Yeterlilik Kodu

TR0030219585

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumGaziantep Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gantep.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
  • Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
  • Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
  • Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
  • Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
  • Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • http://tipdekanlik.gantep.edu.tr/mevzuat/05.11.2018.pdf
  • Mezuniyet şartları dereceye yönelik kurallarla ayni sartlari içerir.
  • Tıp Doktoru ünvani kazanmak için ögrencilerin temel tip ve klinik en az CC derecesi alarak basarili olmalari ve son sene intörn doktor olarak çalismalari gerekmektedir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Giriş Şartı

Bu programa ögrenciler Ölçme Seçme ve Yerlestirme Merkezi (ÖSYM) tarafindan verilen yerlestirme sonuç belgesi ile kabul edilir.

Başarma Şartları Mezuniyet şartları dereceye yönelik kurallarla ayni sartlari içerir. Tıp Doktoru unvanı kazanmak için ögrencilerin temel tıp ve klinik en az CC derecesi alarak basarili olmalari ve son sene intörn doktor olarak çalismalari gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan ögrenciler, Türkiye´de hizmet veren tüm sağlık kurumlarında hekim olarak çalisabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030219585


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gaziantep Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
  • Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
  • Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
  • Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
  • Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
  • Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • http://tipdekanlik.gantep.edu.tr/mevzuat/05.11.2018.pdf
  • Mezuniyet şartları dereceye yönelik kurallarla ayni sartlari içerir.
  • Tıp Doktoru ünvani kazanmak için ögrencilerin temel tip ve klinik en az CC derecesi alarak basarili olmalari ve son sene intörn doktor olarak çalismalari gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)


Giriş Şartı

Bu programa ögrenciler Ölçme Seçme ve Yerlestirme Merkezi (ÖSYM) tarafindan verilen yerlestirme sonuç belgesi ile kabul edilir.


Başarma Şartları
Mezuniyet şartları dereceye yönelik kurallarla ayni sartlari içerir. Tıp Doktoru unvanı kazanmak için ögrencilerin temel tıp ve klinik en az CC derecesi alarak basarili olmalari ve son sene intörn doktor olarak çalismalari gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan ögrenciler, Türkiye´de hizmet veren tüm sağlık kurumlarında hekim olarak çalisabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030219585

Qualification Title
TIP Bachelor
Awarding BodyGaziantep University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.gantep.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to the field/does descriptive research Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence Uses information and communication technologies together with computer software with at least the European Computer License Level required by the field. Has and applies sufficient awareness on individual and public health, environmental protection and occupational safety, including infants and children. Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information. Decides and applies the ways of accessing information. Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. Acts in accordance with the laws, regulations, regulations and professional ethical rules regarding his duties, rights and responsibilities as an individual. Knows the importance of ethical principles and ethics committees for the individual and society in the fields of education, practice and research. Acts in accordance with quality management and processes and participates in these processes. Has the knowledge and skills to establish intercultural communication. Documents professional activities and practices effectively and securely/keeps accurate and effective records. Participates in in-house, local, national and international trainings after graduation; credits and documents them. Sets learning goals and demonstrates learning to learn. Identify learning resources, access resources effectively/quickly. With his professional identity, he sets a role model to his colleagues and an example to the society. Shares his thoughts on health-related issues and solutions to problems with quantitative and qualitative data, and shares them with experts and non-experts as an active element of the process, in teamwork Informs relevant persons and institutions on issues related to the field of health; conveys his thoughts and suggestions for solutions to problems in writing and orally; listens to the thoughts, wishes and expectations of the relevant persons and institutions. Carries out a study independently using his advanced knowledge in the field of health and takes responsibility as a team member in cooperation with other occupational groups working in this field. Takes responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to the field of health.

Key Competencies-
Further Info

http://tipdekanlik.gantep.edu.tr/mevzuat/05.11.2018.pdf Graduation conditions include the same conditions with the rules for degrees. In order to be titled as Doctor of Medicine, students must succeed by receiving minimum CC score in the fields of basic medicine and clinics and work as an intern doctor during their last year.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are accepted to this program with a placement result document provided by Center for Evaluation, Selection and Placement (ÖSYM).

Conditions for SuccessGraduation conditions include the same conditions with the rules for degrees. In order to be titled as Doctor of Medicine, students must succeed by receiving minimum CC score in the fields of basic medicine and clinics and work as an intern doctor during their last year. Graduation conditions include the same conditions with the rules for degrees. In order to be titled as Doctor of Medicine, students must succeed by receiving minimum CC score in the fields of basic medicine and clinics and work as an intern doctor during their last year.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from this program can work as a physician in all healthcare institutions operating in Turkey.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030219585


Qualification Title
TIP Bachelor

Awarding Body
Gaziantep University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to the field/does descriptive research Produces solutions to the problems specific to the field in line with scientific data/evidence Uses information and communication technologies together with computer software with at least the European Computer License Level required by the field. Has and applies sufficient awareness on individual and public health, environmental protection and occupational safety, including infants and children. Has the knowledge to evaluate the nature, source, limits, accuracy, reliability and validity of the information. Decides and applies the ways of accessing information. Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. Acts in accordance with the laws, regulations, regulations and professional ethical rules regarding his duties, rights and responsibilities as an individual. Knows the importance of ethical principles and ethics committees for the individual and society in the fields of education, practice and research. Acts in accordance with quality management and processes and participates in these processes. Has the knowledge and skills to establish intercultural communication. Documents professional activities and practices effectively and securely/keeps accurate and effective records. Participates in in-house, local, national and international trainings after graduation; credits and documents them. Sets learning goals and demonstrates learning to learn. Identify learning resources, access resources effectively/quickly. With his professional identity, he sets a role model to his colleagues and an example to the society. Shares his thoughts on health-related issues and solutions to problems with quantitative and qualitative data, and shares them with experts and non-experts as an active element of the process, in teamwork Informs relevant persons and institutions on issues related to the field of health; conveys his thoughts and suggestions for solutions to problems in writing and orally; listens to the thoughts, wishes and expectations of the relevant persons and institutions. Carries out a study independently using his advanced knowledge in the field of health and takes responsibility as a team member in cooperation with other occupational groups working in this field. Takes responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to the field of health.


Key Competencies
-

Further Info

http://tipdekanlik.gantep.edu.tr/mevzuat/05.11.2018.pdf Graduation conditions include the same conditions with the rules for degrees. In order to be titled as Doctor of Medicine, students must succeed by receiving minimum CC score in the fields of basic medicine and clinics and work as an intern doctor during their last year.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are accepted to this program with a placement result document provided by Center for Evaluation, Selection and Placement (ÖSYM).


Conditions for Success
Graduation conditions include the same conditions with the rules for degrees. In order to be titled as Doctor of Medicine, students must succeed by receiving minimum CC score in the fields of basic medicine and clinics and work as an intern doctor during their last year. Graduation conditions include the same conditions with the rules for degrees. In order to be titled as Doctor of Medicine, students must succeed by receiving minimum CC score in the fields of basic medicine and clinics and work as an intern doctor during their last year.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from this program can work as a physician in all healthcare institutions operating in Turkey.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode