Yeterlilik Kodu | TR0030009847 | |
Yeterlilik Adı | Turizm Rehberliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Afyon Kocatepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erenler Mahallesi, Gazlıgöl Yolu Rektörlük E Blok, 03200 Afyonkarahisar Merkez/Afyonkarahisar | |
Sorumlu Kurum URL | http://aku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Turizm Rehberliği Bölümü öğretim amaçları öğrencilerin gelecekte erişmesi istenilen mesleki hedeflere uygun şekilde belirlenmiştir. Bu kapsamda program öğretim amaçları;
| |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Mezunlar, turizm rehberliği alanında gerekli olan akademik bilgi ve uygulamalara hâkim olurlar. Sosyal ve kültürel yönden kendini geliştirme, bilimsel metotlarla iş görme ve sorun çözme becerisine sahip olurlar. Bu bilgi ve becerilerini evrensel düzeydeki ilke ve uygulamalarla harmanlayıp içinde yaşadıkları topluma fayda sağlayacak şekilde kullanabilirler. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 01.01.2022/ 31.12.2024 | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. Öğrencilerin bölüme kayıt yaptırabilmeleri için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) kapsamındaki sınavlardan başarılı olmaları gerekmektedir. Yabancı öğrencilerin bölüme kabulünde üniversitenin yabancı uyruklu öğrenciler için belirlediği şartlar geçerlidir.
| |
Başarma Şartları | Bölümde gerekli olan 240 AKTS kredisine denk gelen seçmeli ve zorunlu derslerin başarılmasının yanı sıra, 60 iş günü staj zorunluluğu bulunmaktadır.Mezuniyete hak kazanılabilmesi için öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin bölümde belirlen asgari ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Ayrıca programda yer alan 60 (altmış) iş günlük “Yaz Stajı”nın Fakülte Staj İlkeleri doğrultusundaki şartlara uygun şekilde başarılmış olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Gerekli koşulları sağlayarak mezun olan öğrencilerin istihdam edilebildikleri yerler şu şekilde sıralanabilir:
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030009847
ISCO 08
ISCO 08
Turizm Rehberliği Bölümü öğretim amaçları öğrencilerin gelecekte erişmesi istenilen mesleki hedeflere uygun şekilde belirlenmiştir. Bu kapsamda program öğretim amaçları;
- Bölgesel ve ulusal çapta turist rehberliği yapabilecek düzeyde donanıma sahip, rehberlik faaliyetlerini yürütebilen mezunlar yetiştirmek.
- Turist rehberliğinin yanı sıra turizm işletmelerinde (seyahat, konaklama, ulaştırma, yat-marina işletmeleri vb.) görev almaya uygun yönetici adayları yetiştirmek.
- Bilgi birikimini sürekli olarak artıran, sosyal sorumluluk ve etik bilincine sahip, ulusal ve uluslararası düzeyde turizm/turizm rehberliği alanının geliştirilmesine katkı sağlayan, iletişim becerisi yüksek mezunlar yetiştirmek.
- Turizm/turizm rehberliği alanında günceli takip eden, alanın gelişimine katkıda bulunan bireyler yetiştirmek.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Turizm alanı ve turist rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramlar, kuramlar ve alana özgü araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
- Türkiye’nin turistik çekicilikleri (kültürel ve doğal) ile Türkiye’de ve dünyada yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih ve sanatları hakkında bilgi sahibidir.
- Turizm, seyahat işletmeciliği ve turist rehberliği mesleği ile ilgili yerel, ulusal ve uluslararası örgütlenmeler ve bunların birbirleri ile olan ilişkileri, politika ve stratejiler, ilgili mevzuat, meslek standartları ve uygulamalar ile hizmet süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
- Gerek turist rehberliği mesleği ile ilgili, gerekse işletme, yönetim liderlik, bilgi-işlem teknolojileri, antropoloji, psikoloji, sosyoloji ve arkeoloji ve sanat tarihi, müzecilik vb. alanlarında güncel gelişmeleri takip eder, bunları analiz ederek yorumlar ve kendisine yönelik çıkarımlarda bulunarak kişisel ve mesleki gelişimine katkıda bulunur.
- Turist rehberliği alanında öğrendiği bilgileri, gerekli donanımları (headset, tablet vb.) ve bilgi teknolojilerini kullanarak bir turu planlayabilir, uygulayabilir, denetleyebilir; gerektiğinde hizmet süreçlerini geliştirebilir.
- Soyut ve somut kültürel miras da dâhil olmak üzere turizm cazibe unsurlarını koruma bilinci ile turist rehberliği mesleğine yönelik sorunların çözümü ve mesleğin gelişimi için araştırmalar yaparak bunları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar.
- Gerek bağımsız gerekse ekip üyesi olarak etkin bir şekilde sorumluluk alır ve zamanı etkin şekilde yönetebilir.
- Öz değerlendirme ve ekip değerlendirmesi yaparak mahiyetinde çalışanların mesleki gelişimine katkı sağlar ve kriz durumunda inisiyatif alarak çözüm üretir.
- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılarak beceri ve yetkinliklerini arttırır.
- Sosyal, kültürel ve sanatsal güncele ait kaynağı belirli, güvenilir haber ve gelişmeleri takip ederek hizmet sunumunda kendisini geliştirir.
- Mesleğini icra ederken yazılı, sözlü, sözsüz ve görsel olarak genel, iş ve sosyal yaşamında etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
- Ana dili dışında, alanıyla ilgili bir yabancı dili B2 seviyesinde (European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) bilir ve kullanır.
- Ana dili dışında, alanıyla ilgili ikinci bir yabancı dili B1 (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) seviyesinde bilir ve kullanır.
- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar, etik kodlar ve sorumluluk bilinci doğrultusunda hareket eder.
- Turistlerin sağlık ve güvenliğinin sağlanması kapsamında risk değerlendirmesi yaparak gerekli uyarılarda ve yönlendirmelerde bulunur; gerekli teçhizat ve donanımı tedarik eder.
Mezunlar, turizm rehberliği alanında gerekli olan akademik bilgi ve uygulamalara hâkim olurlar. Sosyal ve kültürel yönden kendini geliştirme, bilimsel metotlarla iş görme ve sorun çözme becerisine sahip olurlar. Bu bilgi ve becerilerini evrensel düzeydeki ilke ve uygulamalarla harmanlayıp içinde yaşadıkları topluma fayda sağlayacak şekilde kullanabilirler.
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program, öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, staj sonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır.
- Not baremi, üniversite’nin Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve stajını da tamamlaması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
01.01.2022/ 31.12.2024
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. Öğrencilerin bölüme kayıt yaptırabilmeleri için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) kapsamındaki sınavlardan başarılı olmaları gerekmektedir. Yabancı öğrencilerin bölüme kabulünde üniversitenin yabancı uyruklu öğrenciler için belirlediği şartlar geçerlidir.
Gerekli koşulları sağlayarak mezun olan öğrencilerin istihdam edilebildikleri yerler şu şekilde sıralanabilir:
- YDSden (Yabancı Dil Sınavı) en az 75 puan almış, 45 günlük (ülkesel) veya 8 günlük (bölgesel) yurtiçi uygulama gezisini tamamlamış ve bölümden mezun olmuş olanlar, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na başvuruda bulunmaları sonucunda Profesyonel Turist Rehberliği Kimlik Kartı alarak ülke genelinde Türkçe veya kimliğinde yazılı dilde/dillerde Turizm Rehberliği yapabileceklerdir.
- Öğrenciler, bölümde eğitim gördükleri sürece turizm rehberliği eğitimine ek olarak almış oldukları turizm işletmeciliği eğitimi ile seyahat, konaklama ve yat marina işletmeleri başta olmak üzere, turizm işletmelerinin herhangi birinde orta veya üst düzey yönetici pozisyonunda istihdam edilebileceklerdir. almış oldukları turizm işletmeciliği eğitimi ile seyahat ve konaklama işletmeleri başta olmak üzere, turizm işletmelerinin herhangi birinde orta veya üst düzey yönetici pozisyonunda istihdam edilebileceklerdir.
- Bölüm mezunlarından, Kamu Personeli Seçme Sınavından (KPSS) yeterli puanı alanlar, diğer kamu kurumlarında da memur olarak istihdam edilebileceklerdir.
- Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar gerekli koşulları sağlamaları halinde (ÖSYM tarafından gerçekleştirilen ALES-Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı ile YDS sınavından gerekli puanları almaları ve istenmesi durumunda sektör deneyimine sahip olmaları) herhangi bir üniversitenin alanlarıyla ilgili bir programında öğretim elemanı olarak çalışabileceklerdir.
- Pedagojik formasyonun tamamlanması koşulu ile mezun öğrencilerin öğretmenlik yapma fırsatı da bulunmaktadır.
- Bölüm mezunları aynı zamanda Kültür ve Turizm Bakanlığı, İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri ve Enformasyon Bürolarında, Müze ve Ören yerlerinde de istihdam olanağına sahip olacaklardır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030009847 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Afyon Kocatepe University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://aku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The educational objectives of the Tourism Guidance Department have been determined in accordance with the professional goals that students are expected to achieve in the future. In this context, the educational objectives of the program are;
| |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | Graduates possess the academic knowledge and practices required in the field of tourism guidance. They have the ability to develop themselves socially and culturally, to work with scientific methods and to solve problems. They blend this knowledge and skills with universal principles and practices and contribute to the society they live in. | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates who providing the necessary conditions can be employed in the places of listed as follows: - The graduates of Deparment of Tourism Guidance and by providing the necessary conditions; to get minimum score of 75 from the exam of YDS (Foreign Language Examination), completed the domestic trips for 45 days (national) or for 8 days (regional), so they can be Tourist Guide across the country to guiding in Turkish or which language is written on their ID with their Proffesional Tourist Guiding ID as a result of by consulting to the Ministry of Culture and Tourism. - The students will be able to be employed in middle or senior management positions in any of tourism establishments such as travel management, hospitality management and yacht establishments with the tourism management education beides tourism guidence education as long as as long as they are trained in department of tourism guidance. - The graduates who get the sufficient scores for the Examination of The Public Personnel Selection (KPSS), so they will be able to employed as a civil servant in other public institutions. - The graduates who want to make academic career and who meet the necessary conditions (to get necessary scores from Examination of Academic Personnel and Postgraduate Education-ALES and Examination of the Foreign Language-YDS) will be able to work as an instructor in a programme related to any university in the field. - The graduates who have pedagogical trained have also opportunities to be a teacher. - The graduates of department also will have employment opportunities in the Ministry of Culture and Tourism, The Provincal Culture and Tourism Directorates and Information Offices, museums and historicals. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030009847
The educational objectives of the Tourism Guidance Department have been determined in accordance with the professional goals that students are expected to achieve in the future. In this context, the educational objectives of the program are;
- To train graduates who are equipped to be able to act as regional and national tourist guides and who can carry out guiding activities.
- To train managerial candidates who are suitable for working in tourism enterprises (travel, accommodation, transportation, yacht-marina enterprises, etc.) in addition to tourist guiding.
- To train graduates who continuously increase their knowledge, have social responsibility and ethical awareness, contribute to the development of the tourism/tourism guiding field at national and international levels, and have high communication skills.
- To train individuals who follow the current developments in the field of tourism/tourism guiding and contribute to the development of the field.
- He/she has knowledge about basic concepts, theories and field-specific research methods related to the field of tourism and the tourist guiding profession.
- He/she has knowledge about Turkey's touristic attractions (cultural and natural) and the culture, history and arts of civilizations that have lived in Turkey and the world.
- He/she has knowledge about local, national and international organizations related to tourism, travel management and tourist guiding profession and their relations with each other, policies and strategies, relevant legislation, professional standards and practices and service processes.
- He/she follows current developments in the fields of tourist guiding profession as well as business, management leadership, information-processing technologies, anthropology, psychology, sociology and archeology and art history, museum studies etc., analyzes and interprets them and contributes to his/her personal and professional development by making inferences for himself/herself.
- He/she can plan, implement and supervise a tour using the information he/she has learned in the field of tourist guiding, necessary equipment (headset, tablet etc.) and information technologies; and can improve service processes when necessary.
- Conducts research for the solution of problems related to the tourist guide profession and the development of the profession with the awareness of protecting the intangible and tangible cultural heritage, and presents these in a clear and understandable way.
- Takes responsibility effectively both independently and as a team member and can manage time effectively.
- Contributes to the professional development of employees by making self-assessment and team assessment, and takes the initiative and produces solutions in case of a crisis.
- Increases skills and competencies by continuously developing personal and professionally with the awareness of lifelong learning.
- Improves himself/herself in service provision by following reliable news and developments related to social, cultural and artistic current sources.
- Communicates effectively in general, business and social life in written, verbal, non-verbal and visual forms while performing his/her profession and demonstrates presentation skills.
- Knows and uses a foreign language related to his/her field at B2 level (European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) in addition to his/her native language.
- Knows and uses a second foreign language related to his/her field at B1 level (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) in addition to his/her native language.
- It acts in accordance with national and international legal regulations, professional standards, ethical codes and sense of responsibility regarding the field of tourism and tourist guiding. It carries out risk assessment within the scope of ensuring the health and safety of tourists and provides necessary warnings and guidance; it supplies the necessary equipment and hardware.
Graduates possess the academic knowledge and practices required in the field of tourism guidance. They have the ability to develop themselves socially and culturally, to work with scientific methods and to solve problems. They blend this knowledge and skills with universal principles and practices and contribute to the society they live in.
The graduates who providing the necessary conditions can be employed in the places of listed as follows: - The graduates of Deparment of Tourism Guidance and by providing the necessary conditions; to get minimum score of 75 from the exam of YDS (Foreign Language Examination), completed the domestic trips for 45 days (national) or for 8 days (regional), so they can be Tourist Guide across the country to guiding in Turkish or which language is written on their ID with their Proffesional Tourist Guiding ID as a result of by consulting to the Ministry of Culture and Tourism. - The students will be able to be employed in middle or senior management positions in any of tourism establishments such as travel management, hospitality management and yacht establishments with the tourism management education beides tourism guidence education as long as as long as they are trained in department of tourism guidance. - The graduates who get the sufficient scores for the Examination of The Public Personnel Selection (KPSS), so they will be able to employed as a civil servant in other public institutions. - The graduates who want to make academic career and who meet the necessary conditions (to get necessary scores from Examination of Academic Personnel and Postgraduate Education-ALES and Examination of the Foreign Language-YDS) will be able to work as an instructor in a programme related to any university in the field. - The graduates who have pedagogical trained have also opportunities to be a teacher. - The graduates of department also will have employment opportunities in the Ministry of Culture and Tourism, The Provincal Culture and Tourism Directorates and Information Offices, museums and historicals.
Qualification is continuous