinci/üçüncü basamak sağlık hizmeti verilen sağlık kuruluşlarında, hastanelerde, diğer sağlık kuruluşlarında çalışabilirler. Uzmanlık eğitimi sonrası da zorunlu hizmet yükümlülüğü vardır. Daha ileri uzmanlaşmak isteyen uzman doktorlar “Yan Dal Uzmanlığı” eğitimi için yine ÖSYM tarafından yapılan Tıpta Yan Dal Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavına (YDUS) girip başarılı oldukları takdirde, kendi anadal uzmanlık alanlarının bir yan dalında eğitim alabilirler. Mezuniyet sonrasında temel bilimlerde doktora yapmak isteyen doktorlar ilanlara başvurarak üniversitelerin ilgili enstitülerinin anabilim dallarında doktora/yüksek lisans eğitimine başlayarak akademik kariyer yapabilirler. | |
| Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) |
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
TR0030033194
ISCO 08
ISCO 08
Tıp Eğitimi Programı; Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu (UTEAK) tarafından tanımlanan nitelikler bağlamında, Ulusal Çekirdek Eğitim Programının (NCEP) içeriğini kapsayan ve IEUFoM'un sağlık ve tıbbi görüşlerini yansıtan genişletilmiş bir müfredat bağlamında yapılandırılmıştır.
Öğrenme örgün, açık ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumu bünyesindeki laboratuvarlarda, hastanelerde ve sağlık kurumlarında yapılmaktadır.
Sağlık Hizmeti Sunucusu
- Hekimlik uygulamalarına yönelik bilgi: Temel ve klinik tıp bilimleri, epidemiyoloji, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanında edindiği bilgileri tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır.
- Mesleksel beceride yetkinlik: Mesleğini uygulama için gerekli temel hekimlik becerilerine ve tutuma sahiptir, sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.
- Hasta yönetimi: Toplumda öncelikli sağlık sorunları başta olmak üzere, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül, güvenli, güvenilir, adil, ve akılcı- kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar. Gerektiğinde diğer sağlık çalışanları ve kurumlardan sevk zincirini gözeterek destek ister.
- Hasta ve çalışan güvenliği: Tanı, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerinde hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
- Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek mesleksel uygulamalarında değerlendirir. Toplumu bilgilendirerek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.
Bilimsel ve Analitik Yaklaşım Gösteren
- Bilgi yönetimi ve Araştırma: Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Araştırma yoluyla ürettiği ve bilişim teknolojilerinden uygun şekilde yararlanarak doğru, güvenilir kaynaklardan eriştiği bilgileri, kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.
Mesleki Etik ve Profesyonel İlkeleri Benimseyen
- Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini, iyi hekimlik uygulamalarını ve deontoloji ilkelerini dikkate alarak yerine getirir. Etik ikilemleri tanır, analiz ederek karar verebilir.
- Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle ve empatiyle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar. Hasta bilgilerinin gizliliğinin korunması ve mahremiyetin korunmasına özen gösterir.
Sağlık Savunucusu
- Sağlık politikaları ve savunuculuk: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir. Sosyal güvenirlik ve yükümlülükler doğrultusunda sağlık hizmetlerinin geliştirilmesini savunur.
- Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir, sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmetlerini gerçekleştirir.
- Olağandışı durumlarda sağlığı koruma ve geliştirme: Olağandışı durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.
- Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, hijyenine, güvenliğine ve görünüşüne önem verir. Sağlığı korumaya yönelik önlemleri, sağlıklı yaşamın sürdürülmesi için stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular. Uygulamalarıyla meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
Lider, Yönetici, Ekip Üyesi
- Değişim yönetimi ve liderlik: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar, bu değişikliklere liderlik edebilecek donanımları kazanır.
- Ekip çalışması: Birlikte çalıştığı sağlık çalışanları ve diğer meslek gruplarıyla olumlu iletişim kurar, etkin geribildirim alma ve verme davranışları gösterir, destekleyici yaklaşımda bulunur, özlük haklarını, görev ve yükümlülüklerini bilir, zamanında ve gereğince yerine getirir, gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
İletişimci
- İletişim becerileri: Yazılı, sözel ve sözel olmayan iletişimi etkin olarak kullanır.
- Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak edecek, olası farklılıklarını ve gereksinimlerini gözetecek şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar ve gerekli bilgilendirmeyi yapar.
Yaşam Boyu Öğrenen
- Yaşam boyu öğrenme: Özdeğerlendirme yaklaşımlarını kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar, öğrenme gereksinimini belirleyerek ve kendi öğrenme sürecini düzenleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilerin ölçme-değerlendirmesinde öğrenme çıktılarına uygun olacak şekilde çeşitli yöntemler kullanılmaktadır.
Evre 1’de yazılı sınavlar, ödevler, raporlar, sunumlar, projeler, refleksiyon ve portfolio gibi yöntemler uygulanmaktadır.
Evre 2’de yazılı sınavlar, yapılandırılmış sözlü sınavlar ve Nesnel Yapılandırılmış Klinik Sınavlar gibi dönem sonunda uygulanan sınavların yanında işlem kayıtları, hasta dosyaları, hasta sunumları, bireysel öğrenme kanıtları, klinik performansların değerlendirildiği mini klinik sınavlar ve profesyonellik değerlendirmeleri gibi formatif yöntemler de uygulanmaktadır.
Evre 3’de ise intörnlere, portfolio ve karneler kullanılarak beklenen uygulamaları yapması, gözlemsel yöntemler kullanılarak mesleki uygulama becerileri ve profesyonel tutumların değerlendirilerek yeterlilik verilmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Programı 6 yıllık süreler için Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirilme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) tarafından akredite edilir.
Akreditasyon Süresi: 01.01.2025-01.01.2031
Tıp Fakültesine giriş için Ülkemizde ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yurtdışı ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Tıp fakültesi mezunları zorunlu devlet hizmeti görevlerini tamamladıktan sonra, kamuya ait veya özel sağlık kurum ve kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir.
Mezuniyet sonrasında “Pratisyen doktor” olarak aile-toplum sağlığı merkezleri gibi birinci basamak sağlık hizmetlerinde, özel ve resmi hastanelerde, klinik, poliklinik ve muayenehanelerde, evde bakım hizmeti veren kuruluşlarda ve benzeri tanı ve tedavi hizmeti yürüten sağlık kurumlarda çalışabilirler.
Mezuniyet sonrasında belli bir alanda uzmanlaşmak isteyen pratisyen hekimler, ÖSYM tarafından yapılan Tıpta Uzmanlık Sınavına (TUS) girerler. İlgili branş için yeterli puan aldıkları takdirde, üniversite hastanelerinde veya Sağlık Bakanlığı’na bağlı eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık eğitimi alabilirler. Zorunlu devlet hizmetini tamamlamadan bu hakkı kazananların zorunlu hizmeti uzmanlık eğitimi sonrasına ertelenir. Uzmanlık eğitimi sırasında doktorlar araştırma görevlisi olarak çalışır ve ücret alırlar. Bu eğitimi tamamlayanlar “Uzman Tıp Doktoru” ünvanını kazanır ve birinci /ikinci/üçüncü basamak sağlık hizmeti verilen sağlık kuruluşlarında, hastanelerde, diğer sağlık kuruluşlarında çalışabilirler. Uzmanlık eğitimi sonrası da zorunlu hizmet yükümlülüğü vardır.
Daha ileri uzmanlaşmak isteyen uzman doktorlar “Yan Dal Uzmanlığı” eğitimi için yine ÖSYM tarafından yapılan Tıpta Yan Dal Uzmanlık Eğitimi Giriş Sınavına (YDUS) girip başarılı oldukları takdirde, kendi anadal uzmanlık alanlarının bir yan dalında eğitim alabilirler.
Mezuniyet sonrasında temel bilimlerde doktora yapmak isteyen doktorlar ilanlara başvurarak üniversitelerin ilgili enstitülerinin anabilim dallarında doktora/yüksek lisans eğitimine başlayarak akademik kariyer yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030033194 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Qualification Title | Bachelor's degree in Medicine | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Awarding Body | İzmir University of Economics | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Awarding Body Contact | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Awarding Body Url | http://www.ieu.edu.tr/tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| TQF Level | 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Thematic Areas | Medicine | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Credit Value | 360 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program Duration | 6 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program Profile | The Medical Education Program is structured in the context of qualifications defined by the National Medical Education Accreditation Board (UTEAK), within the context of an extended curriculum that encompasses the content of the National Core Education Program (NCEP) and reflects the health and medical views of the Izmir University of Economics Faculty of Medicine. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Learning Environments | Learning takes place through formal, open, and distance learning. Additionally, practical training is provided in laboratories within higher education institution, hospitals,and healthcare institutions. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Key Competencies | Possess the following key competencies at an advanced level: 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Further Info | A variety of methods are used to assess students, aligned with their learning outcomes. Phase 1 utilizes methods such as written exams, assignments, reports, presentations, projects, reflections, and portfolios. Phase 2 utilizes written exams, structured oral exams, and Objective Structured Clinical Exams at the end of the semester, as well as formative methods such as procedure records, patient files, patient presentations, evidence of individual learning, mini-clinical exams assessing clinical performance, and professionalism assessments. Phase 3 assesses interns' competence by conducting expected practices using portfolios and report cards, and by assessing their professional practice skills and professional attitudes using observational methods. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Quality Assurance | For the preservation of the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared in accordance with the criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Pre-Graduate Medical Education Program is accredited by the Association for the Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs (TEPDAD) for 6-year periods. Accreditation Period: 01.01.2025-01.01.2031 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Access Requirements | To enter the Faculty of Medicine, applicants must have graduated from a secondary school in Turkey or a secondary school abroad whose equivalence is approved by the Ministry of National Education, and must have met the admission requirements for undergraduate programs at higher education institutions. They must have been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of a centralized examination administered by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by the Council of Higher Education. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Conditions for Success | Students studying in this undergraduate program must have a cumulative grade point average (GPA) of at least 2.00 / 4.00 and must have completed all courses in the program with a letter grade of at least DD / S. The minimum number of ECTS credits required for graduation is 360. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Progression Paths (Relationship Type) |
After completing their mandatory civil service, medical school graduates have the opportunity to work in public or private healthcare institutions and organizations.
After graduation, they can work as "general practitioners" in primary healthcare settings such as family and community health centers, private and public hospitals, clinics, outpatient clinics, and private practices, home healthcare providers, and similar healthcare institutions providing diagnostic and therapeutic services.
After graduation, general practitioners who wish to specialize in a specific field take the Medical Specialization Examination (TUS) administered by ÖSYM. If they receive sufficient scores for the relevant specialty, they can undergo specialization training at university hospitals or training and research hospitals affiliated with the Ministry of Health. Those who qualify before completing their mandatory civil service are deferred until after their specialization training. During specialist training, doctors work as research assistants and receive a salary. Those who complete this training earn the title of "Specialist Medical Doctor" and can work in primary, secondary, or tertiary healthcare institutions, hospitals, and other healthcare facilities. There is also a mandatory service obligation after specialist training.
Specialist doctors who wish to further specialize can take the Medical Subspecialty Training Entrance Exam (YDUS) administered by ÖSYM for "Subspecialty" training and, if successful, pursue training in a subspecialty of their primary specialty.
After graduation, doctors wishing to pursue a doctorate in basic sciences can apply for job postings and begin doctoral or master's studies in the departments of relevant university institutes, pursuing an academic career.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Legal Basis |
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
TR0030033194
ISCO 08
ISCO 08
The Medical Education Program is structured in the context of qualifications defined by the National Medical Education Accreditation Board (UTEAK), within the context of an extended curriculum that encompasses the content of the National Core Education Program (NCEP) and reflects the health and medical views of the Izmir University of Economics Faculty of Medicine.
Learning takes place through formal, open, and distance learning. Additionally, practical training is provided in laboratories within higher education institution, hospitals,and healthcare institutions.
| 1 |
Knowledge of medical practices: Utilizes knowledge from basic and clinical medical sciences, epidemiology, biostatistics, biomedical informatics, and social and behavioral sciences to prevent, diagnose, treat, and manage medical problems. |
| 2 |
Competence in professional skills: Competence in Professional Skills: Possesses the basic medical skills and attitude necessary for practicing the profession, understands personal limits, evaluates own performance, identifies areas needing improvement, and implements these improvements within a plan. |
| 3 |
Patient Management: Provides patient-centered, holistic, safe, reliable, fair, and evidence-based healthcare services, prioritizing the protection and promotion of health, especially for the primary health issues in the community. Seeks support from other healthcare professionals and institutions when necessary, following the referral chain. |
| 4 |
Patient and Employee Safety: Delivers healthcare services with consideration for the health and safety of both patients and healthcare workers throughout diagnosis, treatment, and rehabilitation processes. |
| 5 |
Planetary Health and Healthy Lifestyles: Considers the impact of the planet's resources on individual and community health in professional practices. Takes it as a duty to inform the public, promote healthy lifestyles, and eliminate factors that negatively affect health. |
| 6 |
Information Management and Research: Explains the role and importance of scientific research and evidence in delivering high-quality and safe healthcare services. Analyzes health issues in the community using scientific methods. Utilizes information generated through research and accessed from accurate, reliable sources, by appropriately using information technologies, in evidence-based patient management processes. |
| 7 |
Adherence to Ethical Principles: Fulfills duties and responsibilities within the framework of ethical principles, rights, and legal obligations required by the profession, considering good medical practices and deontology principles. Recognizes ethical dilemmas and can analyze and make decisions accordingly. |
| 8 |
Professional Virtues: Avoids behaviors that could undermine public trust in the medical profession. Approaches patients with compassion, care, and empathy without discrimination, prioritizing their well-being over personal interests. Ensures the confidentiality and privacy of patient information. |
| 9 |
Health Policies and Advocacy: Assesses the impact of health policies on the health indicators of individuals and communities. Advocates for the development of healthcare services in line with social reliability and responsibilities. |
| 10 |
Protecting and Promoting Health as a Social Responsibility: Accepts the protection and promotion of community health as a social responsibility, identifies priority health issues in the community served, develops solutions, and provides health education and counseling services. |
| 11 |
Protecting and Promoting Health in Extraordinary Situations: Prioritizes the protection and promotion of individual and community health during extraordinary situations. Performs clinical and public health practices in a comprehensive and competent manner. |
| 12 |
Healthy Physician - Healthy Community: Pays attention to personal health, hygiene, safety, and appearance. Explains and implements measures for maintaining health, strategies for coping with stress, and preventing burnout to maintain a healthy life. Sets an example for colleagues and the community through personal practices. |
| 13 |
Change Management and Leadership: Systematically identifies issues and processes requiring change to provide high-quality, safe, and cost-effective healthcare services, along with the necessary resources. Acquires the skills to lead these changes effectively. |
| 14 |
Teamwork: Establishes positive communication with healthcare professionals and other occupational groups. Demonstrates effective feedback practices, adopts a supportive approach, understands and fulfills personal rights, duties, and responsibilities in a timely and appropriate manner, and takes on different team roles as needed. |
| 15 |
Communication Skills: Effectively uses written, verbal, and non-verbal communication. |
| 16 |
Communication for Qualified and Safe Healthcare: Engages with patients, their families, healthcare professionals, other occupational groups, institutions, and organizations to minimize patient safety risks, enhance the quality of healthcare, in clear, understandable, and professionally appropriate communication while involving patients in decision-making processes, and considering potential differences and needs while providing necessary information. |
| 17 |
Lifelong Learning: Uses self-assessment approaches to evaluate professional performance, identifies areas needing improvement, determines learning needs, and organizes personal learning processes to enhance professional knowledge and skills. |
Possess the following key competencies at an advanced level:
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
A variety of methods are used to assess students, aligned with their learning outcomes.
Phase 1 utilizes methods such as written exams, assignments, reports, presentations, projects, reflections, and portfolios.
Phase 2 utilizes written exams, structured oral exams, and Objective Structured Clinical Exams at the end of the semester, as well as formative methods such as procedure records, patient files, patient presentations, evidence of individual learning, mini-clinical exams assessing clinical performance, and professionalism assessments.
Phase 3 assesses interns' competence by conducting expected practices using portfolios and report cards, and by assessing their professional practice skills and professional attitudes using observational methods.
For the preservation of the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" prepared in accordance with the criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these subjects. 1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK
- Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, which comply with the basic principles determined by YÖK on these subjects
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions
- Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
Pre-Graduate Medical Education Program is accredited by the Association for the Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs (TEPDAD) for 6-year periods.
Accreditation Period: 01.01.2025-01.01.2031
To enter the Faculty of Medicine, applicants must have graduated from a secondary school in Turkey or a secondary school abroad whose equivalence is approved by the Ministry of National Education, and must have met the admission requirements for undergraduate programs at higher education institutions.
They must have been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of a centralized examination administered by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by the Council of Higher Education.
After completing their mandatory civil service, medical school graduates have the opportunity to work in public or private healthcare institutions and organizations.
After graduation, they can work as "general practitioners" in primary healthcare settings such as family and community health centers, private and public hospitals, clinics, outpatient clinics, and private practices, home healthcare providers, and similar healthcare institutions providing diagnostic and therapeutic services.
After graduation, general practitioners who wish to specialize in a specific field take the Medical Specialization Examination (TUS) administered by ÖSYM. If they receive sufficient scores for the relevant specialty, they can undergo specialization training at university hospitals or training and research hospitals affiliated with the Ministry of Health. Those who qualify before completing their mandatory civil service are deferred until after their specialization training. During specialist training, doctors work as research assistants and receive a salary. Those who complete this training earn the title of "Specialist Medical Doctor" and can work in primary, secondary, or tertiary healthcare institutions, hospitals, and other healthcare facilities. There is also a mandatory service obligation after specialist training.
Specialist doctors who wish to further specialize can take the Medical Subspecialty Training Entrance Exam (YDUS) administered by ÖSYM for "Subspecialty" training and, if successful, pursue training in a subspecialty of their primary specialty.
After graduation, doctors wishing to pursue a doctorate in basic sciences can apply for job postings and begin doctoral or master's studies in the departments of relevant university institutes, pursuing an academic career.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
