Yeterlilik Kodu | TR0030220531 | |
Yeterlilik Adı | Turizm İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Turizm işletmeciliği eğitimi alanında, kültür, sanat, fiziksel egzersiz ve spor etkinliklerini de içine alarak bir sosyal bilim ve hizmet alanı olarak hareketliliğe uyum sağlayabilecek bedensel yeterlilikte, iletişim becerileri güçlü, çağdaş, teknolojik gelişmeleri takip eden özelliklere sahip “turizm alanında bilim adamları” yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, kısa sınav vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40,yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, kısa sınav vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Tezli yüksek lisans programlarında adayın başvurduğu programın ilan edilen ALES veya eşdeğer puan türünden en az “55” puan alması gerekir. Tezli yüksek lisans programına öğrenci kabulünde başarı değerlendirmesi; ALES notunun %50’si, Lisans mezuniyet notunun %40’ı, Yabancı Dil Sınavının %10’u (Yabancı Dil Puanı bulunan adaylar için). | |
Başarma Şartları | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, kısa sınav vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Turizm İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans Programı toplam 21 ulusal krediden ve bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır. Öğrencinin alacağı derslerin en çok ikisi, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması kaydıyla, lisans derslerinden seçilebilir. Ayrıca Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden en fazla iki ders seçilebilir. Tezli yüksek lisans programı ikinci lisansüstü öğretim programı olarak yürütülebilir. Tezli yüksek lisans programının süresi bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Ancak; almakla yükümlü oldukları kredileri başarı ile tamamlamış, seminer dersini başarmış ve yüksek lisans tez çalışması başarılı bulunmuş olan öğrenciler, dönemlik AKTS sınırı aranmaksızın en erken üçüncü yarıyıl sonunda mezun olabilirler. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olacak öğrenciler öncelikle almış oldukları eğitim ile turizm işletmeleri başta olmak üzere, diğer turizm işletmeleri içerisinde yer alan orta ve üst düzey yönetici pozisyonunda istihdam olanaklarına sahiptirler. Ayrıca bölüm mezunlarından, Kamu Personeli Seçme Sınavından (KPSS) yeterli puanı alanlar, kamu kurumlarında da istihdam edilebileceklerdir. Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar gerekli koşulları sağlamaları halinde (ALES, YDS, TOEFL gibi) merkezi sınavlardan gerekli puanları almaları, sektör deneyimine sahip olmaları) herhangi bir üniversitenin alanlarıyla ilgili bir programında öğretim elemanı olarak çalışabileceklerdir. Pedagojik formasyonun tamamlanması koşulu ile mezun öğrencilerin öğretmenlik yapma fırsatı da bulunmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220531
ISCO:08
ISCO:08
Turizm işletmeciliği eğitimi alanında, kültür, sanat, fiziksel egzersiz ve spor etkinliklerini de içine alarak bir sosyal bilim ve hizmet alanı olarak hareketliliğe uyum sağlayabilecek bedensel yeterlilikte, iletişim becerileri güçlü, çağdaş, teknolojik gelişmeleri takip eden özelliklere sahip “turizm alanında bilim adamları” yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir
- Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirir ve uygulama alanında kullanır
- Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
- Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar
- Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı, başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür
- Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik ilkeler ve mesleki bilinci hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir
- Turizm hizmetlerinde karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir
- Türk ve Dünya tarihi ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olur
- Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir
- Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
- Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, örgüt yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir
- Yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
- Analitik düşünebilme, olası bir araştırmada sistematik veri toplama, analiz etme yorumlama ve raporlama becerisine sahip olur
- Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, kısa sınav vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40,yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir.
Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması, dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, kısa sınav vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Tezli yüksek lisans programlarında adayın başvurduğu programın ilan edilen ALES veya eşdeğer puan türünden en az “55” puan alması gerekir. Tezli yüksek lisans programına öğrenci kabulünde başarı değerlendirmesi; ALES notunun %50’si, Lisans mezuniyet notunun %40’ı, Yabancı Dil Sınavının %10’u (Yabancı Dil Puanı bulunan adaylar için).
Programdan mezun olacak öğrenciler öncelikle almış oldukları eğitim ile turizm işletmeleri başta olmak üzere, diğer turizm işletmeleri içerisinde yer alan orta ve üst düzey yönetici pozisyonunda istihdam olanaklarına sahiptirler. Ayrıca bölüm mezunlarından, Kamu Personeli Seçme Sınavından (KPSS) yeterli puanı alanlar, kamu kurumlarında da istihdam edilebileceklerdir. Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar gerekli koşulları sağlamaları halinde (ALES, YDS, TOEFL gibi) merkezi sınavlardan gerekli puanları almaları, sektör deneyimine sahip olmaları) herhangi bir üniversitenin alanlarıyla ilgili bir programında öğretim elemanı olarak çalışabileceklerdir. Pedagojik formasyonun tamamlanması koşulu ile mezun öğrencilerin öğretmenlik yapma fırsatı da bulunmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220531 | |
Qualification Title | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YL) Master Of Science | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Has a basic knowledge of the main theories, facts, concepts and principles in the field of tourism. Relates the professional knowledge acquired in the field with other disciplines and uses them in the field of practice. Develops creative and practical solutions for current issues and problems in the tourism sector. He/she plans, conducts, evaluates and reports a research related to his/her field by using scientific research methods. Effectively conducts a study on subjects that require expertise in the field, independently and with others. He/She has basic knowledge about legal regulations, professional standards, ethical principles and professional awareness in his field. Develops creative and innovative solutions to possible problems that may be encountered in tourism services, individually or as a team. Gains knowledge about Turkish and World history and cultures. Develops the knowledge in the field of Tourism Management and related disciplines at the level of expertise. Develops creative and practical solutions for current issues and problems in the tourism sector. He/She has detailed information on internal and external environmental factors, service delivery processes and operations, organizational management, policies and strategies of businesses operating in the tourism sector. Demonstrates effective communication and presentation skills in written, oral and visual. Able to work in disciplinary and interdisciplinary teams. Have analytical thinking, systematic data collection, analysis, interpretation and reporting skills in a possible research. Establishes effective interpersonal and intercultural communication. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each student must register for the courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses in order to take the final exam. Students are subjected to at least one midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam (the scores obtained from measurement tools such as homework, quizzes, etc.) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. Each student must register for the courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses in order to take the final exam. Students are subjected to at least one midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam (the scores obtained from measurement tools such as homework, quizzes, etc.) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | In masters programs with thesis, the candidate must get at least 55 from the ALES or equivalent score type announced for the program applied for. Evaluation of success in student admission to the masters program with thesis; 50% of the ALES grade, 40% of the undergraduate graduation grade, 10% of the Foreign Language Exam (for candidates with a Foreign Language Score). | |
Conditions for Success | Each student must register for the courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses in order to take the final exam. Students are subjected to at least one midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam (the scores obtained from measurement tools such as homework, quizzes, etc.) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. Tourism Business Masters Program with Thesis consists of a total of 21 national credits and a total of at least 120 ECTS credits, of which at least eight courses including the seminar course and thesis work, not less than 60 ECTS credits in one academic year. The student has to register for the thesis period of each semester, starting from the semester following the appointment of the advisor at the latest. At most two of the courses to be taken by the student can be selected from the undergraduate courses, provided that they were not taken during the undergraduate education. In addition, a maximum of two courses can be selected from the courses offered in other higher education institutions, with the recommendation of the Institutes department head and the approval of the Institute Administrative Board. Masters program with thesis can be carried out as a second graduate education program. The duration of the masters program with thesis is four semesters, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in, excluding the time spent in scientific preparation, regardless of whether they are registered for each semester, and the program is completed in a maximum of six semesters. However; Students who have successfully completed the credits they are required to take, have passed the seminar course, and have been found successful in their masters thesis can graduate at the end of the third semester at the earliest, regardless of the ECTS limit for the semester. At the end of four semesters, those who cannot successfully complete the credit courses and seminar course in the curriculum or fail to fulfill the success conditions/criteria stipulated by the University within this period; A student who fails in the thesis study or does not enter the thesis defense within the maximum period is dismissed from the University. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who will graduate from the program have employment opportunities in middle and senior management positions in other tourism businesses, especially in tourism businesses, with the education they have received. In addition, graduates of the department who get sufficient points from the Public Personnel Selection Examination (KPSS) will be able to be employed in public institutions. Graduates who want to pursue an academic career will be able to work as a lecturer in a program of any university, provided that they meet the necessary conditions (such as ALES, YDS, TOEFL), get the necessary scores from the central exams, and have industry experience. Provided that the pedagogical formation is completed, graduate students also have the opportunity to teach. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220531
Has a basic knowledge of the main theories, facts, concepts and principles in the field of tourism. Relates the professional knowledge acquired in the field with other disciplines and uses them in the field of practice. Develops creative and practical solutions for current issues and problems in the tourism sector. He/she plans, conducts, evaluates and reports a research related to his/her field by using scientific research methods. Effectively conducts a study on subjects that require expertise in the field, independently and with others. He/She has basic knowledge about legal regulations, professional standards, ethical principles and professional awareness in his field. Develops creative and innovative solutions to possible problems that may be encountered in tourism services, individually or as a team. Gains knowledge about Turkish and World history and cultures. Develops the knowledge in the field of Tourism Management and related disciplines at the level of expertise. Develops creative and practical solutions for current issues and problems in the tourism sector. He/She has detailed information on internal and external environmental factors, service delivery processes and operations, organizational management, policies and strategies of businesses operating in the tourism sector. Demonstrates effective communication and presentation skills in written, oral and visual. Able to work in disciplinary and interdisciplinary teams. Have analytical thinking, systematic data collection, analysis, interpretation and reporting skills in a possible research. Establishes effective interpersonal and intercultural communication.
Each student must register for the courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses in order to take the final exam. Students are subjected to at least one midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam (the scores obtained from measurement tools such as homework, quizzes, etc.) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. Each student must register for the courses at the beginning of the semester and attend at least 70% of the courses in order to take the final exam. Students are subjected to at least one midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam (the scores obtained from measurement tools such as homework, quizzes, etc.) to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points.
In masters programs with thesis, the candidate must get at least 55 from the ALES or equivalent score type announced for the program applied for. Evaluation of success in student admission to the masters program with thesis; 50% of the ALES grade, 40% of the undergraduate graduation grade, 10% of the Foreign Language Exam (for candidates with a Foreign Language Score).
Students who will graduate from the program have employment opportunities in middle and senior management positions in other tourism businesses, especially in tourism businesses, with the education they have received. In addition, graduates of the department who get sufficient points from the Public Personnel Selection Examination (KPSS) will be able to be employed in public institutions. Graduates who want to pursue an academic career will be able to work as a lecturer in a program of any university, provided that they meet the necessary conditions (such as ALES, YDS, TOEFL), get the necessary scores from the central exams, and have industry experience. Provided that the pedagogical formation is completed, graduate students also have the opportunity to teach.
Qualification is continuous