Yeterlilik Kodu

TR0030026651

Yeterlilik Adı
Turizm Ve Otel İşletmeciliği (Anamur MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumMersin Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÇiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin
Sorumlu Kurum URLhttp://www.mersin.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı temel turizm bilgisi, turizm pazarlaması, otel işletmeciliği, ön büro yönetimi, yiyecek içecek yönetimi gibi turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu önemli konularda bilgi ve beceriye sahip, orta ve üst kademe yöneticiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün şekilde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler, saha çalışmaları, iş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm ve otel işletmeciliği alanında temel kavramlar, kuramlar ve ilkeleri açıklar.
  • Turizm alanında edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirerek turizm sektöründe kullanır.
  • Okulda ve stajda kazandığı teorik ve pratik bilgilerle mesleki uygulamalarda karşılaştığı sorunları analiz eder ve gerektiğinde sorumluluk alarak bu sorunlara çözüm üretir.
  • Mesleğe yönelik turizmin gerektirdiği etik ilkeleri dikkate alarak iş güvenliği, çevreyi koruma ve kalite bilinciyle hareket eder.
  • Turizm ile ilgili görsel ve yazılı medyadan, resmi kurum ve kuruluşlardan bilgilere ulaşıp gelişmeleri takip eder.
  • Turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki standartlar hakkında meslek etiği bilincine sahip olur.
  • Turizm işletmelerinde ekip çalışmasına yatkın ve uzmanlık alanıyla (seyahat acentacılığı, yiyecek içecek servisi, konaklama vb.) ilgili bilgi edinir.
  • Mesleki ve teknik bilgilerini kullanarak misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.
  • Kongre, toplantı ve banket gibi etkinlikleri planlama, organize etme ve uygulama yeterliliğine sahip olur.
  • Mesleğin gerektirdiği asgari yazılım ve donanım teknolojilerini kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme bilincine sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ödev, performans değerlendirme yer alabilir. Öğrencilerin derslerdeki başarısı çeşitli dönem içi değerlendirmeler ile dönem sonu sınavı ile ölçülür. Dönem içi çalışmalarının neler olacağı öğretim elemanı tarafından belirlenir. Bunlar genelde en az bir ara sınav olmak üzere, çeşitli ödev ve sunumlardan oluşabilir.

Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.

Başarı Notu Harf Notu Katsayı Başarı Değerlendirmesi

90,00 – 100 AA 4,00 Başarılı

80,00 – 89 BA 3,50 Başarılı

70,00– 79 BB 3,00 Başarılı

65,00 – 69 CB 2,50 Başarılı

60,00 – 64 CC 2,00 Başarılı

55,00 – 59 DC 1,50 Koşullu Başarılı

50,00 – 54 DD 1,00 Koşullu Başarılı

40,00 – 49 FD 0,50 Başarısız

0,00 – 39 FF 0 Başarısız

F1, F2, F3 0 Başarısız

Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarılıdır. Bir yarıyılın sonunda, yarıyıl not ortalaması, 60,00 ve daha fazla olan öğrenciler o yarıyılda DC ve DD aldıkları derslerden başarılı sayılır. Bir yarıyılın sonunda, yarıyıl not ortalaması 60,00’tan az olan öğrenciler o yarıyılda DC ve DD aldıkları derslerden başarısız sayılır. Bir dersten FD, FF, F1, F2 ve F3 notlarından birini alan öğrenci o dersten başarısızdır.

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı 31 Aralık 2024-31 Aralık 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) tarafından akredite edilmiştir.

Giriş Şartı

Programı başarı ile tamamlayan öğrenciler, Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünden Ön Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.

Programdan mezun olan öğrenciler; Turistik Konaklama İşletmeleri, Seyahat Acenteleri ve Tur Operatörleri, Havayolu şirketleri, Rehberlik hizmetleri veren kurum ve kuruluşlarda alanları ile ilgili departman ve bölümlerde çalışabilirler.

Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, belirlenmiş kurallar uyarınca, lisans programlarına devam edebilirler.

Başarma ŞartlarıKayıt oldukları önlisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere kayıt olarak bu dersleri başarmış, T.C. Mersin Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan, en az 120 AKTS kredisi, F1 ve F2 notu bulunmayan öğrenciler eğitimini tamamlamış sayılırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030026651


Yeterlilik Adı
Turizm Ve Otel İşletmeciliği (Anamur MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Mersin Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Çiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı temel turizm bilgisi, turizm pazarlaması, otel işletmeciliği, ön büro yönetimi, yiyecek içecek yönetimi gibi turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu önemli konularda bilgi ve beceriye sahip, orta ve üst kademe yöneticiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün şekilde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler, saha çalışmaları, iş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm ve otel işletmeciliği alanında temel kavramlar, kuramlar ve ilkeleri açıklar.
  • Turizm alanında edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirerek turizm sektöründe kullanır.
  • Okulda ve stajda kazandığı teorik ve pratik bilgilerle mesleki uygulamalarda karşılaştığı sorunları analiz eder ve gerektiğinde sorumluluk alarak bu sorunlara çözüm üretir.
  • Mesleğe yönelik turizmin gerektirdiği etik ilkeleri dikkate alarak iş güvenliği, çevreyi koruma ve kalite bilinciyle hareket eder.
  • Turizm ile ilgili görsel ve yazılı medyadan, resmi kurum ve kuruluşlardan bilgilere ulaşıp gelişmeleri takip eder.
  • Turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki standartlar hakkında meslek etiği bilincine sahip olur.
  • Turizm işletmelerinde ekip çalışmasına yatkın ve uzmanlık alanıyla (seyahat acentacılığı, yiyecek içecek servisi, konaklama vb.) ilgili bilgi edinir.
  • Mesleki ve teknik bilgilerini kullanarak misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.
  • Kongre, toplantı ve banket gibi etkinlikleri planlama, organize etme ve uygulama yeterliliğine sahip olur.
  • Mesleğin gerektirdiği asgari yazılım ve donanım teknolojilerini kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme bilincine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu programda; ara sınav, ödev, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ödev, performans değerlendirme yer alabilir. Öğrencilerin derslerdeki başarısı çeşitli dönem içi değerlendirmeler ile dönem sonu sınavı ile ölçülür. Dönem içi çalışmalarının neler olacağı öğretim elemanı tarafından belirlenir. Bunlar genelde en az bir ara sınav olmak üzere, çeşitli ödev ve sunumlardan oluşabilir.

Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.

Başarı Notu Harf Notu Katsayı Başarı Değerlendirmesi

90,00 – 100 AA 4,00 Başarılı

80,00 – 89 BA 3,50 Başarılı

70,00– 79 BB 3,00 Başarılı

65,00 – 69 CB 2,50 Başarılı

60,00 – 64 CC 2,00 Başarılı

55,00 – 59 DC 1,50 Koşullu Başarılı

50,00 – 54 DD 1,00 Koşullu Başarılı

40,00 – 49 FD 0,50 Başarısız

0,00 – 39 FF 0 Başarısız

F1, F2, F3 0 Başarısız

Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarılıdır. Bir yarıyılın sonunda, yarıyıl not ortalaması, 60,00 ve daha fazla olan öğrenciler o yarıyılda DC ve DD aldıkları derslerden başarılı sayılır. Bir yarıyılın sonunda, yarıyıl not ortalaması 60,00’tan az olan öğrenciler o yarıyılda DC ve DD aldıkları derslerden başarısız sayılır. Bir dersten FD, FF, F1, F2 ve F3 notlarından birini alan öğrenci o dersten başarısızdır.

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı 31 Aralık 2024-31 Aralık 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) tarafından akredite edilmiştir.


Giriş Şartı

Programı başarı ile tamamlayan öğrenciler, Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünden Ön Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.

Programdan mezun olan öğrenciler; Turistik Konaklama İşletmeleri, Seyahat Acenteleri ve Tur Operatörleri, Havayolu şirketleri, Rehberlik hizmetleri veren kurum ve kuruluşlarda alanları ile ilgili departman ve bölümlerde çalışabilirler.

Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, belirlenmiş kurallar uyarınca, lisans programlarına devam edebilirler.


Başarma Şartları
Kayıt oldukları önlisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere kayıt olarak bu dersleri başarmış, T.C. Mersin Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olan, en az 120 AKTS kredisi, F1 ve F2 notu bulunmayan öğrenciler eğitimini tamamlamış sayılırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030026651

Qualification Title
Associate Degree in Tourism and Hotel Management
Awarding BodyMersin University
Awarding Body ContactÇiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin
Awarding Body Urlhttps://www.mersin.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification

ISCO 08 – 1411 – Hotel and Accommodation Managers

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

It is an associate degree program that aims to provide students with basic competencies in the field of tourism and hotel management, to become individuals who follow developments in their field, constantly renew themselves and are analytical.

Learning Environments
Theoretical courses
Practical courses
Field studies
Compulsory internship program
Description
  • Explains basic concepts, theories and principles in the field of tourism and hotel management.
  • Uses the professional knowledge acquired in the field of tourism by associating it with other disciplines in the tourism sector.
  • Analyzes the problems encountered in professional practices with the theoretical and practical knowledge gained at school and internship and produces solutions to these problems by taking responsibility when necessary.
  • Takes into account the ethical principles required by professional tourism and acts with occupational safety, environmental protection and quality awareness.
  • Accesses information from visual and written media, official institutions and organizations related to tourism and follows the developments.
  • Has professional ethics awareness about legal regulations and professional standards related to the field of tourism.
  • Acquires teamwork in tourism businesses and acquires information about his/her field of expertise (travel agency, food and beverage service, accommodation, etc.).
  • Establishes effective written and verbal communication with guests and collaborators by using his/her professional and technical knowledge.
  • Has the competence to plan, organize and implement events such as congresses, meetings and banquets.
  • Uses the minimum software and hardware technologies required by the profession.
  • Have awareness of lifelong learning and self-development. Demonstrate reading, understanding, speaking and writing skills in English at least at the European Language Portfolio A2 general level.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Exams (Midterm, final)
  • Homework and projects
  • Practical exams
  • Internship evaluation
Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs,

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
  • The Council of Higher Education (YÖK) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions annually, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by the Council of Higher Education.
  • The Council of Higher Education (YÖK) publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.

1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.

The Tourism and Hotel Management program is conducted in accordance with the quality standards of the Council of Higher Education (YÖK) and the Vocational School (Vocational School). The curriculum is regularly updated in cooperation with stakeholders operating in the fields of tourism and hotel management in line with the current needs of the sector. In order to support the professional development of students, compulsory internship processes are meticulously evaluated, and the effectiveness of the program is constantly monitored and improved by taking into account post-internship student feedback and employer evaluations. Improvement efforts are made to increase the quality of education by monitoring the employment status of graduates in the sector.

The Tourism and Hotel Management Program of the Department of Hotel, Restaurant and Catering Services has been accredited by the Association of Tourism Academicians (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER) to be valid between 31 December 2024 and 31 December 2026.


 

 

Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or equivalent and have received a sufficient score from the University Student Selection Exam.

Conditions for SuccessIn order for students to be eligible to graduate, they must have successfully completed all courses in the curriculum (equivalent to a total of at least 120 ECTS) and their general weighted grade point average at graduation must be at least 2.00 out of 4.00. In order to graduate, the student must also have successfully completed their internships. You can review the relevant regulations and guidelines. https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_381/Diger/Mersin_Universitesi_Lisans_Onlisans_ve_Sinav_Yonetmeligi.pdf
Progression Paths (Relationship Type)

Provided that they receive the required score in the Vertical Transfer Exam conducted by the Student Selection and Placement Center, they can apply to undergraduate programs related to their field or to undergraduate completion programs of Distance Education Systems.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

The Tourism and Hotel Management Program of the Department of Hotel, Restaurant and Catering Services has been accredited by the Association of Tourism Academicians (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER) to be valid between 31 December 2024 and 31 December 2026.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030026651


Qualification Title
Associate Degree in Tourism and Hotel Management

Awarding Body
Mersin University

Awarding Body Contact
Çiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08 – 1411 – Hotel and Accommodation Managers


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08 – 1411 – Hotel and Accommodation Managers


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

It is an associate degree program that aims to provide students with basic competencies in the field of tourism and hotel management, to become individuals who follow developments in their field, constantly renew themselves and are analytical.


Learning Environments
Theoretical courses
Practical courses
Field studies
Compulsory internship program

Description
  • Explains basic concepts, theories and principles in the field of tourism and hotel management.
  • Uses the professional knowledge acquired in the field of tourism by associating it with other disciplines in the tourism sector.
  • Analyzes the problems encountered in professional practices with the theoretical and practical knowledge gained at school and internship and produces solutions to these problems by taking responsibility when necessary.
  • Takes into account the ethical principles required by professional tourism and acts with occupational safety, environmental protection and quality awareness.
  • Accesses information from visual and written media, official institutions and organizations related to tourism and follows the developments.
  • Has professional ethics awareness about legal regulations and professional standards related to the field of tourism.
  • Acquires teamwork in tourism businesses and acquires information about his/her field of expertise (travel agency, food and beverage service, accommodation, etc.).
  • Establishes effective written and verbal communication with guests and collaborators by using his/her professional and technical knowledge.
  • Has the competence to plan, organize and implement events such as congresses, meetings and banquets.
  • Uses the minimum software and hardware technologies required by the profession.
  • Have awareness of lifelong learning and self-development. Demonstrate reading, understanding, speaking and writing skills in English at least at the European Language Portfolio A2 general level.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info
  • Exams (Midterm, final)
  • Homework and projects
  • Practical exams
  • Internship evaluation

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs,

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
  • The Council of Higher Education (YÖK) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions annually, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by the Council of Higher Education.
  • The Council of Higher Education (YÖK) publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.

1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.

The Tourism and Hotel Management program is conducted in accordance with the quality standards of the Council of Higher Education (YÖK) and the Vocational School (Vocational School). The curriculum is regularly updated in cooperation with stakeholders operating in the fields of tourism and hotel management in line with the current needs of the sector. In order to support the professional development of students, compulsory internship processes are meticulously evaluated, and the effectiveness of the program is constantly monitored and improved by taking into account post-internship student feedback and employer evaluations. Improvement efforts are made to increase the quality of education by monitoring the employment status of graduates in the sector.

The Tourism and Hotel Management Program of the Department of Hotel, Restaurant and Catering Services has been accredited by the Association of Tourism Academicians (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER) to be valid between 31 December 2024 and 31 December 2026.


 

 


Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or equivalent and have received a sufficient score from the University Student Selection Exam.


Conditions for Success
In order for students to be eligible to graduate, they must have successfully completed all courses in the curriculum (equivalent to a total of at least 120 ECTS) and their general weighted grade point average at graduation must be at least 2.00 out of 4.00. In order to graduate, the student must also have successfully completed their internships. You can review the relevant regulations and guidelines. https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_381/Diger/Mersin_Universitesi_Lisans_Onlisans_ve_Sinav_Yonetmeligi.pdf

Progression Paths (Relationship Type)

Provided that they receive the required score in the Vertical Transfer Exam conducted by the Student Selection and Placement Center, they can apply to undergraduate programs related to their field or to undergraduate completion programs of Distance Education Systems.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

The Tourism and Hotel Management Program of the Department of Hotel, Restaurant and Catering Services has been accredited by the Association of Tourism Academicians (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER) to be valid between 31 December 2024 and 31 December 2026.


Url
Open Address