Yeterlilik Kodu | TR0030006447 | |
Yeterlilik Adı | Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.maku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her bir öğrenci derslere, başvurulan çalışmalara, laboratuarlara, projelere, seminerlere, çalış taylara, mezuniyet projelerine ve kayıt olduğu dönemin diğer çalışmalarına katılmalıdır. Teorik derslerin en azından %70ine katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenci teorik derslerde gereken katılımları gösterdiği zaman, eğer ders sonradan tekrar alınacak ise bu ders için katılım zorunlu değildir. Sınavlar genelde yazılı şekildedir. Fakat dersin hocası ders bilgilendirme formunda belirtmek şartıyla, isterse sınavları, projeleri ve ödevleri sözlü şekilde yapabilir. Sınavlar derse giren hocalar tarafından yapılır ve düzenlenir. Mazeret sınavı, final sınavları bittikten sonra 5 iş günü içerisinde ilgili kurulun denetiminden ve kabulünden sonra belgelenmiş özür belgeleriyle öğrencilere yapılır. İlgili yönetmelikte belirtilen süreler içerisinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak, aldığı derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak 30 iş günü staj yapmak zorunludur. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Öğrenciler Yükseköğretime YGS (Yükseköğrenime Geçiş Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce(ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YGS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.(www.osym.gov.tr) | |
Başarma Şartları | İlgili yönetmelikte belirtilen süreler içerisinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak, aldığı derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak 30 iş günü staj yapmak zorunludur. İlgili yönetmelikte belirtilen süreler içerisinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak, aldığı derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak 30 iş günü staj yapmak zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar otel yönetiminde, kat hizmetlerinde, servis ve barda, yiyecek içecek departmanında, seyahat acentacılığı, tur operatörlüğü, pazarlama, muhasebe ve halkla ilişkiler alanlarında görev yapabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030006447
- Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgileri aktarmak.
- Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgileri açıklamak.
- Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanmak.
- Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanımak, kullanmak.
- Ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak.
- Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli güncellemek ve geliştirmek.
- Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurmak.
- Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapmak.
- Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalmak ve doğal çevreyi korumak.
Her bir öğrenci derslere, başvurulan çalışmalara, laboratuarlara, projelere, seminerlere, çalış taylara, mezuniyet projelerine ve kayıt olduğu dönemin diğer çalışmalarına katılmalıdır. Teorik derslerin en azından %70ine katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenci teorik derslerde gereken katılımları gösterdiği zaman, eğer ders sonradan tekrar alınacak ise bu ders için katılım zorunlu değildir. Sınavlar genelde yazılı şekildedir. Fakat dersin hocası ders bilgilendirme formunda belirtmek şartıyla, isterse sınavları, projeleri ve ödevleri sözlü şekilde yapabilir. Sınavlar derse giren hocalar tarafından yapılır ve düzenlenir. Mazeret sınavı, final sınavları bittikten sonra 5 iş günü içerisinde ilgili kurulun denetiminden ve kabulünden sonra belgelenmiş özür belgeleriyle öğrencilere yapılır. İlgili yönetmelikte belirtilen süreler içerisinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak, aldığı derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak 30 iş günü staj yapmak zorunludur.
Öğrenciler Yükseköğretime YGS (Yükseköğrenime Geçiş Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce(ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YGS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.(www.osym.gov.tr)
Mezunlar otel yönetiminde, kat hizmetlerinde, servis ve barda, yiyecek içecek departmanında, seyahat acentacılığı, tur operatörlüğü, pazarlama, muhasebe ve halkla ilişkiler alanlarında görev yapabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030006447 | |
Qualification Title | Associate Diploma in Tourism and Hotel Management | |
Awarding Body | Burdur Mehmet Akif Ersoy University | |
Awarding Body Contact | Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur | |
Awarding Body Url | https://www.maku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Conveys information about concepts, facts, theories and principles related to Tourism and Hotel Management field. Explains legislative regulations, Professional standards and practices in Tourism and Hotel Management field. Uses the acquired information related to Tourism and Hotel Management in the field of profession and business environment. Recognizes and uses physical environment, equipment, tools and Technologies related to the field of Tourism and Hotel Management. Works as a member of team and takes responsibility. Updates and improves the knowledge, skills and competencies related to the field of Tourism and Hotel Management with the awareness of lifelong learning. Effective interpersonal and intercultural communication. To make health, safety and risk assessment related to the field of tourism and hotel management on a regular basis. To adhere ethical values related to the field of tourism and hotel management and protect the natural environment. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each student must attend classes, workshops, labs, projects, seminars, workshops, graduation projects and other studies during the period in which they are enrolled. Students who do not attend at least 70% of theoretical courses are not allowed to take final exams from those courses. When the student shows the necessary participation in the theoretical courses, participation is not compulsory for this course if the course is to be taken again later. The exams are usually written. However, the instructor can make the examinations, projects and assignments verbally provided that he / she indicates in the course information form. The exams are held and organized by the instructors entering the course. Make-up exams are made to the students with documented apologies within 5 working days after the final exams are over, from the inspection and approval of the relevant institution. To complete all the courses necessary for graduation within the periods specified in the related regulation, to be successful from the courses taken and to complete the program that is going on with the condition of at least 2.00 weighted grade point average 30 working days internship is obligatory. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students are accepted through an examination based on Higher Education YGS (Higher Education Transition Exam). The examination is held once a year and organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates can enter the higher education institutions with a score obtained by combining YGS examination scores and middle school achievement averages (www.osym.gov.tr) | |
Conditions for Success | To complete all the courses necessary for graduation within the periods specified in the related regulation, to be successful from the courses taken and to complete the program that is going on with the condition of at least 2.00 weighted grade point average 30 working days internship is obligatory. To complete all the courses necessary for graduation within the periods specified in the related regulation, to be successful from the courses taken and to complete the program that is going on with the condition of at least 2.00 weighted grade point average30 working days internship is obligatory. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work in hotel management, housekeeping, service and bar, food and beverage department, travel agency, tour operator, marketing, accounting and public relations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address |
TR0030006447
Conveys information about concepts, facts, theories and principles related to Tourism and Hotel Management field. Explains legislative regulations, Professional standards and practices in Tourism and Hotel Management field. Uses the acquired information related to Tourism and Hotel Management in the field of profession and business environment. Recognizes and uses physical environment, equipment, tools and Technologies related to the field of Tourism and Hotel Management. Works as a member of team and takes responsibility. Updates and improves the knowledge, skills and competencies related to the field of Tourism and Hotel Management with the awareness of lifelong learning. Effective interpersonal and intercultural communication. To make health, safety and risk assessment related to the field of tourism and hotel management on a regular basis. To adhere ethical values related to the field of tourism and hotel management and protect the natural environment.
Each student must attend classes, workshops, labs, projects, seminars, workshops, graduation projects and other studies during the period in which they are enrolled. Students who do not attend at least 70% of theoretical courses are not allowed to take final exams from those courses. When the student shows the necessary participation in the theoretical courses, participation is not compulsory for this course if the course is to be taken again later. The exams are usually written. However, the instructor can make the examinations, projects and assignments verbally provided that he / she indicates in the course information form. The exams are held and organized by the instructors entering the course. Make-up exams are made to the students with documented apologies within 5 working days after the final exams are over, from the inspection and approval of the relevant institution. To complete all the courses necessary for graduation within the periods specified in the related regulation, to be successful from the courses taken and to complete the program that is going on with the condition of at least 2.00 weighted grade point average 30 working days internship is obligatory.
Students are accepted through an examination based on Higher Education YGS (Higher Education Transition Exam). The examination is held once a year and organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates can enter the higher education institutions with a score obtained by combining YGS examination scores and middle school achievement averages (www.osym.gov.tr)
Graduates can work in hotel management, housekeeping, service and bar, food and beverage department, travel agency, tour operator, marketing, accounting and public relations.
Qualification is continuous.