Yeterlilik Kodu

TR0030012293

Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ebyu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm ve Otel işletmeciliği alanıyla ilgili temel kavramlarını ve kuramlarını anlama bilgi ve becerisini kazanmak.
  • Otel işletmelerindeki belge düzeni ve muhasebe sistemi, gerekli finansal hesaplama ve analizleri ile ilgili temel bilgilere sahip olmak.
  • Otel işletmelerindeki, departmanlarla ile ilgili işlemler ve işleyişi bilmek ve kullanma becerisine sahip olmak.
  • Pazarlama, reklamcılık, toplam kalite, girişimcilik, insan kaynakları yönetimi ve organizasyon, örgütsel davranış, kişilerarası iletişim konularında gerekli bilgilere sahiptir ve bunları iş yaşamında uygular.
  • Otel işletmelerinde verilen konaklama, yeme içme ve diğer hizmetlerin organizasyonu ve sunma becerisine sahip olmak.
  • Otelcilik alanında kullanılan otomasyon sistemlerini kullanma becerisine sahip olmak.
  • Otel işletmelerinde yiyecek içecek departmanı altında yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri, ziyafet organizasyonları uygulamalarını yapabilmek.
  • Önbüro operasyonlarını yürütebilme ve yönetebilme becerisine sahip olmak. İyi iletişim kurabilmek.
  • Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek.
  • Yeterli seviyede yabancı dil bilgisi, anlama ve konuşma becerisine sahip olmak, alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilmek.
  • Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütmek.
  • Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli mesleki bilgilere sahip olarak takım çalışması yürütebilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek.
  • Alanının gerektirdiği bilgisayar teknolojilerine hakim olmak.
  • Alanının inceliklerine ve yasal mevzuatına hâkim olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programlarda verilen her bir ders için bir ara sınavı (kısa sınav, ödev) ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, ( varsa kısa süreli sınav ve ödevlerin) etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) ardışık 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu Programlarına; lise mezunu öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.

Başarma ŞartlarıTurizm ve Otel İşletmeciliği alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin toplam 120 AKTS karşılığı tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü'nün temel amacı, stratejik ve yönetsel karar verme konusunda turizm sektörü başta olmak üzere iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılayacak adaylar yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda öğrenciler, biri ingilizce olmak üzere iki yabancı dil, bilgi teknolojileri, turizm sektörü ve turizm işletmeleri, modern işletmecilik ve yöneticilik ile ilgili bilgi ve becerilerle donatılmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012293


Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm ve Otel işletmeciliği alanıyla ilgili temel kavramlarını ve kuramlarını anlama bilgi ve becerisini kazanmak.
  • Otel işletmelerindeki belge düzeni ve muhasebe sistemi, gerekli finansal hesaplama ve analizleri ile ilgili temel bilgilere sahip olmak.
  • Otel işletmelerindeki, departmanlarla ile ilgili işlemler ve işleyişi bilmek ve kullanma becerisine sahip olmak.
  • Pazarlama, reklamcılık, toplam kalite, girişimcilik, insan kaynakları yönetimi ve organizasyon, örgütsel davranış, kişilerarası iletişim konularında gerekli bilgilere sahiptir ve bunları iş yaşamında uygular.
  • Otel işletmelerinde verilen konaklama, yeme içme ve diğer hizmetlerin organizasyonu ve sunma becerisine sahip olmak.
  • Otelcilik alanında kullanılan otomasyon sistemlerini kullanma becerisine sahip olmak.
  • Otel işletmelerinde yiyecek içecek departmanı altında yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri, ziyafet organizasyonları uygulamalarını yapabilmek.
  • Önbüro operasyonlarını yürütebilme ve yönetebilme becerisine sahip olmak. İyi iletişim kurabilmek.
  • Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek; hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilmek.
  • Yeterli seviyede yabancı dil bilgisi, anlama ve konuşma becerisine sahip olmak, alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilmek.
  • Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütmek.
  • Mesleki, toplumsal etik değerlere ve gerekli mesleki bilgilere sahip olarak takım çalışması yürütebilmek ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenebilmek.
  • Alanının gerektirdiği bilgisayar teknolojilerine hakim olmak.
  • Alanının inceliklerine ve yasal mevzuatına hâkim olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programlarda verilen her bir ders için bir ara sınavı (kısa sınav, ödev) ve dönem sonu sınavı yapılır. Başarı notuna ara sınav, ( varsa kısa süreli sınav ve ödevlerin) etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Dönem sınavına girebilmesi için öğrencinin yönetmeliklerde yazılı devam şartlarını yerine getirmiş olması gerekmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir ve öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında, bağıl değerlendirme sistemi uygulanır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) ardışık 2 dönem 2.00’ın altında olanlar bir sonraki dönemden ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu, ilgili dersten başarısız olan öğrencilere verilir. FF notu alan öğrenci, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu M ve G ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu Programlarına; lise mezunu öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış alınmaktadır. Programlara ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında ancak önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler.


Başarma Şartları
Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin toplam 120 AKTS karşılığı tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü'nün temel amacı, stratejik ve yönetsel karar verme konusunda turizm sektörü başta olmak üzere iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılayacak adaylar yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda öğrenciler, biri ingilizce olmak üzere iki yabancı dil, bilgi teknolojileri, turizm sektörü ve turizm işletmeleri, modern işletmecilik ve yöneticilik ile ilgili bilgi ve becerilerle donatılmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012293

Qualification Title
Associate Degree in Tourism and Hotel Management
Awarding BodyErzincan Binali Yildirim University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ebyu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To obtain the skills and knowledge of understanding basic concepts and methods related to tourism and hospitality management.
  • To have the basic information about the document layout in hotel management and accounting system.
  • To know the running of different departments in hotel management and to have the skills of using it.
  • To have the necessary information about marketing, advertising, total quality, entrepreneurship, human resource management and organization, organizational behavior, interpersonal communication issues and to apply them to business life.
  • To have the skills of organizing the accommodation and presenting the catering and other services.
  • To have the ability to use automation systems used in the hospitality field.
  • To organize menu planning, food production, cuisine services management, services, banquet organizations which are carried out under the food and beverage department in Hotels To have the ability to conduct operations in the front office.
  • To establish a good communication.
  • To carry out the activities related to his/her field within the conscious of the universality of social rights, social justice, quality culture and the protection of environment and cultural values, occupational health and safety issues.
  • To carry out a team work with professional and social ethics and to take responsibility when needed.
  • To dominate the intricacies of the field.
  •  To evaluate the knowledge obtained as a result of education period in cause and effect relationship; to foresee which knowledge is needed when, where and why
  • To be proficient on the computer technology required by the field.
  • To have an adequate level of foreign language knowledge, comprehension and speaking skills and to follow the international literature about the area.
Key Competencies-
Further Info

An intermediate exam for each course in the program (quizzes, homework) and one final exam period. Passing grade on the midterm, (quizzes and homeworks if any) effect of 40%, while the final exam is 60%. Regulations in order to take the exam period students must have fulfilled the conditions continue writing. All exams and student assessment in calculating the grade of over 100 points, the relative evaluation system is applied. In this evaluation; the instructor of the course, the students of semester / year and in the semester / year-end takes into account the statistical results of the scores from the exam and received notes are converted to 4-letter system in line with the principles set out in the regulations. The cumulative GPA is created from notes taken by the students (AGNO) two consecutive semesters can not take a later period than those under 2.00. A student AA, BA, BB, CB and CC are considered successful one of the course. DC and DD notes from a course will be evaluated depending on the student's graduation Agno. The dam on the student's success AgNO note these courses are defined as successful. In Semester in / year, these grades are considered in the calculation of AGNO by coefficients. FF grade is given to students who fail courses. FF, the students, the course has been given in the first semester / year, taking attendance and must meet the examination requirements. Grade classes M and G appreciated, not taken into account in the calculation of AGNO.

Quality Assurance-
Access Requirements

Erzincan University Vocational School of Tourism of the program; Profession High School who graduated from students without examination, and the other high school and vocational school graduates, students, Board of Higher Education Measurement Selection and Placement has received enough points in YGS-6 points type of exam results by the Centre and taken students with special circumstances. Also on the program, students are also accepted through horizontal transfer. This transition is regulated by a directive and students of different higher education institutions or degree programs also include diploma programs in higher education institutions, but they can pass within the framework of pre-announced number and transition requirements.

Conditions for SuccessTourism and total 120 ETCS all successfully completed and at least 2.00 weighted GPA of 4.00 overall grade point average of required and elective courses must take the program students must achieve in order to obtain associate's degree in the hospitality field.
Progression Paths (Relationship Type)

The main objective of the Department of Tourism and Hospitality Management is a strategic and train candidates to meet the needs of the business world, especially the tourism sector in managerial decision making. Students For this purpose, one of two foreign languages, including English, information technology, tourism industry and tourism businesses, are equipped with knowledge and skills related to modern business and management.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012293


Qualification Title
Associate Degree in Tourism and Hotel Management

Awarding Body
Erzincan Binali Yildirim University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To obtain the skills and knowledge of understanding basic concepts and methods related to tourism and hospitality management.
  • To have the basic information about the document layout in hotel management and accounting system.
  • To know the running of different departments in hotel management and to have the skills of using it.
  • To have the necessary information about marketing, advertising, total quality, entrepreneurship, human resource management and organization, organizational behavior, interpersonal communication issues and to apply them to business life.
  • To have the skills of organizing the accommodation and presenting the catering and other services.
  • To have the ability to use automation systems used in the hospitality field.
  • To organize menu planning, food production, cuisine services management, services, banquet organizations which are carried out under the food and beverage department in Hotels To have the ability to conduct operations in the front office.
  • To establish a good communication.
  • To carry out the activities related to his/her field within the conscious of the universality of social rights, social justice, quality culture and the protection of environment and cultural values, occupational health and safety issues.
  • To carry out a team work with professional and social ethics and to take responsibility when needed.
  • To dominate the intricacies of the field.
  •  To evaluate the knowledge obtained as a result of education period in cause and effect relationship; to foresee which knowledge is needed when, where and why
  • To be proficient on the computer technology required by the field.
  • To have an adequate level of foreign language knowledge, comprehension and speaking skills and to follow the international literature about the area.

Key Competencies
-

Further Info

An intermediate exam for each course in the program (quizzes, homework) and one final exam period. Passing grade on the midterm, (quizzes and homeworks if any) effect of 40%, while the final exam is 60%. Regulations in order to take the exam period students must have fulfilled the conditions continue writing. All exams and student assessment in calculating the grade of over 100 points, the relative evaluation system is applied. In this evaluation; the instructor of the course, the students of semester / year and in the semester / year-end takes into account the statistical results of the scores from the exam and received notes are converted to 4-letter system in line with the principles set out in the regulations. The cumulative GPA is created from notes taken by the students (AGNO) two consecutive semesters can not take a later period than those under 2.00. A student AA, BA, BB, CB and CC are considered successful one of the course. DC and DD notes from a course will be evaluated depending on the student's graduation Agno. The dam on the student's success AgNO note these courses are defined as successful. In Semester in / year, these grades are considered in the calculation of AGNO by coefficients. FF grade is given to students who fail courses. FF, the students, the course has been given in the first semester / year, taking attendance and must meet the examination requirements. Grade classes M and G appreciated, not taken into account in the calculation of AGNO.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Erzincan University Vocational School of Tourism of the program; Profession High School who graduated from students without examination, and the other high school and vocational school graduates, students, Board of Higher Education Measurement Selection and Placement has received enough points in YGS-6 points type of exam results by the Centre and taken students with special circumstances. Also on the program, students are also accepted through horizontal transfer. This transition is regulated by a directive and students of different higher education institutions or degree programs also include diploma programs in higher education institutions, but they can pass within the framework of pre-announced number and transition requirements.


Conditions for Success
Tourism and total 120 ETCS all successfully completed and at least 2.00 weighted GPA of 4.00 overall grade point average of required and elective courses must take the program students must achieve in order to obtain associate's degree in the hospitality field.

Progression Paths (Relationship Type)

The main objective of the Department of Tourism and Hospitality Management is a strategic and train candidates to meet the needs of the business world, especially the tourism sector in managerial decision making. Students For this purpose, one of two foreign languages, including English, information technology, tourism industry and tourism businesses, are equipped with knowledge and skills related to modern business and management.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address