Yeterlilik Kodu

TR0030217241

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)

Eğitim programı; hekimlik pratiğinde çağdaş uygulamaların temellerini vermek üzere tasarlanmıştır;.
1. Yıl Tıbbi Bilimlere Giriş: Sistemlerin normal yapı ve fonksiyonlarının anlaşılmasına temel oluşturacak hücrenin yapıtaşları, morfolojisi, döngüsü, vücudun biyolojik dengesi, homeostaz gibi ana kavramlar işlenmektedir. Ayrıca, beceri eğitiminin temelleri atılmakta, bilgisayarın tıp eğitiminde ve günlük yaşamdaki kullanımına yönelik eğitim programı, sağlığı koruma ve geliştirme ve etik ve hukuk kavramları, sağlık kurumları ziyaretleri bu dönemde başlamaktadır.
2. Yıl . Normal Yapı ve Fonksiyon: Bu evrede, sistemler zemininde entegre edilmiş (yatay) ve klinik örneklerle ilişkili (dikey) bir yapılanmayla, vücudun normal yapısının ve işlevlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır
3. Yıl Patolojilere ve Klinik Bilimlere Giriş: Öğrencilerin bu yılda temel patolojik kavramları ve temel farmakoloji ve sistem patolojileri öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Bu yılda, anamnez alma ve fizik muayene becerilerini kazanmaya yönelik teorik ve uygulamalı dersler, klinik ve iletişim beceri eğitimi uygulamalar da yapılmaktadır.
Bu yılın temel özelliği, patolojik süreçlerin, sistemler temelinde, yoğun olarak klinik anlam ve bağıntıları vurgulanarak aktarılmasıdır
4-5 Yıl Klinik Bilimler: Staj eğitimi, önceki evrelerde temel tıp bilgilerini klinik bağıntılarıyla kavramış öğrencilerin, öncelikli sağlık sorunlarının yönetiminde gerekli bilgileri tam öğrenmelerini sağlamayı, ağırlıklı olarak problem çözme, ayırıcı tanı, hastaya yaklaşım becerilerini geliştirmelerine uygun ortam hazırlamayı hedeflemektedir.
6. Yıl İntörnlük: Eğitimin son evresindeki temel amaç, öğrencilerin gözetim altında hekimlik yapmalarıdır. Hasta bakım, tedavi ve izlemine aktif olarak katılırlar ve bu çalışmalarındaki bilgi, beceri ve tutumları ile değerlendirilirler.
Eğitim programında yatay entegrasyon yanında toplum sağlığı alan uygulamaları, etik, adli tıp, iletişim becerileri, kanıta dayalı tıp, mesleksel yabancı dil gibi alanlarda dikey koridorlar şekillin de eğitimler devam etmektedir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini ile fizyolojik ve patolojik değişikliklerin yarattığı etkileri değerlendirir.
  • Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser .
  • Mesleki uygulamalarında dürüst, sorumlu, özverili, meslektaşlarına ve hastalarına karşı saygılıdır.
  • Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygular .
  • Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak, insan yaşamını ve sağlığını korumak ve gerektiği durumda rehabilite etmek olduğunu benimser.
  • Klinik karar verme basamaklarını uygular .
  • Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser, çevresindekilere örnek olacak davranışlar sergiler.
  • Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçer.
  • Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygular.
  • Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izler.
  • Meslek alanı ile ilgili bilgi ve beceriler ile bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirebilir .
  • Bağımsız bir şekilde öğrenebilir ve deneyimlerinden ders çıkararak mesleğini ilgilendiren tüm alanlarda kendisini geliştirebilir .
  • Yeni öğrendiği ve geliştirdiği bilgi ve becerilerini, hekimlik uygulamalarında kullanabilir.
  • Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan ilkesini gözetir.
  • Hekimlik görevini, iyi hekimlik uygulamalarını ve mesleksel sorumluluklarını göz önünde tutarak hastaları yararına gerçekleştirir.
  • Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirir.
  • Sağlığa etki eden politika ve uygulamaların toplumun sağlığına olası etkilerini değerlendirebilir ve gerektiğinde değerlendirmelerini bilimsel kanıtlar eşliğinde savunabilir .
  • Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirir .
  • Hasta güvenliğinin sağlanmasında risk faktörlerini belirleyip ve ölçebilir, risk analizlerine göre karar verebilir.
  • Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alarak hekimlik hizmeti sunar.
  • Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek sağlık hizmeti sunar.
  • .Kritik karar verme ve kriz süreçlerini ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler.
  • Çalışma ortamlarında başlayan ya da devam eden süreçleri, bir lider olarak etkileyebilir, etki yaratabilir, heyecan verebilir ve harekete geçirebilir .
  • Mesleği ve çalışma alanı ile ilgili politikaların oluşturulmasında öncülük edebilir ve karar verme süreçlerinde yer alabilir.
  • Kişisel liderliğini oluşturmak için kendi çalışma süreçlerini, kariyerini ve gelişimini etkili olarak yönetebilir.
  • Sağlık çalışanları ve bakım ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlar.
  • Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla da ekip anlayışını sürdürebilir.
  • Sağlık çalışanları dışındaki disiplinlerle de gerekli olduğunda ortak çalışmalarda bulunabilir.
  •  Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunabilir.
  • Hastalar ve yakınlarının sunulan sağlık hizmetlerinden yararlanmasını artıracak koruyucu ve destekleyici eğitsel girişimler gerçekleştirebilir.
  • Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanlarının hizmet içi eğitimlerini bilgi ve deneyimleri doğrultusunda destekleyebilir.
  • Yetkin olduğu alanlarda sağlığın niteliğini yükseltmek üzere karar vericilere danışmanlık yapabilir.
  • Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile bilişim teknolojilerinden de yararlanarak, uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır .
  • Özel koşullarda (kötü haber, ajite bireyler, mesleksel geri bildirim vb.) etkin iletişim
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Eğitim programı; hekimlik pratiğinde çağdaş uygulamaların temellerini vermek üzere tasarlanmıştır;

  • İlk üç yıl eğitimi sınıf geçme, 4,5 ve intörnlük dönemi ise staj geçme üzerinden değerlendirilmektedir.
  • Tıp Fakültesinde eğitim süresi altı yıldır. Toplam 360 AKTS kredisiyle eğitim programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamak mezuniyet için yeterlidir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Giriş Şartı

Tıp Fakültesine kayıt ve kabul için lise Diploması ve merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme gerekmektedir.

Başarma Şartları Tıp Fakültesinde eğitim süresi altı yıldır. Toplam 360 AKTS kredisiyle eğitim programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamak mezuniyet için yeterlidir. Toplam 360 AKTS kredisiyle altı yıllık eğitimi başarıyla tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır.
  • Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavını başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığına ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030217241


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)

Eğitim programı; hekimlik pratiğinde çağdaş uygulamaların temellerini vermek üzere tasarlanmıştır;.
1. Yıl Tıbbi Bilimlere Giriş: Sistemlerin normal yapı ve fonksiyonlarının anlaşılmasına temel oluşturacak hücrenin yapıtaşları, morfolojisi, döngüsü, vücudun biyolojik dengesi, homeostaz gibi ana kavramlar işlenmektedir. Ayrıca, beceri eğitiminin temelleri atılmakta, bilgisayarın tıp eğitiminde ve günlük yaşamdaki kullanımına yönelik eğitim programı, sağlığı koruma ve geliştirme ve etik ve hukuk kavramları, sağlık kurumları ziyaretleri bu dönemde başlamaktadır.
2. Yıl . Normal Yapı ve Fonksiyon: Bu evrede, sistemler zemininde entegre edilmiş (yatay) ve klinik örneklerle ilişkili (dikey) bir yapılanmayla, vücudun normal yapısının ve işlevlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır
3. Yıl Patolojilere ve Klinik Bilimlere Giriş: Öğrencilerin bu yılda temel patolojik kavramları ve temel farmakoloji ve sistem patolojileri öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Bu yılda, anamnez alma ve fizik muayene becerilerini kazanmaya yönelik teorik ve uygulamalı dersler, klinik ve iletişim beceri eğitimi uygulamalar da yapılmaktadır.
Bu yılın temel özelliği, patolojik süreçlerin, sistemler temelinde, yoğun olarak klinik anlam ve bağıntıları vurgulanarak aktarılmasıdır
4-5 Yıl Klinik Bilimler: Staj eğitimi, önceki evrelerde temel tıp bilgilerini klinik bağıntılarıyla kavramış öğrencilerin, öncelikli sağlık sorunlarının yönetiminde gerekli bilgileri tam öğrenmelerini sağlamayı, ağırlıklı olarak problem çözme, ayırıcı tanı, hastaya yaklaşım becerilerini geliştirmelerine uygun ortam hazırlamayı hedeflemektedir.
6. Yıl İntörnlük: Eğitimin son evresindeki temel amaç, öğrencilerin gözetim altında hekimlik yapmalarıdır. Hasta bakım, tedavi ve izlemine aktif olarak katılırlar ve bu çalışmalarındaki bilgi, beceri ve tutumları ile değerlendirilirler.
Eğitim programında yatay entegrasyon yanında toplum sağlığı alan uygulamaları, etik, adli tıp, iletişim becerileri, kanıta dayalı tıp, mesleksel yabancı dil gibi alanlarda dikey koridorlar şekillin de eğitimler devam etmektedir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini ile fizyolojik ve patolojik değişikliklerin yarattığı etkileri değerlendirir.
  • Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimser .
  • Mesleki uygulamalarında dürüst, sorumlu, özverili, meslektaşlarına ve hastalarına karşı saygılıdır.
  • Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygular .
  • Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak, insan yaşamını ve sağlığını korumak ve gerektiği durumda rehabilite etmek olduğunu benimser.
  • Klinik karar verme basamaklarını uygular .
  • Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimser, çevresindekilere örnek olacak davranışlar sergiler.
  • Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçer.
  • Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygular.
  • Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izler.
  • Meslek alanı ile ilgili bilgi ve beceriler ile bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirebilir .
  • Bağımsız bir şekilde öğrenebilir ve deneyimlerinden ders çıkararak mesleğini ilgilendiren tüm alanlarda kendisini geliştirebilir .
  • Yeni öğrendiği ve geliştirdiği bilgi ve becerilerini, hekimlik uygulamalarında kullanabilir.
  • Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan ilkesini gözetir.
  • Hekimlik görevini, iyi hekimlik uygulamalarını ve mesleksel sorumluluklarını göz önünde tutarak hastaları yararına gerçekleştirir.
  • Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirir.
  • Sağlığa etki eden politika ve uygulamaların toplumun sağlığına olası etkilerini değerlendirebilir ve gerektiğinde değerlendirmelerini bilimsel kanıtlar eşliğinde savunabilir .
  • Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirir .
  • Hasta güvenliğinin sağlanmasında risk faktörlerini belirleyip ve ölçebilir, risk analizlerine göre karar verebilir.
  • Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alarak hekimlik hizmeti sunar.
  • Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek sağlık hizmeti sunar.
  • .Kritik karar verme ve kriz süreçlerini ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergiler.
  • Çalışma ortamlarında başlayan ya da devam eden süreçleri, bir lider olarak etkileyebilir, etki yaratabilir, heyecan verebilir ve harekete geçirebilir .
  • Mesleği ve çalışma alanı ile ilgili politikaların oluşturulmasında öncülük edebilir ve karar verme süreçlerinde yer alabilir.
  • Kişisel liderliğini oluşturmak için kendi çalışma süreçlerini, kariyerini ve gelişimini etkili olarak yönetebilir.
  • Sağlık çalışanları ve bakım ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlar.
  • Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla da ekip anlayışını sürdürebilir.
  • Sağlık çalışanları dışındaki disiplinlerle de gerekli olduğunda ortak çalışmalarda bulunabilir.
  •  Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunabilir.
  • Hastalar ve yakınlarının sunulan sağlık hizmetlerinden yararlanmasını artıracak koruyucu ve destekleyici eğitsel girişimler gerçekleştirebilir.
  • Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanlarının hizmet içi eğitimlerini bilgi ve deneyimleri doğrultusunda destekleyebilir.
  • Yetkin olduğu alanlarda sağlığın niteliğini yükseltmek üzere karar vericilere danışmanlık yapabilir.
  • Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile bilişim teknolojilerinden de yararlanarak, uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır .
  • Özel koşullarda (kötü haber, ajite bireyler, mesleksel geri bildirim vb.) etkin iletişim

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Eğitim programı; hekimlik pratiğinde çağdaş uygulamaların temellerini vermek üzere tasarlanmıştır;

  • İlk üç yıl eğitimi sınıf geçme, 4,5 ve intörnlük dönemi ise staj geçme üzerinden değerlendirilmektedir.
  • Tıp Fakültesinde eğitim süresi altı yıldır. Toplam 360 AKTS kredisiyle eğitim programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamak mezuniyet için yeterlidir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)


Giriş Şartı

Tıp Fakültesine kayıt ve kabul için lise Diploması ve merkezi olarak yapılan üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirme gerekmektedir.


Başarma Şartları
Tıp Fakültesinde eğitim süresi altı yıldır. Toplam 360 AKTS kredisiyle eğitim programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamak mezuniyet için yeterlidir. Toplam 360 AKTS kredisiyle altı yıllık eğitimi başarıyla tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır.
  • Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavını başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığına ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217241

Qualification Title
TIP Undergraduate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

evaluates body as a whole and structures and functions of the organ systems that constituent the body with the impact of the physiologic and pathologic changes approaches to patients and their relatives objectively and disinterestedly and internalize this behaviour as a ethical responsibility is honest, responsible, devoted and respectful to colleagues and patients in professional practise plans and performs effective, appropriate and low cost treatment internalizes that the primary task of a physician is taking precautions in order to prevent diseases, protecting and rehabilitating if it is necessary to maintain human life and health by using treatment options which are rational and appropriate for diseases follows the clinical steps for making decisions internalizes importance of lifelong and self-learning, exhibits behaviour that is a example for those around chooses evidence based techniques to diagnose and treat the diseases Applies necessary diagnostic procedures to be able to diagnose. Follows evidence based knowledge pathways to reply community?s needs with scientific and technologic evolutions. Critically evaluates knowledge sources with its knowledge and skill about profession. Learns independently and improves himself/herself about its speciality by taking lessons from the past. Applies the knowledge and skill that are learned and improved newly for medical applications. Pays regard to the principle that says, ?First, do not harm? while practising. While practising medicine, considers good medical applications and occupational responsibilities. Evaluates each patient with their they live as an environment and society. She/he can appraise the effect of policy and applications that affect the society and if it is needed, she/he can defend its evaluations with scientific proves As a first privacy policy, she/he carries out respecting to universal patient rights. She/he can select and measure the risk factors for ensuring patient security, and can decide according to risk analyses. She/he provides medicine services considering the health needs of risky groups in terms of health in the society. She/he provides health services as searching the needs of society that it serves and applying the health management components. She/he executes participative leadership that supports making critical decisions and crisis period with teamwork. She/he can inspect, spice and take action to the periods that start and continue at working areas. She/he can lead for creating the policy about the working area and her/his job and can take part in deciding periods. She/he can manage effectively to her/his carrier, development and working processes for creating her/his personal leadership. Supports healthcare workers and patient care team efficiently and properly. can persevere with understanding of team in cooperation of the patients who she/he provides health service and their relatives. can assemble other disciplines other than health service if it is necessary. can provide counselling service for the patients, their relatives, and others healthcare workers efficiently by using his/her competence. can bring about protective and supportive educational attempts which increase benefits of health services that the patients and their relatives havent been provided. can support in service training of his/her colleagues and other healthcare workers in the direction of his/her own knowledge and experience. can serve as a consultant for decision makers in order to raise the quality of the health in the field of his/her competence operates proper and efficient communication methods with the patients, their relatives, his/her colleagues and other healthcare workers by using information technology. can provide efficient communication in the case o

Key Competencies-
Further Info

The first three years of training are evaluated by passing the class, 4.5, and the intern period is evaluated by passing the internship. It is a one tier programme. The education period is six years in the Faculty of Medicine. The achievement of a total of 360 ECTS credits is required for qualification as a medical doctor.

Quality Assurance-
Access Requirements

High School Diploma and placement through a centralized national university placement examination arranged by OSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Center) are required to admit the Faculty of Medicine.

Conditions for SuccessIt is a one tier programme. The education period is six years in the Faculty of Medicine. The achievement of a total of 360 ECTS credits is required for qualification as a medical doctor. Successful completion of 360 ECTS credits for a six-year educational period is required for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

In order to complete the two-year obligatory work for the government, the graduates of Faculty of Medicine enter a kura organized by the Turkish Ministry of Health and are recruited in the public health units at the primary health care or in the emergency services of governmental hospitals. A Medical Residency Examination (TUS) is held twice a year and the graduates who are successful to get a post announced by OSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Center) are recruited in the research and education hospitals of the universities or the Turkish Ministry of Health.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217241


Qualification Title
TIP Undergraduate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

evaluates body as a whole and structures and functions of the organ systems that constituent the body with the impact of the physiologic and pathologic changes approaches to patients and their relatives objectively and disinterestedly and internalize this behaviour as a ethical responsibility is honest, responsible, devoted and respectful to colleagues and patients in professional practise plans and performs effective, appropriate and low cost treatment internalizes that the primary task of a physician is taking precautions in order to prevent diseases, protecting and rehabilitating if it is necessary to maintain human life and health by using treatment options which are rational and appropriate for diseases follows the clinical steps for making decisions internalizes importance of lifelong and self-learning, exhibits behaviour that is a example for those around chooses evidence based techniques to diagnose and treat the diseases Applies necessary diagnostic procedures to be able to diagnose. Follows evidence based knowledge pathways to reply community?s needs with scientific and technologic evolutions. Critically evaluates knowledge sources with its knowledge and skill about profession. Learns independently and improves himself/herself about its speciality by taking lessons from the past. Applies the knowledge and skill that are learned and improved newly for medical applications. Pays regard to the principle that says, ?First, do not harm? while practising. While practising medicine, considers good medical applications and occupational responsibilities. Evaluates each patient with their they live as an environment and society. She/he can appraise the effect of policy and applications that affect the society and if it is needed, she/he can defend its evaluations with scientific proves As a first privacy policy, she/he carries out respecting to universal patient rights. She/he can select and measure the risk factors for ensuring patient security, and can decide according to risk analyses. She/he provides medicine services considering the health needs of risky groups in terms of health in the society. She/he provides health services as searching the needs of society that it serves and applying the health management components. She/he executes participative leadership that supports making critical decisions and crisis period with teamwork. She/he can inspect, spice and take action to the periods that start and continue at working areas. She/he can lead for creating the policy about the working area and her/his job and can take part in deciding periods. She/he can manage effectively to her/his carrier, development and working processes for creating her/his personal leadership. Supports healthcare workers and patient care team efficiently and properly. can persevere with understanding of team in cooperation of the patients who she/he provides health service and their relatives. can assemble other disciplines other than health service if it is necessary. can provide counselling service for the patients, their relatives, and others healthcare workers efficiently by using his/her competence. can bring about protective and supportive educational attempts which increase benefits of health services that the patients and their relatives havent been provided. can support in service training of his/her colleagues and other healthcare workers in the direction of his/her own knowledge and experience. can serve as a consultant for decision makers in order to raise the quality of the health in the field of his/her competence operates proper and efficient communication methods with the patients, their relatives, his/her colleagues and other healthcare workers by using information technology. can provide efficient communication in the case o


Key Competencies
-

Further Info

The first three years of training are evaluated by passing the class, 4.5, and the intern period is evaluated by passing the internship. It is a one tier programme. The education period is six years in the Faculty of Medicine. The achievement of a total of 360 ECTS credits is required for qualification as a medical doctor.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High School Diploma and placement through a centralized national university placement examination arranged by OSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Center) are required to admit the Faculty of Medicine.


Conditions for Success
It is a one tier programme. The education period is six years in the Faculty of Medicine. The achievement of a total of 360 ECTS credits is required for qualification as a medical doctor. Successful completion of 360 ECTS credits for a six-year educational period is required for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

In order to complete the two-year obligatory work for the government, the graduates of Faculty of Medicine enter a kura organized by the Turkish Ministry of Health and are recruited in the public health units at the primary health care or in the emergency services of governmental hospitals. A Medical Residency Examination (TUS) is held twice a year and the graduates who are successful to get a post announced by OSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Center) are recruited in the research and education hospitals of the universities or the Turkish Ministry of Health.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode