Yeterlilik Kodu | TR0030218789 | |
Yeterlilik Adı | Tıp Tarihi ve Etik Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Türkiye’deki Tıp Fakültelerinde tıp tarihi ve etik uzmanlarına ihtiyaç olduğu son senelerde ciddi bir şekilde ortaya çıkmıştır. Ayrıca Akademik olarak çalışmak üzere veya bu konuda kendini geliştirmek isteyenler için Tıp tarihi ve Etik Doktora çalışmalarına ihtiyaç vardır. Bu amaçla Tıp tarihi ve Etik Doktora programı açılmıştır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Doktora yazılı sınavlarında en az 65 ve üzeri puan almak gerekir. Ara sınavın başarıya oranı %50 ve genel sınavın başarıya oranı %50 dir. Sınavlar sözlü veya yazılı olur, seminer hazırlamak ve verilen ödevleri hazırlamak zorundadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Doğrudan doktora programlarına başvurulabilen Tıp, Diş hekimliği, Eczacılık gibi bölümlerden ya da Tıp Tarihi ve Etik Tezli Yüksek Lisansından mezun olmak , ALES sınavından en az 55 ve üzeri puan almak, Anabilim Dalınca yapılan mülakatta 70 ve üzeri not almak gerekir. | |
Başarma Şartları | 240 ile 360 AKTS arasında değişen derslerini, seminerlerini ve tezini tamamını başarı ile tamamlayan ve senato kararında belirtilen yayın şartını sağlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıp Fakültelerinde Tıp tarihi ve Etik Anabilim Dallarında doktora yapma hakkını kazanır ve akademik hayata girebilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218789
Türkiye’deki Tıp Fakültelerinde tıp tarihi ve etik uzmanlarına ihtiyaç olduğu son senelerde ciddi bir şekilde ortaya çıkmıştır. Ayrıca Akademik olarak çalışmak üzere veya bu konuda kendini geliştirmek isteyenler için Tıp tarihi ve Etik Doktora çalışmalarına ihtiyaç vardır. Bu amaçla Tıp tarihi ve Etik Doktora programı açılmıştır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
- Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
- Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
- Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
- Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
- Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Doktora yazılı sınavlarında en az 65 ve üzeri puan almak gerekir. Ara sınavın başarıya oranı %50 ve genel sınavın başarıya oranı %50 dir. Sınavlar sözlü veya yazılı olur, seminer hazırlamak ve verilen ödevleri hazırlamak zorundadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Doğrudan doktora programlarına başvurulabilen Tıp, Diş hekimliği, Eczacılık gibi bölümlerden ya da Tıp Tarihi ve Etik Tezli Yüksek Lisansından mezun olmak , ALES sınavından en az 55 ve üzeri puan almak, Anabilim Dalınca yapılan mülakatta 70 ve üzeri not almak gerekir.
Tıp Fakültelerinde Tıp tarihi ve Etik Anabilim Dallarında doktora yapma hakkını kazanır ve akademik hayata girebilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218789 | |
Qualification Title | History of Medicine and Ethics Ph.D. | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exams are evaluated over 100 points. A minimum score of 65 and above is required in doctorate written exams. The ratio of midterm to success is 50% and the overall exam to success is 50%. Exams are verbal or written, they must prepare a seminar and prepare homework assignments. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For application, it is necessary to graduate from departments such as Medicine, Dentistry, Pharmacy, which can be applied directly to doctoral programs, or to graduate from the History of Medicine and Ethics Master's with Thesis, to get at least 55 and above in the ALES exam, and to get a score of 70 or higher in the interview conducted by the Department. | |
Conditions for Success | Students who complete courses ranging from 240 to 360 ECTS, complete all seminars and theses, and accomplish the publication requirement specified in the senate decision, are entitled to receive a diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Gains the right to do a doctorate in the History of Medicine and Ethics at the Faculty of Medicine and enter academic life. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030218789
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.
Exams are evaluated over 100 points. A minimum score of 65 and above is required in doctorate written exams. The ratio of midterm to success is 50% and the overall exam to success is 50%. Exams are verbal or written, they must prepare a seminar and prepare homework assignments.
For application, it is necessary to graduate from departments such as Medicine, Dentistry, Pharmacy, which can be applied directly to doctoral programs, or to graduate from the History of Medicine and Ethics Master's with Thesis, to get at least 55 and above in the ALES exam, and to get a score of 70 or higher in the interview conducted by the Department.
Gains the right to do a doctorate in the History of Medicine and Ethics at the Faculty of Medicine and enter academic life.