Yeterlilik Kodu

TR0030038021

Yeterlilik Adı
Turist Rehberliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumBursa Uludağ Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGörükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.uludag.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli turist rehberleri, iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiye’yi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, iyi insan ilişkileri kurabilen, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim programda öngörüldüğü şekilde örgün ve gerekli hallerde uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.

Öğrenci, “Bursa Uludağ Üniversitesi

Meslek Yüksekokulları Staj Yönergesi” ve İznik Meslek Yüksekokulu Uygulamalı Eğitim/Staj Rehberi hükümlerine uygun olarak sektördeki iş yerlerinde staj yapar.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1. Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur

2. İngilizce dilini mesleki anlamda rahat kullanabiliyor olur

3. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihini öğrenir, temel değerlerinin kavranması ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar

4. Ekonominin temel prensiplerini kavrar ve bunların turizmle ilişkilerini kurar

5. Türkiye’nin Coğrafik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar

6. Bir turu planlar, uygular ve denetler

7. Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular

8. Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar

9. Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel mirası koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilir

10. Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar

11. Türkiye’nin Arkeolojik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar

12. Türkiye’nin Sanat Tarihi açısından önem taşıyan değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar

13. Türkiye ve dünya coğrafyasında yaşayan farklı dinlerin temel prensiplerini kavrama ve anlatabilme yeteneği kazanır

14. Türkiye ve çevresinin mitolojik değerlerini bilmek ve bunları aktarma kabiliyeti kazanır

15. Eğitim dili olan Türkçede kendini doğru ifade edebilir ve bilgilerini aktarır

16. Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinir ve bu konulardaki duyarlılığı artırarak farkındalık kazanır

Anahtar Yetkinlikler

(1) ana dilde iletişim,

(2) yabancı dilde iletişim,

(3) matematik, fen ve teknolojide temel yetkinlikler,

(4) dijital yeterlilik,

(5) öğrenmeyi öğrenme,

(6) sosyal ve beşeri yeterlilikler,

(7) girişimcilik ve

(8) kültürel bilinç ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`i, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.

Başarı Derecesi    Harf Notu      Ağırlık Katsayısı

Mükemmel            AA                 4.00

Pekiyi                    BA                 3.50

İyi                          BB                  3.00

Orta                       CB                   2.50

Geçer                     CC                  2.00

Koşullu Geçer       DC                  1.5

Koşullu Geçer       DD                 1.0

Başarısız                FD                 0.5

Başarısız                FF                  0.0

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından

yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü Turist Rehberliği Programı 31.12.2024-31.12.2030 tarihleri arasında geçerli olmak üzere üç + üç (3+3) yıl toplam altı (6) yıl Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) tarafından akredite edilmiştir.

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Başarma ŞartlarıTurist Rehberliği Programında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Bu programda 30 iş günü staj zorunluluğu bulunmaktadır
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavından geçerli not almaları ve YÖK’ün çerçeve yönetmeliği-Fakülte/Yüksekokulların belirlemiş olduğu kontenjanlar dâhilinde Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turist Rehberliği, Turist Rehberliği, Turizm İşletmeciliği lisans programlarına geçiş yapılabilmektedirler.

Turist Rehberliği Bölümü mezunlarının, Türkiye’de rehberlik yapabilmek için, mevzuatta (6326 sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu) belirtilen TUREB bölge gezilerini ve dil şartlarını tamamlayarak, ruhsatlı turist rehberi olmak üzere başvurmaları gerekmektedir. Mesleğin gerektirdiği yeterlikleri kazanan mezunlarımız turizm sektöründe; müzelerde, turizm bürolarında, seyahat acentelerinde veya serbest olarak turist rehberliği yapabilirler.DGS sınavı sonrası Lisans ve Lisansüstü eğitimlerine devam edebilen öğrencilerimiz akademik olarak da alanlarına hizmet edebilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

 

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030038021


Yeterlilik Adı
Turist Rehberliği Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bursa Uludağ Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli turist rehberleri, iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiye’yi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, iyi insan ilişkileri kurabilen, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim programda öngörüldüğü şekilde örgün ve gerekli hallerde uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.

Öğrenci, “Bursa Uludağ Üniversitesi

Meslek Yüksekokulları Staj Yönergesi” ve İznik Meslek Yüksekokulu Uygulamalı Eğitim/Staj Rehberi hükümlerine uygun olarak sektördeki iş yerlerinde staj yapar.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1. Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur

2. İngilizce dilini mesleki anlamda rahat kullanabiliyor olur

3. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihini öğrenir, temel değerlerinin kavranması ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar

4. Ekonominin temel prensiplerini kavrar ve bunların turizmle ilişkilerini kurar

5. Türkiye’nin Coğrafik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar

6. Bir turu planlar, uygular ve denetler

7. Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular

8. Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar

9. Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel mirası koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilir

10. Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar

11. Türkiye’nin Arkeolojik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar

12. Türkiye’nin Sanat Tarihi açısından önem taşıyan değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlar

13. Türkiye ve dünya coğrafyasında yaşayan farklı dinlerin temel prensiplerini kavrama ve anlatabilme yeteneği kazanır

14. Türkiye ve çevresinin mitolojik değerlerini bilmek ve bunları aktarma kabiliyeti kazanır

15. Eğitim dili olan Türkçede kendini doğru ifade edebilir ve bilgilerini aktarır

16. Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinir ve bu konulardaki duyarlılığı artırarak farkındalık kazanır


Anahtar Yetkinlikler

(1) ana dilde iletişim,

(2) yabancı dilde iletişim,

(3) matematik, fen ve teknolojide temel yetkinlikler,

(4) dijital yeterlilik,

(5) öğrenmeyi öğrenme,

(6) sosyal ve beşeri yeterlilikler,

(7) girişimcilik ve

(8) kültürel bilinç ve ifade


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`i, uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, küçük sınav gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 30 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekir.

Başarı Derecesi    Harf Notu      Ağırlık Katsayısı

Mükemmel            AA                 4.00

Pekiyi                    BA                 3.50

İyi                          BB                  3.00

Orta                       CB                   2.50

Geçer                     CC                  2.00

Koşullu Geçer       DC                  1.5

Koşullu Geçer       DD                 1.0

Başarısız                FD                 0.5

Başarısız                FF                  0.0


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından

yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü Turist Rehberliği Programı 31.12.2024-31.12.2030 tarihleri arasında geçerli olmak üzere üç + üç (3+3) yıl toplam altı (6) yıl Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) tarafından akredite edilmiştir.


Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.


Başarma Şartları
Turist Rehberliği Programında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Bu programda 30 iş günü staj zorunluluğu bulunmaktadır

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş Sınavından geçerli not almaları ve YÖK’ün çerçeve yönetmeliği-Fakülte/Yüksekokulların belirlemiş olduğu kontenjanlar dâhilinde Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turist Rehberliği, Turist Rehberliği, Turizm İşletmeciliği lisans programlarına geçiş yapılabilmektedirler.

Turist Rehberliği Bölümü mezunlarının, Türkiye’de rehberlik yapabilmek için, mevzuatta (6326 sayılı Turist Rehberliği Meslek Kanunu) belirtilen TUREB bölge gezilerini ve dil şartlarını tamamlayarak, ruhsatlı turist rehberi olmak üzere başvurmaları gerekmektedir. Mesleğin gerektirdiği yeterlikleri kazanan mezunlarımız turizm sektöründe; müzelerde, turizm bürolarında, seyahat acentelerinde veya serbest olarak turist rehberliği yapabilirler.DGS sınavı sonrası Lisans ve Lisansüstü eğitimlerine devam edebilen öğrencilerimiz akademik olarak da alanlarına hizmet edebilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

 

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030038021

Qualification Title
Tourist Guiding Associate Degree Program
Awarding BodyBursa Uludağ University
Awarding Body ContactGörükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA
Awarding Body Urlhttps://www.uludag.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The program aims to cultivate qualified tourist guides, skilled personnel, and mid-to-senior level managerial candidates for the tourism sector by providing scientific and high-quality education.

In line with this objective, the program strives to train competent professionals who:

  • Are proficient in foreign languages,
  • Possess in-depth knowledge of Turkey’s history, culture, and geography,
  • Demonstrate strong interpersonal and analytical thinking skills,
  • Exhibit well-developed problem-solving, management, and organizational abilities,
  • Uphold core social values such as tolerance, courtesy, respect, and integrity,
  • Display leadership and representation skills.

The ultimate goal is to produce highly qualified tourist guides and future executives who can effectively represent and promote Turkey in the global tourism industry.

Learning Environments

Instruction is delivered through formal in-person education and, where necessary, distance learning methods as outlined in the program.

Students must complete internships at industry workplaces in compliance with:

  • The "Bursa Uludağ University Vocational Schools Internship Directive"
  • The "İznik Vocational School Applied Education/Internship Guide"
Description

1- Gains knowledge about the structure and operation of the tourism sector and its importance in national development
2-Achieves professional proficiency in using the English language
3-Learns Atatürk's Principles and History of Reforms, comprehends their core values, and relates them to contemporary events
4-Understands fundamental economic principles and establishes their connections with tourism
5-Recognizes Turkey's geographical values and challenges, and correlates them with current affairs
6-Plans, executes, and supervises tour programs
7-Knows and applies legal regulations and professional standards in tourism and tour guidance
8-Identifies, understands, and communicates effectively with diverse cultures
9-Develops awareness for preserving Turkey’s tangible/intangible cultural heritage and distinguishes positive/negative museum practices
10-Acquires in-depth knowledge of ancient civilizations’ culture, history, religion, and art in Turkey; analyzes and interprets them
11-Recognizes Turkey’s archaeological values and challenges, linking them to current issues
12-Identifies Turkey’s art-historical values and problems, contextualizing them with modern events
13-Understands and explains core principles of different religions in Turkey and world geography
14-Learns mythological heritage of Turkey and surrounding regions, gaining ability to narrate them
15-Expresses oneself accurately in Turkish (the language of instruction) and conveys knowledge effectively
16-Gains knowledge about Anatolia’s flora and fauna, enhancing sensitivity and awareness

Key Competencies

(1) Communication in the mother tongue,
(2) Communication in foreign languages,
(3) Basic competences in mathematics, science, and technology,
(4) Digital competence,
(5) Learning to learn,
(6) Social and civic competences,
(7) Sense of initiative and entrepreneurship,
(8) Cultural awareness and expression.

Further Info

Each student must register for courses at the beginning of the semester and must attend at least 70% of theoretical courses and 80% of practical applications to be eligible for final exams. Students are required to take at least one midterm exam and one final exam per course. The midterm (which may include assignments, lab exams, quizzes, or other assessment tools) contributes 40% to the final grade, while the final exam contributes 60%. All exams are graded on a 100-point scale. A minimum score of 30 points from the final exam is mandatory. Students who receive AA, BA, BB, CB, or CC letter grades in a course are considered to have passed. DC and DD are conditional passing grades. For a student to pass a course with DC or DD, their cumulative GPA (GANO) must be at least 2.0.

Achievement Level    Letter Grade   Grade Point

Excellent                         AA              4.00

Very Good                        BA              3.50

Good                                 BB              3.00

Satisfactory                      CB            2.50

Pass                                   CC            2.00

Conditional Pass               DC           1.50

Conditional Pass               DD           1.00

Fail                                    FD           0.50

Fail                                    FF            0.00

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
Annually, "University Monitoring and Evaluation Reports" are published for higher education institutions based on criteria set by YÖK. These reports include quantitative and qualitative assessments of institutions and are shared with the public by YÖK.

Quality Assurance in Higher Education Bachelor's Programs

Quality assurance for bachelor's degree programs is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Curricula

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for establishing bachelor's programs in higher education institutions.

  • Higher education institutions submit "Institutional Internal Evaluation Reports" annually to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) monitoring system.
  • YÖKAK shares "Institutional Feedback Reports" on external evaluations with the public.
  • Accreditation decisions granted by YÖKAK-recognized bodies confirm program qualification compliance.
  • YÖKAK conducts regular reviews to ensure ongoing quality assurance.
 

Accreditation Status

The Tourist Guiding Program under the Department of Travel-Tourism and Entertainment Services has been accredited by the  Association of Tourism Academics (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER) for six (6) years (3+3), valid from 31.12.2024 to 31.12.2030.

Access Requirements

Candidates must possess a high school or equivalent diploma and meet the criteria determined by ÖSYM in accordance with the relevant legislation of YÖK.

Conditions for SuccessTo earn an associate degree in the Tourist Guiding Program, students must successfully complete all mandatory and elective courses in the curriculum (equivalent to a total of 120 ECTS credits) and achieve a minimum cumulative grade point average (GPA) of 2.00 on a 4.00 scale. Additionally, the program requires students to complete a 30-business-day internship as a mandatory component of graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

Candidates who successfully complete their associate degree education may transition to bachelor's degree programs in Travel Management, Travel Management and Tourist Guiding, Tourist Guiding, and Tourism Management by obtaining a valid score in the Vertical Transfer Exam (DGS) and within the quotas determined by the Council of Higher Education (YÖK) framework regulations and Faculties/Colleges.

 

Graduates of the Tourist Guiding Department must complete the regional tours and language requirements specified in the legislation (Tourist Guiding Profession Law No. 6326) and apply to become licensed tourist guides to practice guiding in Türkiye. Graduates who acquire the competencies required by the profession can work in the tourism sector as tourist guides in museums, tourism offices, travel agencies, or as freelancers.

 

Additionally, students who continue their undergraduate and graduate education after the DGS exam can also serve their field in an academic capacity.

Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030038021


Qualification Title
Tourist Guiding Associate Degree Program

Awarding Body
Bursa Uludağ University

Awarding Body Contact
Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The program aims to cultivate qualified tourist guides, skilled personnel, and mid-to-senior level managerial candidates for the tourism sector by providing scientific and high-quality education.

In line with this objective, the program strives to train competent professionals who:

  • Are proficient in foreign languages,
  • Possess in-depth knowledge of Turkey’s history, culture, and geography,
  • Demonstrate strong interpersonal and analytical thinking skills,
  • Exhibit well-developed problem-solving, management, and organizational abilities,
  • Uphold core social values such as tolerance, courtesy, respect, and integrity,
  • Display leadership and representation skills.

The ultimate goal is to produce highly qualified tourist guides and future executives who can effectively represent and promote Turkey in the global tourism industry.


Learning Environments

Instruction is delivered through formal in-person education and, where necessary, distance learning methods as outlined in the program.

Students must complete internships at industry workplaces in compliance with:

  • The "Bursa Uludağ University Vocational Schools Internship Directive"
  • The "İznik Vocational School Applied Education/Internship Guide"

Description

1- Gains knowledge about the structure and operation of the tourism sector and its importance in national development
2-Achieves professional proficiency in using the English language
3-Learns Atatürk's Principles and History of Reforms, comprehends their core values, and relates them to contemporary events
4-Understands fundamental economic principles and establishes their connections with tourism
5-Recognizes Turkey's geographical values and challenges, and correlates them with current affairs
6-Plans, executes, and supervises tour programs
7-Knows and applies legal regulations and professional standards in tourism and tour guidance
8-Identifies, understands, and communicates effectively with diverse cultures
9-Develops awareness for preserving Turkey’s tangible/intangible cultural heritage and distinguishes positive/negative museum practices
10-Acquires in-depth knowledge of ancient civilizations’ culture, history, religion, and art in Turkey; analyzes and interprets them
11-Recognizes Turkey’s archaeological values and challenges, linking them to current issues
12-Identifies Turkey’s art-historical values and problems, contextualizing them with modern events
13-Understands and explains core principles of different religions in Turkey and world geography
14-Learns mythological heritage of Turkey and surrounding regions, gaining ability to narrate them
15-Expresses oneself accurately in Turkish (the language of instruction) and conveys knowledge effectively
16-Gains knowledge about Anatolia’s flora and fauna, enhancing sensitivity and awareness


Key Competencies

(1) Communication in the mother tongue,
(2) Communication in foreign languages,
(3) Basic competences in mathematics, science, and technology,
(4) Digital competence,
(5) Learning to learn,
(6) Social and civic competences,
(7) Sense of initiative and entrepreneurship,
(8) Cultural awareness and expression.


Further Info

Each student must register for courses at the beginning of the semester and must attend at least 70% of theoretical courses and 80% of practical applications to be eligible for final exams. Students are required to take at least one midterm exam and one final exam per course. The midterm (which may include assignments, lab exams, quizzes, or other assessment tools) contributes 40% to the final grade, while the final exam contributes 60%. All exams are graded on a 100-point scale. A minimum score of 30 points from the final exam is mandatory. Students who receive AA, BA, BB, CB, or CC letter grades in a course are considered to have passed. DC and DD are conditional passing grades. For a student to pass a course with DC or DD, their cumulative GPA (GANO) must be at least 2.0.

Achievement Level    Letter Grade   Grade Point

Excellent                         AA              4.00

Very Good                        BA              3.50

Good                                 BB              3.00

Satisfactory                      CB            2.50

Pass                                   CC            2.00

Conditional Pass               DC           1.50

Conditional Pass               DD           1.00

Fail                                    FD           0.50

Fail                                    FF            0.00


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
Annually, "University Monitoring and Evaluation Reports" are published for higher education institutions based on criteria set by YÖK. These reports include quantitative and qualitative assessments of institutions and are shared with the public by YÖK.

Quality Assurance in Higher Education Bachelor's Programs

Quality assurance for bachelor's degree programs is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Curricula

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for establishing bachelor's programs in higher education institutions.

  • Higher education institutions submit "Institutional Internal Evaluation Reports" annually to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) monitoring system.
  • YÖKAK shares "Institutional Feedback Reports" on external evaluations with the public.
  • Accreditation decisions granted by YÖKAK-recognized bodies confirm program qualification compliance.
  • YÖKAK conducts regular reviews to ensure ongoing quality assurance.
 

Accreditation Status

The Tourist Guiding Program under the Department of Travel-Tourism and Entertainment Services has been accredited by the  Association of Tourism Academics (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER) for six (6) years (3+3), valid from 31.12.2024 to 31.12.2030.


Access Requirements

Candidates must possess a high school or equivalent diploma and meet the criteria determined by ÖSYM in accordance with the relevant legislation of YÖK.


Conditions for Success
To earn an associate degree in the Tourist Guiding Program, students must successfully complete all mandatory and elective courses in the curriculum (equivalent to a total of 120 ECTS credits) and achieve a minimum cumulative grade point average (GPA) of 2.00 on a 4.00 scale. Additionally, the program requires students to complete a 30-business-day internship as a mandatory component of graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

Candidates who successfully complete their associate degree education may transition to bachelor's degree programs in Travel Management, Travel Management and Tourist Guiding, Tourist Guiding, and Tourism Management by obtaining a valid score in the Vertical Transfer Exam (DGS) and within the quotas determined by the Council of Higher Education (YÖK) framework regulations and Faculties/Colleges.

 

Graduates of the Tourist Guiding Department must complete the regional tours and language requirements specified in the legislation (Tourist Guiding Profession Law No. 6326) and apply to become licensed tourist guides to practice guiding in Türkiye. Graduates who acquire the competencies required by the profession can work in the tourism sector as tourist guides in museums, tourism offices, travel agencies, or as freelancers.

 

Additionally, students who continue their undergraduate and graduate education after the DGS exam can also serve their field in an academic capacity.


Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address