Yeterlilik Kodu | TR0030219585 | |
Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gaziantep Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gantep.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) | |
Giriş Şartı | Bu programa ögrenciler Ölçme Seçme ve Yerlestirme Merkezi (ÖSYM) tarafindan verilen yerlestirme sonuç belgesi ile kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Mezuniyet şartları dereceye yönelik kurallarla ayni sartlari içerir. Tıp Doktoru unvanı kazanmak için ögrencilerin temel tıp ve klinik en az CC derecesi alarak basarili olmalari ve son sene intörn doktor olarak çalismalari gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan ögrenciler, Türkiye´de hizmet veren tüm sağlık kurumlarında hekim olarak çalisabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030219585
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
- Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
- Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
- Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
- Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
- Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
- Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
- Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
- Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
- Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
- Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- http://tipdekanlik.gantep.edu.tr/mevzuat/05.11.2018.pdf
- Mezuniyet şartları dereceye yönelik kurallarla ayni sartlari içerir.
- Tıp Doktoru ünvani kazanmak için ögrencilerin temel tip ve klinik en az CC derecesi alarak basarili olmalari ve son sene intörn doktor olarak çalismalari gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)
Bu programa ögrenciler Ölçme Seçme ve Yerlestirme Merkezi (ÖSYM) tarafindan verilen yerlestirme sonuç belgesi ile kabul edilir.
Bu programdan mezun olan ögrenciler, Türkiye´de hizmet veren tüm sağlık kurumlarında hekim olarak çalisabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219585 | |
Qualification Title | TIP Bachelor | |
Awarding Body | Gaziantep University | |
Awarding Body Contact | Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41 | |
Awarding Body Url | www.gantep.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to the field/does descriptive research Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence Uses information and communication technologies together with computer software with at least the European Computer License Level required by the field. Has and applies sufficient awareness on individual and public health, environmental protection and occupational safety, including infants and children. Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information. Decides and applies the ways of accessing information. Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. Acts in accordance with the laws, regulations, regulations and professional ethical rules regarding his duties, rights and responsibilities as an individual. Knows the importance of ethical principles and ethics committees for the individual and society in the fields of education, practice and research. Acts in accordance with quality management and processes and participates in these processes. Has the knowledge and skills to establish intercultural communication. Documents professional activities and practices effectively and securely/keeps accurate and effective records. Participates in in-house, local, national and international trainings after graduation; credits and documents them. Sets learning goals and demonstrates learning to learn. Identify learning resources, access resources effectively/quickly. With his professional identity, he sets a role model to his colleagues and an example to the society. Shares his thoughts on health-related issues and solutions to problems with quantitative and qualitative data, and shares them with experts and non-experts as an active element of the process, in teamwork Informs relevant persons and institutions on issues related to the field of health; conveys his thoughts and suggestions for solutions to problems in writing and orally; listens to the thoughts, wishes and expectations of the relevant persons and institutions. Carries out a study independently using his advanced knowledge in the field of health and takes responsibility as a team member in cooperation with other occupational groups working in this field. Takes responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to the field of health. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | http://tipdekanlik.gantep.edu.tr/mevzuat/05.11.2018.pdf Graduation conditions include the same conditions with the rules for degrees. In order to be titled as Doctor of Medicine, students must succeed by receiving minimum CC score in the fields of basic medicine and clinics and work as an intern doctor during their last year. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are accepted to this program with a placement result document provided by Center for Evaluation, Selection and Placement (ÖSYM). | |
Conditions for Success | Graduation conditions include the same conditions with the rules for degrees. In order to be titled as Doctor of Medicine, students must succeed by receiving minimum CC score in the fields of basic medicine and clinics and work as an intern doctor during their last year. Graduation conditions include the same conditions with the rules for degrees. In order to be titled as Doctor of Medicine, students must succeed by receiving minimum CC score in the fields of basic medicine and clinics and work as an intern doctor during their last year. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this program can work as a physician in all healthcare institutions operating in Turkey. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030219585
Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to the field/does descriptive research Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence Uses information and communication technologies together with computer software with at least the European Computer License Level required by the field. Has and applies sufficient awareness on individual and public health, environmental protection and occupational safety, including infants and children. Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information. Decides and applies the ways of accessing information. Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. Acts in accordance with the laws, regulations, regulations and professional ethical rules regarding his duties, rights and responsibilities as an individual. Knows the importance of ethical principles and ethics committees for the individual and society in the fields of education, practice and research. Acts in accordance with quality management and processes and participates in these processes. Has the knowledge and skills to establish intercultural communication. Documents professional activities and practices effectively and securely/keeps accurate and effective records. Participates in in-house, local, national and international trainings after graduation; credits and documents them. Sets learning goals and demonstrates learning to learn. Identify learning resources, access resources effectively/quickly. With his professional identity, he sets a role model to his colleagues and an example to the society. Shares his thoughts on health-related issues and solutions to problems with quantitative and qualitative data, and shares them with experts and non-experts as an active element of the process, in teamwork Informs relevant persons and institutions on issues related to the field of health; conveys his thoughts and suggestions for solutions to problems in writing and orally; listens to the thoughts, wishes and expectations of the relevant persons and institutions. Carries out a study independently using his advanced knowledge in the field of health and takes responsibility as a team member in cooperation with other occupational groups working in this field. Takes responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to the field of health.
http://tipdekanlik.gantep.edu.tr/mevzuat/05.11.2018.pdf Graduation conditions include the same conditions with the rules for degrees. In order to be titled as Doctor of Medicine, students must succeed by receiving minimum CC score in the fields of basic medicine and clinics and work as an intern doctor during their last year.
Students are accepted to this program with a placement result document provided by Center for Evaluation, Selection and Placement (ÖSYM).
Students who graduate from this program can work as a physician in all healthcare institutions operating in Turkey.
Qualification is continuous