Yeterlilik Kodu

TR0030014889

Yeterlilik Adı
Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm İşletmeciliği alanında, yönetim ve organizasyon konularında bilgi sahibidir.
  • Turizm İşletmeciliği alanında, üretim yönetimi, pazarlama konularında bilgi sahibidir.
  • Turizm İşletmeciliği alanında, muhasebe ve finans konularında bilgi sahibidir.
  • Sektörel ve akademik alandaki kavram, fikir, veri ve bilgileri değerlendirip sorunlara çözüm getirebilir.
  • Sektörel konjonktürü değerlendirip gelecek ile ilgili öngörülerde bulunarak stratejik amaç ve hedefler belirleyebilir, bunları planlayarak uygulamaya koyabilir.
  • Sektöre yönelik projeler hazırlayabilir; programlanması, değerlendirilmesi ve yürütülmesi evrelerinde aktif rol üstlenebilir.
  • Dikkat, hafıza, yargılama ve değerlendirme, mantık kurma, problem çözme ve karar verme, anlama ve dil üretimi gibi bilişsel yeteneklere sahip olur.
  • Karşılaştığı sorunlarla ilgili çözümlemelerde bulunarak hatalarından ders çıkarma yoluyla öğrenmeyi öğrenebilir ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyebilir.
  • Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
  • Turizm işletmeciliği altında bulunan işletmeler hakkında bilgi sahibidir.
  • Girişimciliğin temelinde yatan yeni fikirler yaratma, fırsatları görme ve bunları iş fikirlerine dönüştürme becerilerini uygulayabilecektir.
  • Turizm endüstrisi ile ilgili işletmelerin yatırım kararı alınmasından işletilmesine kadar tüm aşamalarını uygulayabilir.
  • İşletmeyi, rakiplerini, sektörü ve sektörel rekabet durumunu çeşitli grafik, matris ve tablolar aracılığıyla analiz edebilir.
  • Sektörde kullanılan otomasyon sistemlerine konusunda temel bilgiye sahip olmakla birlikte sektörü oluşturan temel alanlardaki işletmelerde kullanılan otomasyon programlarının bileşenleri hakkında bilgi sahibidir ve iletişim teknolojilerini iyi bir şekilde kullanır.
  • Otel işletmelerinin organizasyon yapısındaki tüm bölümleri ile ilgili bilgi ve becerilere sahiptir.
  • Turizm işletmeciliği alanında sahip olduğu teorik bilgiyi uygulayabilir.
  • İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını; yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrar.
  • Alanıyla ilgili olarak bilgi sahibidir, bilgisini, öngörülerini ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
  • Sektörle ilgili iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik, kalite ve sürdürülebilirlik gibi toplumu ve işletmeleri ilgilendiren konularda yeterli bilgiye sahiptir.
  • Turizmin topluma ve dünyaya katkıları konusunda bilinçlidir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

OMÜ Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda gerçekleştirilir. Her bir ders için farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılabilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Ortaöğretimi tamamlamış olmak ve ÖSYM tarafından programa yerleştirilmiş olmak

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü mezunu öğrenciler; Konaklama işletmelerinde otel müdürü, ön büro müdürü, yiyecek içecek müdürü gibi otel işletmelerinin sağladığı değişik mevkilerde çalışma olanağı, Yeme içme işletmelerinde restoran müdürü, restoran şefi, resepsiyon şefi, gibi pozisyonlarda çalışma olanağı, Akademik kariyer olanakları, Seyahat işletmelerinde işletme müdürü, tur yöneticisi gibi değişik pozisyonlarda çalışma olanaklarına sahiptirler. Dünya Ekonomik Forumu’nun 2009 raporuna göre Türkiye’de turizm endüstrisi 2009-2018 yılları arasında yıllık ortalama % 4,4 büyüme gösterecektir ayrıca TÜRSAB 2001 yılı raporuna göre turizmde doğrudan istihdam edilen kişi sayısı 1.007.793 iken,  2009 yılında doğrudan turizm istihdamının sayısının 1.500.000’i aştığı bilinmektedir. Bu rakamlar dikkatle incelendiğinde Türkiye turizm sektörü gelecek vadeden bir konumdadır ve sektöre eleman ihtiyacı gelecekte daha fazla olacaktır. Bu yüzden Turizm İşletmeciliği programından mezun olanların istihdam sorunları fazla olmayacaktır. Bu doğrultuda açılması önerilen program, turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli personeli yetiştirerek sektörde istihdam edilmelerine olanak sağlayacaktır. Bunun yanı sıra almış oldukları eğitim sayesinde turizm dışında da çeşitli sektörlerde istihdam edilebilmektedirler. Mezun öğrencilerin istihdam edilebildikleri yerler şu şekilde sıralanabilir: Almış oldukları turizm işletmeciliği eğitimi ile seyahat, konaklama ve yiyecek-içecek işletmeleri başta olmak üzere, turizm işletmelerinin herhangi birinde orta veya üst düzey yönetici pozisyonunda istihdam edilebileceklerdir. Bölüm mezunlarından, Kamu Personeli Seçme Sınavından (KPSS) yeterli puanı alanlar, diğer kamu kurumlarında da memur olarak istihdam edilebileceklerdir. Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar gerekli koşulları sağlamaları halinde (ÖSYM tarafından gerçekleştirilen ALES-Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı ile YDS sınavından gerekli puanları almaları ve istenmesi durumunda sektör deneyimine sahip olmaları) herhangi bir üniversitenin alanlarıyla ilgili bir programında öğretim elemanı olarak çalışabileceklerdir. Pedagojik formasyonun tamamlanması koşulu ile mezun öğrencilerin öğretmenlik yapma fırsatı da bulunmaktadır. Bölüm mezunları aynı zamanda Kültür ve Turizm Bakanlığı, İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri ve Enformasyon Bürolarında, müzelerde ve rekreasyon alanlarında da istihdam olanağına sahip olacaklardır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014889


Yeterlilik Adı
Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm İşletmeciliği alanında, yönetim ve organizasyon konularında bilgi sahibidir.
  • Turizm İşletmeciliği alanında, üretim yönetimi, pazarlama konularında bilgi sahibidir.
  • Turizm İşletmeciliği alanında, muhasebe ve finans konularında bilgi sahibidir.
  • Sektörel ve akademik alandaki kavram, fikir, veri ve bilgileri değerlendirip sorunlara çözüm getirebilir.
  • Sektörel konjonktürü değerlendirip gelecek ile ilgili öngörülerde bulunarak stratejik amaç ve hedefler belirleyebilir, bunları planlayarak uygulamaya koyabilir.
  • Sektöre yönelik projeler hazırlayabilir; programlanması, değerlendirilmesi ve yürütülmesi evrelerinde aktif rol üstlenebilir.
  • Dikkat, hafıza, yargılama ve değerlendirme, mantık kurma, problem çözme ve karar verme, anlama ve dil üretimi gibi bilişsel yeteneklere sahip olur.
  • Karşılaştığı sorunlarla ilgili çözümlemelerde bulunarak hatalarından ders çıkarma yoluyla öğrenmeyi öğrenebilir ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyebilir.
  • Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
  • Turizm işletmeciliği altında bulunan işletmeler hakkında bilgi sahibidir.
  • Girişimciliğin temelinde yatan yeni fikirler yaratma, fırsatları görme ve bunları iş fikirlerine dönüştürme becerilerini uygulayabilecektir.
  • Turizm endüstrisi ile ilgili işletmelerin yatırım kararı alınmasından işletilmesine kadar tüm aşamalarını uygulayabilir.
  • İşletmeyi, rakiplerini, sektörü ve sektörel rekabet durumunu çeşitli grafik, matris ve tablolar aracılığıyla analiz edebilir.
  • Sektörde kullanılan otomasyon sistemlerine konusunda temel bilgiye sahip olmakla birlikte sektörü oluşturan temel alanlardaki işletmelerde kullanılan otomasyon programlarının bileşenleri hakkında bilgi sahibidir ve iletişim teknolojilerini iyi bir şekilde kullanır.
  • Otel işletmelerinin organizasyon yapısındaki tüm bölümleri ile ilgili bilgi ve becerilere sahiptir.
  • Turizm işletmeciliği alanında sahip olduğu teorik bilgiyi uygulayabilir.
  • İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını; yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrar.
  • Alanıyla ilgili olarak bilgi sahibidir, bilgisini, öngörülerini ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
  • Sektörle ilgili iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik, kalite ve sürdürülebilirlik gibi toplumu ve işletmeleri ilgilendiren konularda yeterli bilgiye sahiptir.
  • Turizmin topluma ve dünyaya katkıları konusunda bilinçlidir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

OMÜ Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği doğrultusunda gerçekleştirilir. Her bir ders için farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılabilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Ortaöğretimi tamamlamış olmak ve ÖSYM tarafından programa yerleştirilmiş olmak


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü mezunu öğrenciler; Konaklama işletmelerinde otel müdürü, ön büro müdürü, yiyecek içecek müdürü gibi otel işletmelerinin sağladığı değişik mevkilerde çalışma olanağı, Yeme içme işletmelerinde restoran müdürü, restoran şefi, resepsiyon şefi, gibi pozisyonlarda çalışma olanağı, Akademik kariyer olanakları, Seyahat işletmelerinde işletme müdürü, tur yöneticisi gibi değişik pozisyonlarda çalışma olanaklarına sahiptirler. Dünya Ekonomik Forumu’nun 2009 raporuna göre Türkiye’de turizm endüstrisi 2009-2018 yılları arasında yıllık ortalama % 4,4 büyüme gösterecektir ayrıca TÜRSAB 2001 yılı raporuna göre turizmde doğrudan istihdam edilen kişi sayısı 1.007.793 iken,  2009 yılında doğrudan turizm istihdamının sayısının 1.500.000’i aştığı bilinmektedir. Bu rakamlar dikkatle incelendiğinde Türkiye turizm sektörü gelecek vadeden bir konumdadır ve sektöre eleman ihtiyacı gelecekte daha fazla olacaktır. Bu yüzden Turizm İşletmeciliği programından mezun olanların istihdam sorunları fazla olmayacaktır. Bu doğrultuda açılması önerilen program, turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli personeli yetiştirerek sektörde istihdam edilmelerine olanak sağlayacaktır. Bunun yanı sıra almış oldukları eğitim sayesinde turizm dışında da çeşitli sektörlerde istihdam edilebilmektedirler. Mezun öğrencilerin istihdam edilebildikleri yerler şu şekilde sıralanabilir: Almış oldukları turizm işletmeciliği eğitimi ile seyahat, konaklama ve yiyecek-içecek işletmeleri başta olmak üzere, turizm işletmelerinin herhangi birinde orta veya üst düzey yönetici pozisyonunda istihdam edilebileceklerdir. Bölüm mezunlarından, Kamu Personeli Seçme Sınavından (KPSS) yeterli puanı alanlar, diğer kamu kurumlarında da memur olarak istihdam edilebileceklerdir. Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar gerekli koşulları sağlamaları halinde (ÖSYM tarafından gerçekleştirilen ALES-Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı ile YDS sınavından gerekli puanları almaları ve istenmesi durumunda sektör deneyimine sahip olmaları) herhangi bir üniversitenin alanlarıyla ilgili bir programında öğretim elemanı olarak çalışabileceklerdir. Pedagojik formasyonun tamamlanması koşulu ile mezun öğrencilerin öğretmenlik yapma fırsatı da bulunmaktadır. Bölüm mezunları aynı zamanda Kültür ve Turizm Bakanlığı, İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri ve Enformasyon Bürolarında, müzelerde ve rekreasyon alanlarında da istihdam olanağına sahip olacaklardır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014889

Qualification Title
Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Student has knowledge about management and organization in tourism management field and may use the knowledge in decision-making, planning and application processes in a professional manner.
  • Student has knowledge about production management and marketing in tourism management field and may use the knowledge in decision-making, planning and application processes in a professional manner.
  • Student has knowledge about accounting and finance in tourism management field and may use the knowledge in decision-making, planning and application processes in a professional manner.
  • Student may apply the theoretical knowledge according to the national, sectoral and corporational needs.
  • Student may implement all phases from making an investment decision to administration about tourism industry.
  • Student may have cognitive abilities such as attention, memory, judgement and evaluation, logical reasoning, problem solving and decision-making, comprehension and linguistic production.
  • Student may solve problems by assessing concepts, ideas and information in academic and implicational areas.
  • Student comprehends strategical, tactical and operational dimensions of business administration as well as its local, national, international and global dimensions.
  • Student has knowledge about his/her field and may transfer his/her knowledge, predictions and ideas both written and orally.
  • Student has operational knowledge about touristic businesses.
  • Student may determine strategical aims and targets, implement them through planning by evaluating sectoral conjuncture and making forecasts.
  • Student may analyze enterprise, its competitors, sector and its competition situation through various graphics, matrix and tables.
  • Student has knowledge about software components used by various fields in the sector and has basic knowledge about the software.
  • Student also utilizes communication technologies well enough.
  • Student has ability and knowledge about all departments found in a hotel organization scheme.
  • Student may prepare business projects and play an active role in programming, evaluation and implementation phases.
  • Student may learn ‘learning by faults’ by making analysis about problems had been faced and may also adapt life-long learning principle.
  • Student may talk at least one lingua franca in international agreements, meetings and partnerships.
  • Student has sufficient knowledge about actual topics that are interesting community and enterprise such as work safety, worker health, social security, quality and sustainability.
  • Students are informed about contributions of tourism to community and the world.
Key Competencies-
Further Info

It is carried out in line with OMÜ Education-Training and Examination Regulations. Different measurement and evaluation methods can be used for each course.

Quality Assurance-
Access Requirements

Having completed secondary education and being placed in the program by OSYM for Turkish students. Requirements may vary for foreign students.

Conditions for Success.
Progression Paths (Relationship Type)

Students graduated from Ondokuz Mayıs University Tourism Management Department; Opportunities to work in different locations provided by hotel management such as hotel manager, front office manager, food and beverage manager in accommodation businesses, Opportunities to work in positions such as restaurant manager, restaurant chef, reception chef, Academic career opportunities, Travel operators have the opportunity to work in different positions such as business manager, tour manager. World Economic Forum's 2009 reports will show an average annual 4.4% growth in the years 2009-2018 the tourism industry in Turkey also TÜRSAB According to the report, in 2001 the number of people directly employed in tourism, while 1,007,793, the number of direct tourism employment in 2009,It is known to exceed 1500.000 . A careful examination of these figures is in a position of Turkey's tourism sector and the need for the industry promising elements will be more in the future.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014889


Qualification Title
Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Student has knowledge about management and organization in tourism management field and may use the knowledge in decision-making, planning and application processes in a professional manner.
  • Student has knowledge about production management and marketing in tourism management field and may use the knowledge in decision-making, planning and application processes in a professional manner.
  • Student has knowledge about accounting and finance in tourism management field and may use the knowledge in decision-making, planning and application processes in a professional manner.
  • Student may apply the theoretical knowledge according to the national, sectoral and corporational needs.
  • Student may implement all phases from making an investment decision to administration about tourism industry.
  • Student may have cognitive abilities such as attention, memory, judgement and evaluation, logical reasoning, problem solving and decision-making, comprehension and linguistic production.
  • Student may solve problems by assessing concepts, ideas and information in academic and implicational areas.
  • Student comprehends strategical, tactical and operational dimensions of business administration as well as its local, national, international and global dimensions.
  • Student has knowledge about his/her field and may transfer his/her knowledge, predictions and ideas both written and orally.
  • Student has operational knowledge about touristic businesses.
  • Student may determine strategical aims and targets, implement them through planning by evaluating sectoral conjuncture and making forecasts.
  • Student may analyze enterprise, its competitors, sector and its competition situation through various graphics, matrix and tables.
  • Student has knowledge about software components used by various fields in the sector and has basic knowledge about the software.
  • Student also utilizes communication technologies well enough.
  • Student has ability and knowledge about all departments found in a hotel organization scheme.
  • Student may prepare business projects and play an active role in programming, evaluation and implementation phases.
  • Student may learn ‘learning by faults’ by making analysis about problems had been faced and may also adapt life-long learning principle.
  • Student may talk at least one lingua franca in international agreements, meetings and partnerships.
  • Student has sufficient knowledge about actual topics that are interesting community and enterprise such as work safety, worker health, social security, quality and sustainability.
  • Students are informed about contributions of tourism to community and the world.

Key Competencies
-

Further Info

It is carried out in line with OMÜ Education-Training and Examination Regulations. Different measurement and evaluation methods can be used for each course.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Having completed secondary education and being placed in the program by OSYM for Turkish students. Requirements may vary for foreign students.


Conditions for Success
.

Progression Paths (Relationship Type)

Students graduated from Ondokuz Mayıs University Tourism Management Department; Opportunities to work in different locations provided by hotel management such as hotel manager, front office manager, food and beverage manager in accommodation businesses, Opportunities to work in positions such as restaurant manager, restaurant chef, reception chef, Academic career opportunities, Travel operators have the opportunity to work in different positions such as business manager, tour manager. World Economic Forum's 2009 reports will show an average annual 4.4% growth in the years 2009-2018 the tourism industry in Turkey also TÜRSAB According to the report, in 2001 the number of people directly employed in tourism, while 1,007,793, the number of direct tourism employment in 2009,It is known to exceed 1500.000 . A careful examination of these figures is in a position of Turkey's tourism sector and the need for the industry promising elements will be more in the future.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address