Yeterlilik Kodu

TR0030037504

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale
Sorumlu Kurum URLhttps://www.comu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Lise yeterliliklerine dayalı, öğrencilerin sağlık ve hastalığı biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel bütünlük içinde değerlendirme, sağlığı koruyup geliştirme, hastalıkların tanı ve tedavisini yapma, sakatlıkları önleyebilme ve rehabilite edebilme, toplumun sağlık ihtiyaçlarını belirleyip bu ihtiyaçlara yönelik hizmeti sunma, toplumun sağlık kaynaklarını kullanama, topluma ve hastalara sağlık danışmanlığı yapma, ekip içinde uyum içinde çalışma, hasta, hasta yakınları, ekip üyeleri ve toplumla etkin iletişim kurma, tıbbın evrensel etik ilke ve değerleri ile hukuk kurallarına bağlı kalma, kanıta dayalı tıp uygulamalarını karar verme süreçlerinde kullanma, karşılaştığı sorunlara bilimsel yöntemlerle çözümler geliştirme ve bunları bilimsel ortamlarda paylaşma, hekimlik uygulamaları esnasında kendini değerlendirme ve geliştirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlar ile Sağlık Bakanlığına bağlı “Aile Sağlığı Merkezleri”, “Toplum Sağlığı Merkezlerinde” yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir bilim dalı, iş veya öğrenme alanında özgün fikirlerin oluşturulmasına veya araştırma yapılmasına temel teşkil edebilecek ileri üstü düzeyde bilgiye ve uzmanlık bilgisine sahiptir.
  • Bir öğrenme alanı ve bunun etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ait bilgileri eleştirebilecek düzeyde farkındalığa sahiptir.
  • Yeni bir bilgi veya prosedür geliştirmek veya farklı alanlardaki bilgileri bütünleştirmek için bir iş veya öğrenme alanına özgü araştırma ve inovasyon yapma becerilerine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili çalışmaları yönetir, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Belirlenen stratejik hedeflere ulaşılmasını temin etmek üzere içinde yer aldığı ekiplerin, meslekî bilgi ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi için sorumluluk alır.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili, en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini ileri üstü düzeyde kullanır.
  • Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak alanda uzman veya uzman olmayan gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlere uygun davranır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle sosyal ilişkileri ve bu ilişkilerle ilgili normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler; bunlara yönelik politikaların tasarlanmasında sorumluluk alır.
  • Temel insan hakları, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
  • Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenler.
  • Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek ileri üstü düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü önceler.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; 12 Aralık 2021 tarih ve 31687 sayılı Resmî Gazetede yayınlanmış “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile 11 Ağustos 2022 tarih ve 13 sayılı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Senatosu toplantısının 5 numaralı kararıyla yürürlüğe girmiş “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Eğitim Sınav Yönergesi” esaslarınca belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede açık uçlu soru, boşluk doldurma sorusu, çoktan seçmeli soru, doğru yanlış sorusu, kısa yanıt gerektiren soru, ödev, rapor/makale hazırlama/değerlendirme, sözlü soru, yapılandırılmış sözlü soru, laboratuvar uygulama sınavı, nesnel yapılandırılmış klinik sınav, süreç içi performans değerlendirme, klinik beceri sınavları, hasta dosyası hazırlama, hasta başı değerlendirme, olguya dayalı tartışma, mini klinik sınav (MKS) yöntemleri kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği TEPDAD

Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.01.2020/1.01.2026

ÇOMÜ Tıp Fakültesi, Tıp Eğitiminde Akreditasyon yeterliliği kapsamında YÖKAK tarafından tescil edilmiş TEPDAD (Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından 29.02.2020 tarihinde Akredite edilmiştir. Ayrıca Üniversitemiz YÖKAK Kurumsal Akreditasyonuna sahiptir (https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/1679-akreditasyon-belgesi.pdf). Bunlara ek olarak Rektörlüğümüz kalite güvence çalışmaları sonucunda; Üniversitemiz Tıp Fakültesine 2022 ilk periyodunda ISO 29990: 2010 Eğitim Kuruluşları Yönetim Sistemi, ISO 26000: 2010 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi ve ISO 10002: 2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemikalite belgelerinin alınması sağlamıştır. Fakültemiz 2021 Özdeğerlendirme Raporu (ÖDR) ve Kurum İçi Değerlendirme Raporu (KİDR) hazırlama çalışmalarını da başarıyla tamamlamıştır. Bu sayede Tıp Fakültemiz öğrencilerinin diploma eklerinde uluslararası tanınırlığı olan Europass logosu, YÖKAK Kurumsal Akreditasyonu Logosu, TEPDAD Program Akreditasyonu Logosu, ISO 29990: 2010 Eğitim Kuruluşları Yönetim Sistemi, ISO 26000: 2010 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi ve ISO 10002: 2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi kalite belgeleri de yer alacağından mezun öğrencilerimiz kariyer yaşamlarında da büyük avantaj elde etmiş olacaktır. https://tip.comu.edu.tr/viewer https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2586-document-2.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2590-document-3.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2589-document-4.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2591-document-5.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2588-document.pdf

Giriş Şartı
  • Lise diplomasına sahip olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen puan ile tıp fakültesi programına yerleştirilmek.
Başarma Şartları 360 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile varsa ilgili yükseköğretim kurumu senatosunun/enstitüsünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Ön hekimlik (intörn) dönemini başarıyla tamamlamak. Tıp fakültesi programını tamamlayanlar yüksek lisans derecesine sahip sayılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Tıp fakültesi diplomasına sahip olanlar tıpta uzmanlık eğitimine devam edebilirler.
  • Tıp fakültesi diplomasına sahip olanlar doktora programlarına devam edebilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030037504


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Lise yeterliliklerine dayalı, öğrencilerin sağlık ve hastalığı biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel bütünlük içinde değerlendirme, sağlığı koruyup geliştirme, hastalıkların tanı ve tedavisini yapma, sakatlıkları önleyebilme ve rehabilite edebilme, toplumun sağlık ihtiyaçlarını belirleyip bu ihtiyaçlara yönelik hizmeti sunma, toplumun sağlık kaynaklarını kullanama, topluma ve hastalara sağlık danışmanlığı yapma, ekip içinde uyum içinde çalışma, hasta, hasta yakınları, ekip üyeleri ve toplumla etkin iletişim kurma, tıbbın evrensel etik ilke ve değerleri ile hukuk kurallarına bağlı kalma, kanıta dayalı tıp uygulamalarını karar verme süreçlerinde kullanma, karşılaştığı sorunlara bilimsel yöntemlerle çözümler geliştirme ve bunları bilimsel ortamlarda paylaşma, hekimlik uygulamaları esnasında kendini değerlendirme ve geliştirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlar ile Sağlık Bakanlığına bağlı “Aile Sağlığı Merkezleri”, “Toplum Sağlığı Merkezlerinde” yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir bilim dalı, iş veya öğrenme alanında özgün fikirlerin oluşturulmasına veya araştırma yapılmasına temel teşkil edebilecek ileri üstü düzeyde bilgiye ve uzmanlık bilgisine sahiptir.
  • Bir öğrenme alanı ve bunun etkileşim içinde olduğu diğer alanlara ait bilgileri eleştirebilecek düzeyde farkındalığa sahiptir.
  • Yeni bir bilgi veya prosedür geliştirmek veya farklı alanlardaki bilgileri bütünleştirmek için bir iş veya öğrenme alanına özgü araştırma ve inovasyon yapma becerilerine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili çalışmaları yönetir, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Belirlenen stratejik hedeflere ulaşılmasını temin etmek üzere içinde yer aldığı ekiplerin, meslekî bilgi ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi için sorumluluk alır.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili, en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini ileri üstü düzeyde kullanır.
  • Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak alanda uzman veya uzman olmayan gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlere uygun davranır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle sosyal ilişkileri ve bu ilişkilerle ilgili normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler; bunlara yönelik politikaların tasarlanmasında sorumluluk alır.
  • Temel insan hakları, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
  • Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenler.
  • Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek ileri üstü düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü önceler.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; 12 Aralık 2021 tarih ve 31687 sayılı Resmî Gazetede yayınlanmış “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ile 11 Ağustos 2022 tarih ve 13 sayılı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Senatosu toplantısının 5 numaralı kararıyla yürürlüğe girmiş “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Eğitim Sınav Yönergesi” esaslarınca belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede açık uçlu soru, boşluk doldurma sorusu, çoktan seçmeli soru, doğru yanlış sorusu, kısa yanıt gerektiren soru, ödev, rapor/makale hazırlama/değerlendirme, sözlü soru, yapılandırılmış sözlü soru, laboratuvar uygulama sınavı, nesnel yapılandırılmış klinik sınav, süreç içi performans değerlendirme, klinik beceri sınavları, hasta dosyası hazırlama, hasta başı değerlendirme, olguya dayalı tartışma, mini klinik sınav (MKS) yöntemleri kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği TEPDAD

Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.01.2020/1.01.2026

ÇOMÜ Tıp Fakültesi, Tıp Eğitiminde Akreditasyon yeterliliği kapsamında YÖKAK tarafından tescil edilmiş TEPDAD (Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından 29.02.2020 tarihinde Akredite edilmiştir. Ayrıca Üniversitemiz YÖKAK Kurumsal Akreditasyonuna sahiptir (https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/1679-akreditasyon-belgesi.pdf). Bunlara ek olarak Rektörlüğümüz kalite güvence çalışmaları sonucunda; Üniversitemiz Tıp Fakültesine 2022 ilk periyodunda ISO 29990: 2010 Eğitim Kuruluşları Yönetim Sistemi, ISO 26000: 2010 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi ve ISO 10002: 2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemikalite belgelerinin alınması sağlamıştır. Fakültemiz 2021 Özdeğerlendirme Raporu (ÖDR) ve Kurum İçi Değerlendirme Raporu (KİDR) hazırlama çalışmalarını da başarıyla tamamlamıştır. Bu sayede Tıp Fakültemiz öğrencilerinin diploma eklerinde uluslararası tanınırlığı olan Europass logosu, YÖKAK Kurumsal Akreditasyonu Logosu, TEPDAD Program Akreditasyonu Logosu, ISO 29990: 2010 Eğitim Kuruluşları Yönetim Sistemi, ISO 26000: 2010 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi ve ISO 10002: 2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi kalite belgeleri de yer alacağından mezun öğrencilerimiz kariyer yaşamlarında da büyük avantaj elde etmiş olacaktır. https://tip.comu.edu.tr/viewer https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2586-document-2.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2590-document-3.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2589-document-4.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2591-document-5.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2588-document.pdf


Giriş Şartı
  • Lise diplomasına sahip olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen puan ile tıp fakültesi programına yerleştirilmek.

Başarma Şartları
360 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile varsa ilgili yükseköğretim kurumu senatosunun/enstitüsünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek. Ön hekimlik (intörn) dönemini başarıyla tamamlamak. Tıp fakültesi programını tamamlayanlar yüksek lisans derecesine sahip sayılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Tıp fakültesi diplomasına sahip olanlar tıpta uzmanlık eğitimine devam edebilirler.
  • Tıp fakültesi diplomasına sahip olanlar doktora programlarına devam edebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030037504

Qualification Title
Bachelor's Degree in Medicine
Awarding BodyÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Awarding Body ContactCanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr
Awarding Body Urlhttps://global.comu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile
  • Based on high school qualifications, evaluating students' health and illness in a biological, psychological, social and cultural integrity, protecting and improving health, diagnosing and treating diseases, preventing and rehabilitating disabilities, determining the health needs of the society and providing services for these needs, using the health resources of the society, providing health counseling to the society and patients, working in harmony in a team, communicating effectively with patients, their relatives, team members and the society, adhering to the universal ethical principles and values of medicine and legal rules, using evidence-based medicine in decision-making processes, scientifically addressing the problems encountered. It is a higher education program that provides students with the ability to develop solutions with methods and share them in scientific environments, and to evaluate and develop themselves during their practice in medicine.
Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal education. In addition, applied trainings are carried out in research centers and laboratories within higher education institutions and in “Family Health Centers” and “Community Health Centers” affiliated to the Ministry of Health.
Description
  • Has advanced knowledge and expertise that can form the basis for the creation of original ideas or research in a field of science, work or learning.
  • Has an awareness at a level to criticize information about a learning area and other areas with which it interacts.
  • Has the skills to conduct research and innovation specific to a work or learning area to develop a new knowledge or procedure or to integrate knowledge from different fields.
  • Manages the studies related to the field, develops new strategic approaches for the solution of complex and unpredictable problems encountered in practice and produces solutions by taking responsibility.
  • Takes responsibility for the development of professional knowledge and practice skills of the teams in which he is involved in order to ensure the achievement of the determined strategic goals.
  • He/she evaluates the knowledge and skills he/she has in his/her field with a critical approach, determines the learning needs and has a lifelong learning approach to meet them.
  • Communicates effectively in written and oral in his mother tongue and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B2 General Level.
  • Uses information technologies specific to the field at an advanced level.
  • Systematically transfers current developments and studies in the field to expert or non-expert groups in written, oral and visual formats, by supporting them with quantitative and qualitative data.
  • Acts in accordance with scientific, social and ethical principles and values in the stages of collecting, analyzing and announcing the results related to the field.
  • Social relations and norms related to these relations with the awareness of social responsibility examines from a critical point of view; policies for them takes responsibility for the design.
  • Takes responsibility for raising awareness of the society on fundamental human rights, cultural and universal values, social justice and environment.
  • Has the necessary attitudes and behaviors for a healthy life.
  • It regulates its social relations by adopting the values that its country has and that the society in which it lives in is respected.
  • It has advanced knowledge, skills, attitudes and behaviors that will bring solutions to social and economic problems by considering the strategic priorities of its country.
  • Prioritizes the customs and traditions of the society, its unique characteristics and national culture in its attitudes and behaviors.
Key Competencies

He/She has the following key competencies at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multi-language proficiency

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Measurement and evaluation methods; “Canakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine Education and Examination Regulations” published in the Official Gazette dated 12 December 2021 and numbered 31687 and the “Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine Regulations” entered into force with the 5th decision of the Çanakkale Onsekiz Mart University Senate meeting dated 11 August 2022 and numbered 13. It is determined by the principles of “Pre-Graduation Education Examination Directive”.
  • In assessment and evaluation, open-ended question, fill-in-the-blank question, multiple choice question, true-false question, short answer question, homework, report/article preparation/evaluation, oral question, structured oral question, laboratory practice exam, objective structured clinical exam , in-process performance evaluation, clinical skill exams, patient file preparation, bedside evaluation, case-based discussion, mini clinical exam (MCE) methods are used.
  • In the evaluation of student success, systems based on letters or grades are used.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

COMU Faculty of Medicine was accredited on 29.02.2020 by TEPDAD (Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs) registered by YÖKAK within the scope of Accreditation in Medical Education qualification. In addition, our University has YÖKAK Institutional Accreditation (https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/1679-akredasyon-belgesi.pdf). In addition to these, as a result of the quality assurance studies of our Rectorate; In the first period of 2022, our University's Faculty of Medicine received ISO 29990: 2010 Educational Institutions Management System, ISO 26000: 2010 Social Responsibility Management System and ISO 10002: 2018 Customer Satisfaction Management System quality certificates. Our faculty has also successfully completed the preparation of the 2021 Self-Evaluation Report (ÖDR) and the Internal Evaluation Report (KİDR). In this way, the internationally recognized Europass logo on the diploma supplements of our Faculty of Medicine students, the YÖKAK Corporate Accreditation Logo, the TEPDAD Program Accreditation Logo, ISO 29990: 2010 Educational Institutions Management System, ISO 26000: 2010 Social Responsibility Management System and ISO 10002: 2018 Customer Satisfaction Management System quality Our graduates will also have a great advantage in their career lives. https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2586-document-2.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2590-document-3.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2589-document-4.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2591-document-5.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2588-document.pdf

Access Requirements
  • Having a high school diploma.
  • To be placed in the medical faculty program with the score determined by YÖK in the point type of the applied program, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Conditions for Success Fulfilling other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution senate/institute, provided that it is not less than 360 ECTS course credits. To successfully complete the pre-medical (intern) period. Those who complete the medical school program are deemed to have a master's degree.
Progression Paths (Relationship Type)

Those who have a medical school diploma can continue their specialization education in medicine.

Those who have a medical school diploma can continue their doctoral programs.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030037504


Qualification Title
Bachelor's Degree in Medicine

Awarding Body
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Awarding Body Contact
Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile
  • Based on high school qualifications, evaluating students' health and illness in a biological, psychological, social and cultural integrity, protecting and improving health, diagnosing and treating diseases, preventing and rehabilitating disabilities, determining the health needs of the society and providing services for these needs, using the health resources of the society, providing health counseling to the society and patients, working in harmony in a team, communicating effectively with patients, their relatives, team members and the society, adhering to the universal ethical principles and values of medicine and legal rules, using evidence-based medicine in decision-making processes, scientifically addressing the problems encountered. It is a higher education program that provides students with the ability to develop solutions with methods and share them in scientific environments, and to evaluate and develop themselves during their practice in medicine.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal education. In addition, applied trainings are carried out in research centers and laboratories within higher education institutions and in “Family Health Centers” and “Community Health Centers” affiliated to the Ministry of Health.

Description
  • Has advanced knowledge and expertise that can form the basis for the creation of original ideas or research in a field of science, work or learning.
  • Has an awareness at a level to criticize information about a learning area and other areas with which it interacts.
  • Has the skills to conduct research and innovation specific to a work or learning area to develop a new knowledge or procedure or to integrate knowledge from different fields.
  • Manages the studies related to the field, develops new strategic approaches for the solution of complex and unpredictable problems encountered in practice and produces solutions by taking responsibility.
  • Takes responsibility for the development of professional knowledge and practice skills of the teams in which he is involved in order to ensure the achievement of the determined strategic goals.
  • He/she evaluates the knowledge and skills he/she has in his/her field with a critical approach, determines the learning needs and has a lifelong learning approach to meet them.
  • Communicates effectively in written and oral in his mother tongue and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B2 General Level.
  • Uses information technologies specific to the field at an advanced level.
  • Systematically transfers current developments and studies in the field to expert or non-expert groups in written, oral and visual formats, by supporting them with quantitative and qualitative data.
  • Acts in accordance with scientific, social and ethical principles and values in the stages of collecting, analyzing and announcing the results related to the field.
  • Social relations and norms related to these relations with the awareness of social responsibility examines from a critical point of view; policies for them takes responsibility for the design.
  • Takes responsibility for raising awareness of the society on fundamental human rights, cultural and universal values, social justice and environment.
  • Has the necessary attitudes and behaviors for a healthy life.
  • It regulates its social relations by adopting the values that its country has and that the society in which it lives in is respected.
  • It has advanced knowledge, skills, attitudes and behaviors that will bring solutions to social and economic problems by considering the strategic priorities of its country.
  • Prioritizes the customs and traditions of the society, its unique characteristics and national culture in its attitudes and behaviors.

Key Competencies

He/She has the following key competencies at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multi-language proficiency

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info
  • Measurement and evaluation methods; “Canakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine Education and Examination Regulations” published in the Official Gazette dated 12 December 2021 and numbered 31687 and the “Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine Regulations” entered into force with the 5th decision of the Çanakkale Onsekiz Mart University Senate meeting dated 11 August 2022 and numbered 13. It is determined by the principles of “Pre-Graduation Education Examination Directive”.
  • In assessment and evaluation, open-ended question, fill-in-the-blank question, multiple choice question, true-false question, short answer question, homework, report/article preparation/evaluation, oral question, structured oral question, laboratory practice exam, objective structured clinical exam , in-process performance evaluation, clinical skill exams, patient file preparation, bedside evaluation, case-based discussion, mini clinical exam (MCE) methods are used.
  • In the evaluation of student success, systems based on letters or grades are used.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

COMU Faculty of Medicine was accredited on 29.02.2020 by TEPDAD (Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs) registered by YÖKAK within the scope of Accreditation in Medical Education qualification. In addition, our University has YÖKAK Institutional Accreditation (https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/1679-akredasyon-belgesi.pdf). In addition to these, as a result of the quality assurance studies of our Rectorate; In the first period of 2022, our University's Faculty of Medicine received ISO 29990: 2010 Educational Institutions Management System, ISO 26000: 2010 Social Responsibility Management System and ISO 10002: 2018 Customer Satisfaction Management System quality certificates. Our faculty has also successfully completed the preparation of the 2021 Self-Evaluation Report (ÖDR) and the Internal Evaluation Report (KİDR). In this way, the internationally recognized Europass logo on the diploma supplements of our Faculty of Medicine students, the YÖKAK Corporate Accreditation Logo, the TEPDAD Program Accreditation Logo, ISO 29990: 2010 Educational Institutions Management System, ISO 26000: 2010 Social Responsibility Management System and ISO 10002: 2018 Customer Satisfaction Management System quality Our graduates will also have a great advantage in their career lives. https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2586-document-2.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2590-document-3.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2589-document-4.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2591-document-5.pdf https://cdn.comu.edu.tr/cms/tipfak/files/2588-document.pdf


Access Requirements
  • Having a high school diploma.
  • To be placed in the medical faculty program with the score determined by YÖK in the point type of the applied program, the procedures and principles of which are determined by YÖK.

Conditions for Success
Fulfilling other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution senate/institute, provided that it is not less than 360 ECTS course credits. To successfully complete the pre-medical (intern) period. Those who complete the medical school program are deemed to have a master's degree.

Progression Paths (Relationship Type)

Those who have a medical school diploma can continue their specialization education in medicine.

Those who have a medical school diploma can continue their doctoral programs.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode