Yeterlilik Kodu

TR0030220881

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık alanındaki güncel bilgilere ve teknolojik donanıma sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilir, değerlendirebilir ve uygulayabilir.
  • Koruyucu hekimlik ilkelerini bilir ve gerçekleştirebilir.
  • Sağlık alanındaki güncel uygulamaları yetkin bir şekilde tıbbi tanı ve tedavileri gerçekleştirebilir.
  • Araştırma konusunda planlama yapabilir.
  • Hastalara her türlü acil müdahalede bulunabilir.
  • Gerektiğinde tedbir alarak hastayı uzmanına sevk edebilir, götürebilir.
  • Bağımsız olarak ve ayrıca sağlık ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilir.
  • Bölgesinde diğer sağlık kurumlarına öncülük ve rehberlik edebilir.
  • Türkçe ve İngilizce bilimsel yayınları takip edebilir, yorumlayabilir ve gerektiği şekilde uygulayabilir.
  • Ulusal sağlık konularında sorumluluk alabilir, söz sahibi olabilir.
  • Sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Planlama yapabilir, karşılaşılan sorunları bilim, teknoloji ve etik ilkeler doğrultusunda çözebilir.
  • Sağlık alanında yöneticilik görevini başarıyla yürütebilecek vasıflara sahiptir.
  • Kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilir.
  • Tıpta uzmanlık eğitimi alma bilgi ve becerisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’nin uyguladığı merkezi sınavların sayısal ilgili alanından yeterli puanı almış olması ve sağlık durumu, askerlik görevi vb. yönlerden engelli olmaması gerekir. Bunun dışında Yükseköğretim Kurumlarında önlisans ve lisans düzeyinde yatay geçiş kapsamında çıkartılan kanun esaslarına göre de öğrenci kabul edilmektedir.

(http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/09/20130921-9.htm; http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2010/04/20100424-11.htm ; http://oidb.kku.edu.tr/kanun.html)

Başarma ŞartlarıTıp Doktoru unvanı kazanmak için öğrencilerin, temel tıp dönemlerinde ve klinik stajlarda 100 üzerinden en az 60 puan, (eşdeğer harf notu: CC ve dörtlük sisteme göre eşdeğer katsayı: 2.00) alanlar başarılı olarak kabul edilir. Öğrenci son yıl 12 ay süre ile intern doktor olarak stajlarını yapar. 100 puan üzerinden 60 puan ve üzerinde not alanlar başarılı sayılır. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (360 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Öngörülen süreler içinde 6 dönemi de ölçme değerlendirme koşullarını sağlayarak tamamlayanlara “Tıp Doktoru” unvanıyla mezuniyet belgeleri verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesi mezunları kamuya ait sağlık kurumlarında ve zorunlu hizmet sonrası özel sağlık kurumlarında “Tıp Doktoru” unvanıyla iş bulma imkânına sahiptirler. Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı’nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı’na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220881


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık alanındaki güncel bilgilere ve teknolojik donanıma sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilir, değerlendirebilir ve uygulayabilir.
  • Koruyucu hekimlik ilkelerini bilir ve gerçekleştirebilir.
  • Sağlık alanındaki güncel uygulamaları yetkin bir şekilde tıbbi tanı ve tedavileri gerçekleştirebilir.
  • Araştırma konusunda planlama yapabilir.
  • Hastalara her türlü acil müdahalede bulunabilir.
  • Gerektiğinde tedbir alarak hastayı uzmanına sevk edebilir, götürebilir.
  • Bağımsız olarak ve ayrıca sağlık ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilir.
  • Bölgesinde diğer sağlık kurumlarına öncülük ve rehberlik edebilir.
  • Türkçe ve İngilizce bilimsel yayınları takip edebilir, yorumlayabilir ve gerektiği şekilde uygulayabilir.
  • Ulusal sağlık konularında sorumluluk alabilir, söz sahibi olabilir.
  • Sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Planlama yapabilir, karşılaşılan sorunları bilim, teknoloji ve etik ilkeler doğrultusunda çözebilir.
  • Sağlık alanında yöneticilik görevini başarıyla yürütebilecek vasıflara sahiptir.
  • Kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilir.
  • Tıpta uzmanlık eğitimi alma bilgi ve becerisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’nin uyguladığı merkezi sınavların sayısal ilgili alanından yeterli puanı almış olması ve sağlık durumu, askerlik görevi vb. yönlerden engelli olmaması gerekir. Bunun dışında Yükseköğretim Kurumlarında önlisans ve lisans düzeyinde yatay geçiş kapsamında çıkartılan kanun esaslarına göre de öğrenci kabul edilmektedir.

(http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/09/20130921-9.htm; http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2010/04/20100424-11.htm ; http://oidb.kku.edu.tr/kanun.html)


Başarma Şartları
Tıp Doktoru unvanı kazanmak için öğrencilerin, temel tıp dönemlerinde ve klinik stajlarda 100 üzerinden en az 60 puan, (eşdeğer harf notu: CC ve dörtlük sisteme göre eşdeğer katsayı: 2.00) alanlar başarılı olarak kabul edilir. Öğrenci son yıl 12 ay süre ile intern doktor olarak stajlarını yapar. 100 puan üzerinden 60 puan ve üzerinde not alanlar başarılı sayılır. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (360 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Öngörülen süreler içinde 6 dönemi de ölçme değerlendirme koşullarını sağlayarak tamamlayanlara “Tıp Doktoru” unvanıyla mezuniyet belgeleri verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesi mezunları kamuya ait sağlık kurumlarında ve zorunlu hizmet sonrası özel sağlık kurumlarında “Tıp Doktoru” unvanıyla iş bulma imkânına sahiptirler. Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı’nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı’na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220881

Qualification Title
Tıp License
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Medical Expert Communicator Collaborator Leader Health Advocate Scholar Lifelong Learner Professional

Key Competencies-
Further Info

Examinations, assessment and grading are held according to the regulations arranged by the University Senate. During the preclinical years (first three years), theoretical and practical examinations after each committee and final examination at the end of that academic year must be taken and passed in order to continue to the next term. In the preclinical years, passing score of that year is calculated by taking the sum of the 40% of the average of the committee scores and 60% of the final examination. The student must have a score of 60 out of 100 in order to pass that year. According to grading, the alphabetical grading equivalent of numerical grading is as follows; 88-100 = AA; 81-87 = BA; 74-80 = BB; 67-73 = CB; 60-66 = CC, 53-59 DC; 46-52 DD; 39-45 FD and 0-38 = FF. It is accepted that the highest score AA is equivalent to 4.00; BA to 3.50; BB to 3.00; CB to 2.50; CC to 2.00, DC to 1.50, DD to 1.00;FD to 0.50 and FF as 0.00. Scores between AA and CC are passing scores. Each internship at any of the clinical departments during the fourth and fifth years is accepted as one course. Practical and theoretical examinations are held after each course. When the practical examination necessitates the assessment of an ability, the examination commission consists of at least two academic staff in the exception of extraordinary situations. Whether the practical or the theoretical examination will be held first is determined by that department. The passing score of that independant course is 60 out of 100. At least a score of 60 must be taken both from the practical and the theoretical examination in order to pass that course. In case of a lower score than 60 in whatever examination is taken first, the student can not take the next examination. The score of that course is calculated as taking the average of the practical and theoretical examinations. In case of a lower score than 60 in the first examination, the score of that course is not calculated. During the sixth year, score of each course is assessed by evaluating the general medical accretion, ability to prepare and present a research project, task responsibility, communication skills, ability to prepare and follow the patient, psychosocial situation, ability to perform medical intervention and field working skills after the end of each internship of the relevant course. In order for a student to graduate and earn the “Medical Doctor” degree, he/she must complet each of the preclinical (three years) year and the clinical courses (two years) with an average score of 60 out of 100 (which is equivalent to CC or 2,00). The student must also complete the sixth year of the education as an intern which lasts 12 months and pass at least with an average score of 60 out of 100.

Quality Assurance-
Access Requirements

High school or equivalent diploma and enough points from National Student Selection and Placement Centres central exam are required, and the applicant should not have a problem with his/her health condition, military service, etc.

Conditions for SuccessIn order for a student to graduate and earn the “Medical Doctor” degree, he/she must complet each of the preclinical (three years) year and the clinical courses (two years) with an average score of 60 out of 100 (which is equivalent to CC or 2,00). The student must also complete the sixth year of the education as an intern which lasts 12 months and pass at least with an average score of 60 out of 100. Students, having successfully complelted all courses (360 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 can graduate. Students must complete the 6 years of education providing the assessment and grading requirements in the envisaged duration.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates have the opportunity to work in either public or private hospitals as a Medical Doctor.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220881


Qualification Title
Tıp License

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Medical Expert Communicator Collaborator Leader Health Advocate Scholar Lifelong Learner Professional


Key Competencies
-

Further Info

Examinations, assessment and grading are held according to the regulations arranged by the University Senate. During the preclinical years (first three years), theoretical and practical examinations after each committee and final examination at the end of that academic year must be taken and passed in order to continue to the next term. In the preclinical years, passing score of that year is calculated by taking the sum of the 40% of the average of the committee scores and 60% of the final examination. The student must have a score of 60 out of 100 in order to pass that year. According to grading, the alphabetical grading equivalent of numerical grading is as follows; 88-100 = AA; 81-87 = BA; 74-80 = BB; 67-73 = CB; 60-66 = CC, 53-59 DC; 46-52 DD; 39-45 FD and 0-38 = FF. It is accepted that the highest score AA is equivalent to 4.00; BA to 3.50; BB to 3.00; CB to 2.50; CC to 2.00, DC to 1.50, DD to 1.00;FD to 0.50 and FF as 0.00. Scores between AA and CC are passing scores. Each internship at any of the clinical departments during the fourth and fifth years is accepted as one course. Practical and theoretical examinations are held after each course. When the practical examination necessitates the assessment of an ability, the examination commission consists of at least two academic staff in the exception of extraordinary situations. Whether the practical or the theoretical examination will be held first is determined by that department. The passing score of that independant course is 60 out of 100. At least a score of 60 must be taken both from the practical and the theoretical examination in order to pass that course. In case of a lower score than 60 in whatever examination is taken first, the student can not take the next examination. The score of that course is calculated as taking the average of the practical and theoretical examinations. In case of a lower score than 60 in the first examination, the score of that course is not calculated. During the sixth year, score of each course is assessed by evaluating the general medical accretion, ability to prepare and present a research project, task responsibility, communication skills, ability to prepare and follow the patient, psychosocial situation, ability to perform medical intervention and field working skills after the end of each internship of the relevant course. In order for a student to graduate and earn the “Medical Doctor” degree, he/she must complet each of the preclinical (three years) year and the clinical courses (two years) with an average score of 60 out of 100 (which is equivalent to CC or 2,00). The student must also complete the sixth year of the education as an intern which lasts 12 months and pass at least with an average score of 60 out of 100.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school or equivalent diploma and enough points from National Student Selection and Placement Centres central exam are required, and the applicant should not have a problem with his/her health condition, military service, etc.


Conditions for Success
In order for a student to graduate and earn the “Medical Doctor” degree, he/she must complet each of the preclinical (three years) year and the clinical courses (two years) with an average score of 60 out of 100 (which is equivalent to CC or 2,00). The student must also complete the sixth year of the education as an intern which lasts 12 months and pass at least with an average score of 60 out of 100. Students, having successfully complelted all courses (360 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 can graduate. Students must complete the 6 years of education providing the assessment and grading requirements in the envisaged duration.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates have the opportunity to work in either public or private hospitals as a Medical Doctor.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address