Yeterlilik Kodu

TR0030219642

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumHacettepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiHacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.hacettepe.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Nitelikli ve güvenli hasta bakımı uygulamak için hekim rollerini ve hekimlik bilgi, beceri ve değerlerini entegre eder.
  • Hasta merkezli bakım ve kanıta dayalı tıp ilkeleri doğrultusunda yetkinlik alanında hasta yönetimini planlar ve uygular.
  • Tanı ve tedavi amacıyla yetkinlik alanındaki girişimsel prosedürleri / işlemleri uygular.
  • Mesleki uygulamalarında hasta güvenliği ve nitelikli tıbbi bakım sunumuna katkı sağlar.
  • Sağlık hizmet sunumunda hekimler ve sağlık çalışanları ile etkili şekilde çalışır.
  • Sağlık hizmetinin sunulmasında yaşanan zor durumların (çatışma, belirsizlik vb.) çözümüne katkı sağlar.
  • Sağlık hizmetinin sunulmasında hasta devri ve transferinde hasta güvenliğinin ve tedavi sürecinin devamlılığını sağlar.
  • Mesleki gelişimi için bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak ve toplumsal değişimleri gözeterek yaşam boyu öğrenme davranışı gösterir.
  • Bilimsel problem çözme ve analitik düşünmeyi mesleki uygulamalarında kullanır.
  • Mesleki uygulamalarına temel oluşturan bilimsel bilgileri, sağlık çalışanlarına, topluma aktarır ve eğitim verir.
  • Mesleki karar verme süreçlerini, kanıta dayalı bilgi ve uygulamalar rehberliğinde gerçekleştirir.
  • Mesleki gereksinimler doğrultusunda bilimsel bilgilerin üretimine ve gelişimine katkı sağlar.
  • Kendisine karşı sorumlulukları kapsamında, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır.
  • Hekimin başvuran/hastalarına karşı sorumlulukları kapsamında, ulusal ve uluslararası etik kodların ve bildirgelerin gereğine uygun davranır.
  • Meslektaşlarına karşı sorumlulukları kapsamında, mesleki uygulama ve düzenlemelere uygun davranır.
  • Hekimin topluma karşı sorumlulukları kapsamında, toplumun beklentilerine ve gereksinimlerine uygun davranır.
  • Başvuran/hasta ve yakınları ile onların gereksinimleri, değerleri ve tercihlerini gözeterek güvene dayanan hasta merkezli iletişim kurar.
  • Başvuran/hasta ve yakınları ile karşılıklı katılıma dayalı empatik klinik karar verme sürecini yürütür.
  • Başvuran/hasta ve yakınları ile ilgili bilgileri uygun koşullarda kaydeder ve paylaşır.
  • Başvuran/hastanın sağlık gereksinimini, sosyal, kültürel, ekonomik, yönetsel, fiziksel ve benzeri sağlığın bütün belirleyicilerini dikkate alarak, başvuran/hasta ve gerektiğinde yakınları ile işbirliği içerisinde belirler ve gereksinime yönelik çözüm üretir.
  • Hekim, sosyal hesap verebilirlik ile uyumlu olarak hizmet sunduğu toplumun sağlık gereksinimine yönelik kamu/sivil toplum yapılanmaları ile işbirliği içinde mevcut kaynakları ve toplulukları harekete geçiren çalışmalar yapar.
  • İçinde bulunduğu sağlık sistemi, kurumsal yapılar ve ekiplerle işbirliği içinde sağlık hizmet sunumun geliştirilmesine katkı sağlar.
  • Sağlık hizmeti ile ilgili kaynakların öncelikler doğrultusunda etkili yönetimine katkı sağlar.
  • Mesleki uygulamalarda liderlik gösterir.
  • Kişisel ve mesleki gelişimini yönetir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Tıp Fakültesi ilk üç yılında öğrencilere çoktan seçmeli yazılı sınavlar, pratik laboratuvar sınavları ve yapılandırılmış objektif klinik sınavlar uygulanmaktadır.
  • Dönem I, II ve III'de her ders kurulunun sonunda büyük grup dersleri için ders kurulu sınavı yapılır. Öğrencilerin bu sınavlardan aldıkları notlar ders kurulu sınav notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III'de, her dönem sonunda ders kurullarının tümündeki büyük grup dersleri için ders kurulları final sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not ders kurulları final sınavı notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III'deki küçük grup uygulamalarının her ünitesi sonunda ara değerlendirme sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not ara değerlendirme sınav notu olarak işlenir. Dönem I, II ve IIIde, her dönem sonunda küçük grup uygulamalarının tüm ünitelerine yönelik küçük grup uygulamaları final sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not küçük grup uygulamaları final sınavı notu olarak işlenir.
  • Dönem IV ve V stajlarında çoktan seçmeli yazılı sınavlar, yapılandırılmış klinik sınavlar ve sözlü sınavlar uygulanmaktadır. Dönem IV ve V'de her stajın sonunda o staj eğitim içeriğini kapsayan staj sınavı yapılır. Staj sınavı yazılı, sözlü ya da hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılır. Not takdirinde öğrencinin staj süresindeki çalışma ve başarısı da göz önüne alınır. Dönem VI intörnlük-aile hekimliği döneminde öğrencilerin başarısı; her anabilim dalında yapılan çalışma sonunda, klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmaları, yazdıkları hasta görüşmeleri, epikrizler, hastalara muameleleri ve ilgileri, nöbetler, katıldıkları seminerler, klinik ve klinik patolojik toplantılardaki başarıları ayrı ayrı göz önüne alınarak değerlendirilir.
  • Tıp Fakültesinden mezun olmak için eğitim programında yer alan derslerden başarılı olarak toplam 360 AKTS kredisini tamamlamış olmak yeterlidir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Giriş Şartı

Tıp Fakültesine kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulunun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir.

  • Detaylı bilgi için: http://www.oid.hacettepe.edu.tr
Başarma Şartları Tıp Fakültesinden mezun olmak için eğitim programında yer alan derslerden başarılı olarak toplam 360 AKTS kredisini tamamlamış olmak yeterlidir. Tıp fakültesinin 6 yıllık programında yer alan tüm derslerde başarılı olarak toplam 360 AKTS kredisini tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır. Ancak Tıp Fakültesi mezunları, mezuniyet diplomalarını iki yıllık zorunlu hizmetlerini tamamladıktan sonra Sağlık Bakanlığı tarafından onayını takiben elde ederler.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde yer alan aile sağlığı merkezleri ve toplum sağlığı merkezleri başta olmak üzere Bakanlık birimlerinde çalışır.
  • Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavında başarılı olanlar üniversitelerin hastanelerinde ya da Sağlık Bakanlığına ait eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık eğitimlerine başlarlar.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030219642


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hacettepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Nitelikli ve güvenli hasta bakımı uygulamak için hekim rollerini ve hekimlik bilgi, beceri ve değerlerini entegre eder.
  • Hasta merkezli bakım ve kanıta dayalı tıp ilkeleri doğrultusunda yetkinlik alanında hasta yönetimini planlar ve uygular.
  • Tanı ve tedavi amacıyla yetkinlik alanındaki girişimsel prosedürleri / işlemleri uygular.
  • Mesleki uygulamalarında hasta güvenliği ve nitelikli tıbbi bakım sunumuna katkı sağlar.
  • Sağlık hizmet sunumunda hekimler ve sağlık çalışanları ile etkili şekilde çalışır.
  • Sağlık hizmetinin sunulmasında yaşanan zor durumların (çatışma, belirsizlik vb.) çözümüne katkı sağlar.
  • Sağlık hizmetinin sunulmasında hasta devri ve transferinde hasta güvenliğinin ve tedavi sürecinin devamlılığını sağlar.
  • Mesleki gelişimi için bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak ve toplumsal değişimleri gözeterek yaşam boyu öğrenme davranışı gösterir.
  • Bilimsel problem çözme ve analitik düşünmeyi mesleki uygulamalarında kullanır.
  • Mesleki uygulamalarına temel oluşturan bilimsel bilgileri, sağlık çalışanlarına, topluma aktarır ve eğitim verir.
  • Mesleki karar verme süreçlerini, kanıta dayalı bilgi ve uygulamalar rehberliğinde gerçekleştirir.
  • Mesleki gereksinimler doğrultusunda bilimsel bilgilerin üretimine ve gelişimine katkı sağlar.
  • Kendisine karşı sorumlulukları kapsamında, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır.
  • Hekimin başvuran/hastalarına karşı sorumlulukları kapsamında, ulusal ve uluslararası etik kodların ve bildirgelerin gereğine uygun davranır.
  • Meslektaşlarına karşı sorumlulukları kapsamında, mesleki uygulama ve düzenlemelere uygun davranır.
  • Hekimin topluma karşı sorumlulukları kapsamında, toplumun beklentilerine ve gereksinimlerine uygun davranır.
  • Başvuran/hasta ve yakınları ile onların gereksinimleri, değerleri ve tercihlerini gözeterek güvene dayanan hasta merkezli iletişim kurar.
  • Başvuran/hasta ve yakınları ile karşılıklı katılıma dayalı empatik klinik karar verme sürecini yürütür.
  • Başvuran/hasta ve yakınları ile ilgili bilgileri uygun koşullarda kaydeder ve paylaşır.
  • Başvuran/hastanın sağlık gereksinimini, sosyal, kültürel, ekonomik, yönetsel, fiziksel ve benzeri sağlığın bütün belirleyicilerini dikkate alarak, başvuran/hasta ve gerektiğinde yakınları ile işbirliği içerisinde belirler ve gereksinime yönelik çözüm üretir.
  • Hekim, sosyal hesap verebilirlik ile uyumlu olarak hizmet sunduğu toplumun sağlık gereksinimine yönelik kamu/sivil toplum yapılanmaları ile işbirliği içinde mevcut kaynakları ve toplulukları harekete geçiren çalışmalar yapar.
  • İçinde bulunduğu sağlık sistemi, kurumsal yapılar ve ekiplerle işbirliği içinde sağlık hizmet sunumun geliştirilmesine katkı sağlar.
  • Sağlık hizmeti ile ilgili kaynakların öncelikler doğrultusunda etkili yönetimine katkı sağlar.
  • Mesleki uygulamalarda liderlik gösterir.
  • Kişisel ve mesleki gelişimini yönetir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Tıp Fakültesi ilk üç yılında öğrencilere çoktan seçmeli yazılı sınavlar, pratik laboratuvar sınavları ve yapılandırılmış objektif klinik sınavlar uygulanmaktadır.
  • Dönem I, II ve III'de her ders kurulunun sonunda büyük grup dersleri için ders kurulu sınavı yapılır. Öğrencilerin bu sınavlardan aldıkları notlar ders kurulu sınav notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III'de, her dönem sonunda ders kurullarının tümündeki büyük grup dersleri için ders kurulları final sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not ders kurulları final sınavı notu olarak işlenir. Dönem I, II ve III'deki küçük grup uygulamalarının her ünitesi sonunda ara değerlendirme sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not ara değerlendirme sınav notu olarak işlenir. Dönem I, II ve IIIde, her dönem sonunda küçük grup uygulamalarının tüm ünitelerine yönelik küçük grup uygulamaları final sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not küçük grup uygulamaları final sınavı notu olarak işlenir.
  • Dönem IV ve V stajlarında çoktan seçmeli yazılı sınavlar, yapılandırılmış klinik sınavlar ve sözlü sınavlar uygulanmaktadır. Dönem IV ve V'de her stajın sonunda o staj eğitim içeriğini kapsayan staj sınavı yapılır. Staj sınavı yazılı, sözlü ya da hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılır. Not takdirinde öğrencinin staj süresindeki çalışma ve başarısı da göz önüne alınır. Dönem VI intörnlük-aile hekimliği döneminde öğrencilerin başarısı; her anabilim dalında yapılan çalışma sonunda, klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmaları, yazdıkları hasta görüşmeleri, epikrizler, hastalara muameleleri ve ilgileri, nöbetler, katıldıkları seminerler, klinik ve klinik patolojik toplantılardaki başarıları ayrı ayrı göz önüne alınarak değerlendirilir.
  • Tıp Fakültesinden mezun olmak için eğitim programında yer alan derslerden başarılı olarak toplam 360 AKTS kredisini tamamlamış olmak yeterlidir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)


Giriş Şartı

Tıp Fakültesine kayıt kabul için lise diploması ve merkezi olarak yapılan ulusal üniversite yerleştirme sınavı ile yerleştirmenin yapılmış olması ya da Yükseköğretim Kurulunun uluslararası öğrenci kabulü ile ilişkili düzenlemeleri gereğince gerekli koşulları karşılamış olması gerekmektedir.

  • Detaylı bilgi için: http://www.oid.hacettepe.edu.tr

Başarma Şartları
Tıp Fakültesinden mezun olmak için eğitim programında yer alan derslerden başarılı olarak toplam 360 AKTS kredisini tamamlamış olmak yeterlidir. Tıp fakültesinin 6 yıllık programında yer alan tüm derslerde başarılı olarak toplam 360 AKTS kredisini tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır. Ancak Tıp Fakültesi mezunları, mezuniyet diplomalarını iki yıllık zorunlu hizmetlerini tamamladıktan sonra Sağlık Bakanlığı tarafından onayını takiben elde ederler.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde yer alan aile sağlığı merkezleri ve toplum sağlığı merkezleri başta olmak üzere Bakanlık birimlerinde çalışır.
  • Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavında başarılı olanlar üniversitelerin hastanelerinde ya da Sağlık Bakanlığına ait eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık eğitimlerine başlarlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030219642

Qualification Title
Tıp (İngilizce) Undergraduate
Awarding BodyHacettepe University
Awarding Body ContactHacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.hacettepe.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

In the first three years of the medical faculty, students are evaluated by MCQ (multiple choice questions) exams, laboratory exams and OSCEs (objective structured clinical examinations). Performance assessment is the only evaluation method used in the 6th year. During Phases 1, 2 and 3 a Subject Committee Examination is given at the end of each subject committee. These examinations consist of a written and a practical part. At the end of Phases 1, 2 and 3 there is a final examination. There are also examinations for small group activities at the end of each unit, and at the end of the year. There is an examination of each clinical clerkship in Phase 4 and 5. In general, the assessment examination is performed as theoretical (written and oral, written or oral) and practical (written and oral, written or oral). In the examination, the students performance during the clerkship is taken into consideration as well. In Phase 6, the students performance is evaluated according to his/her study and enthusiasm in the wards and out-patient clinics. 360 ECTS credits must be completed after being successful in the courses to become a graduate of the medical faculty.

Quality Assurance-
Access Requirements

The high school graduates are admitted through a central examination held by Student Selection and Placement Center. Foreign students are admitted through an examination again by the same center.

  • For further details: http://www.oid.hacettepe.edu.tr
Conditions for Success360 ECTS credits must be completed after being successful in the courses to become a graduate of the medical faculty. Students are graduated after successful completion of courses through the six-year program. 360 ECTS credits are required for graduation. However, the graduates receive their diploma only after approval by the Ministry of Health following the completion of a two-year compulsory work.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of Faculty of Medicine, medical doctors, work in family medicine centers or public health centers of Ministry of Health as part of their compulsory work for the government. The graduates who want to attend residency programs should have the national medical residency examination which is held twice a year. They are placed to the residency programs according to their choices and exam scores. The residency programs are delivered by universities or governmental training and researsch hospitals.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030219642


Qualification Title
Tıp (İngilizce) Undergraduate

Awarding Body
Hacettepe University

Awarding Body Contact
Hacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

In the first three years of the medical faculty, students are evaluated by MCQ (multiple choice questions) exams, laboratory exams and OSCEs (objective structured clinical examinations). Performance assessment is the only evaluation method used in the 6th year. During Phases 1, 2 and 3 a Subject Committee Examination is given at the end of each subject committee. These examinations consist of a written and a practical part. At the end of Phases 1, 2 and 3 there is a final examination. There are also examinations for small group activities at the end of each unit, and at the end of the year. There is an examination of each clinical clerkship in Phase 4 and 5. In general, the assessment examination is performed as theoretical (written and oral, written or oral) and practical (written and oral, written or oral). In the examination, the students performance during the clerkship is taken into consideration as well. In Phase 6, the students performance is evaluated according to his/her study and enthusiasm in the wards and out-patient clinics. 360 ECTS credits must be completed after being successful in the courses to become a graduate of the medical faculty.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The high school graduates are admitted through a central examination held by Student Selection and Placement Center. Foreign students are admitted through an examination again by the same center.

  • For further details: http://www.oid.hacettepe.edu.tr

Conditions for Success
360 ECTS credits must be completed after being successful in the courses to become a graduate of the medical faculty. Students are graduated after successful completion of courses through the six-year program. 360 ECTS credits are required for graduation. However, the graduates receive their diploma only after approval by the Ministry of Health following the completion of a two-year compulsory work.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of Faculty of Medicine, medical doctors, work in family medicine centers or public health centers of Ministry of Health as part of their compulsory work for the government. The graduates who want to attend residency programs should have the national medical residency examination which is held twice a year. They are placed to the residency programs according to their choices and exam scores. The residency programs are delivered by universities or governmental training and researsch hospitals.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode