Yeterlilik Kodu

TR0030010391

Yeterlilik Adı
Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumSüleyman Demirel Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSüleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA
Sorumlu Kurum URLhttp://www.sdu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm endüstrisini ve bu endüstrinin aktörlerini (Hava ve seyahat, tur operatörleri, seyahat acenteleri, hizmet ve konaklama işletmeleri) sosyal ve yönetsel boyutlarıyla anlama, değerlendirme analiz etme ve tasarlama noktasında pazarlama, üretim muhasebe, finans, yönetim alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilme.
  • Turizm endüstrisini ve turizm işletmelerini ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz etme, yönlendirme ve çözüm üretebilme noktasında iktisat, maliye ve muhasebe-finans bilgisine sahip olma.
  •  Turizm, ekonomi, işletme ve muhasebe alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma.
  • Turizm işletmelerini yönetme noktasında liderlik özellikleri gösterebilme, diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olabilme.
  • Turizm işletmeleri için strateji ve politika oluşturma/uygulama.
  • Turizm işletmelerini etkileyen iç ve dış öğeler irdelenerek karar alma süreçlerinin etkinleştirilmesi.
  • İş yaşamının ve Turizm İşlemelerinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama noktasında hukuk alanlarında temel bilgilere sahip olma.
  • Turizm endüstrisinin yerel, ulusal, uluslararası ve küresel dinamiklerinin farkında olma, küresel anlamda sürdürülebilir rekabetçi yapıya sahip olma noktasında temel pazarlama bilgi ve becerilerine sahip olma, yeni hizmet stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması.
  • Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma ve turizm işletmelerinde İstatistiksel analiz tekniklerinin öğrenilmesi ile sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme.
  • Temel muhasebe ve finans bilgisi ışığı altında Turizm endüstrisinde faaliyet gösteren değişik tipte işletmelerin muhasebe kayıtlarının ve finansal tablolarının yapılandırılması bilgisine sahip olma.
  • Muhasebe-finans bilgilerinin yönetim karar mekanizmalarında kullanılabilecek şekilde etkin bir şekilde uygulayabilme.
  • Turizm işletmelerinde İnsan kaynakları yönetimine ilişkin fonksiyonlar; insan kaynakları planlaması, iş analizi, iş tanımları, iş dizaynı, aday toplama, işe alma, eğitim, başarı değerlendirme, ücret yönetimi, iş değerlendirme, disiplin konularında bilgi sahibi olma ve bu bilgileri uygulayabilme.
  • Yönetim bilgi sistemlerinin turizm endüstrisinde değerlendirilmesi ve bilişim kavramlarına ve otel / seyahat / havayolu bilgisayar sistemlerine dayalı olarak hizmet endüstrilerinde yeni yönetim sistemlerinin geliştirilmesi.
  • Otel Bilişim Sistemleri’nin rezervasyon modelleri, rezervasyon ağları ve otel muhasebesi, oda yönetimi ve genel yönetim alanlarında uygulanma bilgi ve becerisine sahip olma.
  • Konaklama sektöründe gerekli yönetsel beceriye sahip olabilmek amacıyla konaklama türleri, konaklama işletmelerinin örgüt yapıları, bölümleri, personel yönetimleri ve fiziki yerleşim planları, sağladıkları hizmet türleri ve animasyon faaliyetleri, personel seçimi eğitimi ve yönetimi uygulamaları konusunda bilgilenme.
  • Turizm ve seyahat türleri ile ilgili seyahat düzenleme sistemlerindeki değişik konular; macera turizmi; özel ilgi seyahati; havaalanı hizmetleri; iç turizm; öğrenci ve gençlik turizmi; ticari şirket seyahatleri; kongre organizasyonu; yat turizmi; cruise (tenezzüh gemiciliği) pazarı ve yönetimi; grup seyahati işlemleri gibi çok çeşitli alanlardaki konulardan en az birinde uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Fakültemiz Turizm İşletmeciliği Lisans programında verilen eğitim ile; öğrencilerimizin ulusal ve uluslararası rekabette değişen koşullara uyum sağlayabilecek, özel sektör ve kamu kesiminin ihtiyaç duyduğu yönetici, uzman ve araştırmacı niteliklerine sahip olarak yetişmeleri sağlanmaktadır. Aynı zamanda Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans Programı altında gerek Turizm bölümü mezunları, gerekse diğer bölüm mezunları ve profesyonel iş hayatından gelip kariyerlerini geliştirmek isteyen yöneticilere genel işletme konuları dahilinde lisansüstü eğitim olanağı sağlanmaktadır. Turizm İşletmeciliği Bölümü, Kamu ve Özel sektöre yönetici ve eleman yetiştirmek amacıyla öğretim yapan bir bölümdür. Bölümde İngilizce hazırlık sınıfı bulunmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030010391


Yeterlilik Adı
Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Süleyman Demirel Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Süleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm endüstrisini ve bu endüstrinin aktörlerini (Hava ve seyahat, tur operatörleri, seyahat acenteleri, hizmet ve konaklama işletmeleri) sosyal ve yönetsel boyutlarıyla anlama, değerlendirme analiz etme ve tasarlama noktasında pazarlama, üretim muhasebe, finans, yönetim alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilme.
  • Turizm endüstrisini ve turizm işletmelerini ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz etme, yönlendirme ve çözüm üretebilme noktasında iktisat, maliye ve muhasebe-finans bilgisine sahip olma.
  •  Turizm, ekonomi, işletme ve muhasebe alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma.
  • Turizm işletmelerini yönetme noktasında liderlik özellikleri gösterebilme, diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olabilme.
  • Turizm işletmeleri için strateji ve politika oluşturma/uygulama.
  • Turizm işletmelerini etkileyen iç ve dış öğeler irdelenerek karar alma süreçlerinin etkinleştirilmesi.
  • İş yaşamının ve Turizm İşlemelerinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama noktasında hukuk alanlarında temel bilgilere sahip olma.
  • Turizm endüstrisinin yerel, ulusal, uluslararası ve küresel dinamiklerinin farkında olma, küresel anlamda sürdürülebilir rekabetçi yapıya sahip olma noktasında temel pazarlama bilgi ve becerilerine sahip olma, yeni hizmet stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması.
  • Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma ve turizm işletmelerinde İstatistiksel analiz tekniklerinin öğrenilmesi ile sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme.
  • Temel muhasebe ve finans bilgisi ışığı altında Turizm endüstrisinde faaliyet gösteren değişik tipte işletmelerin muhasebe kayıtlarının ve finansal tablolarının yapılandırılması bilgisine sahip olma.
  • Muhasebe-finans bilgilerinin yönetim karar mekanizmalarında kullanılabilecek şekilde etkin bir şekilde uygulayabilme.
  • Turizm işletmelerinde İnsan kaynakları yönetimine ilişkin fonksiyonlar; insan kaynakları planlaması, iş analizi, iş tanımları, iş dizaynı, aday toplama, işe alma, eğitim, başarı değerlendirme, ücret yönetimi, iş değerlendirme, disiplin konularında bilgi sahibi olma ve bu bilgileri uygulayabilme.
  • Yönetim bilgi sistemlerinin turizm endüstrisinde değerlendirilmesi ve bilişim kavramlarına ve otel / seyahat / havayolu bilgisayar sistemlerine dayalı olarak hizmet endüstrilerinde yeni yönetim sistemlerinin geliştirilmesi.
  • Otel Bilişim Sistemleri’nin rezervasyon modelleri, rezervasyon ağları ve otel muhasebesi, oda yönetimi ve genel yönetim alanlarında uygulanma bilgi ve becerisine sahip olma.
  • Konaklama sektöründe gerekli yönetsel beceriye sahip olabilmek amacıyla konaklama türleri, konaklama işletmelerinin örgüt yapıları, bölümleri, personel yönetimleri ve fiziki yerleşim planları, sağladıkları hizmet türleri ve animasyon faaliyetleri, personel seçimi eğitimi ve yönetimi uygulamaları konusunda bilgilenme.
  • Turizm ve seyahat türleri ile ilgili seyahat düzenleme sistemlerindeki değişik konular; macera turizmi; özel ilgi seyahati; havaalanı hizmetleri; iç turizm; öğrenci ve gençlik turizmi; ticari şirket seyahatleri; kongre organizasyonu; yat turizmi; cruise (tenezzüh gemiciliği) pazarı ve yönetimi; grup seyahati işlemleri gibi çok çeşitli alanlardaki konulardan en az birinde uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Fakültemiz Turizm İşletmeciliği Lisans programında verilen eğitim ile; öğrencilerimizin ulusal ve uluslararası rekabette değişen koşullara uyum sağlayabilecek, özel sektör ve kamu kesiminin ihtiyaç duyduğu yönetici, uzman ve araştırmacı niteliklerine sahip olarak yetişmeleri sağlanmaktadır. Aynı zamanda Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans Programı altında gerek Turizm bölümü mezunları, gerekse diğer bölüm mezunları ve profesyonel iş hayatından gelip kariyerlerini geliştirmek isteyen yöneticilere genel işletme konuları dahilinde lisansüstü eğitim olanağı sağlanmaktadır. Turizm İşletmeciliği Bölümü, Kamu ve Özel sektöre yönetici ve eleman yetiştirmek amacıyla öğretim yapan bir bölümdür. Bölümde İngilizce hazırlık sınıfı bulunmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030010391

Qualification Title
Tourism Management License
Awarding BodySuleyman Demirel University
Awarding Body ContactSüleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA
Awarding Body Urlhttp://www.sdu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Possessing a comprehensive understanding of the managerial and social aspects of the tourism sector in general and of the players of the sector (such as transportation, travel, tour operators, travel agencies, service and accommodation facilities) and ability to implement this knowledge in at least one of the fields of marketing, production, accounting, finance and management.
  • Ability to analyze the tourism sector and tourism facilities based on economic and financial criteria, and possessing relevant knowledge in the fields of economics, finance and accounting-finance in order to provide guidance and generate solutions.
  • Possessing knowledge of the information systems and computer applications used in the areas of tourism, economics, management and accounting and an ability to use necessary software.
  • Displaying leadership traits for managing tourism facilities and possessing skills for communicating with managers and experts in other fields, creating and implementing strategies and policies for touristic establishments, improving the effectiveness of the decision making processes with an emphasis on internal and external factors that influence touristic establishments.
  • Possessing basic knowledge of law in order to be able to comprehend the legal, social and moral responsibilities of the business world and touristic facilities as well as to comprehend social transformation.
  • Possessing an awareness of the local, national, international and global dynamics of the tourism industry, and basic marketing knowledge and skills in order to establish a competitive structure that is globally sustainable, and having necessary skills to create and implement new service strategies.
  • Having necessary skills in the fields of mathematic, statistics and econometrics and demonstrating an ability to make more effective decisions via statistical and econometrical solutions developed as a result of knowledge of statistical analysis techniques.
  • Demonstrating basic accounting and finance knowledge as well as knowledge about the methods for arranging accounting records and financial tables of various types of facilities that operate in Tourism sector.
  • Ability to implement accounting and finance knowledge in a manner that can influence managerial decision making processes.
  • Possessing a knowledge and implementation of the functions of the human resources management in touristic facilities; human resources planning, business analysis, job descriptions, job designs, candidate pooling, recruitment, education, performance appraisal, compensation management, job evaluation, and discipline.
  • Utilization of management information systems in tourism industry and development of new management systems in service industries based on IT concepts and hotel/travel/air travel computer systems.
  • Possessing the knowledge and skills about the reservation models of the Hotel IT systems, reservation networks and Hotel Accounting, room management and general management and implementing these knowledge and skills.
  • Possessing a knowledge of the organization structures of the accommodation facilities, accommodation types, departments of these facilities, their personnel management and physical layout plans, services they provide and entertainment activities, as well as their personnel selection training and personnel management practices, in order to possess the necessary managerial skill set in the hospitality sector.
  • Possessing an expert level knowledge in at least one of the following areas; various subjects in the travel arrangement systems related to tourism and travel types; special interest travel; airport services; domestic tourism; student and youth tourism; company travels; congress organization; yacht tourism; cruise market and management; group travel operations.
Key Competencies-
Further Info

-At the undergraduate level of the Department of Tourism it is aimed to educate the students with the qualifications of a manager, a specialist and a researcher needed by both the private and the public sector in order to orient themselves according to the changing circumstances in our country and the world. The department also has an MBA program for the graduates of department of Tourism and other departments as well as for the professionals who would want to improve their career. The Department of Tourism Management aims to raise managers and personnel for the public and the private sector. The Department has a preparatory class where the students can learn English.

Quality Assurance-
Access Requirements

In order to enroll this department, a student has to fulfill all legal requirements and pass the exam that is organized by ÖSYM. Any student, who has already started an equivalence degree program in the country or abroad can apply for transferring the department. All transfer requests are considered individually at the beginning of the term.

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely

Url Open Address
Qualification Code

TR0030010391


Qualification Title
Tourism Management License

Awarding Body
Suleyman Demirel University

Awarding Body Contact
Süleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Possessing a comprehensive understanding of the managerial and social aspects of the tourism sector in general and of the players of the sector (such as transportation, travel, tour operators, travel agencies, service and accommodation facilities) and ability to implement this knowledge in at least one of the fields of marketing, production, accounting, finance and management.
  • Ability to analyze the tourism sector and tourism facilities based on economic and financial criteria, and possessing relevant knowledge in the fields of economics, finance and accounting-finance in order to provide guidance and generate solutions.
  • Possessing knowledge of the information systems and computer applications used in the areas of tourism, economics, management and accounting and an ability to use necessary software.
  • Displaying leadership traits for managing tourism facilities and possessing skills for communicating with managers and experts in other fields, creating and implementing strategies and policies for touristic establishments, improving the effectiveness of the decision making processes with an emphasis on internal and external factors that influence touristic establishments.
  • Possessing basic knowledge of law in order to be able to comprehend the legal, social and moral responsibilities of the business world and touristic facilities as well as to comprehend social transformation.
  • Possessing an awareness of the local, national, international and global dynamics of the tourism industry, and basic marketing knowledge and skills in order to establish a competitive structure that is globally sustainable, and having necessary skills to create and implement new service strategies.
  • Having necessary skills in the fields of mathematic, statistics and econometrics and demonstrating an ability to make more effective decisions via statistical and econometrical solutions developed as a result of knowledge of statistical analysis techniques.
  • Demonstrating basic accounting and finance knowledge as well as knowledge about the methods for arranging accounting records and financial tables of various types of facilities that operate in Tourism sector.
  • Ability to implement accounting and finance knowledge in a manner that can influence managerial decision making processes.
  • Possessing a knowledge and implementation of the functions of the human resources management in touristic facilities; human resources planning, business analysis, job descriptions, job designs, candidate pooling, recruitment, education, performance appraisal, compensation management, job evaluation, and discipline.
  • Utilization of management information systems in tourism industry and development of new management systems in service industries based on IT concepts and hotel/travel/air travel computer systems.
  • Possessing the knowledge and skills about the reservation models of the Hotel IT systems, reservation networks and Hotel Accounting, room management and general management and implementing these knowledge and skills.
  • Possessing a knowledge of the organization structures of the accommodation facilities, accommodation types, departments of these facilities, their personnel management and physical layout plans, services they provide and entertainment activities, as well as their personnel selection training and personnel management practices, in order to possess the necessary managerial skill set in the hospitality sector.
  • Possessing an expert level knowledge in at least one of the following areas; various subjects in the travel arrangement systems related to tourism and travel types; special interest travel; airport services; domestic tourism; student and youth tourism; company travels; congress organization; yacht tourism; cruise market and management; group travel operations.

Key Competencies
-

Further Info

-At the undergraduate level of the Department of Tourism it is aimed to educate the students with the qualifications of a manager, a specialist and a researcher needed by both the private and the public sector in order to orient themselves according to the changing circumstances in our country and the world. The department also has an MBA program for the graduates of department of Tourism and other departments as well as for the professionals who would want to improve their career. The Department of Tourism Management aims to raise managers and personnel for the public and the private sector. The Department has a preparatory class where the students can learn English.


Quality Assurance
-

Access Requirements

In order to enroll this department, a student has to fulfill all legal requirements and pass the exam that is organized by ÖSYM. Any student, who has already started an equivalence degree program in the country or abroad can apply for transferring the department. All transfer requests are considered individually at the beginning of the term.


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely


Url
Open Address