Yeterlilik Kodu | TR0030220532 | |
Yeterlilik Adı | Turizm İşletmeciliği Tezsiz Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bölümün amacı turizm alanında çağdaş, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları ve akademisyen adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda öğrenciler; turizm sektörü ve turizm işletmeleri, rekreasyon işletmeleri, modern işletmecilik ve yöneticilik, rekreasyon faaliyetlerinde liderlik ile ilgili bilgi ve becerilerle donatılmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Turizm İşletmeciliği Tezsiz Yüksek Lisans Programında her yarıyıl için bir ara sınav, bir yılsonu sınavı ve ders içeriklerine ödev-sunum değerlendirmesi yapılmaktadır. Bilgi (Program Yeterlilikleri): Turizm alan bilgisine sahip olmak Rekreasyon alan bilgisine sahip olmak İşletme alan bilgisine sahip olmak Çevre alan bilgisine sahip olmak Beceri (Alan Yeterlilikleri): Yönetim becerisi Rekreasyon uygulama becerisi Yabancı dil becerisi Bilgisayar teknolojilerini kullanma becerisi Sosyal ve kültürel beceriler Yaşam boyu öğrenme becerisi Yabancı dil becerisi | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek Lisans programına başvuracak adayların 4 yıllık lisans eğitimi mezunu olmaları gerekir. ALES şartı aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde lisans mezuniyet not ortalaması adayın yerleştirme puanını oluşturur. | |
Başarma Şartları | Bilgi (Program Yeterlilikleri): Turizm alan bilgisine sahip olmak Rekreasyon alan bilgisine sahip olmak İşletme alan bilgisine sahip olmak Çevre alan bilgisine sahip olmak Beceri (Alan Yeterlilikleri): Yönetim becerisi Rekreasyon uygulama becerisi Yabancı dil becerisi Bilgisayar teknolojilerini kullanma becerisi Sosyal ve kültürel beceriler Yaşam boyu öğrenme becerisi Yabancı dil becerisi Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden ve 60 AKTS’den az olmamak kaydıyla en az on ders ile dönem projesi dersinden oluşur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları, alanıyla ilgili üniversitelerde kabul şartlarını yerine getirdikleri takdirde öğretim elemanı olarak çalışabilmekte ve aynı zamanda özel sektörde iş bulabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220532
ISCO:08
ISCO:08
Bölümün amacı turizm alanında çağdaş, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları ve akademisyen adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda öğrenciler; turizm sektörü ve turizm işletmeleri, rekreasyon işletmeleri, modern işletmecilik ve yöneticilik, rekreasyon faaliyetlerinde liderlik ile ilgili bilgi ve becerilerle donatılmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir
- Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirir ve uygulama alanında kullanır
- Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
- Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar
- Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı, başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür
- Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik ilkeler ve mesleki bilinci hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir
- Turizm hizmetlerinde karşılaşılabilecek olası sorunlara bireysel veya ekip olarak yaratıcı ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir
- Türk ve Dünya tarihi ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olur
- Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir
- Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
- Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, örgüt yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir
- Yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
- Analitik düşünebilme, olası bir araştırmada sistematik veri toplama, analiz etme yorumlama ve raporlama becerisine sahip olur
- Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Turizm İşletmeciliği Tezsiz Yüksek Lisans Programında her yarıyıl için bir ara sınav, bir yılsonu sınavı ve ders içeriklerine ödev-sunum değerlendirmesi yapılmaktadır. Bilgi (Program Yeterlilikleri): Turizm alan bilgisine sahip olmak Rekreasyon alan bilgisine sahip olmak İşletme alan bilgisine sahip olmak Çevre alan bilgisine sahip olmak Beceri (Alan Yeterlilikleri): Yönetim becerisi Rekreasyon uygulama becerisi Yabancı dil becerisi Bilgisayar teknolojilerini kullanma becerisi Sosyal ve kültürel beceriler Yaşam boyu öğrenme becerisi Yabancı dil becerisi
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek Lisans programına başvuracak adayların 4 yıllık lisans eğitimi mezunu olmaları gerekir. ALES şartı aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde lisans mezuniyet not ortalaması adayın yerleştirme puanını oluşturur.
Program mezunları, alanıyla ilgili üniversitelerde kabul şartlarını yerine getirdikleri takdirde öğretim elemanı olarak çalışabilmekte ve aynı zamanda özel sektörde iş bulabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220532 | |
Qualification Title | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (TZSYL) None Thesis Masters Degree | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Has a basic knowledge of the main theories, facts, concepts and principles in the field of tourism. Relates the professional knowledge acquired in the field with other disciplines and uses them in the field of practice. Develops creative and practical solutions for current issues and problems in the tourism sector. He/she plans, conducts, evaluates and reports a research related to his/her field by using scientific research methods. Effectively conducts a study on subjects that require expertise in the field, independently and with others. He/She has basic knowledge about legal regulations, professional standards, ethical principles and professional awareness in his field. Develops creative and innovative solutions to possible problems that may be encountered in tourism services, individually or as a team. Gains knowledge about Turkish and World history and cultures. Develops the knowledge in the field of Tourism Management and related disciplines at the level of expertise. Develops creative and practical solutions for current issues and problems in the tourism sector. He/She has detailed information on internal and external environmental factors, service delivery processes and operations, organizational management, policies and strategies of businesses operating in the tourism sector. Demonstrates effective communication and presentation skills in written, oral and visual. Able to work in disciplinary and interdisciplinary teams. Have analytical thinking, systematic data collection, analysis, interpretation and reporting skills in a possible research. Establishes effective interpersonal and intercultural communication. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In the Non-Thesis Masters Program in Tourism Management, a midterm exam, a year-end exam and homework-presentation evaluation are made for each semester. Knowledge (Program Qualifications): Have knowledge of tourism To have knowledge of recreation area Have business knowledge Have environmental knowledge Skill (Field Competencies): management skill Recreation practice skill Foreign language skills Ability to use computer technologies Social and cultural skills lifelong learning skill foreign language skills | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates who will apply to the masters program must have a 4-year undergraduate education degree. In the admission of students to non-thesis masters programs where ALES is not required, the undergraduate graduation grade point average constitutes the placement score of the candidate. | |
Conditions for Success | Knowledge (Program Qualifications): Have knowledge of tourism To have knowledge of recreation area Have business knowledge Have environmental knowledge Skill (Field Competencies): management skill Recreation practice skill Foreign language skills Ability to use computer technologies Social and cultural skills lifelong learning skill foreign language skills The non-thesis masters program consists of a total of thirty credits and at least ten courses, not less than 60 ECTS, and a term project course. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program can work as lecturers in universities related to their field, if they fulfill the admission requirements, and they can also find employment in the private sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220532
Has a basic knowledge of the main theories, facts, concepts and principles in the field of tourism. Relates the professional knowledge acquired in the field with other disciplines and uses them in the field of practice. Develops creative and practical solutions for current issues and problems in the tourism sector. He/she plans, conducts, evaluates and reports a research related to his/her field by using scientific research methods. Effectively conducts a study on subjects that require expertise in the field, independently and with others. He/She has basic knowledge about legal regulations, professional standards, ethical principles and professional awareness in his field. Develops creative and innovative solutions to possible problems that may be encountered in tourism services, individually or as a team. Gains knowledge about Turkish and World history and cultures. Develops the knowledge in the field of Tourism Management and related disciplines at the level of expertise. Develops creative and practical solutions for current issues and problems in the tourism sector. He/She has detailed information on internal and external environmental factors, service delivery processes and operations, organizational management, policies and strategies of businesses operating in the tourism sector. Demonstrates effective communication and presentation skills in written, oral and visual. Able to work in disciplinary and interdisciplinary teams. Have analytical thinking, systematic data collection, analysis, interpretation and reporting skills in a possible research. Establishes effective interpersonal and intercultural communication.
In the Non-Thesis Masters Program in Tourism Management, a midterm exam, a year-end exam and homework-presentation evaluation are made for each semester. Knowledge (Program Qualifications): Have knowledge of tourism To have knowledge of recreation area Have business knowledge Have environmental knowledge Skill (Field Competencies): management skill Recreation practice skill Foreign language skills Ability to use computer technologies Social and cultural skills lifelong learning skill foreign language skills
Candidates who will apply to the masters program must have a 4-year undergraduate education degree. In the admission of students to non-thesis masters programs where ALES is not required, the undergraduate graduation grade point average constitutes the placement score of the candidate.
Graduates of the program can work as lecturers in universities related to their field, if they fulfill the admission requirements, and they can also find employment in the private sector.
Qualification is continuous