Yeterlilik Kodu | TR0030038021 | |
Yeterlilik Adı | Turist Rehberliği Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.uludag.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli turist rehberleri, iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiye’yi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, iyi insan ilişkileri kurabilen, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim programda öngörüldüğü şekilde örgün ve gerekli hallerde uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Öğrenci, “Bursa Uludağ Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Staj Yönergesi” ve İznik Meslek Yüksekokulu Uygulamalı Eğitim/Staj Rehberi hükümlerine uygun olarak sektördeki iş yerlerinde staj yapar. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1. Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur 2. İngilizce dilini mesleki anlamda rahat kullanabiliyor olur 3. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihini öğrenir, temel değerlerinin kavranması ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar 4. Ekonominin temel prensiplerini kavrar ve bunların turizmle ilişkilerini kurar 5. Türkiye’nin Coğrafik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar 6. Bir turu planlar, uygular ve denetler 7. Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular 8. Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar 9. Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel mirası koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilir 10. Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar 11. Türkiye’nin Arkeolojik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar 12. Türkiye’nin Sanat Tarihi açısından önem taşıyan değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar 13. Türkiye ve dünya coğrafyasında yaşayan farklı dinlerin temel prensiplerini kavrama ve anlatabilme yeteneği kazanır 14. Türkiye ve çevresinin mitolojik değerlerini bilmek ve bunları aktarma kabiliyeti kazanır 15. Eğitim dili olan Türkçede kendini doğru ifade edebilir ve bilgilerini aktarır 16. Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinir ve bu konulardaki duyarlılığı artırarak farkındalık kazanır | |
Anahtar Yetkinlikler | (1) ana dilde iletişim, (2) yabancı dilde iletişim, (3) matematik, fen ve teknolojide temel yetkinlikler, (4) dijital yeterlilik, (5) öğrenmeyi öğrenme, (6) sosyal ve beşeri yeterlilikler, (7) girişimcilik ve (8) kültürel bilinç ve ifade | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`i, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir. Başarı Derecesi Harf Notu Ağırlık Katsayısı Mükemmel AA 4.00 Pekiyi BA 3.50 İyi BB 3.00 Orta CB 2.50 Geçer CC 2.00 Koşullu Geçer DC 1.5 Koşullu Geçer DD 1.0 Başarısız FD 0.5 Başarısız FF 0.0 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü Turist Rehberliği Programı 31.12.2024-31.12.2030 tarihleri arasında geçerli olmak üzere üç + üç (3+3) yıl toplam altı (6) yıl Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) tarafından akredite edilmiştir. | |
Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir. | |
Başarma Şartları | Turist Rehberliği Programında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Bu programda 30 iş günü staj zorunluluğu bulunmaktadır | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavından geçerli not almaları ve YÖK’ün çerçeve yönetmeliği-Fakülte/Yüksekokulların belirlemiş olduğu kontenjanlar dâhilinde Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turist Rehberliği, Turist Rehberliği, Turizm İşletmeciliği lisans programlarına geçiş yapılabilmektedirler. Turist Rehberliği Bölümü mezunlarının, Türkiye’de rehberlik yapabilmek için, mevzuatta (6326 sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu) belirtilen TUREB bölge gezilerini ve dil şartlarını tamamlayarak, ruhsatlı turist rehberi olmak üzere başvurmaları gerekmektedir. Mesleğin gerektirdiği yeterlikleri kazanan mezunlarımız turizm sektöründe; müzelerde, turizm bürolarında, seyahat acentelerinde veya serbest olarak turist rehberliği yapabilirler.DGS sınavı sonrası Lisans ve Lisansüstü eğitimlerine devam edebilen öğrencilerimiz akademik olarak da alanlarına hizmet edebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030038021
ISCO 08
ISCO 08
Bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli turist rehberleri, iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiye’yi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, iyi insan ilişkileri kurabilen, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Eğitim ve öğretim programda öngörüldüğü şekilde örgün ve gerekli hallerde uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
Öğrenci, “Bursa Uludağ Üniversitesi
Meslek Yüksekokulları Staj Yönergesi” ve İznik Meslek Yüksekokulu Uygulamalı Eğitim/Staj Rehberi hükümlerine uygun olarak sektördeki iş yerlerinde staj yapar.
1. Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur
2. İngilizce dilini mesleki anlamda rahat kullanabiliyor olur
3. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihini öğrenir, temel değerlerinin kavranması ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar
4. Ekonominin temel prensiplerini kavrar ve bunların turizmle ilişkilerini kurar
5. Türkiye’nin Coğrafik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar
6. Bir turu planlar, uygular ve denetler
7. Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular
8. Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar
9. Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel mirası koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilir
10. Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar
11. Türkiye’nin Arkeolojik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar
12. Türkiye’nin Sanat Tarihi açısından önem taşıyan değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar
13. Türkiye ve dünya coğrafyasında yaşayan farklı dinlerin temel prensiplerini kavrama ve anlatabilme yeteneği kazanır
14. Türkiye ve çevresinin mitolojik değerlerini bilmek ve bunları aktarma kabiliyeti kazanır
15. Eğitim dili olan Türkçede kendini doğru ifade edebilir ve bilgilerini aktarır
16. Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinir ve bu konulardaki duyarlılığı artırarak farkındalık kazanır
(1) ana dilde iletişim,
(2) yabancı dilde iletişim,
(3) matematik, fen ve teknolojide temel yetkinlikler,
(4) dijital yeterlilik,
(5) öğrenmeyi öğrenme,
(6) sosyal ve beşeri yeterlilikler,
(7) girişimcilik ve
(8) kültürel bilinç ve ifade
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`i, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.
Başarı Derecesi Harf Notu Ağırlık Katsayısı
Mükemmel AA 4.00
Pekiyi BA 3.50
İyi BB 3.00
Orta CB 2.50
Geçer CC 2.00
Koşullu Geçer DC 1.5
Koşullu Geçer DD 1.0
Başarısız FD 0.5
Başarısız FF 0.0
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından
yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü Turist Rehberliği Programı 31.12.2024-31.12.2030 tarihleri arasında geçerli olmak üzere üç + üç (3+3) yıl toplam altı (6) yıl Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) tarafından akredite edilmiştir.
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavından geçerli not almaları ve YÖK’ün çerçeve yönetmeliği-Fakülte/Yüksekokulların belirlemiş olduğu kontenjanlar dâhilinde Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turist Rehberliği, Turist Rehberliği, Turizm İşletmeciliği lisans programlarına geçiş yapılabilmektedirler.
Turist Rehberliği Bölümü mezunlarının, Türkiye’de rehberlik yapabilmek için, mevzuatta (6326 sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu) belirtilen TUREB bölge gezilerini ve dil şartlarını tamamlayarak, ruhsatlı turist rehberi olmak üzere başvurmaları gerekmektedir. Mesleğin gerektirdiği yeterlikleri kazanan mezunlarımız turizm sektöründe; müzelerde, turizm bürolarında, seyahat acentelerinde veya serbest olarak turist rehberliği yapabilirler.DGS sınavı sonrası Lisans ve Lisansüstü eğitimlerine devam edebilen öğrencilerimiz akademik olarak da alanlarına hizmet edebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030038021 | |
Qualification Title | Tourist Guiding Associate Degree Program | |
Awarding Body | Bursa Uludağ University | |
Awarding Body Contact | Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA | |
Awarding Body Url | https://www.uludag.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The program aims to cultivate qualified tourist guides, skilled personnel, and mid-to-senior level managerial candidates for the tourism sector by providing scientific and high-quality education. In line with this objective, the program strives to train competent professionals who:
The ultimate goal is to produce highly qualified tourist guides and future executives who can effectively represent and promote Turkey in the global tourism industry. | |
Learning Environments | Instruction is delivered through formal in-person education and, where necessary, distance learning methods as outlined in the program. Students must complete internships at industry workplaces in compliance with:
| |
Description | 1- Gains knowledge about the structure and operation of the tourism sector and its importance in national development | |
Key Competencies | (1) Communication in the mother tongue, | |
Further Info | Each student must register for courses at the beginning of the semester and must attend at least 70% of theoretical courses and 80% of practical applications to be eligible for final exams. Students are required to take at least one midterm exam and one final exam per course. The midterm (which may include assignments, lab exams, quizzes, or other assessment tools) contributes 40% to the final grade, while the final exam contributes 60%. All exams are graded on a 100-point scale. A minimum score of 30 points from the final exam is mandatory. Students who receive AA, BA, BB, CB, or CC letter grades in a course are considered to have passed. DC and DD are conditional passing grades. For a student to pass a course with DC or DD, their cumulative GPA (GANO) must be at least 2.0. Achievement Level Letter Grade Grade Point Excellent AA 4.00 Very Good BA 3.50 Good BB 3.00 Satisfactory CB 2.50 Pass CC 2.00 Conditional Pass DC 1.50 Conditional Pass DD 1.00 Fail FD 0.50 Fail FF 0.00 | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: Quality Assurance in Higher Education Bachelor's Programs Quality assurance for bachelor's degree programs is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Curricula 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for establishing bachelor's programs in higher education institutions.
Accreditation Status The Tourist Guiding Program under the Department of Travel-Tourism and Entertainment Services has been accredited by the Association of Tourism Academics (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER) for six (6) years (3+3), valid from 31.12.2024 to 31.12.2030. | |
Access Requirements | Candidates must possess a high school or equivalent diploma and meet the criteria determined by ÖSYM in accordance with the relevant legislation of YÖK. | |
Conditions for Success | To earn an associate degree in the Tourist Guiding Program, students must successfully complete all mandatory and elective courses in the curriculum (equivalent to a total of 120 ECTS credits) and achieve a minimum cumulative grade point average (GPA) of 2.00 on a 4.00 scale. Additionally, the program requires students to complete a 30-business-day internship as a mandatory component of graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Candidates who successfully complete their associate degree education may transition to bachelor's degree programs in Travel Management, Travel Management and Tourist Guiding, Tourist Guiding, and Tourism Management by obtaining a valid score in the Vertical Transfer Exam (DGS) and within the quotas determined by the Council of Higher Education (YÖK) framework regulations and Faculties/Colleges.
Graduates of the Tourist Guiding Department must complete the regional tours and language requirements specified in the legislation (Tourist Guiding Profession Law No. 6326) and apply to become licensed tourist guides to practice guiding in Türkiye. Graduates who acquire the competencies required by the profession can work in the tourism sector as tourist guides in museums, tourism offices, travel agencies, or as freelancers.
Additionally, students who continue their undergraduate and graduate education after the DGS exam can also serve their field in an academic capacity. | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address |
TR0030038021
ISCO 08
ISCO 08
The program aims to cultivate qualified tourist guides, skilled personnel, and mid-to-senior level managerial candidates for the tourism sector by providing scientific and high-quality education.
In line with this objective, the program strives to train competent professionals who:
- Are proficient in foreign languages,
- Possess in-depth knowledge of Turkey’s history, culture, and geography,
- Demonstrate strong interpersonal and analytical thinking skills,
- Exhibit well-developed problem-solving, management, and organizational abilities,
- Uphold core social values such as tolerance, courtesy, respect, and integrity,
- Display leadership and representation skills.
The ultimate goal is to produce highly qualified tourist guides and future executives who can effectively represent and promote Turkey in the global tourism industry.
Instruction is delivered through formal in-person education and, where necessary, distance learning methods as outlined in the program.
Students must complete internships at industry workplaces in compliance with:
- The "Bursa Uludağ University Vocational Schools Internship Directive"
- The "İznik Vocational School Applied Education/Internship Guide"
1- Gains knowledge about the structure and operation of the tourism sector and its importance in national development
2-Achieves professional proficiency in using the English language
3-Learns Atatürk's Principles and History of Reforms, comprehends their core values, and relates them to contemporary events
4-Understands fundamental economic principles and establishes their connections with tourism
5-Recognizes Turkey's geographical values and challenges, and correlates them with current affairs
6-Plans, executes, and supervises tour programs
7-Knows and applies legal regulations and professional standards in tourism and tour guidance
8-Identifies, understands, and communicates effectively with diverse cultures
9-Develops awareness for preserving Turkey’s tangible/intangible cultural heritage and distinguishes positive/negative museum practices
10-Acquires in-depth knowledge of ancient civilizations’ culture, history, religion, and art in Turkey; analyzes and interprets them
11-Recognizes Turkey’s archaeological values and challenges, linking them to current issues
12-Identifies Turkey’s art-historical values and problems, contextualizing them with modern events
13-Understands and explains core principles of different religions in Turkey and world geography
14-Learns mythological heritage of Turkey and surrounding regions, gaining ability to narrate them
15-Expresses oneself accurately in Turkish (the language of instruction) and conveys knowledge effectively
16-Gains knowledge about Anatolia’s flora and fauna, enhancing sensitivity and awareness
(1) Communication in the mother tongue,
(2) Communication in foreign languages,
(3) Basic competences in mathematics, science, and technology,
(4) Digital competence,
(5) Learning to learn,
(6) Social and civic competences,
(7) Sense of initiative and entrepreneurship,
(8) Cultural awareness and expression.
Each student must register for courses at the beginning of the semester and must attend at least 70% of theoretical courses and 80% of practical applications to be eligible for final exams. Students are required to take at least one midterm exam and one final exam per course. The midterm (which may include assignments, lab exams, quizzes, or other assessment tools) contributes 40% to the final grade, while the final exam contributes 60%. All exams are graded on a 100-point scale. A minimum score of 30 points from the final exam is mandatory. Students who receive AA, BA, BB, CB, or CC letter grades in a course are considered to have passed. DC and DD are conditional passing grades. For a student to pass a course with DC or DD, their cumulative GPA (GANO) must be at least 2.0.
Achievement Level Letter Grade Grade Point
Excellent AA 4.00
Very Good BA 3.50
Good BB 3.00
Satisfactory CB 2.50
Pass CC 2.00
Conditional Pass DC 1.50
Conditional Pass DD 1.00
Fail FD 0.50
Fail FF 0.00
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
Annually, "University Monitoring and Evaluation Reports" are published for higher education institutions based on criteria set by YÖK. These reports include quantitative and qualitative assessments of institutions and are shared with the public by YÖK.
Quality Assurance in Higher Education Bachelor's Programs
Quality assurance for bachelor's degree programs is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Curricula
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for establishing bachelor's programs in higher education institutions.
- Higher education institutions submit "Institutional Internal Evaluation Reports" annually to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) monitoring system.
- YÖKAK shares "Institutional Feedback Reports" on external evaluations with the public.
- Accreditation decisions granted by YÖKAK-recognized bodies confirm program qualification compliance.
- YÖKAK conducts regular reviews to ensure ongoing quality assurance.
Accreditation Status
The Tourist Guiding Program under the Department of Travel-Tourism and Entertainment Services has been accredited by the Association of Tourism Academics (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER) for six (6) years (3+3), valid from 31.12.2024 to 31.12.2030.
Candidates must possess a high school or equivalent diploma and meet the criteria determined by ÖSYM in accordance with the relevant legislation of YÖK.
Candidates who successfully complete their associate degree education may transition to bachelor's degree programs in Travel Management, Travel Management and Tourist Guiding, Tourist Guiding, and Tourism Management by obtaining a valid score in the Vertical Transfer Exam (DGS) and within the quotas determined by the Council of Higher Education (YÖK) framework regulations and Faculties/Colleges.
Graduates of the Tourist Guiding Department must complete the regional tours and language requirements specified in the legislation (Tourist Guiding Profession Law No. 6326) and apply to become licensed tourist guides to practice guiding in Türkiye. Graduates who acquire the competencies required by the profession can work in the tourism sector as tourist guides in museums, tourism offices, travel agencies, or as freelancers.
Additionally, students who continue their undergraduate and graduate education after the DGS exam can also serve their field in an academic capacity.
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification is permanently valid.